Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
Advertisements

TAMOP B-11/ „A fiatalok családi életre nevelését, a kismamák munkaerő piaci elhelyezését segítő, innovatív családbarát szolgáltatások.
Pedagógus Hivatás Munkacsoport dr. Liptai Kálmán az MRK alelnöke dr. Gloviczki Zoltán az MRK Pedagógusképzési bizottságának elnöke.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
Környezettan-tanári mesterszak 1. A szakirány célja: A szak célja olyan tanárok képzése, akik képesek a környezettannal, környezetvédelemmel, természetvédelemmel.
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
Dr. Vandlik Erika OEFI - Országos Addiktológiai Centrum Ifjúsági addiktológiai ellátás feltételeinek kialakítása a Norvég finanszírozási mechanizmus keretein.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
SPORTISKOLÁK ORSZÁGOS TANÁCSKOZÁSA A SPORTSPECIFIKUS TANTÁRGYAK TÜKRÉBEN CSANÁDI ÁRPÁD ÁLTALÁNOS ISKOLA, SPORTISKOLA ÉS KÖZÉPISKOLA RABI FERENCNÉ intézményvezető.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése és a szolgáltatást támogató eszközök beszerzése a sajátos.
Matematikai nevelés pszichológiai, pedagógiai meghatározottsága Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
{ Fokról fokra a cél felé NYITÓRENDEZVÉNY Azonosító szám: TÁMOP B Fokról fokra a cél felé NYITÓRENDEZVÉNY Azonosító szám: TÁMOP B
Az Európai Unió fogyatékosügyi stratégiája Szombathely, június 22.
időskorban felmerülő Problémák és megoldásmódok
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Alkalmazott Pedagógia és Pszichológia Intézet
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
BOROS SÁMUEL SZAKGIMNÁZIUMA
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
NÉPEGÉSZSÉGÜGY MEGELŐZÉS, FEJLESZTÉS JÖVŐKÉP a Köz- egészségügye
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
Budapest XVI. Kerületi Móra Ferenc Általános Iskola
Gondoskodás Gyermekeinkért Közhasznú Alapítvány (Budapest)
AZ ISKOLÁSKORBA VEZETŐ
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Mayer József Budapest február 27.
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
Kispálné Horváth Mária
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
1993-as közoktatási törvény
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
KORAI FIGYELMEZTETŐ JELEK
HHR.
Diplomás Pályakövetési Rendszer
Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola
Bemutatkozik az iskolapszichológus
Alsó-ausztriai alapfokú oktatási intézmények
főigazgatóhelyettes, NSzFI
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Felhasználóképzés a kórházban
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
Új pályainformációs eszközök - filmek
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
SZOCIÁLPEDAGÓGIA TANSZÉK
Lorem ipsum.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
A 21. SZÁZADI TANÁR – TRENDEK, ELVÁRÁSOK, DILEMMÁK
Iskolai szociális segítő
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
Gyker.uni-eszterhazy.hu A külső szakmai gyakorlatok adminisztrációját támogató rendszer használatának bemutatása EKE  Kutatáshasznosítási Iroda Gyakorlati.
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Szolnoki gyakornoki program dr. Versitz Éva Szolnok, március 01.
Előadás másolata:

Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA

Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak A képzés besorolása: Pedagógusképzés képzési terület, képzési ág: óvodapedagógus, tanító Megszerezhető végzettség, szint és annak ISCED besorolása: alapfokozat, bachelor BA Megszerezhető szakképzettség: Csecsemő és kisgyermeknevelő Képzési idő: 6 félév A képzés során összegyűjtendő kreditpontok száma: 180 kredit A meghirdetés kezdő tanéve: 2012/2013. tanév

A képzés célja Olyan pedagógiai szakemberek képzése, akik megfelelő fejlesztési és nevelési módszereket alkalmaznak az újszülöttkortól a 3 (legfeljebb 5) éves korig terjedő életszakaszban ellátásra szoruló csecsemők és kisgyermekek gondozása és fejlesztése érdekében. Segítik a célzott korosztály: egészséges testi és lelki fejlődését; érzelmi és társas kapcsolataik kialakítását, szocializációját; beszédkészségük és értelmi képességük fejlődését; támogatják a kisgyermekes családok nevelési tevékenységét.

A képzés célja Hallgatóink a képzésük során komplex gondozási, pedagógiai, pszichológiai és egészségügyi ismeretek birtokába juthatnak. A csecsemő- és gyermeknevelő-gondozó felsőfokú szakképzettséggel rendelkezőknek, bizonyos tárgyak teljesítése alól mentességet biztosítunk. Az alapképzést elvégző hallgatók számára lehetőség van tanulmányaikat mesterszakon folytatni.

A képzés főbb ismeretkörei Alapozó ismeretek között megtalálhatók: Társadalomismereti (pl. Társadalomismereti alapok-1) Egészségtudományi (pl. Gyermekgyógyászat-2) Pszichológiai (pl. Személyiségfejlődés és viselkedés zavarok- 3) Informatikai alapismeretek (pl. Informatika-1) Valamint szakmai nevelői képességeket fejlesztő alapismeretek. (pl. Kommunikáció-2) Általános szakterületi ismeretek közé tartoznak: a 0-3-(5) éves korosztályra és a családokra vonatkozó pedagógiai, pszichológiai, életvezetési elméleti ismeretek, gyakorlati munkaformák és módszerek.

A képzés főbb ismeretkörei Differenciált szakmai ismeretek: Fejlődéslélektani ismeretek (pl. A csecsemő és kisgyermekkor pszichológiája - 3) Korai fejlesztés módszerei (pl. Spontán érés támogatása, korai fejlesztés- 4-5) SNI gyerekek, multikulturális nevelés, szegregáció és integráció, (pl. Befogadó nevelés és szemlélet formálás -4) Együttműködés családokkal, (pl. A család rendszerszemlélete-1, Szülőkonzultáció és tanácsadás - 4) Egyéni és csoportos tanácsadási módszerek (pl. esetelemzés- 4-5) Szakmai gyakorlat: a képző intézményben végzett csoportos gyakorlati foglalkozások; külső intézménylátogatások.

További információ Szatmári Ágnes főiskolai tanársegéd, patronáló tanár Elérhetőségek: 06-42-599-400/2921mellék E-mail: szatmari.agnes@nye.hu