3. Vorlesung Psychopathologie II.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A legelső oldalon a főlap látható, a mérés időpontjával, a három fő értékkel. A „Zustand „ mutatja meg a szív EKG tevékenységének értékét nullától ötös.
Advertisements

A gázok sűrítése és szállítása
Hogy hajtogassunk papírrepcsit? Összeállította: Bözöri Imre április. 3.
Stratégia és minőségügy KERESSÜK MEG A MINŐSÉG 3 LEGJOBB SZINONÍMÁJÁT!
A mozgások leírásával foglalkozik a mozgás okának keresése nélkül
3. lépés: Fenomenológiai elemzés
MI 2003/9 - 1 Alakfelismerés alapproblémája: adott objektumok egy halmaza, továbbá osztályok (kategóriák) egy halmaza. Feladatunk: az objektumokat - valamilyen.
BEVEZETÉS A PSZICHIÁTRIÁBA
A neurózisok története napjainkig
A pánikbetegség kezelése
ÉRZELMEK.
A diákok megismerésének lehetőségei - szükségessége
Készítette: Szűcs Edina
AZ ÉGHAJLAT ÁBRÁZOLÁSA
Ábramagyarázat az Országos Kompetenciamérés iskolajelentéséhez
Regresszió és korreláció
Elmozdulási hatásábrák
MOTIVÁCIÓ.
Kognitív modellek, sémák, attribúciók
Elemi alkalmazások fejlesztése I.
Bevezetés a pszichológiába
KONFLIKTUSPSZICHOLÓGIA
Prof.Dr.Iván László Semmelweis Egyetem Budapest
Izomegyensúly felbomlás
Krónikus obstruktív tüdőbetegségek
FINANSZÍROZÁSI ELVEK RENTABILITÁS BIZTONSÁG RUGALMASSÁG NORMATIVITÁS
Kvantitatív módszerek
Pénzügytan II. – február 23. Dr. Farkas Szilveszter
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
A pánikbetegség kezelése
Általános és személyiséglélektan
Valószínűségszámítás
A pszichológia a személyiség vizsgálatának tudománya
7. A különböző megtakarítási formák összehasonlítása
Vajda Zsuzsanna Siettetett gyerekek
Szűrés A rosszul informált fél lehetőségei a jobban informált fél ösztönzésére.
Az irodalomtudomány alapjai
A valószínűségi magyarázat induktív jellege
Készítette: Hanics Anikó. Az algoritmus elve: Kezdetben legyen n db kék fa, azaz a gráf minden csúcsa egy-egy (egy pontból álló) kék fa, és legyen minden.
Ábramagyarázat az Országos Kompetenciamérés iskolajelentéséhez
FFFF eeee kkkk eeee tttt eeee tttt eeee ssss tttt s s s s uuuu gggg áááá rrrr zzzz áááá ssss.
A Magyar ötvösség remekei bélyegsorozat fogazatváltozatai (MBK )
Attitűd, autonómia és felelősségvállalás az OKKR-ben
Behaviorizmus Szociális tanuláselméletek
SZORONGÁS M.SZÖGEDI ILDIKÓ PTE ETK Az egészségi állapotot befolyásoló tényezők.
Személyiségfejlődési zavarok
Technische und Wirtschaftswissenschaftliche Universität Budapest Lehrstuhl für Elektronische Bauelemente MIKROELEKTRONIK, VIEEAB00.
Eszmélet- és tudatzavarok Tornóci László Semmelweis Egyetem Kórélettani Intézet.
LLG Indikátorok Lisznyai Sándor, Ritoók Magda, Vajda Zsuzsa.
Digitális fényképek javítása. Nyissuk meg a ferde.jpg képet! 1.Válasszuk a forgatás eszközt! 2.Irány: javítás 3.Előnézet: kép+rács 4.A képre kattintva.
10. Vorlesung: Neurosenlehre I.- II.
Mentális zavarok osztályozási rendszere
Caves in Hungary.
Haladó Pénzügyek Vezetés szervezés MSC I. évfolyam I
25. Vorlesung Die Mentalhygienie
Bevezetés a pszichológiába motiváció, emóció
Bevezetés a pszichológiába motiváció, emóció
Neumann János Informatikai Kar
Tanulás és emlékezet 5. előadás.
Speciális szóródás: Koncentráció
Kiegyenlítő (kompenzációs) bérkülönbségek
Haladó Pénzügyek Vezetés szervezés MSC I. évfolyam I
A évi kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
Munkagazdaságtani feladatok 5
Munkagazdaságtani feladatok 3
Szűcs Imre - Dr. Pitlik László (OTKA T049013)
Informatika Oktató: Katona Péter.
Kiegyenlítő (kompenzációs) bérkülönbségek
Munkagazdaságtani feladatok
10. Vorlesung: Neurosenlehre I.
Előadás másolata:

3. Vorlesung Psychopathologie II. Gedächtnis Bewusstsein

Struktur der seelischen Funktionen Bewusstsein Aufmerksamkeit,Orientierung Kognition Gefühle Motivation Denken Affektivität Handlung Gedächtnis (zentral) (zentrifugal) (zentripetal) prozedurales Lernen Deklaratives Lernen Persönlichkeit

Elemente des Gedächtnisses Merkfähigkeit Erinnerung Unmittelbares Gedächtnis (Immediate memory) Kurzzeitsgedächtnis (Short term memory) Langzeitsgedächtnis (Long term memory) Lernen Information Motivation

Neuroanatomische Strukturen des Gedächtnisses Limbisches System Corpora mamillaria Tractus mamillo-thalamicus Aufsteigendes Aktivierungssystem (arousal system) Neocortex (Temporallappen)

Vergessen Aktiver Prozess Hyppocampus Rolle der Emotionen Proaktive Inhibition Retroaktive Inhibition Hyppocampus Rolle der Emotionen

Störungen des Gedächtnisses: Amnesien I. Ausbreitung: total, lakunär Zeitliches Verhältnis: anterograd, retrograd, congrad Dynamik: stationär, transitorisch, progressiv Gesetz von Ribot

Störungen des Gedächtnisses (Amnesien) II. Quantitative Störungen Hypermnesie Hypomnesie Qualitative Störungen (Paramnesien) Illusionen, Falscherinnerungen, Transformation (Allomnesien) Affektiv (katathyme mnestische Transformation) Kognitiv (Einstellungen - Attitüde) Persönlichkeitsspezifisch (Pseudologie, Hochstapelei) Fehlleistungen

Bewusstheit (Subjekt) Bewusstsein Bewusstheit (Subjekt) Vigilität (Wachheit) Aktivierung Integration Ichbewusstsein Identität

Das Gesetz Yerkes-Dodson debilisierende Angst Leistung A törvény általános jelentősége Spannung

Störungen des Bewusstseins Integrationsstörungen Vigilitätsstörungen Bewusstseinseintrübungen Dämmerzustände (Tenebrosität)

Integrationsstörungen des Bewusstseins Einengung Alltägliche Formen - Meditation Pathologische Formen (Depression, Wahnideen, affektive Zustände) „Loses” Bewusstsein Alltägliche Formen (Zerstreutheit) Pathologisch: Zerfahrenheit Amentia

Vigilitätsstörungen des Bewusstseins Benommenheit Somnolenz Sopor Koma Schlaf-Wachstörungen Nachtangst (Pavor nocturnus) Somnambulismus (Schlafwandel) Narkolepsie

Integrationsstörungen des Bewusstseins Oneiroider Zustand „Organisierter” Dämmerzustand (sehr selten) Desorganisierter Dämmerzustand Delirium Ich-Störungen Identitätsstörungen

Aufmerksamkeit Konzentration Vigilität Tenazität

Signaldetektionstheorie Reaktion + Adäquate Reaktion Falscher Alarm Reaktion – Falsche Omission Adäquate Omission

Receiver Operating Characteristic Curve d’=2,0 Anx. A fokozott szorongással járó állapotok leírására a szignáldetekciós elmélet megfelelő értelmezéssel szolgál. A jel-zaj elkülönítés adott szintjén (d’ azaz detekciós index) a béta index (függőleges vonal) helyzetét a reakció várható következményei szabják meg. Szorongásra hajlamos személyek óvatosak, a kritériumot magasra helyezik, azért kevés hibás reakciót adnak, viszont sok téves kihagyásuk van (alsó eloszlás-görbék). A szociális fóbiák esetén is ez a helyzet. Az egyén ugyanis kudarcot, szégyent anticipál, ezért a kockázatot minimalizálni igyekszik, csak akkor reagál, ha abszolút biztos a dolgában. Az ábrán a baloldali eloszlás-görbe a zajingereket (N), a jobb oldali pedig a jel-ingereket (SN) reprezentálja. A vízszintesen jobbra haladva az alany szubjektív bizonyossága egyre fokozódik. A függőleges béta index a bizonyosságnak azt a mértékét jelzi, amikor az egyén valamely ingert jelként fogad el. P(yes/N)

Pathologische Aufmerksamkeit Konzentrationsstörungen Vigilitätsstörungen Hypo- Hypervigilität Tenazitätsstörungen Hypo- Hypertenazität Hyperprosexie Hypoprosexie

Orientierung Autopsychische Orientation Allopsychische Orientation Persönliche Angaben Allopsychische Orientation Zeit Raum Sozialer Umfeld