Felnőttképzés a közművelődésben HUMÁN-TÁR-HÁZ intézményesülése: széleskörű szakmai és intézményi együttműködésen alapuló felnőttképzési centrum létrehozása című pályázati projekt záró konferenciája Időpont: 2012. március 30. Megyei Művelődési és Ifjúsági Központ, Szombathely 2018.12.26. Pordány Sarolta
2018.12.26. Pordány Sarolta
A tudás értelmezése a közművelődésben techné / mesterség episztemé / tudomány szófia/ bölcsesség phronézisz / okosság 2018.12.26. Pordány Sarolta
A tudás értelmezése a közművelődésben Az okosság fogalma: Arisztotelésznél „Jól meg tudja fontolni mindazt, ami neki jó és hasznos, ... mi válik javára a jó élet szempontjából.” „ … erkölcsi cél érdekében alkalmazza a helyes mérlegelést, oly dolgokban, amelyekkel kapcsolatban mesterségről nem beszélhetünk.” „Általános értelemben is azt mondhatjuk okos embernek, aki mindent jól megfontol.” 2018.12.26. Pordány Sarolta
A tudás értelmezése a közművelődésben Kérdés: Milyen tudásra tesz szert, milyen típusú tudását gazdagítja az a felnőtt, vagy fiatal, aki részt vesz a közművelődési intézmény, szervezet programján? 2018.12.26. Pordány Sarolta
A közművelődésben résztvevők közösségi kapcsolatai A fő baj nem a régi típusú közösségek felbomlása, hanem, hogy helyükben nem tudnak kialakulni újak … 2018.12.26. Pordány Sarolta
A közművelődésben résztvevők közösségi kapcsolatai A közösség „hisz valamiben”, tekintéllyel, nem pedig formális hatalommal rendelkezik, hierarchikus felépítésű, s tagjait bizonyos szolidaritás fűzi össze. (Egedy Gergely idézi Robert Nisbet amerikai szociológust, 2012.) 2018.12.26. Pordány Sarolta
A közművelődésben résztvevők közösségi kapcsolatai Az egyénnek szüksége van a közösségre: ha az embert kiemelik a közösség keretéből, annak a következménye nem a teljes szabadság lesz, hanem az elszigeteltségből fakadó kiszolgáltatottság, a szenvedélyektől és a félelmektől való függőség. 2018.12.26. Pordány Sarolta
A közművelődésben résztvevők közösségi kapcsolatai A nem individuális alapon szerveződő programok, tevékenységek támogatása Minden csoportélményt adó, önszerveződést segítő program igen hasznos: fesztiválok, bálok, ünnepségek, szüreti mulatságok, tanulókörök, művészeti tanfolyamok stb. 2018.12.26. Pordány Sarolta
A közművelődésben résztvevők közösségi kapcsolatai Kérdés: Erősödik-e a kapcsolatrendszere, szakmai csoportokhoz való kötődése a hozzánk forduló lakosnak, ha részt vesz a közművelődési rendezvényünkön, tanfolyamunkon? 2018.12.26. Pordány Sarolta
Tanuló térségek, városok innovációs modell Hogyan értelmezzük? a makro-folyamatok térbeli eredménye mikro-szintű egyvelege a szervezetek tanulásának mezo-szintű elméleti regionális fejlesztés 2018.12.26. Pordány Sarolta
Tanuló térségek, városok innovációs modell A széttöredezett anyagi és szellemi erőforrások összefogásával segíteni lehet az egész életen át tartó tanulás ügyét, és ezzel a városok, térségek gazdasági és társadalmi fejlődését is elő lehet mozdítani. 2018.12.26. Pordány Sarolta
Tanuló térségek, városok innovációs modell A közművelődési intézmények részvétele a helyi innovációs folyamatokban továbbra is fontos. HUMÁN-TÁR-HÁZ 2018.12.26. Pordány Sarolta
Köszönöm a figyelmet! spordany@t-online.hu 2018.12.26. Pordány Sarolta