PR és sajtókapcsolatok a civil szférában

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Freesoft által generált megjelenések száma május 26. és szeptember 24. között 214 megjelenés  62 a nyomtatott sajtóban  137 az online médiában.
Advertisements

Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
IWOWWE: AMEDDIG NEM FÁJ, NEM VÁLTOZTATSZ! iWowWe Technikai Tréning 04.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
Készítette: Fülöp Szabina Veres Anita
A Sajtóinfo online kommunikációs szolgáltatásáról Batki Zsolt kommunikációs tanácsadó (ELTE BTK Kommunikáció Tanszék, Sajtóinfo szolgálat),,Marketing,
Keresőoptimalizálás Fizetett hirdetések a keresőkön Fizetett hirdetések tartalmi oldalakon Fizetett helyezések vagy regisztrációk Internetes hirdetések.
•online kommunikáció •branding, márkaépítés •kommunikációs stratégiák kitalálása, felépítése •Közösségi marketing •Szociális érzékenység, non-profit partnerek.
Önkéntes menedzsment Előzmények Toborzás Szűrés, kiválasztás
A Pécsi Kistérség Foglalkoztatási Paktuma
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
Belső, külső PR, a PR eszközei, céljai
KRÍZISKOMMUNIKÁCIÓ A GYAKORLATBAN
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
DPR kommunikáció alapelvei
Mikulás Gábor ”Marketing, public relations és reklám az egészségügyben'' XIV. Országos Konferencia, Budapest, február
Civil programok kommunikációja, a CSR-hez való kapcsolódás lehetséges módjai Dr. Győri Zsuzsanna KÖVET Egyesület október 24.
Közönségkapcsolatok (PR)
A személyes részvétel előnyei Legyünk jelen! Piac & Profit Demcsák Mária alapító főszerkesztő.
Köszönti Önöket az és vezetője, Bohnné Keleti Katalin, okleveles közgazda, nemzetközi marketing szakértő, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja.
Szervezetfejlesztés Töviskes Imre.
Közönségkapcsolat (public relations)
Közönségkapcsolatok (PR)
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
4. A nyilvánosság – a civil társadalom éltető kerete. Civilség és közhasznúság.
A Facebook titka Héjj Szilárd Marketingarc
X. Magyar Vezérigazgató Találkozó Röjtökmuzsaj, szeptember Szükség van-e PR-ra? És ha igen, miért nem? EUROLEX Consulting MEDIA & PR.
A szolgáltatói jelleg erősítése a postai szakképzésben Rosta Péter.
Public Relations eszközök az egészségügyi intézmények szolgálatában
1,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben'' XII. Országos Konferencia Budapest - Hotel Platánus, február
Orvosoktatás Betegedukáció Egészségügyi kutatások, adatok közzététele Egészségügyi programok szervezése, támogatása Részvétel szakmai szervezetek munkájában.
Reklámozás, Public Relations
Összefoglaló feladatsorok Fehér Zsolt. A public Relations Olyan kommunikációs tevékenység, melynek célja a vállalkozás és környezete közötti bizalom kiépítése.
Az eseményszervezés formái, eszközei
VII. Nemzetközi Médiakonferencia „A média hatása a gyermekekre és fiatalokra" szeptember Balatonalmádi Fiatal group leaderek Facebook használati.
FoglalkoztaTárs - Társ a foglalkoztatásban Október 24. Észak-alföldi regionális szakmai műhelymunka A KézenFogva Alapítvány megjegyzései a kerekasztal.
FoglalkoztaTárs - Társ a foglalkoztatásban október 24. Baktalórántháza Észak-alföldi regionális szakmai műhelymunka Kék Pont Alapítvány.
Regionális Civil Egyeztetések (RECE) Program Helyzetelemzés tapasztalatai Oprics Judit Társadalmi egyeztetés támogatása program vezetője október.
Sponsorare necesse est
2010-ben AZ ÉV KÖNYVTÁRA Egyházi Könyvtárak Egyesülése szakmai továbbképzése Veszprém, június 26.
Szempontok az ÜT munkájának megtervezéséhez. ÜT munkájának területei 1.Az üzemi tanács belső tevékenységének megszervezése 2.üzemi tanács kapcsolata a.
A blog hatása az üzleti életre Berényi Konrád Onlinemarketing.hu Kft május 29. Web 2.0 Symposium.
Viszlay Anita Kommunikációs szakember Eger, HKIK augusztus 25.
Avagy mire is emlékezem…
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
Adományozási kultúra az Európai Unióban Előadó: Dr. Talyigás Katalin.
A sajtókommunikáció lehetőségei, főbb eszközök
© Szöllősi és Társai Bt. Marketingkommunikáció a TISZK rendszerében.
BRAND KIALAKÍTÁSA A KÖNYVTÁRBAN
Hallgatói kommunikációs csatornák, a hallgatók mozgósításának eszközei a sportszervezésben Debrecen, szeptember 3.Készítette: Barota László.
Állatorvosi outsourcing Turóczy-Faritz Judit Praxismenedzsment Konferencia 2014.
Hatékonyság. Ügyfélközpontúság. Modernizáció. Diplomás pályakezdők kiválasztása és beillesztése a MÁV csoportnál Kiss Mária Humánerőforrás fejlesztés vezető.
PR public relations „Nyilvános kapcsolatok” A szervezetről felismerhető és hiteles arculatot alakítson ki a szervezet különböző célcsoportjaiban. Külső.
1 BÚTORSZÖVETSÉG OAFSZ BKIK A FÁTÓL A BÚTORIG ÁGAZATI EGYÜTTMŰKÖDÉS CONSTRUMA DR. FIXLER LÁSZLÓ IGAZGATÓ QUALIFORUM ELŐADÁSA TERVVEL.
Hajós Katalin Budapest, június 5.
VARGA RÓBERT ONLINE MARKETING SZAKÉRTŐ MARKETINGOKOSAN.HU BUDAPEST, JÚNIUS 9. Generációs hidak építése az online világban.
Rendezvényszervezési technikák Mozgássérültek Budapesti Egyesülete október 5. Lurdy Ház.
2015 | 05 | 28 VÁROSOK KÜLSŐ-BELSŐ KOMMUNIKÁCIÓJA.
1 Tudásmenedzsment piactér KKV-nak (az „Okos Vállalkozás” koncepciója) Gyulay Tibor Tudásmenedzsment szakértő.
Fedezzük fel az európai lehetőségeket!. Információra van szükségem.. Merre induljak??
EMPLOYER BRANDING KUTATÁS MIT GONDOLNAK AZ ÜGYFELEK, AZ ÚJSÁGÍRÓK ÉS AZ ÜGYNÖKSÉGEK?
Termék PR és PR ügynökség helye a vállalati struktúrában PR Konferencia,
Ügyfélelégedettség-építés a HIFI-ben
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
Jogászvilág Felelős szerkesztő: Vajda-Fejes Melinda
Tanácsadás / Szakterületi tanácsadás
„Megbízható segítség a vállalkozóknak”
a PénzügyMinisztérium ÉS A due médiahálózat
Kik vagyunk A Babagenetika mozgalom egy személyes történeten alapuló
Előadás másolata:

PR és sajtókapcsolatok a civil szférában Demeter Áron Amnesty International Magyarország media@amnesty.hu

PR vagyis Public Relations

a hírnevünket gondozzuk Mit csinálunk? Tudatosan meghatározzuk, hogyan kommunikáljunk a környezetünkkel. Folyamat: elemzés, tervezés, kivitelezés és értékelés a hírnevünket gondozzuk

Belső PR A munkavégzés hatékonyságát növeli menedzsment kommunikáció munkavállalók tájékoztatása szervezeti egységek közötti kommunikáció Human Relations (HR) menedzsment tanácsadás munkaerő toborzás

Külső PR A teljes külső kapcsolatrendszer szervezeti PR marketing PR média kapcsolatok kormányzati és közösségi kapcsolatok pénzügyi kapcsolatok fundraising szektoriális kapcsolatok kríziskommunikáció közösségi kapcsolatok

Eszközeink sajtóközlemény kiadvány hírlevél exkluzív történet interjú sajtóesemény (sajtóreggelik, háttérbeszélgetések, sajtótájékoztató) esemény (konferenciák, kampány események)

Miért csináljuk? Kommunikáció a szervezet és a közvetlenül érintettek között (ügyfél, tag, támogató, önkéntes, aktivista) Közvélemény meggyőzése, ügyünk mellé állítása Kedvező környezet teremtése az adománygyűjtéshez Megteremteni és fenntartani az érdeklődést a munkánk, céljaink iránt

Reklám és PR Reklám: cél: az áru eladása > profit kevesebb információ közvetlen befolyásolás egyoldalú kapcsolat fogyasztókhoz szól

Reklám és PR PR: cél: hírnév, elismertség, bizalom és a támogatás kiépítése, fenntartása kétoldalú kapcsolat teljes körű információ mindenkihez szól

Miben más a civil PR mint a vállalati? 1. Megbízható üzeneteket közvetít, amik a társadalmi felelősségvállalásról, önkéntességről, altruizmusról szólnak. 2. Közösségi együttműködés erősítése 3. Szakpolitikai döntéshozók, jogalkotó/jogalkalmazók meggyőzése 4. Külső/társadalmi/környezeti problémákra reagál 5. Bátorítja a közösség részvételét a tevékenységben, szervezet életében.

Hogyan csináljuk? 1. lépés Felismerjük a sajtókapcsolatok és PR fontosságát, és döntést hozunk: hajlandóak vagyunk erre időt, energiát, pénzt áldozni csináljunk bármennyire fontos dolgot, ha senki nem tud róla, nincs sok értelme A PR elengedhetetlen az adománygyűjtésben A bizalom kiépítésében, fenntartásában A jó PR nem minden, de nélküle láthatatlanok vagyunk Profi(bb) megjelenés, komolyabban vesznek minket > nagyobb eséllyel érjük el a célunkat

Hogyan csináljuk? Tervet készítünk: 2. lépés Tervet készítünk: ki(k) kommunikál(nak) (személyek és portfólió) ki a felelős (külső-belső kommunikáció) kikhez beszélünk mit kommunikálunk mikor kommunikálunk milyen eszközöket használunk hogyan mérjük a hatást

Hogyan csináljuk? Fejlődjünk, tanuljunk: 3. lépés Fejlődjünk, tanuljunk: nincsenek örök érvényű és általános megoldások változnak az eszközök (naprakésznek kell lenni) kísérletezzünk kérjünk segítséget, tanácsot (újságíróktól, ügyfelektől, támogatóktól, más szervezetektől) képezzük magunkat (média tréning)

Hogyan csináljuk? Legyünk proaktívak és legyen stratégiánk: 4. lépés Legyünk proaktívak és legyen stratégiánk: keressük az újságírókat/sajtót mi, ha valamit akarunk legyen személyes kapcsolatunk az újságírókkal célzottan keressünk sajtóterméket, újságírót (exkluzív sztorik)

Hogyan csináljuk? Könnyítsük meg a munkájukat: 5. lépés Könnyítsük meg a munkájukat: egyszerű, érthető, idézhető kommunikáció legyenek válaszaink előre a kérdéseikre ismerjenek minket legyen egyértelmű, hogy minket keressenek legyünk elérhetőek mindig

Hogyan csináljuk? Tanuljunk a hibáinkból: 6. lépés Tanuljunk a hibáinkból: kérjünk rendszeres visszajelzést, hogy jól kommunikálunk-e nézzük/hallgassuk vissza az interjúinkat olvassuk vissza a nyilatkozatainkat (érthető? ezt akartuk mondani) nem az a baj, ha hibázunk, hanem, ha ugyanazt a hibát többször követjük el

Mikor jó? Egyértelmű: tudom, mit akarok mondani és miért így könnyebb kiválasztani a megfelelő csatornát, és nagyobb eséllyel éred el a célod Érthető: fogalmazd meg 1 mondatban a problémát és a megoldási javaslatod ha nem érthető, amit mondani akarsz, akkor inkább ne mondj semmit

Mikor jó? Karakteres: legyen egyéni, felismerhető stílusod senki sem akar robotokat hallgatni, legyen benne a személyiséged Egyéni történetek, narratívák: nem a szervezet/egyén, hanem az ügy fontos azt mutasd be, hogy a probléma, ügy hogyan érinti az emberek életét

Mikor jó? Állíts elő saját tartalmat: kutatás, fotók, videók, ábrák, grafikák egyre kevesebb ideje, pénze van a sajtónak (különösen a helyinek), ezért szuper, ami kész és azonnal használható tartalom

Sajtó és PR eszközök a gyakorlatban Listák

Sajtólista Kutatás helyben és országosan fontos újságírók, médiumok az ügy szempontjából helyi és országos véleményformálók Rendszerezés név, sajtótermék, email és mobil

A CiviCRM egy non-profit szervezeteknek fejlesztett ügyfélkezelő webes szoftver (ügyfelek, tagok, támogatók, önkéntesek, egyéb kapcsolatok nyilvántartása, kezelése, velük való kommunikáció).

Sajtólista Havi rendszerességgel ellenőrizd az adatokat, frissítsd Kutass fel új kontaktokat Legyen sokszínű: napi, hetilap, online, blog, TV, rádió Használd: ez lesz a leggyakrabban használt eszközöd

Tagok és támogatók listája Mesélj a munkádról: projektek, eredmények, elnyert támogatások, szervezeti hírek, pénzügyi beszámolók Legyen rendszeres: havi, negyed-, féléves Exkluzív tartalom: csak nekik, több infó mint a hírlevélben Kétoldalú kommunikáció: kérdezd a véleményüket, várj visszajelzést, szavaztasd őket (Google Forms, SurveyMonkey)

Hírlevél Ingyenes, egyszerű lehetőség (MailChimp) Rendszeres: havi vagy negyedéves Röviden, linkekkel, kevés képpel Gondolj arra, hogy telefonon olvassák Egységes dizájn Tedd elérhetővé a honlapodon, Facebook oldalon a feliratkozást hirdesd

Szakmai lista A területen legfontosabb szakpolitikai, szakmai szereplők: önkormányzat, parlamenti képviselők, EP képviselők, tudósok, más szervezetek stb. Számolj be a munkádról, projektjeidről Kérj tőlük találkozót

Sajtóközlemény egységes arculat a szervezet neve, dátum, cím első bekezdés: 2-3 mondatban a tartalom idézet a szervezet vezetőjétől, munkatárstól vagy az érintettől (jól idézhető) legyen rövid: 0,5-1 oldal legyen ott a sajtós, szóvivő elérhetősége: név, email, mobil fotók, jelentések külön csatolva

Sajtóesemények Sajtótájékoztató több előkészítést igényel, kiemelten fontos alkalmakkor meghívó legalább 1 héttel előre, 1-2 nappal az esemény előtt emlékeztető email és telefon előzetes regisztráció: tudjuk kb. hányan lesznek és honnan (fel tudunk készülni) kiadvány, közlemény a helyszínen az újságíróknak közben/utána emailben elküldeni a teljes sajtónak

Sajtóesemények Sajtóreggeli, háttérbeszélgetés kiválasztott újságírók, szűkkörű, a témában járatosak informálisabb – szakmaibb légkör erősíti a szakmai pozíciót erősíti a kapcsolatot a sajtóval DE: csak akkor, ha olyan információkat kapnak, amit 1. itt kapnak meg először 2. máshol nem kaphatják meg

Egyéb események Konferencia: szakmai együttműködés más szervezetekkel, szakértőkkel, pozíció erősítés Fundraising esemény: jelenlegi és potenciális támogatók megtartása, megnyerése, láthatóság Kampányesemények: láthatóság, egy téma kiemelése /bemutatása részletesebben mit fogunk mi csinálni az emberekért?

Honlap legyen folyamatosan frissítve legyen áttekinthető, egyszerű legyen mobilra-optimalizált legyen folyamatosan frissítve legyen áttekinthető, egyszerű nem kell túlbonyolítani normális minőségű fotók, videók információk a szervezetről (kik, mit, miért csinálják) közérdekű infók (szervezeti dokumentumok, pénzügyi beszámolók) jól látható helyen, ne kelljen sokat keresni

egyszerű kevés információ a nyitólapon letisztult rendezett követhető http://gyuloletellen.hu/ http://www.amnesty.hu/ komplikált, túl sok információ a nyitólapon zsúfolt nehezen követhető nem egyértelmű elsőre, mit-hol találunk

Közösségi média Facebook 1. kell egy jó grafika: profil- és borítókép » utóbbit cserélheted a kampánynak, témának megfelelően + a borítóképpel hirdetheted az oldalt és szerezhetsz több követőt 2. állítsd be, hogy ajánlja az oldalt a hasonlók oldalak között

Közösségi média Facebook 3. a fontos posztokat emeld ki » rögzített bejegyzés (de ne hagyd ott, amikor már nem aktuális) 4. tedd lehetővé, hogy üzeneteket küldjenek, és válaszolj is minél előbb rájuk 5. képek és videók » kevés szöveg 6. időnként hirdess » egyúttal az Instagramon is hirdetsz

Közösségi média Facebook 7. a Facebook oldalad legyen elérhető a honlapodról és a hírleveledből is (link és vagy/ikon) 8. hozz létre eseményeket, és kommunikálj ott is 9. válaszolj a kommentekre, beszélgess az emberekkel, vitatkozz, érvelj 10. legyen egy nyilvános moderációs szabályzat, és tartsd/tartasd is be

Közösségi média Instagram közösségépítés képek és videók, kevés szöveg felejtsd el a nagyon szakmai tartalmakat » találkozók, életképek, emberek középpontban a szervezet, mint szerethető közösség és brand mutasd meg a hús-vér embereket a szervezet, munka mögött

Közösségi média Twitter Magyarszágon szinte alig használják a civilek a legolcsóbb, legegyszerűbb és leghatékonyabb út a nemzetközi hírnév felé leggyorsabb, ha információ kell, információt akarsz közölni kapcsolattartás: külföldi szervezetek, újságírók, döntéshozók ne magyarul és ne kösd össze a Facebook oldaladdal » akkor inkább ne használd