ELTE Trefort Ágoston Gyakorlóiskola

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A BATTHYÁNY KÁZMÉR GIMNÁZIUMMINTÖKOISKOLA. Iskolánk, az 1990-ben alapított Batthyány Kázmér Gimnázium a Csepel-szigeten, a Ráckevei- (Soroksári-) Dunaág.
Advertisements

„Döntés a kezedben van: egészség- és környezettudatos szemléletformálás a Magyar Táncművészeti Főiskola Nádasi Ferenc Gimnáziumában” április 22.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
A környezetvédelmi megbízott szerepe a vállalkozások tevékenységében és Önkormányzati munkakörben Önkormányzati munkakörben.
Ady Endre Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola - Berhida Környezeti nevelés.
1. Bethlen Gábor Középiskola, Szakképző Iskola és Kollégium Nyírbátor 2 Iskolai közösségek A tanulók összetétele: A tanulói létszám jelenleg:780 fő –Szakközépiskolai.
Tolerancia Erősítő Innovatív Szövetség projektprogram.
ÖVEGES KONFERENCIA Mosonmagyaróvár június 27.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
A KÖNYVTÁRELLÁTÁSI SZOLGÁLTATÓ RENDSZER HATÉKONY MŰKÖDTETÉSE ÉS A SZOLGÁLTATÁS NÉPSZERŰSÍTÉSE VI. KSZR MŰHELYNAP – ZALAEGERSZEG NOVEMBER 11. A KSZR.
Bölcsészettudomány › andragógia › anglisztika › germanisztika (néderlandisztika, német) › magyar › néprajz › pedagógia › pszichológia › romanisztika (francia,
{ Fokról fokra a cél felé NYITÓRENDEZVÉNY Azonosító szám: TÁMOP B Fokról fokra a cél felé NYITÓRENDEZVÉNY Azonosító szám: TÁMOP B
KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET ISMERETEK ÁGAZATI SZAKMAI ÉRETTSÉGI VIZSGA (középszintű) május-június.
„A helyi innovációk keletkezése, terjedése és rendszerformáló hatása az oktatási ágazatban” (K ) Az „Innova” kutatás „A helyi innovációk keletkezése,
Internet tudományos használata
A székesfehérvári fiatalok helyzete
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
Lendületben a Pénziránytű Iskolahálózat
Az „első lépés” TÁMOP
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Barcsák Marianna KPSZTI
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
ÉRDI VÖRÖSMARTY MIHÁLY GIMNÁZIUM
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Hogyan lett Szentgotthárd energiaváros?
Kispálné Horváth Mária
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
OLVASÓ KÖZÖSSÉG OLVASÓTÁBOR, IFJÚSÁGI OLVASÓKÖRÖK DUNAÚJVÁROSBAN
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
Mátészalkai Szakképző Iskola
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Projektmunka Földrajzolok
A program általános célja
MEGKEZDTÜK A FELKÉSZÜLÉST A TANULÓI LAPTOP PROGRAMRA
HHR.
„Mi terem a magyar szívébe” -népzenétől a drámáig Háry János nyomán – komplex tehetséggondozás NTP-MOI
Fazekas Ágnes – Halász Gábor-Horváth László
Intézményvezetői célkitűzések
Az Animációkészítés lehetőségei az óvodában, iskolában
Diplomás kompetenciák elégedettség a munkával
Bemutatkozik az iskolapszichológus
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
főigazgatóhelyettes, NSzFI
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Az iskolavezetés lehetőségei a környezettudatosság fejlesztésében a a Than Károly Ökoiskola Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskolában
DARUS.
Az iskolavezetés lehetőségei a környezettudatosság fejlesztésében a a Than Károly Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskolában
Új pályainformációs eszközök - filmek
Programjaink fizikából a es tanévben
Econventio Kerekasztal Közhasznú Egyesület
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
Németország BESZÁMOLÓ 2014
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Kórházi és ágazati gazdálkodást érintő informatikai fejlesztések és az azokban rejlő lehetőségek Horváth Tamás Vezérigazgató CompuTREND Zrt.
Erdősi Debóra Németh Tímea Közösségi szolgálat.
Előadás másolata:

ELTE Trefort Ágoston Gyakorlóiskola Tevékenység az innovatív iskolahálózatban 2003 - 2006 ELTE Trefort Ágoston Gyakorlóiskola

Technikai felszereltség Két számítógépterem Iskolai élet Technikai felszereltség Két számítógépterem Szakórák a számítógéptermekben Internet elérhetőségek Vezeték nélküli internet Munkaközösségeknek laptop és projektor Rögzített projektorok Digitális kamera és fényképezőgép Technikai felszereltség Két számítógépterem, ahol a diákok tanítás után is használhatják az internetet. Szakórák tartásának lehetősége számítógépteremben Tanári szobákban, könyvtárban, irodákban, előadókban internet elérhetőségek. Minden munkaközösségnek legalább egy laptop és projektor Rögzített projektoros kivetítési lehetőségek előadókban és nyelvi termekben Egyes tantermekben vezeték nélküli internet lehetősége Digitális kamera és fényképezőgép

Tanórákon: multimédiás eszközök rendszeres használata Tartalmi munka Tanórákon: multimédiás eszközök rendszeres használata tanulói kiselőadások tanárjelölti órák Tanórán kívüli iskolai programok: erdei iskolák táborok szalagavatók iskolaújság

Kapcsolattartás: tanári levelezőlista szülői és tanulói levelezőlista informatív honlap

Hazai és nemzetközi projektekben: Európai Parlament Modell Olvasókör az angol órán ÖKO parlament Ost-Westeuropäische Umweltdialog Diákcserék: német, spanyol, francia nyelven Nyelvi utak: spanyol, latin, francia, orosz nyelven GLOBE környezetvédelmi monitoring Trefort utca rehabilitációja (Polgár a demokráciában Civitas Egyesület)

a tanulók számítógépes kommunikációs- és vitakultúrájának fejlesztése Kötelező projektek 2003 a tanulók számítógépes kommunikációs- és vitakultúrájának fejlesztése A program célja a tanulók számítógépen keresztül megvalósuló kommunikációs- és vitakultúrájának fejlesztése volt. A programban a 9.a osztály tanulói vettek részt.

2004-2005 Számítógéppel segített természettudományos mérések, kollaboratív módszerek alkalmazása az oktatásban. Mérések: iskola fényviszonyai napszemüvegek fényszűrése iskolánk zajszintje egy tiszaparti gát hatása a mikroklímára Ecolog XL készülék

I. A Víz Világnapja 2006. március 22-én „vizes“ tanórák 2005-2006 I. A Víz Világnapja 2006. március 22-én „vizes“ tanórák 9 kémia 6 biológia 3 fizika 2 történelem 2 magyar 4 német 1 angol óra „víz-jelmez“: a természettudomány és a művészetek kapcsolata I. A Víz Világnapja 2006. március 22-én az egész iskolában az ivóvízzel, a vízzel kapcsolatos tanórák zajlottak. 9 kémia, 6 biológia, 3 fizika, 2 történelem, 2 magyar, 4 német és 1 angol óra témája is ehhez a témához kapcsolódott. A tanórák témája az alábbi táblázatban olvasható. Ezzel párhuzamosan az egész iskola a diákok által készített „víz-jelmezbe“ öltözött, ezáltal is hangsúlyozva, hogy a víz nem csak a természettudomány, hanem a művészetek témája is. Ennek része volt a gyerekek méréseiből készült poszterkiállítás.

című vetélkedősorozatát taiwani küldöttség poszterkiállítás Iskolarádió 8.a és 8.c csapata megnyerte a Fővárosi Vízművek „Legjobb a vízben“ című vetélkedősorozatát taiwani küldöttség Minden tanár és diák hallhatta az iskolarádióban elhangzott gondolatokat, amelyek -- zenei aláfestéssel -- arra hívták fel a figyelmet, hogy az emberiség nem létezhetne víz nélkül. Iskolánk 8.a és 8.c osztályos tanulóiból álló csapata megnyerte a Fővárosi Vízművek „Legjobb a vízben“ című vetélkedősorozatát. A döntő 2006. másrcius 22-én a Fővárosi Állatkertben volt. A Víz Világnapján egy taiwani iskolaigazgató-képző intézmény 27 fős küldöttsége érkezett iskolánkba. Az IKT eszközök tanórai használatát igyekeztek tanulmányozni nálunk, különös tekintettel a természettudományos és a nyelvi tárgyakra. Több tanórán is részt vettek, majd az iskolavezetéssel eszmét cseréltek a taiwani és a magyar iskolarendszer sajátosságairól.

II. Akrosztikon-író verseny magyar és idegen nyelveken a verssorok kezdőbetűinek a VÍZ vagy IVÓVÍZ szót kellett kiadnia II. Akrosztikon-író verseny Tanári kezdeményezésre diákjaink lelkesen igyekeztek magyar és idegen nyelveken akrosztikonokat fabrikálni – a verssorok kezdőbetűinek a VÍZ vagy IVÓVÍZ szót kellett kiadnia. III. Párkányi együttműködés A 8/4-es angol csoport együttműködést kezdett egy párkányi (Stúrovo, Szlovákia) általános iskolával. Ennek keretében a szlovák és a trefortos diákok a Duna vizének fizikai és kémiai tulajdoságait vizsgálták és küldték meg egymásnak e-mailen keresztül, mindezt természetesen angol nyelven. Egy kémia tanárnő segítségével a diákok lelkesen dolgoztak az egyszerű tesztkészletekkel, majd kiértékelték az eredményeket. A projekt folytatásaként közös visegrádi kirándulást szerveztünk, ahová végül a szlovák iskolások sajnos nem tudtak eljönni.

III. Párkányi együttműködés A 8/4-es angol csoport együttműködése egy párkányi (Stúrovo, Szlovákia) általános iskolával. a Duna vizének fizikai és kémiai vizsgálata egyszerű tesztkészletek közös visegrádi kirándulás

Köszönjük figyelmüket! ELTE Trefort Ágoston Gyakorlóiskola www.trefort.elte.hu Kapcsolattartók: Dr. Schróth Ágnes ig.h. Nikolics Noémi