Segédlet a Főpolgármesteri Hivatal Adó Főosztálya által biztosított elektronikus szolgáltatások eléréséhez Készítette: Főpolgármesteri Hivatal Adó Főosztály 2018.04.09.
Mire van szüksége elektronikus szolgáltatásaink használatához? Folyamatos internetkapcsolat A központi ügyfélkapu szolgáltatáshoz való hozzáférési lehetőség Az Ügyfélkapu a magyar kormányzat elektronikus ügyfélbeléptető és azonosító rendszere. Biztosítja, hogy felhasználói a személyazonosság igazolása mellett, egyszeri belépéssel, biztonságosan kapcsolatba léphessenek az elektronikus közigazgatási ügyintézést és szolgáltatást nyújtó szervekkel. További részletek az ügyfélkapu létesítéséről: Segítség az ügyfélkapus regisztrációhoz 2
Hol találja az Adó Főosztály oldalait? Gépelje be a böngészője címsorába: www.budapest.hu Maecenas faucibus interdum. Commodo Nibh Ridiculus. Budapest 2016 3
Hol találja az Adó Főosztály oldalait? Válassza ki a kék főmenüsor „Ügyintézés” főlmenüpontjából a „Helyi adó” almenüpontot! 4
Regisztráció az Adó Főosztály oldalán Kattintson a képernyő jobb felső sarkában található ÜGYFÉLKAPU ikonra!
Regisztráció az Adó Főosztály oldalán Az ügyfélkapus felhasználónév és jelszó megadása után a program automatikusan vissza fogja irányítani az Adó Főosztály oldalára.
Regisztráció az Adó Főosztály oldalán Kérjük a viszontazonosítás érdekében adja meg személyes adatait. A sikeres regisztrációt követően a jövőben a központi ügyfélkapus azonosító adataival bármikor beléphet a rendszerbe.
E-ügyintézési igény /meghatalmazás bejelentése Amennyiben Ön egyéni vállalkozó, sikeres regisztrációt követően azonnal hozzáfér saját adataihoz és elektronikus szolgáltatásainkhoz, nincs szükség további űrlap kitöltésére.
E-ügyintézési igény /meghatalmazás bejelentése Amennyiben Ön vállalkozás képviselője/meghatalmazottja, sikeres regisztrációt követően válassza az E-ügyintézési igény/meghatalmazás bejelentése (2018-30) almenüpontot!
E-ügyintézési igény /meghatalmazás bejelentése Az űrlap I. blokkjában a legördülő menüből válassza ki a bejelentés típusát. A lenti példa az ügyvezető által kiválasztandó sort mutatja. 10
E-ügyintézési igény /meghatalmazás bejelentése Amennyiben Ön meghatalmazott és nem csatolja meghatalmazását, kérjük hagyja üresen a jelölőnégyzetet és az űrlap teljeskörű kitöltésével hozzon létre egy új meghatalmazást. Ebben az esetben az elkészülő nyomtatványt Önnek is és a Meghatalmazónak is alá kell írnia. A meghatalmazás érvényességéhez cég esetén cégszerű aláírás, természetes személy adózó esetén két tanú aláírása is szükséges. 11
E-ügyintézési igény /meghatalmazás bejelentése Amennyiben Ön meghatalmazott és a nyomtatványhoz mellékelni fogja érvényes meghatalmazását, kérjük ezt jelölje a jelölőnégyzetbe történő kattintással. Ebben az esetben a bejelentést csak Önnek kell aláírnia. 12
E-ügyintézési igény /meghatalmazás bejelentése A II. blokkban az adózó adatait kérjük beírni 111111111 13
E-ügyintézési igény /meghatalmazás bejelentése A III. blokkban a meghatalmazott (bejelentő) jogszabály szerinti képviseleti jogcímét kérjük kiválasztani 14
E-ügyintézési igény /meghatalmazás bejelentése A V. blokkban nem természetes személy adózó képviselőjének adatait kérjük beírni, kivéve, ha az űrlapot a törvényes képviselő tölti ki, mert akkor a VI. pontba kerülnek be az adatok. 15
E-ügyintézési igény /meghatalmazás bejelentése Amennyiben Ön meghatalmazott, hibátlan kitöltés esetén az „ellenőrzés” funkciógombra kattintva az alábbi bizonylat-állapot jelenik meg. A „Nyomtatási kép” funkciógombra kattintva a bizonylat kinyomtathatóvá válik. A kinyomtatott és megfelelően aláírt bizonylatot postai úton kell az Adó Főosztályra beküldeni. 16
E-ügyintézési igény /meghatalmazás bejelentése Amennyiben Ön törvényes képviselő, hibátlan kitöltés esetén az „ellenőrzés” funkciógombra kattintva az alábbi bizonylat-állapot jelenik meg. A „Mentés” funkciógombra kattintva a bizonylat a dokumentumtárba mentésre kerül. Mentés után a „Beadás” funkciógomb jelenik meg, melyre kattintva a bizonylat benyújthatóvá válik. 17
E-ügyintézési igény /meghatalmazás bejelentése Törvényes képviselő esetén a „Benyújtás” gombra kattintva a bizonylat visszavonhatatlanul benyújtásra kerül az Adó Főosztályhoz. Ezt követően a bizonylat a dokumentumtárban tekinthető meg. 18
E-ügyintézési igény /meghatalmazás bejelentése A dokumentumtárban nyomon követhető a bizonylat állapota. A nem feldolgozott bizonylat szerkeszthető, vagy törölhető. A feldolgozott bizonylat már nem módosítható. Az elektronikus szolgáltatások az adott adózónál kizárólag feldolgozott bizonylat-állapot esetén válnak lehetővé. 19
Köszönjük a figyelmet! webado@budapest.hu +361 411-7000