Arany János Vojtina ars poétikája.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
SNI-s ALKALMAZÓI VERSENY. SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK FŐVÁROSI INFORMATIKA TANULMÁNYI VERSENYE Magyar Gyula Kertészeti Szakközépiskola és Szakiskola.
Advertisements

Számvitel S ZÁMVITEL. Számvitel Hol tartunk… Beszámoló –Mérleg –Eredménykimutatás Értékelés – – – –2004- –Immateriális javak,
 Alap tudnivalók Alap tudnivalók  Az If és a While folyamatábrák Az If és a While folyamatábrák  Probléma Probléma  A while ciklus (általános alak,
A nemzetiségi nevelés-oktatás eredményei és hatékonyság mutatói a tótkomlósi Szlovák Két Tanítási Nyelvű Általános Iskolában és Óvodában Készítette: Laukó.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
Kereskedelmi jog V. Előadás Egyes társasági formák A korlátolt felelősségű társaság.
Gazdasági jog IV. Előadás Egyes társasági formák Közkeresleti társaság, betéti társaság.
avagy a háromszög technika
KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET ISMERETEK ÁGAZATI SZAKMAI ÉRETTSÉGI VIZSGA (középszintű) május-június.
Az Élet Vonata Olvastam egy könyvet, ahol az életet egy vonatutazáshoz hasonlították. Nagyon érdekes olvasmány.
Megjegyzések Dinya László vitaindító tanulmányához
Elvtársak!!!.
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
Dr. Kovács László Főtitkár
ÚJFAJTA KÖLTŐI MAGATARTÁS
Szeretettel köszöntjük Istentiszteletünkön!
Boros Péterné SZEF Alelnök SZEF AKADÉMIA Vezetője
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
a feledés definíciója:
Csongor és Tünde és a Varázsfuvola
1993-as közoktatási törvény
A földrajzi kísérletek szervezése és végrehajtása
Portia ládikái (ld. A velencei kalmár)
„16„Egy kis idő még, és nem láttok engem, de ismét egy kis idő, és megláttok engem.” 17A tanítványai közül egyesek ezt kérdezték egymástól: „Mi az, amit.
Az alkalmazott szeretet
Innovációs képesség és jólét összefüggései
PETŐFI KÖLTÉSZETÉNEK ÁLTALÁNOS JELLEMZŐI
Az orvostudomány és jóga gyakorlati összekapcsolása, alkalmazása az egészség megőrzése és betegségek kezelése során: Swami Sivananda Saraswati orvos-jógi.
Madách Imre Madách Imre Ifjúság, tanulás 1823-ban született a Hont vármegyei Alsósztregován. Pesten jogot tanul, bekapcsolódik.
A hatékony adományozás eszközei igazgató, Magyar Adományozói Fórum
Hogyan legyünk kiváló költők?
Ez az én művem Nevem: Németh Janka
Vojtina ars poétikája Arany János, Íródott 1861-ben Budapesten,
Arany János – Vojtina Ars
Albert Schweitzer Tucy
Környezeti Kontrolling
Új pályainformációs eszközök - filmek
A csoportok tanulása, mint a szervezeti tanulás alapja
Statisztika Érettségi feladatok
Engedelmesen és szeretettel
Vojtina Mátyás Fontos! Amit tudunk: Fűzfapoéta
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
Arany János: Vojtina Ars poetikája
Vojtina Ars Poetikája Arany János.
Arany János Vojtina ars poétikája.
9-10.-es bemeneti mérések és a fejlesztő munkánk
VOJTINA ARS POÉTIKÁJA Vojtina Mátyás: szlovák származású versfaragó, írók kollégájának hiszi magát.A híres Bernát Gáspár inasa. Kocsmákban adta elő a verseit.
Milyen értékeket hordozzon egy valódi költő verse?
Irodalmi élet szervezőjeként tevékenykedem:
Vojtina Ars poetikája.
Arany-versterv.
Vojtina ars poetikája Vers terv.
Szülőként mi foglalkoztatja ÖNT leginkább gyermekével kapcsolatban?
…Alkotásod vázlatai meghozták kedvem, hogy megosszam Véled jelenlegleg íródó versemet. Ahogy levelemben említettem korántsem oly tiszteletre méltó, mint.
Az AE Szövetség szervezet fejlesztése
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
Iskolai szociális segítő
Arany János A dal A szerelem dala melyhez bor, leány tartozik
Hogyan készítsünk előadást?
Körbe ölelnek a kérdőjelek
Drága Imre barátom! Szívemet melegséggel töltené el, ha vetnél rá pár pillantást az aktuálisan készülö munkámra.
Németh Antal Színházi credójának fontosabb pontjai
Színházi élet - Németh Antal
Madách Imre Útravaló verseimmel
ARANY JÁNOS: VOJTINA ARS POETICÁJA
Útravaló verseimmel Madách Imre Utolsónak szánt költeménye,
Nagyon érdekes olvasmány.
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
A tehetséggondozás kihívásai
Oféliák színháza.
Előadás másolata:

Arany János Vojtina ars poétikája

Néhány szót arról, ki is Vojtina. A vers stílusa. Vojtina Mátyás: Pestre keveredett szlovák származású versfaragó, írók kollégájának hiszi magát Egy híres újságíró-humorista, Bernát Gáspár inasa volt, annak révén terjedtek el rigmusai Kocsmákban szavalja verseit Az versfaragó stílusát próbáltam megütni – némi iróniával Ezt nem terjesztettem ki az egész versre, hisz csupán a címben hangzik a hangja – a további részekben az én életem látszik kitárulkozni Hangnemében próbáltam a középútra terelni: se pátosz, se naturalista mocsok ne szője át sorait

Koncepció A költői termékenységnek számos hasonlatával indul a vers Annak ecsetelése, hogy a költők általában a szerelem vagy bor mámorának hatására írnak – de ahogyan az ember közeledik élete alkonya felé, kicsit átértékeli az addig magasztalt eszméket, és levonja élete következtetését – erre tettem kísérletet Ebben az időszakban én a hazát próbáltam megszólítani verseimmel, hiszen ezt tartottam fő feladatomnak – főleg a szabadságharc tragédiái után Életemben legfontosabbnak az alázatot tartottam, hiszen a költészet szolgálat is

Az egyik következtetésem az volt, hogy kicsit a haza művészeinek nevelőjévé is váltam – Kegyed erről mit gondol? A költészet elengedhetetlen kelléke a kegyes hazugság- itt látom Kegyed művével a kapcsolódási pontot, ugyanis versemben is feltevődik a kérdés, hogy ki igaz ember? Kiben bízhatunk? Bizonyos, hogy ez az élet, amit mi látunk? Van ezen túl? Való ez vagy szemfényvesztés? A költő feladata a látszatot valóságként tüntetni fel, s így tartani a hitet az olvasójában – megtanítani megélni a pillanatot és azt, hogy igaz nélkül nincs hamis, sem fordítva

Ars poetica Összeszedtem és csokorba fogtam mindent, mit gondoltam a költészet céljáról, mint mesterségről; és mindent mit gondoltam a költészetről, mint művészetről Ezzel a művel próbáltam meg összefűzni mindent ami a lényem volt, van és leend a jövő számára Legfőbb célom, életre nevelni az olvasót, megmutatni a sok rossz között azt a kevés jót, amit megtaláltam Vallomással indítottam versemet, végül tanításba hajlott át a beszéd- a szemléletesség kedvéért