Sok szeretettel köszöntöm Önöket!

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Szakképzési hozzájárulás év. Legfontosabb változások Új törvény: évi CLV. törvény Módosult a felnőttképzésről, és a felsőoktatásról szóló.
Advertisements

Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
Gyermekek a leszakadó világban Társadalmi állapotrajzok konferencia MTA Szociológiai Kutatóintézet november 19.
Ady Endre Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola - Berhida Környezeti nevelés.
Nagyprezentáció Társaság a Lakásépítésért Egyesület lobby tevékenység a magyarországi lakásépítések élénkítése érdekében Előadó:
A Szociális Szövetkezeti forma bemutatása Tanai Tünde Rehabilítációs tanácsadó.
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás.
Aktualitások és változások a pedagógiai szakszolgálati feladatellátásban 2016 őszén 1.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
A tanításra és tanulásra fordított idő nemzetközi és kutatási adatok tükrében Imre Anna Oktatáskutató és fejlesztő Intézet Berekfürdő, Február 4.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
Informatikai tanulmányi verseny.  A Debreceni Suliszervíz Oktatási és Szakértői Iroda hirdeti meg.  Iskolai, regionális, országos fordulók  évfolyamos.
Integráció-szegregáció:probléma, eszközök, gyakorlat Havas Gábor Lillafüred, április 24.
A Képzési Csoport tevékenysége Budapest Esély Nonprofit Kft
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
A nemzetiségi nevelés-oktatás eredményei és hatékonyság mutatói a tótkomlósi Szlovák Két Tanítási Nyelvű Általános Iskolában és Óvodában Készítette: Laukó.
Előadó: Bali Kornél Mikro-, kis-és középvállalkozások kapacitásbővítő beruházásainak támogatása.
A „Mintaprogram a minőségi időskorért” Pilote Project for Quality Ageing Az idősgondozás Magyarországon, elvek, szabályok, gyakorlat, intézmények Brettner.
Mercedes-Benz-Iskola
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
A 2017-es felsőoktatási felvételi pontszámítás
Beiskolázás a 2016/2017. tanévre az érettségi utáni képzésekben
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
GAZDASÁGI FÓRUM SZENTGOTTHÁRD
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Tájékoztató a munkahelyteremtő pályázati programról
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
A rehabilitációt segítő támogatások, jogszabályi változások
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Gondoskodás Gyermekeinkért Közhasznú Alapítvány (Budapest)
Mayer József Budapest február 27.
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
AZ AUTÓBUSSZAL VÉGZETT MENETREND SZERINTI SZEMÉLYSZÁLLÍTÁS ELINDÍTÁSA, HÁROM HÓNAPOS TAPASZTALATA DEBRECENBEN Budapest, Millenáris,
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ február 6.
Mátészalkai Szakképző Iskola
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
1993-as közoktatási törvény
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
„Út a munkához”program
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Szociális ellátást igénybevevők szükségletei – és szolgáltatásai
A VERESEGYHÁZI KATOLIKUS GIMNÁZIUM felvételi tájékoztatója a 2018/2019-as tanévre „Ahol ugyanis ketten vagy hárman összegyűlnek az én nevemben, ott vagyok.
középfokú felvételi eljárás
Intézményvezetői célkitűzések
Bemutatkozik az iskolapszichológus
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
Alsó-ausztriai alapfokú oktatási intézmények
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
A klinikai gyógyszerészet jövőképe a köztestületi célrendszerben
Általános iskola eredménye, értékelése
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A többcélú kistérségi társulások közoktatási feladatellátásának elmúlt 6 éve november 30.
Tárgy és kurzus hirdetés 2018/19/2
Családi vállalkozások
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
Iskolai szociális segítő
Intézményi szülői munkaközösségi értekezlet
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
KONFERENCIA Adminisztráció Óvári Márta
Előadás másolata:

Sok szeretettel köszöntöm Önöket! „Tudás-Csere” Oktatási rendszerek hatékonyság javítása – Utazó pedagógus vagy valami más.. ? - Szombathely, 2008.12.18.

alapfokú oktatási intézmények Az alsó-ausztriai alapfokú oktatási intézmények Szervezet

Az alsó-ausztriai alapfokú oktatási intézmények Hierarchia Tartományi Iskolatanács (Képzési régió)‏ Járási Iskolatanács Igazgatóság

Iskolakötelezettség – 9 év Lehetőségek Általános iskola alsó tagozat - Volksschule VS Általános iskola felső tagozat - Hauptschule: HS Politechnikai iskola – Polytechnische Schule: PTS Általános gyógypedagógiai iskola – Allgemeine Sonderschule: ASO Általános képzést nyújtó magasabb iskola - Allgemeinbildende Höhere Schule (Gymnazium): AHS Szakképző iskola közép/felső tagozat - Berufsbildende Mittlere/Höhere Schule: BMS/BHS Volksschule 4 év Hauptschule 4 év AHS alsó tagozat 4 év ASO Politechnikai iskola 1 év AHS, BHS,BMS felső tagozat 1-5 év

Iskolai előkészítő, 1. és 2. évfolyam = Iskolába kerülési szakasz Volksschule - 4 év (6 -10)‏ Alapfok I Alapfok II Iskolai előkészítő, 1. és 2. évfolyam 3. és 4. évfolyam = Iskolába kerülési szakasz 4.osztály – Tanulmányok sikeres elvégzése: Éves- és záróbizonyítvány Összóraszám ( 1 – 4. osztály): 90

Hauptschule - 4 év (10 -14)‏ 1. osztály: besorolás 3 teljesítménycsoportba Megfigyelési szakasz Besorolás németből, angolból és matekból Tantárgyanként egy koordinátor Előre- és visszasorolás lehetséges 4.osztály – Tanulmányok sikeres elvégzése: Éves- és záróbizonyítvány Összóraszám (1 - 4. osztály): 120

Politechnikai iskola – 1 év (14 -15)‏ 3 teljesítménycsoportba sorolás Megfigyelési szakasz Besorolás németből, angolból és matekból Tantárgyanként egy koordinátor 7 szakmai csoport a szakmai előkészítéshez Szakmai gyakorlati hetek Cégekkel való együttműködés Tanulmányok sikeres elvégzése: Éves- és záróbizonyítvány Összóraszám hetenként: 32

Általános gyógypedagógiai iskola ( 6 – 15..)‏ A speciális pedagógiai fejlesztési szükséglet megállapítása Individuális tantervek Bekerülés az iskolakötelezettség kezdetével vagy a Volksschule-ből történő átirányítással vagy a Hauptschule-ből történő átirányítással. A 8. évfolyam végén: Éves- és záróbizonyítvány Végezetül: szakmai előkészítő év Iskolalátogatás igény esetén több mint 9 évig lehetséges

Autonóm lehetőségek (súlypontok): Volksschule: kreatív, zenei, nyelvi ….súlypont Hauptschule: Zenei tagozatú Hauptschule, Sporttagozatú Hauptschule, Kreatív Hauptschule, Informatikai tagozatú Hauptschule, Nyelvi tagozatú Hauptschule ( pl. angol munkanyelvű), Gazdasági tagozatú Hauptschule …. Az átjárhatóságot (átlépés egy másik Volksschule-ba vagy Hauptschule-ba) meg kell őrizni Betekintést nyújt az interneten az Alsó-ausztriai Iskolai Kalauz. schulfuehrer.asn-noe.ac.at

alapfokú oktatási intézmények Az alsó-ausztriai alapfokú oktatási intézmények Finanszírozás

Az iskola finanszírozása Az iskolafenntartó az önkormányzat: Saját iskolaköltségvetés (éves költségvetés)‏ Épület építése és karbantartása (fűtés, világítás, takarítás, javítási munkák …. )‏

A tanítás finanszírozása A fenntartó feladatai (önkormányzat): Tananyag Audio-vizuális médiák, számítógép….. A folyamatos működés finanszírozása (irodaszerek, másolási költségek, toner…)‏ További költségek (versenyek utazási költségei...)‏ Fogyatékos gyermekeket gondozó személyzet bére Tanítás előtti és utáni felügyelet

Az iskola költségvetésének finanszírozása Fejkvóta alapján – Önkormányzati hozzájárulás tanulói létszám alapján (amikor az iskolába több településről járnak tanulók)‏ Tartományi hozzájárulás a rendkívüli kiadásokhoz (új- vagy átépítés, szanálás..)‏

Pótlólagos finanszírozás az iskola felszereléséhez, működtetéséhez szponzorálás szülői munkaközösség iskolai rendezvények (ünnepélyek, színházi előadások…..)‏

Tanárok finanszírozása A tanárok bérét a tartomány finanszírozza (elszámolás)‏ A tartomány tanulólétszám alapján finanszíroz Ha egy tartomány több tanárt alkalmaz, mint amit az ún. állásbetöltési terv megenged, a különbözetet neki kell fedeznie

Az alsó-ausztriai alapfokú oktatási intézmények Demográfiai viszonyok

Az iskolák felvételi körzete Iskola felvételi körzete tankötelezettség szerint Iskola felvételi körzete jogosultság szerint Fontos a fejkvóta fizetése szempontjából

Felvételi körzet tankötelezettség alapján Az önkormányzatok és az Alsó-ausztriai Tartomány közötti megállapodás alapján. A gyerekek a lakóhelyük szerint kerülnek a tankötelezettség szerinti felvételi körzetükben található iskolába

Felvételi körzet jogosultság alapján Ha van pl. olyan iskola amelyik a sportra helyezi a hangsúlyt– „Sporttagozatos Hauptschule“: A gyermek után a lakóhely szerinti önkormányzatnak kell fizetnie annak az önkormányzatnak ahol a Sporttagozatos Hauptschule található

Nem iskolai felvételi körzet jogosultság alapján (ha az iskola nem a tankötelezettség szerinti felvételi körzetben található)‏ p.l. egy iskola, amely a zeneoktatásra helyezi a hangsúlyt – „Zenei tagozatos Hauptschule“ : A felvételi körzeten kívüli iskolába járási kérelmet a lakóhely szerinti önkormányzat elutasíthatja és nem kell fizetnie

Alsó-ausztriai iskolai szervezet - Összehasonlítás 1970/71 – 2008/09 - 43,8 - 2.981 3.818 3.987 6.799 Politechnikai iskolák - 42,2 - 2.506 3.427 3.380 5.933 Speciális iskolák - 32,9 - 22.735 46.371 47.959 69.106 Hauptschulen - 40,2 - 42.747 63.695 64.625 106.442 Volksschulen   ebből: - 37,7 - 70.969 117.311 119.951 188.280 Tanulói létszám %-ban Különbözet 1970/1971 - 2008/2009 2008/2009 2007/2008 1970/1971 Tanév

Alsó-ausztriai iskolai szervezet - Összehasonlítás 1970/71 – 2008/09 %-ban Különbözet 1970/1971 - 2008/2009 2008/2009 2007/2008 1970/1971 Tanév   - 24,4 - 59 183 191 242 Politechnikai iskolák   54,4 542 522 351 Speciális iskolák - 5,6 - 132 2.223 2.233 2.355 Hauptschulen - 3,2 - 111 3.337 3.307 3.448 Volksschulen ebből: - 1,7 6.285 6.253 6.396 Osztálylétszám 2.

Alsó-ausztriai iskolai szervezet - Összehasonlítás 1970/71 – 2008/09 %-ban Különbözet1970/1971 - 2008/2009 2008/2009 2007/2008 1970/1971 Schuljahr   227,3 25 36 11 Politechnikai iskolák   91,5 43 90 93 47 Speciális iskolák 15,4 35 262 263 227 Hauptschulen 988,5 257 283 291 26 ötosztályos és azon felüli - 57,1 - 197 148 159 345 négyosztályos a 4. évfolyamig - 52,0 - 65 60 56 125 háromosztályos - 56,2 - 140 109 101 249 kétosztályos - 82,2 - 148 32 180 egyosztályos ebből - 31,7 - 293 632 633 925 Volksschulen - 15,7 - 190 1.020 1.025 1.210 Iskolák száma: 3.

Tanulólétszámok Alsó-ausztriában - Fejlődés - 43,84 - 2.981 3.818 6.799 Politechnikai iskolák - 42,24 - 2.506 3.427 5.933 Speciális iskolák - 32,90 - 22.735 46.371 69.106 Hauptschulen -40,16 -42.747 63.695 106.442 Volksschulen   ebből - 37,69 - 70.969 117.311 188.280 Össz. tanulólétszám - 36,96 - 10.015 - 0,47 - 81 17.085 - 36,66 - 9.934 17.166 27.100 Iskolakezdők Különbözet %-ban Különbözet Szeptember 2009 Szeptember 2008 Szeptember 1970

Átlagos osztályonkénti tanulólétszám 20,86 20,87 28,10 Politechnikai iskolák 6,32 6,48 16,90 Speciális iskolák 21,48 29,34 Hauptschulen 19,09 19,54 30,87 Volksschulen   ebből 18,67 19,18 29,44 Összesen 2008/2009 2007/2008 1970/1971 Évfolyam

Tanárlétszámok - Fejlődés A Tartomány a következő tanulólétszámokhoz biztosít egy tanárt VS: 14,50 HS: 10,00 PTS: 9,00 ASO: 3,20

Tanárlétszámok - Fejlődés

APS Állapot: 2008.12.01. Forrás: IPA A tanárok korösszetétele a kötelező iskolarendszerben Alsó-Ausztriában a 2008/2009-es tanévben APS Állapot: 2008.12.01. Forrás: IPA