Felnőttképzés a közművelődésben

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
Advertisements

„A program megvalósulását az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány a Munkaerő-piaci Alapból támogatja” Záró konferencia június „ Új esély:
Pécs Megyei Jogú Város Ifjúságpolitikai Koncepciója és Cselekvési Terve „Csellengő fiatalok” - Az ifjúságpolitika komplexitása – 2007.március
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
Intézményi Férőhelykiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó Kalocsai Szociális Szakellátási Központ kiváltása.
Az Országos Felnőttképzési Szakmai Központ éves tevékenysége, eredményei Évzáró értekezlet Budapest, december 16.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése és a szolgáltatást támogató eszközök beszerzése a sajátos.
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
A BKIK Oktatási Igazgatóságának és Oktatási Nonprofit Kft-jének feladatai.
TÁMOP B-13/ SZAKMAI-MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS A KOMPLEX TELEPPROGRAM ÉS AZ ELNÉPTELENEDŐ FALVAK TÁRSADALMI GAZDASÁGI FOLYAMATAINAK MEGFORDÍTÁSÁT.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
Varga Aranka Inkluzív oktatási rendszer. Iskola funkciói – társadalmi elvárások Funkciók: Tudásszerzés és kompetenciafejlesztés folyamatának terepe Formális.
A Képzési Csoport tevékenysége Budapest Esély Nonprofit Kft
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Turisztikai desztináció- menedzsment és klaszter Tóthné Bánszki Zsuzsa Észak-magyarországi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht.
Jó gyakorlatok a tanórán kívüli tevékenységekhez kapcsolódóan Kasza Georgina témavezető.
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Reflexiók a társadalmi és a nonbusiness marketing fogalmi kérdéseihez
Keresztyén Ifjúsági Dicsőítő Csoport
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Az „első lépés” TÁMOP
Barcsák Marianna KPSZTI
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
Kihívások a LEADER program eredményes végrehajtásában
Gondoskodás Gyermekeinkért Közhasznú Alapítvány (Budapest)
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
Mayer József Budapest február 27.
„Társadalmi Innovációk generálása Borsod-Abaúj-Zemplén megyében”
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
Mátészalkai Szakképző Iskola
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
1993-as közoktatási törvény
Fiatal Regionalisták VII. Konferenciája
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Konferenciája
A program általános célja
Innovációs képesség és jólét összefüggései
Fazekas Ágnes – Halász Gábor-Horváth László
Az ÁFSZ feladatai az „Út a munkához” program végrehajtásában
Horvátországi Magyar Pedagógusok Fóruma
„Út a munkához” program
Előadó: Daka Zsolt ügyvezető Gyulahús Kft.
Bemutatkozik az iskolapszichológus
A Dunához kapcsolódó lehetőségek Budapest közlekedésfejlesztésében
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Az iskolavezetés lehetőségei a környezettudatosság fejlesztésében a a Than Károly Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskolában
Európai és Magyar Építésügyi Technológiai Platform
Új Nemzeti Kiválóság Program Ösztöndíjak
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint EREDMÉNYEK 4. 8
Lorem ipsum.
Föderalizmus és decentralizáció kutatás svájci–magyar együttműködésben
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Új nemzedék győri közösségi tér (Rómer ház)
Intézmény minőségirányítási programja
Iskolai szociális segítő
Baranya Megyei Önkormányzat
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
Az iskolai szervezet és fejlesztése
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
Előadás másolata:

Felnőttképzés a közművelődésben HUMÁN-TÁR-HÁZ intézményesülése: széleskörű szakmai és intézményi együttműködésen alapuló felnőttképzési centrum létrehozása című pályázati projekt záró konferenciája Időpont: 2012. március 30. Megyei Művelődési és Ifjúsági Központ, Szombathely 2018.12.26. Pordány Sarolta

2018.12.26. Pordány Sarolta

A tudás értelmezése a közművelődésben techné / mesterség episztemé / tudomány szófia/ bölcsesség phronézisz / okosság 2018.12.26. Pordány Sarolta

A tudás értelmezése a közművelődésben Az okosság fogalma: Arisztotelésznél „Jól meg tudja fontolni mindazt, ami neki jó és hasznos, ... mi válik javára a jó élet szempontjából.” „ … erkölcsi cél érdekében alkalmazza a helyes mérlegelést, oly dolgokban, amelyekkel kapcsolatban mesterségről nem beszélhetünk.” „Általános értelemben is azt mondhatjuk okos embernek, aki mindent jól megfontol.” 2018.12.26. Pordány Sarolta

A tudás értelmezése a közművelődésben Kérdés: Milyen tudásra tesz szert, milyen típusú tudását gazdagítja az a felnőtt, vagy fiatal, aki részt vesz a közművelődési intézmény, szervezet programján? 2018.12.26. Pordány Sarolta

A közművelődésben résztvevők közösségi kapcsolatai A fő baj nem a régi típusú közösségek felbomlása, hanem, hogy helyükben nem tudnak kialakulni újak … 2018.12.26. Pordány Sarolta

A közművelődésben résztvevők közösségi kapcsolatai A közösség „hisz valamiben”, tekintéllyel, nem pedig formális hatalommal rendelkezik, hierarchikus felépítésű, s tagjait bizonyos szolidaritás fűzi össze. (Egedy Gergely idézi Robert Nisbet amerikai szociológust, 2012.) 2018.12.26. Pordány Sarolta

A közművelődésben résztvevők közösségi kapcsolatai Az egyénnek szüksége van a közösségre: ha az embert kiemelik a közösség keretéből, annak a következménye nem a teljes szabadság lesz, hanem az elszigeteltségből fakadó kiszolgáltatottság, a szenvedélyektől és a félelmektől való függőség. 2018.12.26. Pordány Sarolta

A közművelődésben résztvevők közösségi kapcsolatai A nem individuális alapon szerveződő programok, tevékenységek támogatása Minden csoportélményt adó, önszerveződést segítő program igen hasznos: fesztiválok, bálok, ünnepségek, szüreti mulatságok, tanulókörök, művészeti tanfolyamok stb. 2018.12.26. Pordány Sarolta

A közművelődésben résztvevők közösségi kapcsolatai Kérdés: Erősödik-e a kapcsolatrendszere, szakmai csoportokhoz való kötődése a hozzánk forduló lakosnak, ha részt vesz a közművelődési rendezvényünkön, tanfolyamunkon? 2018.12.26. Pordány Sarolta

Tanuló térségek, városok innovációs modell Hogyan értelmezzük? a makro-folyamatok térbeli eredménye mikro-szintű egyvelege a szervezetek tanulásának mezo-szintű elméleti regionális fejlesztés 2018.12.26. Pordány Sarolta

Tanuló térségek, városok innovációs modell A széttöredezett anyagi és szellemi erőforrások összefogásával segíteni lehet az egész életen át tartó tanulás ügyét, és ezzel a városok, térségek gazdasági és társadalmi fejlődését is elő lehet mozdítani. 2018.12.26. Pordány Sarolta

Tanuló térségek, városok innovációs modell A közművelődési intézmények részvétele a helyi innovációs folyamatokban továbbra is fontos. HUMÁN-TÁR-HÁZ 2018.12.26. Pordány Sarolta

Köszönöm a figyelmet! spordany@t-online.hu 2018.12.26. Pordány Sarolta