Http://www.haltadefinizione.com/en/.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A HÁROM FA.
Advertisements

A négy gyertya.
Manipuláció helyett szolgálat a társkapcsolatban
JÉZUS KRISZTUS A SZERETET „SZÉLSŐSÉGE”
Ezért senki se kérkedjék az emberekkel. Hisz minden a tietek: Pál, Apolló, Kéfás, a világ, az élet, a halál, a jelenvalók, az eljövendők: minden a tietek.
AZ AJANTA BARLANGOK INDIA.
Hatvan éve szentelték pappá Karol Wojtyłát
Az angyalmentők száma: 333. Ez egy különleges meditáció, amelynek segítségével vészhelyzetben is pillanatok alatt kapcsolatba léphetünk az angyalokkal,
Készítette: Lesnik Ivett
Az érett reneszánsz festészete (A 16. század eleje)
Aranymetszés képviselői
Szívvel elhiszem, Szájjal megvallom Hogy Jézus Krisztus Úr
Exponenciális és logaritmikus függvények ábrázolása
Akiane Kramarik.
N.9 Bibliai Jelenetek Zene: Gregorian - Feel F:Laci.
Egy eklektikus szerző humanisztikus oldala
LEONARDO Mona Lisa- áK.
RENESZÁNSZ FESTÉSZET „A festészet az a művészet, amely arányos vonalakkal és a dolgok természetéhez hasonló színekkel, a perspektíva tényét követve oly.
Reneszánsz festészet RAFFAELLO.
Isten akarata-e, hogy megházasodjam? A házastárs kiválasztása.
DR. LAÁB ÁGNES: MIT ÜZEN A MA ÉLŐKNEK LEONARDO UTOLSÓ VACSORÁJA? MÁRCIUS 19.
A „hűséges kéz” és az „állhatatos szem” viszonya x A taktilis és a vizuális megismerés összekapcsolhatósága a XVII. században Szerző: Pintér Lilla Témavezető:
Suki-kehely Szilágyi Klára
A velencei érett reneszánsz festészet (16. sz.)
Több nézőpont: Velazquez: Las Meninas Ottlik: Iskola a határon
3.4. Perspektív ábrázolások
Bevezetés az alakmodellezésbe I. Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Főiskolai Kar A Műszaki Tervezés Rendszerei 2000/2001 tanév, I.
Életige 2007 Május.
Másodfokú függvények ábrázolása
* * * "Folyamodjatok az Úrhoz, az Ő hatalmához,
"Folyamodjatok az ÚRhoz, keressétek orcáját szüntelen!"
ISTEN hozott köztünk!.
Asztal- és életközösség Jézussal
Leonardo Da Vinci „minden idők legműveltebb embere”
Gyakorlati alkalmazás GIS eszközök és alkalmazások.
Az Élet Igéje július.
Az élet igéje november „Aki szeret engem, megtartja tanításomat. Atyám is szeretni fogja őt, hozzá megyünk és benne fogunk lakni.” (Jn 14,23).
Dráma Irodalmi mű.
A tér képi megjelenítése 2. rész Geometriai alapok
Az Élet Igéje június „Ne hasonuljatok a világhoz, hanem gondolkodástokban megújulva alakuljatok át, hogy felismerjétek, mi az Isten akarata, mi.
Egyszer, ha gyermekem elég nagy lesz ahhoz, hogy megértse, mi motivált engem, mint szülőt, ezt fogom mondani: Annyira szerettelek, hogy mindig megkérdeztem.
A valószínűségi magyarázat induktív jellege
Az Élet Igéje január A világ nagy részén január 18. és 25. között rendezik meg az imahetet a keresztények egységéért, egyes helyeken pedig pünkösdre.
Novéna Jezsuita Hivatásokért november 6. Második nap.
Az Élet Igéje október.

SZÍVCSERE Márk 14:1-14.
Mit látsz? Fiatal lány vagy öregasszony?.
Összeállította: Nikli Károly 2013
DR. LAÁB ÁGNES: MIT ÜZEN A MA ÉLŐKNEK LEONARDO UTOLSÓ VACSORÁJA? – 3. RÉSZ – MÁRCIUS 19.
HALÁL a művészetben Készítette: Barna Eszter 9.a.
3.4. Perspektív ábrázolások
A reneszánsz és az alföldi realista tájfestészet
Hasonlóságok és különbségek a reneszánsz és az alföldi realizmus művészetében.
Nézőpont kérdése… A horizont.
Milyen a Szellemi életünk?.  Erre megkérdezték: „És te milyen jelt mutatsz, hogy miután láttuk, higgyünk neked? Mit cselekszel? Atyáink a mannát ették.
Hiszem és vallom Az Apostoli Hitvallás
Reneszánsz festészet. A reneszánsz festészet általános jellemz ő i:  Új perspektivikus ábrázolás  Gyakori a természeti háttér  Élénk, gazdag színvilág.
Kép- és film a művészetben, eljárások, irányzatok 1. témakör:
Jézus szenvedése, halála és feltámadása.
AZ ÓKERESZTÉNY ÉS A BIZÁNCI MŰVÉSZET
Nagy-csütörtök C - év Jn 13,1-15.
Igeolvasás „14Most azért az URat féljétek, és őt szolgáljátok tökéletesen és igazán. Távolítsátok el azokat az isteneket, amelyeket atyáitok szolgáltak.
Húsvét II Vasárnapja B év
Újszövetség A 2. Korintusi levél
Kérdések az alkalom előtt
A Biblia és a képzőművészet
„47Az első ember földből, porból való, a második ember mennyből való
A tanítvány magányának és közösségi életének dilemmája
Előadás másolata:

http://www.haltadefinizione.com/en/

A REMEKMŰALKOTÁS MŰHELYTITKAI 3 A REMEKMŰALKOTÁS MŰHELYTITKAI 3. A TÉMAVÁLASZTÁS SZOKATLANSÁGA ÉS A VIRTUÓZ KIDOLGOZÁS

AZ UTOLSÓ VACSORA HAGYOMÁNYOS ÁBRÁZOLÁSA Jézus jeruzsálemi Utolsó Vacsorájának ismert leírásaiban a keresztény liturgiákat létrehozó alapmondat: "Ezt cselekedjétek az én emlékezetemre". Amit cselekedni kellett: a vacsora egyes elemei, a kenyér-törés, a kenyér és a bor kiosztása, hálaadó ima. Az Utolsó vacsora témájának korábbi értelmezései túlnyomó részben ezt a jelentet hangsúlyozták, Júdás a tanítványoktól elkülönülve, Jánost Jézus keblén pihenve ábrázolták. AZ UTOLSÓ VACSORA (EUKHARISZTIA) (MUSEO NACIONAL DEL PRADO) – JUAN DE JUANES

REMEKMŰVÉ TESZI A DRÁMAISÁGA A festmény azt a drámai pillanatot ábrázolja, amikor Krisztus a tanítványai felé fordul, és közli velük, hogy az egyikük elárulja őt. „„Bizony mondom néktek, egyiktek elárul.”” A tanítványok megdöbbenve hallgatják Krisztus vádjait. Melyikünk? Én? Lehetetlen! Közülünk valaki? Aligha! Melyik csoport melyik tagja fogja elárulni? Ő itt mellettünk? Nem valószínű: elkülönülve ugyan, de ugyanazon oldalán vagyunk. Tehát a túloldali két csoport valamelyikéből valaki. A hozzá közelebbiből? Ez valószínű: az árulók felülreprezentáltak a közelállók között. Vagy aki a legszélre szorult? Ennek is van annyi valószínűsége… Tizenegy ember gondolata másik tizenegyről – az annyi mint 121. Százhuszonegy pszichológiai történet! Önmagáról is elgondolkodik talán néhányuk. A drámai hatás mindenestül az alakok elrendezéséből és mozgásából, nem pedig az arckifejezésekből fakad. Leonardo több mint három évig festette az Utolsó vacsorát. Minden kézmozdulatot, minden fejbiccentést, minden szemvillanást átgondolt, sőt matematikai pontossággal kiszámított; minden tökéletesen illeszkedik, idomul egymáshoz, minden egyensúlyban van, a tizenhárom alak egységes egészet alkot. A jelenet értelmét nyilvánvalóvá teszik az arckifejezések és a mozdulatok, amelyeknek Leonardo páratlan mestere: „Az embernek éppen olyan sokféle ozdulata van, amilyen sokféleképpen hullámzik a lelke. Mert minden új lelkiállapot több-kevesebb mozdulatot vált ki.” Júdást pszichológiai eszközökkel különíti el - nem az asztal túloldalára helyezi el, a korábban szokásos módon, hanem úgy ábrázolja, amint a bűnös tanítványt megbénítja a rémület, s képtelen részt venni a többiek beszélgetésében.

A FESTÉSI TECHNIKA Társai a falfestményeiken szinte kivétel nélkül a freskótechnikát alkalmazták, s képeik épségben túlélték a századokat. De a freskófestőnek sietnie keltett, a festéket még a nedves vakolatra kellett felvinnie, hogy tökéletesen beszívódjon. Leonardo ezt nem tehette; neki idő kellett, az áhított tökélyt, roppant tehetsége ráadásaként, évekig tartó gürcöléssel akarta kicsikarni. Hiszen nemcsak festő volt, hanem feltaláló is, nem engedelmeskedhetett a vakolat, a mész és a festék parancsának. Meg kellett találnia a módját, miként kényszerítse rá a falat, hogy örök időkre megőrizze ecsetének vonásait. Sokáig azt hitték, hogy Leonardo olajfestékkel festette az Utolsó vacsorát; ám a vegyelemzés kimutatta, hogy a szilárd tempera valamiféle sajátságos változatát alkalmazta. Leonardo előbb az egész hatalmas felületet különleges alapozó réteggel vonta be, aztán feltalálta a maga olajtemperáját, amelyről szentül hitte, hogy ezer esztendőt is átvészel; csak ezután kezdte festeni a Megváltó drámáját. Most már nem kellett sietnie, elérte, hogy a refektórium fala évek múlva is ugyanolyan maradandóan szívja magába a festéket, mint az első napon. Sajnos a zseniális festési technika mégsem bizonyult tartósnak, amiről Goethe így ír: „Bizony szomorú, hogy ez az óvatos művész, aki nem győzte eléggé megválogatni a festékeit, tisztítania a firniszét, éppen a fstmény helyét, ami a legfontosabb, a döntő körülmény, nem nézte meg figyelmesen.” http://members.iif.hu/visontay/ponticulus/rovatok/errata/szabadvary-1.html

REMEKMŰVÉ TESZI A CENTRÁLIS PERSPEKTÍVA ALKALMAZÁSA A kép központi tengelye egybeesik a néző látósugarával. A centrális perspektíva a valóságábrázlás szinte mértani szerkesztéssel megvalósított eszköze, amely a reneszánsz individuumot szolgálja. A kép helyszíne egy tágas, emeleti étkezőhelyiség. Az asztal szokatlanul alacsony, így a tanítványok nagyobbnak tűnnek a valóságosnál. A kazettás mennyezet összetartó vonalai a kép szembetűnő perspektíváját adják. A szokványos elemzések szerint ugyanazzal a funkcióval, mint a többi, a kezek, a szemek vonalai – hogy ráirányítsák a figyelmet a középen ülő Jézusra. A perspektíva enyészpontja a főalakban fut össze. Minden forma, minden mozdulat egy dologra összpontosul, Leonardo egységbe foglalt két dinamikus tömeget oly módon, hogy az egyensúly egyetlen ponton nyugszik. Az enyészpont egyszersmind és mindenekelőtt a képen ábrázolt piramisszerű világ csúcsa. A távlat két egymással szemben elhelyezkedő piramisból áll – írta Leonardo da Vinci. Az egyiknek a csúcsa a szemig ér, talpazata pedig a horizont távolságában fekszik. A másik talpazata esik a szem felé, s a csúcsa a látóhatára. A látszólag egyszerű elrendezés bravúros lelemény. A tizenkét apostolt két csoportba rendezte… az alakok mozdulatai révén a központi figurához is elevenen kapcsolódnak