Alsó-ausztriai alapfokú oktatási intézmények

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
1 (törvényi, rendeleti szabályozás) Molnárné Ditzendy Judit főigazgató helyettes.
Advertisements

TAMOP B-11/ „A fiatalok családi életre nevelését, a kismamák munkaerő piaci elhelyezését segítő, innovatív családbarát szolgáltatások.
„Döntés a kezedben van: egészség- és környezettudatos szemléletformálás a Magyar Táncművészeti Főiskola Nádasi Ferenc Gimnáziumában” április 22.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
„Dolgozva tanulj!” Tájékoztató a „Gyakorlati oktatók továbbképzése a szakképzésben” című TÁMOP B-13/ projekt feladatairól
Bevándorlók társadalmi beilleszkedése európai politika – közép európai valóság Kováts András Menedék – Migránsokat Segítő Egyesület.
Fontosabb szja és járulék változások január 1.
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás.
Az iskolavédőnő szerepe az oktatási intézmény egészségnevelési drogstratégia megvalósításában Előadó Pátkai Beáta iskolavédőnő A védőnők szerepe az iskolai.
Aktualitások és változások a pedagógiai szakszolgálati feladatellátásban 2016 őszén 1.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
SPORTISKOLÁK ORSZÁGOS TANÁCSKOZÁSA A SPORTSPECIFIKUS TANTÁRGYAK TÜKRÉBEN CSANÁDI ÁRPÁD ÁLTALÁNOS ISKOLA, SPORTISKOLA ÉS KÖZÉPISKOLA RABI FERENCNÉ intézményvezető.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése és a szolgáltatást támogató eszközök beszerzése a sajátos.
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
A szaktanácsadás szolgáltatási terület dokumentációja Némethné Józsa Ágnes Intézményfejlesztési referens.
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
Az Európai Unió fogyatékosügyi stratégiája Szombathely, június 22.
időskorban felmerülő Problémák és megoldásmódok
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Lendületben a Pénziránytű Iskolahálózat
NEMZETI SZOCIÁLPOLITIKAI KONCEPCIÓ 2011
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
TÁMOP / „A hátrányos helyzetűek foglalkoztathatóságának javítása (Decentralizált programok a konvergencia régiókban)”
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
Gondoskodás Gyermekeinkért Közhasznú Alapítvány (Budapest)
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
Mayer József Budapest február 27.
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
Kispálné Horváth Mária
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
D Á N I A 2007.november Készítette: KOVÁCSNÉ NAGY MÁRIA.
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
A kistérségi gyerekesély programok eredményei
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
HHR.
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
Szociális ellátást igénybevevők szükségletei – és szolgáltatásai
„Általunk lesz jobb!” EURÓPAI IFJÚSÁGI HÉT 2008.
Bemutatkozik az iskolapszichológus
Közfoglalkoztatásból a versenyszférába- segítő munkaerőpiaci program
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
főigazgatóhelyettes, NSzFI
Tantárgyfelosztás Mint az intézményi költségvetés alapdokumentuma
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
Sok szeretettel köszöntöm Önöket!
Budapest, február 5. Reszeginé Erdélyi Beáta
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Gyermek- és ifjúságvédelemi feladatok ellátásának támogatása
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
A Pénziránytű Alapítvány tevékenységének bemutatása
A pszichológiai segítségnyújtás lehetőségei
A többcélú kistérségi társulások közoktatási feladatellátásának elmúlt 6 éve november 30.
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Célegyenesben vagy a rajtvonalnál?
A „Szertár” iskolai és óvodai szociális munka projekt célja
Intézmény minőségirányítási programja
Iskolai szociális segítő
Baranya Megyei Önkormányzat
Fehér Gyűrű Közhasznú Egyesület – TÁMOP 5.6.1/C projekt
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
KONFERENCIA Adminisztráció Óvári Márta
Előadás másolata:

Alsó-ausztriai alapfokú oktatási intézmények Kiegészítő pedagógiai szolgáltatások

Logopédia Igényfelmérés Beosztása a BSI-vel egyeztetve Alkalmanként 1-2 gyermek tanítása a rendes oktatási idő alatt Képzett logopédussal

Legaszténia Igényfelmérés (teszt) Beosztása az Igazgatóság által Tanítás tanfolyam keretében vagy a tanórába ágyazva Olyan tanárok végzik, akik ilyen kiegészítő végzettséggel rendelkeznek

Segédórák A Volks- és Hauptschule-ban speciális pedagógiai fejlesztési szükségletű tanulók számára, általában német és angol nyelvből ill. matematikából 2 – 6 óra hetenként Többnyire kisegítő iskolai nevelők

Tanácsadó tanárok Különleges, iskolai krízisszituációkra (magatartászavaros tanulók) kiképzett tanárok, járásonként 1-2 tanár A tanácsadó tanárok fix órarenddel rendelkeznek az iskolájukban, amely azonban igény esetén bármikor módosítható Az Igazgatóság a Járási Iskolatanácstól kéri meg a tanárt Tanácsadó beszélgetés az iskolai konfliktus megoldására Szükség esetén más pedagógiai szolgálatok bevonása

Mediátorok Ideális eset: Minden iskolában van képzett mediátor Munkáját a kötelező óraszám keretében vagy honorárium ellenében tanórán kívül végzi Közvetítés konfliktusok esetén az iskolában Munka a tanárokkal, szülőkkel és diákokkal Más pedagógiai szolgálatok bevonása

Ergoterapeuták Fogyatékosság esetén a motorika fejlesztése Fizetés részben beteglapon keresztül Hozzájárulások szociális intézményektől

Kézműves foglalkozás tanár Hitoktató Kézműves foglalkozás tanár

Iskolaorvosi szolgálat Diákok éves orvosi vizsgálata Védőoltások beadása Gyógyászati témájú előadások tartása

Gyermek- és Ifjúságvédelmi Hivatal Problémás családokból származó diákok gondozása Válsághelyzetekben együttműködés az iskolával Anyagi támogatás nyújtása a szociálisan rossz helyzetben lévő családoknak iskolai rendezvényeknél

Alsó-ausztriai alapfokú oktatási intézmények Tanárok iskolákon átnyúló alkalmazása

Minden alsó-ausztriai tanárnak van egy törzsiskolája Néhány pedagógus más iskolákban is tanít (körzeti iskolák)

A pedagógus törzsiskolája: Felelős: A személyügyi dolgokért A kötelező óraszámok ellátásáért Pedagógus részvétele az iskolai konferenciákon

A pedagógus körzeti iskolája: Felelős: A pedagógus tanóráinak beosztásáért

Oktatás több iskolában Hitoktató Kézműves foglalkozás tanár Tartalékállományban lévő tanár Irodalomtanár, akinek a törzsiskolájában túl kevés órája van

Oktatás több iskolában Igénybevétele különböző típusú iskolákban is lehetséges Pl.: Törzsiskola Hauptschule – 15 óra 6 további óra a Volkschule-ban vagy speciális iskolában Kötelező óraszám = 21 óra

Oktatás több iskolában Útiköltség elszámolása a hónap végén a törzsiskola igazgatóságára (A kilométer mindig a törzsiskolától kiindulva számítandó) Az utazás általában saját gépkocsival történik A hivatalosan megállapított kilométerpénz kerül kifizetésre (jelenleg 0,42 Euro/km)