tevékenység a könyvtárban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
Advertisements

PUBLIC RELATIONS Wekerle Sándor Üzleti Főiskola 2015/16-os tanév, II. félév Tóth Attiláné dr. harmadik foglalkozás.
Szegi község turizmusfejlesztése Kérdőív a fejlesztés koncepciójának összeállításához értékelés.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
Ady Endre Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola - Berhida Környezeti nevelés.
„A golyóálló vezető” A vezetői munka hatékonyságának fejlesztése Dr. Petőné Ködmön Anikó Kreatív Kommunikáció Oktató és Szolgáltató Bt. 06/
ÖVEGES KONFERENCIA Mosonmagyaróvár június 27.
1 „Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, július.
Okok Piaci környezet – több mint 70 felsőoktatási intézmény, ezek közül több szinte ugyanolyan képzési palettát, hasonló lehetőségeket kínál Társadalmi.
Bemutatkozás Fodor Noémi Gépészmérnök – mérnöktanár Környezetirányítási szakértő TAR-ZERT Auditor Minőségirányítási vezető.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
A Képzési Csoport tevékenysége Budapest Esély Nonprofit Kft
Pályázati lehetőségek Nagy Réka Közművelődési és kulturális intézmények pályázati lehetőségei.
EGT Finanszírozási Mechanizmus Kulturális és természeti örökség megőrzése, megújítása program A kulturális és a művészeti sokszínűség előmozdítása.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
BINARIT TIMESHEET Több, mint munkaidő nyilvántartás Virág Zsolt (BINARIT Informatikai Kft.)„Hogyan legyek milliomos?” konferencia – BKIK ( )
TARTALOM BREVIÁRIUM – RÖVID MAGYARÁZATOK NÉGY ESZKÖZ BERUHÁZÁSTERVEZÉS ÉS -MENEDZSMENT Bevezetés Főszereplők Az eszközök Tanulság ESZKÖZÖK és ERŐFORRÁSOK.
Turisztikai desztináció- menedzsment és klaszter Tóthné Bánszki Zsuzsa Észak-magyarországi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht.
A KÖNYVTÁRELLÁTÁSI SZOLGÁLTATÓ RENDSZER HATÉKONY MŰKÖDTETÉSE ÉS A SZOLGÁLTATÁS NÉPSZERŰSÍTÉSE VI. KSZR MŰHELYNAP – ZALAEGERSZEG NOVEMBER 11. A KSZR.
Új irányok az emberi erőforrás gazdálkodásban Fiatal regionalisták VIII. országos konferencia Győr, október Szűcs Ágnes Nyíregyházi Főiskola.
A székesfehérvári fiatalok helyzete
Önkormányzatok épületenergetikai beruházásai pályázati forrásból!
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Képzők képzése a vidéki kistelepülések ökológiai szemléletű gazdálkodásának elősegítésére Szakmai rendezvény szaktanácsadók részére Gödöllő,
Kortárs előadó-művészeti tevékenységek előmozdítása c. intézkedés
Reflexiók a társadalmi és a nonbusiness marketing fogalmi kérdéseihez
OLVASÓSZOLGÁLATI TEREK
Az „első lépés” TÁMOP
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Az iskolai könyvtár telepítése, térszervezése és felszerelése
Gyűjtőköri szabályzat
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
SZÁMVITEL.
Kórházi könyvtárak lehetőségei a tudáspiacon
A MOTIVÁCIÓ SZEREPE ÉS HATÁSKÖRE A KÖZOKTATÁSBAN ÉS A FELSŐOKTATÁSBAN
SZÁMVITEL.
SZÁMVITEL Dr. Ormos Mihály egyetemi tanár
Nemeskocs Község Önkormányzatának Településkép-védelmi Rendelete
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
A könyvtár mint rendszer
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
A hatékony adományozás eszközei igazgató, Magyar Adományozói Fórum
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Felhasználóképzés a kórházban
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
A Vezetői munka értékelése a szülők szemével
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
LEADER LEADER Intézkedések a Déli Napfény LEADER Egyesület területén
REKLÁMESZKÖZÖK ÉS REKLÁMHORDOZÓK
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
Lorem ipsum.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Célegyenesben vagy a rajtvonalnál?
Kórházi könyvtárak az információs társadalomban
A Tanácsadók Virtuális Közösségének
Iskolai szociális segítő
Baranya Megyei Önkormányzat
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
Intézményvezetők tájékoztatása Nyíregyházi Egyetem
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Előadás másolata:

tevékenység a könyvtárban Public relations tevékenység a könyvtárban Pr a könyvtárban BLK

A pr „szomszédai” Pr a könyvtárban BLK

Fogalmak, meghatározások Public relations = közönség kapcsolatok, propaganda, kapcsolatszervezés, reklám ? Kulcsfogalmai: hírnév, megértés, bizalom, megkülönböztetés, befolyásolás, együttműködési készség Meghatározása:menedzseri funkció, célja az egyének, szervezetek és környezetük közötti - kölcsönös előnyökön alapuló – kommunikációs kapcsolatok kialakítsa. Pr a könyvtárban BLK

A pr feladata A szervezet és a környezete közötti kommunikációs kapcsolatok tervezése, létrehozása, kivitelezése, értékelése és folyamatos karbantartása. Pr a könyvtárban BLK

Imázs (ki)alakítása Valóság Önimázs Arculat (Arculati kézikönyv) (Corporate Identity CI – pecsétnyomó) Imázs (képmás – lenyomat) Arculat = Kép x (Komm Tettek Fizikai megj) x (Struktúra + Kultúra) Pr a könyvtárban BLK

☺ A public relations tevékenység lényege a a pozitív imázs kialakítása. ☺ Pr a könyvtárban BLK

Pr szakterületei (Szeles Péter nyomán) Pr a könyvtárban BLK

Nonprofit public relations Hasznosság, a nélkülözhetetlenség benyomásának keltése Fontos kapcsolat a fenntartóval – néha túlzó ?! Pr és a reklám keveredik Pr a könyvtárban BLK

Reklám Public relations Tevékenysége piacot épít társadalmi környezetet épít és tart meg Célja gazdasági érdekből fogyasztói igényeket elégít ki ismertség, bizalom és együttműködés megteremtése Célcsoport fogyasztó a szervezet minden célcsoportja Hatás piacorientálttá tesz közvélemény -orientálttá tesz Iránya egyoldadú fontos a visszacsatolás Pr a könyvtárban BLK

Public relations funkciói Információs funkció – információk a megértő magatartás elérésére Image-alakító funkció – egy kép felépítése, megváltoztatása Vezetési funkció – közvélemény befolyásolása Kommunikációs funkció – kapcsolatok létrehozása Egzisztencia-megtartási funkció – a ráutaltság bemutatása Pr a könyvtárban BLK

Belső public relations (Internal) A szervezet és az alkalmazottak közötti kölcsönös előnyökön nyugvó kommunikációs kapcsolat, melyen keresztül az alkalmazottak összehangoltan cselekedve azonosulnak a szervezet céljaival. A munkatársakat szegmensekre osztják (régi-új; magasan – alacsonyan képzett, fizikai-szellemi stb) Pr a könyvtárban BLK

Belső pr célja A munkavállalók informálása Motiválás Elkötelezettség fokozása Fluktuáció csökkentése Szervezeti hatékonyság növelése Vezetési feladatok, a döntések támogatottságának növelése Együttműködés segítése A belső és a külső pr összehangolása Pr a könyvtárban BLK

Belső pr eszközei Kommunikációs csatornák létrehozása: intranet, email, hírlevél, faliújság,VIR Vezetői tájékoztatók Munka megbeszélések Belső továbbképzések, előadás Belső nyílt nap Bemutató újonnan érkezőknek, kézikönyv Szervezeti szabadidős tevékenységek Évfordulók, névnapok ünneplése Kitüntetések, anyagi és erkölcsi juttatások Pr a könyvtárban BLK

Külső public relations (external) Kapcsolat a környezettel Célcsoportok: Felhasználók – szegmensekre osztva Fenntartó Társintézmények: Könyvtárak, művelődési központok, múzeum Oktatási intézmények Szakmai szervezetek Helyi vállalatok, gyárak Tömegtájékoztatás, média Pr a könyvtárban BLK

Pr tevékenység eszközei 1. Korszerű informatikai eszközök (internet, intranet, email,honlap,cd-rom, stb) Pr filmek (belső, oktató, image-filmek) News release (sajtó közlemény) Rendezvények, programok – „Összefogás a könyvtárakért”, megbocsátás hete, könyv vagy polc örökbefogadás, Szakmai konferenciák Nyomtatványok Pr a könyvtárban BLK

Pr tevékenység eszközei 2. Sajtótalálkozók, sajtótájékoztató Sajtómonitoring/figyelés Road-show Prezentáció Televízios és rádiós produkció Szponzorálás Mecenatúra Pr a könyvtárban BLK

Szponzorálás Szponzorálás: pénz vagy más formájú befektetés, melynek célja az üzletileg kihasználható potenciál. Kétoldalú üzleti kapcsolat előnyökkel és elvárásokkal. Más kommunikációs csatornák. A könyvtár általában, mint alany Pr a könyvtárban BLK

Mecenatúra A szervezet a támogatott fél számára átadott forrásokért nem kap/kér ellentételezést. Nincsenek milliók, de van: helyiségek, munkatársak ideje, berendezések. Pr a könyvtárban BLK

Szponzorálás és mecenatúra célja és eszközei Szolgáltatás és termékimázs építése Forgalom növelése Referencia lehetőség Média megjelenés Sajtófigyelés a helyi önkormányzatnak, szemét ill. parlagfű szedés, internet használat iskolai vetélkedő győztesének, terem ill. infrastruktúra a helyi egyesületek programjaihoz, számítógép tanfolyamokhoz Gyerekek szponzorálása ill. mecénási feladatok Pr a könyvtárban BLK

Ajánlott irodalom Szeles Péter:Public relations tevékenység a gyakorlatban. Bp.:Geomédia Szakkönyvek, 1999. Pelejtei Tibor: Public relations 2.kiad, Bp.:Informatikai és Könyvtári Szövetség, 1998. Mikulás Gábor: Az információs és könyvtári szolgáltatás pr-je.In: Könyvtárosok kézikönyve 4.Bp.:Osiris, 2002. 9.fejezet p.397-428. Mónus Ágnes:Public realtions:A bizalomépítés művészete. Bp.:Edge 2000.Kft, 2003. Al és Laura Ries: A pr tündöklése , a reklám bukása. Bp.:Geomédia, 2005. Pr a könyvtárban BLK