Vidéki repülőterek fejlesztési lehetőségei

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A HELYI ÉS A TELEPÜLÉSI ADÓRENDELETEK SZABÁLYOZÁSÁNAK EGYES KÉRDÉSEI.
Advertisements

Szegi község turizmusfejlesztése Kérdőív a fejlesztés koncepciójának összeállításához értékelés.
Szombathely turisztikai fejlesztése és a TDM Szombathely,
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
Nagyrendezvények közlekedésszervezési problémái Munkácsy András – Szele András KTI Közlekedésszervezési és Hálózatfejlesztési Központ Közlekedéstudományi.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
Áttörés a hazai távközlésfejlesztésben A Matáv első évtizede Hogyan nőtt a hitelünk? Az út finanszírozása ( ) Készítette: Kis Péter.
Nagyprezentáció Társaság a Lakásépítésért Egyesület lobby tevékenység a magyarországi lakásépítések élénkítése érdekében Előadó:
1 „Varratmentes Európa” program célja és tartalma Rajnai Gábor Miniszterelnöki Hivatala Stratégiai és Fejlesztéspolitikai Osztály Kárpát-medence Kincsei.
Készítette: Gondos Borbála
TÖRTÉNELEM ÉRETTSÉGI A VIZSGA LEÍRÁSA VÁLTOZÁSOK január 1-től.
Szabadtéri rendezvények. A TvMI vonatkozik: OTSZ szerinti szabadtéri rendezvényekre szabadtéri rendezvény: az 1000 főt vagy az 5000 m 2 területet meghaladó,
Budapest Airport, a T1 bezárása Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója május 24.
A vasúti elérhetőség és a vendégforgalom közötti összefüggés vizsgálata a Dunántúl vasúti közlekedése alapján Somogyi Bence Ph.D.-hallgató Pécsi Tudományegyetem.
A járműipar gazdasági hatása a Közép- és Nyugat-dunántúli régiók fejlődésére Tóth Péter Győr, május 4.
Turisztikai desztináció- menedzsment és klaszter Tóthné Bánszki Zsuzsa Észak-magyarországi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht.
Magyarország gyógyfürd ő i és gazdasági vonzata. Magyarország különösen gazdag gyógyvizekben, termál- és gyógyvíz készletei alapján Európa országai közül.
Gate to Europe Zárókonferencia Dr. Tráserné Oláh Zsuzsanna CSMKIK titkár november 27. Szabadka.
Az események bejelentésének és kezelésének folyamata Nagy Zsigmond, balesetvizsgáló október 19.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
A kamara szerepe az export vezérelt magyar gazdaság megteremtésében. Eredmények és problémák Dr. Parragh László elnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
MOBIL – PLT együttműködés
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Integrációs elméleti alapok, az integrációk típusai
Pásztorné Szerezlai Márta
„Szeptember végén” A felsőoktatási pályázati tevékenység jelene és jövője Szitáné dr. Kazai Ágnes Semmelweis Pályázati és Innovációs Központ.
A TISZA MENTŐCSOPORT MŰKÖDÉSE
Drónok November.
Tájékoztató a munkahelyteremtő pályázati programról
Lieszkovszky József Pál (PhD hallgató, RGDI
Kassa A KRÜH kassai irodájának székhelye a város belvárosában a Csáky-Dessewffy Palotában található, valamint az irodamegnyitó december 12-én.
Összeállította: Horváth Józsefné
A víziközmű-szolgáltatásról szóló évi CCIX
Gyorsjelentés a hajléktalan emberek kérdőíves adatfelvételéről
Magyar-szlovák turisztikai konferencia
Hitelkonstrukciók a pályázati rendszerben
Szupergyors Internet Program (SZIP) Jogi akadálymentesítés megvalósítása: Jogalkotással is támogatjuk a fejlesztéseket dr. Pócza András főosztályvezető.
TAB Város és a megújuló energiára alapozott oktatás Schmidt Jenő Tab Város Polgármestere 1.
376/2014 EU RENDELET BEVEZETÉSÉNEK
A pilóta nélküli és a pilóta által vezetett légijárművek
Az IM csomópont funkciója, főbb tervezési kérdései
Tóth Gábor Heves Megyei Kormányhivatal Jogi és Koordinációs Főosztály
Magyarország: logisztikai központ
Az Európai Unió közlekedési politikája és a transzeurópai hálózatok
AZ AUTÓBUSSZAL VÉGZETT MENETREND SZERINTI SZEMÉLYSZÁLLÍTÁS ELINDÍTÁSA, HÁROM HÓNAPOS TAPASZTALATA DEBRECENBEN Budapest, Millenáris,
Eszék lakos; egyetemi város, megyei székhely
M4 metróvonal beüzemelési folyamatai
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Konferenciája
A évi pályázati felhívás legfontosabb szabályai
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
A közlekedés és az idegenforgalom
A Dunához kapcsolódó lehetőségek Budapest közlekedésfejlesztésében
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Új pályainformációs eszközök - filmek
ÁLTALÁNOS FORGALMI ADÓ évi évközi változások
Az Európai Unió földrajzi vonatkozásai
LEADER LEADER Intézkedések a Déli Napfény LEADER Egyesület területén
TÁRGYI ESZKÖZÖK ELSZÁMOLÁSA
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
(Geolevel Geoinformatikai és Szolgáltató Kft.)
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Balatonnal kapcsolatos projektek összefoglaló bemutatása
Utazás kiállítás Előadó:Papp Gábor Hévíz város polgármestere
A társadalmi egyeztetés számokban
Generali Alapkezelő beszámolója Gyöngyház Nyugdíjpénztár részére
Az Országfásítási Program előkészítésének aktuális kérdései
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
Dr. Parragh László elnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara
Előadás másolata:

Vidéki repülőterek fejlesztési lehetőségei Utazás kiállítás 2018. Előadó: Papp Gábor Hévíz város polgármestere

Története - A területet eredetileg katonai célokra jelölték ki és 1990-ig a szovjet légierő légitámaszpontja volt, ami máig alapvetően meghatározza technikai adottságait. - 1953-ban egy 2.000 m hosszú és 60 m széles kifutópályát építettek, amelyet 1982-ben 500 m- rel meghosszabbítottak, illetve a korábbi 22 cm vastag betonpályát további 24 cm vastag bazalt- beton burkolattal látták el. - A repülőtér 1991 júniusa óta üzemel polgári repülőtérként. - 2012 április 14-től a repülőteret a Hévíz Város Önkormányzatának 100%-os tulajdonában lévő Hévíz-Balaton Airport Kft. üzemelteti.

A Hévíz-Balaton Airport elhelyezkedése - A Hévíz-Balaton Airport Nyugat-Magyarország turisztikailag kiemelkedő jelentőségű és vonzerejű régiójában fekszik, közvetlenül a Hévízi-tó és a Balaton mellett (mindössze 10-15 km-re tőlük) és 5 fővárostól (Budapest, Bécs, Bratislava, Zágráb, Ljubljana) majdnem egyformán kb. 160-180 km távolságra. - A Sármellék település területén elhelyezkedő repülőtér Nyugat-Magyarország egyetlen nagyméretű repülőgépek fogadására is alkalmas nemzetközi kereskedelmi repülőtere és így potenciálisan a teljes nyugat-magyarországi turizmus, benne a rendkívül fejlett és nemzetközileg elismert és népszerű termál- gyógy- turizmus fogadó és indító állomása.

A reptér jellemzői - 4 jegykezelő pult - 2300 m² hasznos területű utas terminál 1 Schengen és 1 Non-Schengen váróval, hozzátartozó beszállító kapukkal - 4 jegykezelő pult - 2 induló útlevélkezelő pult a Schengenen kívüli járatok utasai részére és 4 érkező útlevél kezelő pult a a Schengenen kívüli érkező utasok részére - Gépjármű parkoló a terminál épület előtti területen 10 busz és 180 személy gépjármű részére - Engedélyezett forgalom típusa IFR / VFR / Night VFR - Vámkezelés 24 órás, Biztonsági szolgálat 24 órás,; Mentő és tűzoltó szolgálat ICAO CAT3, kérésre CAT7- ig - 14 000 m2 forgalmi előtér kereskedelmi repülőgépek számára - 4 BOEING 737-800 vagy kisebb méretű gép parkolása egy időben

Régió Hévíz vendégéjszaka számának alakulása (2000-2017 között) A Hévíz-Balaton Airport 100 km-es körzetében a különleges magyarországi gyógyvíz potenciál 4 kiemelkedő fontosságú, nemzetközileg is magasan értékelt és népszerű termál-városa található meg: - Hévíz (évi 1.200.996 vendégéjszaka), - Sárvár (évi 485.000 vendégéjszaka), - Bükfürdő (évi 700.000 vendégéjszaka) - Zalakaros (évi 500.000 vendégéjszaka) Összegezve a Balaton és a nyugat-magyarországi fürdővárosok turisztikai vonzerejét, a főváros vendégforgalmát meghaladó éves forgalmat kapunk, melynek nagy része a földrajzi távolságok miatt igényli a légi közlekedés lehetőségét.

Régió - Európában is egyedülálló, önvezető járművek vizsgálatára is alkalmas járműipari tesztpálya épül Zalaegerszegen. - A reptér működtetésében, az ebben rejlő lehetőségek felismerésében, a térségi együttműködés megvalósításában Zalaegerszeg élen jár és ennek az  együttműködésnek nyertese lehet a térség.

Állami támogatások - 2017-ben 200 millió forint támogatást biztosított a magyar állam a repülőtér üzemeltetéséhez. - 2018-ban elindulhat a kormányhatározattal biztosított 6,6 milliárdos fejlesztés, amely az infrastrukturális beruházások következményeként elhozhatja a várva várt légijárat-fejlődéseket is. - Számításaink szerint 3 éven belül több menetrendszerinti és cargo járatot fogad majd az infrastruktúrájában, környezetében és technikájában megújult repülőtér. - Jelenlegi városok, ahova és ahonnan fogad járatokat: Berlin, Drezda, Düsseldorf, Erfurt, Frankfurt, Hamburg és Lipcse

Tervezett célállomások A tervezett célállomások tekintetében az indulás évére határozott elképzelésekkel rendelkezünk. A további évek tekintetében az előzetesen tervezett célállomások a turizmus változása és a lehetőségek tükrében változhat. London 2018 tavasztól Frankfurt 2018 tavasztól Brüsszel, Tel Aviv vagy Moszkva 2019 tavaszától Skandináv régió 2020 évtől éves járatszám növelése a fenti városokból, illetve a turisztikai irányzat változásának függvényében további célállomások beindítása A járatfejlesztésekhez köthető forgalom és vonzatai: Idegen turisták száma a teljes beutazó forgalom 60%-a. Vendégéj/év   Angol, Belga 3.5éj/fő Német 8éj/fő Orosz 10éj/fő

Köszönöm a figyelmet!