Érvelés, tárgyalás, meggyőzés

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ALKALMAZOTT KOMMUNIKÁCIÓ
Advertisements

Programozási tételek, és „négyzetes” rendezések
Koncepció MARKETING Cernat Kati Cernat Kati.
A publicisztikai és tájékoztató műfajok
A rossz hír hozóját lefejezik ugye …
Kellenek-e nekünk a TISZKEK? Mártonfi György Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet A Vas Megyei Szakképzés-szervezési Társulás Országos TISZK Konferenciája.
HELLER ÁGNES: FILOZÓFIA MINT LUXUS
„Magánpraxis 2013” konferencia, 1. nap, Budapest, január 25. (C) ALGY1.
Tudatos és tudattalan modern felfogása
Nemzetközi tárgyalási technikák
Az Európai Unió költségvetése Magyar esélyek és veszélyek Dr. Surján László október 10.
A köztársasági elnök. 1. Alkotmányos helyzete ► 1.1. Megbízatás keletkezésének módja - prezidenciális rendszerek > végr. hatalom > közvetlen választás.
érvelés, tárgyalás, meggyőzés
BME Filozófia és Tudománytörténet Tanszék 1111 Budapest, Egry J.. u. 1. E 610. Dr. Margitay Tihamér 2. nap.
érvelés, tárgyalás, meggyőzés
Érvelés, tárgyalás, meggyőzés
Közönségkapcsolat (public relations)
Közönségkapcsolatok (PR)
Az érvelés.
A szervezeti problémák kezelése
1 1 1.
Közösségi oldalak használata
FoglalkoztaTárs - Társ a foglalkoztatásban Október 24. Észak-alföldi regionális szakmai műhelymunka A KézenFogva Alapítvány megjegyzései a kerekasztal.
Érveléstechnika
Meggyőzéstechnika
Meggyőzéstechnika
BME Filozófia és Tudománytörténet Tanszék 1111 Budapest, Egry J.. u. 1. E 610. Dr. Margitay Tihamér 10. óra.
Meggyőzéstechnika
1 “Oly távol vagy tőlem és mégis közel...” Az Európai Unióval kapcsolatos attitűdök a hazai választók körében Göncz Borbála – Hegedűs István „Részvétel.
A meggyőző érvelés pszichológiája
A szocialista rendszer válsága és a rendszerváltás Magyarországon
Általános művészetpszichológia II. 2.rész
 1.Interakcióban jön létre!  2.A megoldás is csak interakcióban  lehetséges, melynek eszköze a  kommunikáció  (speciális kommunikáció)  Kommunikációm.
Hogyan fejlesszük ki magunkban a
Virtuális mediáció? – Hagyományos és új mediációs módszerek
TUDOMÁNYOS ELŐADÁS KÉSZÍTÉSE Kutatásmódszertan
Saját magunkat mindig arról próbáljuk meggyőzni, hogy mennyivel boldogabb lesz az életünk majd, ha megházasodunk, megszületik az első gyermekünk, majd.
Három hetet meghaladó projekt-hét Neked, rólad, hozzád szól a dal
Róbert Péter Egyetemi tanár Széchenyi Egyetem, Győr
Török Gábor  Kockázatelemzés nehézségei  Egy új módszer  Politikai kockázatok Magyarországon (és Kelet-Európában) 
érvelés, tárgyalás, meggyőzés
PR public relations „Nyilvános kapcsolatok” A szervezetről felismerhető és hiteles arculatot alakítson ki a szervezet különböző célcsoportjaiban. Külső.
Meggyőzéstechnika
BME Filozófia és Tudománytörténet Tanszék 1111 Budapest, Egry J.. u. 1. E 610. Dr. Margitay Tihamér 6. óra.
A reklám centruma.
Golda János: Stílus és korszerűség „kritika” a kritikáról (sokkal inkább néhány gondolat összefüggésben a leírtakkal, mintsem, határozott vélemény és bírálás)
Meggyőzéstechnika
BME Üzleti gazdaságtan Andor György. BME Jegyzetolvasási-teszt II. ›Október 29. (kedd) ›Jegyzet 6-7. fejezet 2013ANDOR GYÖRGY: ÜZLETI GAZDASÁGTAN2.
Országgyűlési választások Magyarországon. A választásokat szabályozza: az1989. évi XXXIV. törvény Ideje: négy évente tavasszal A köztársasági elnök írja.
Reklámterv Hanzl Bence „A reklám annak művészete, hogy a fejet célozzuk meg, és a pénztárcát találjuk el.” Vance Oakley Packard.
UGYE TE IS AKAROD? Sas István Kommunikációs Akadémia A befolyásolás titkai a társadalmi célú reklámban.
Rendszerváltás Diktatórikus államberendezkedés demokráciává alakul Magyarországon ezt a folyamatot rendszerváltásnak nevezzük. Magántulajdon Hosszú,
A SELMECBÁNYAI HAGYOMÁNYŐRZÉS, MINT SZEMÉLYISÉGFEJLESZTÉS Kovács Nikolett Andragógia III. Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP ”
Manipulál-e a média?.  Média és a közönség viszonyának kérdése?  Befolyásol-e vagy sem?  Média legfontosabb információ forrás  Szabadidőnk többségét.
Tájékoztató NGM_AK004.
Bevezetés a játékelméletbe
A hazugság Pszichológiája
Tárgyalás- és előadástechnika
1 hónappal az országgyűlési választások előtt Politikatörténti Intézet Dr. Stumpf István március 11.
Kognitív és emotív jelentés
Kommunikációs kampánytervezés
A magyar és az osztrák szaktanácsadási rendszer összehasonlító vizsgálata a gazdálkodók körében végzett kérdőíves felmérés által VÉR ANDRÁS - CSER.
Szociálpszichológia-2 Attitűd
Érvelés, tárgyalás, meggyőzés
Befolyásolás a tömegkommunikációban
Szabó Krisztina & Szemere Alexandra
Érvelés, tárgyalás, meggyőzés
Meggyőzéstechnika
BME Filozófia és Tudománytörténet Tanszék
Prezi linkje:
Előadás másolata:

Érvelés, tárgyalás, meggyőzés 1. óra Bevezetés. Befolyásolás Pinkasz András andras.pinkasz@filozofia.bme.hu E612 (hétfő, 15:00 – 17:00, előzetes bejelentkezés)

A FÉLÉV RENDJE http://www.filozofia.bme.hu/

BME Filozófia és Tudománytörténet Tanszék, Érvelés, tárgyalás, meggyőzés, 2015/16. tavasz

MEGGYŐZÉSTECHNIKA BME Filozófia és Tudománytörténet Tanszék, Érvelés, tárgyalás, meggyőzés, 2015/16. tavasz

TÉMAKÖRÖK Befolyásolás Meggyőzés Manipuláció 1-2-3.: előnyei és hátrányai, tudatküszöb alatti befolyásolás, puszta észlelés-hatás, sulykoló reklámok, speciális manipulációk Kényszerítés BME Filozófia és Tudománytörténet Tanszék, Érvelés, tárgyalás, meggyőzés, 2015/16. tavasz

BEFOLYÁSOLÁS ÉS TÍPUSAI A kommunikáció egyik célja, hogy befolyásoljuk a beszédpartnert: megerősítsük vagy éppen megváltoztassuk a véleményét. A befolyásolás típusai: meggyőzés manipuláció kényszerítés Gyakran nem tiszta formában jelennek meg, pl. a meggyőzés és a manipuláció sokszor kiegészítik egymást. BME Filozófia és Tudománytörténet Tanszék, Érvelés, tárgyalás, meggyőzés, 2015/16. tavasz

1. MEGGYŐZÉS A közlő szándéka ismert a befogadó előtt. Eszköze: a racionális érvelés (pl. logika, észérvek). Mindkét fél részéről tudatos tevékenységet kíván, kétoldalú folyamat. BME Filozófia és Tudománytörténet Tanszék, Érvelés, tárgyalás, meggyőzés, 2015/16. tavasz

2. MANIPULÁCIÓ (I.) A közlő szándéka nem ismert a befogadó előtt. Ha sikeres, a befogadó a közlő szándékának megfelelő választ ad. Ha sikertelen és a befogadó észreveszi a manipulációt: bumeránghatás: teljes hitelvesztés BME Filozófia és Tudománytörténet Tanszék, Érvelés, tárgyalás, meggyőzés, 2015/16. tavasz

PÉLDÁK: MANIPULÁCIÓ (I.) Egy ismeretlen cég biztosítási ügynökénél egy hosszú tárgyalás végén: „Maradt még valamilyen kérdése? Például egy nagy név megnyugtatná, nem? Van egy jó hírem: vállalatunk tulajdonosa a világ legnagyobb biztosítási vállalata.” Váratlan szituációban is jól akarunk reagálni. A jó kérdést bár nem mi találjuk ki, de rövid gondolkodás után jobban értékeljük és magunkévá tesszük. A kérdés viszont azért hangzik el, mert a rá adható válasz is megnyugtató. BME Filozófia és Tudománytörténet Tanszék, Érvelés, tárgyalás, meggyőzés, 2015/16. tavasz

PÉLDÁK: MANIPULÁCIÓ (I.) Egy ismeretlen cég biztosítási ügynökénél egy hosszú tárgyalás végén: „Ez a konstrukció sokkal nagyobb hozamot hoz, mint bármilyen más befektetés. Gondolom elfogadná, ha több pénzhez jutna?” Mire válaszolom az „igent”? A több pénzt vagy az adott konstrukciót fogadnám el? Bár előbbire válaszolok, úgy tűnhet nekem is, és az eladónak is, hogy a konstrukciót is elfogadom. BME Filozófia és Tudománytörténet Tanszék, Érvelés, tárgyalás, meggyőzés, 2015/16. tavasz

MANIPULÁCIÓ (II.) Nemcsak a befolyásolás céljának ismerete és a befolyásolt vele való viszonya, hanem a befolyásolásra felhasznált eszközök befogadó általi ismerete, felismerhetősége, azonosíthatósága is szerepet kap abban, hogy milyen típusnak tekintsük! A célszemély nem ismeri a befolyásolás célját (nincs tudatában a befolyásoló szándéknak) és/vagy nem ismeri/nem ismeri fel a felhasznált eszközöket és a befolyásoló szándékának megfelelő választ ad. BME Filozófia és Tudománytörténet Tanszék, Érvelés, tárgyalás, meggyőzés, 2015/16. tavasz

PÉLDÁK: MANIPULÁCIÓ (II.) A NATO népszavazáson (1997) feltett egyetlen kérdés a következő volt: „Egyetért-e azzal, hogy a Magyar Köztársaság a NATO-hoz csatlakozva biztosítsa az ország védettségét?” IGEN? NEM? Mi a probléma? Az ún. NATO-népszavazás a magyar demokrácia harmadik országos népszavazása volt 1997-ben. Az Országgyűlés kezdeményezésére arról kellett dönteni, hogy belépjen-e Magyarország az 1949-ben alapított katonai-politikai szövetségbe. (Wiki) BME Filozófia és Tudománytörténet Tanszék, Érvelés, tárgyalás, meggyőzés, 2015/16. tavasz

MANIPULÁCIÓ (III.) Még ha a célszemély tudatában is van a befolyásoló szándéknak, és eszköznek, nincs (nem feltétlenül van) tudatában a meggyőzés során benne működő pszichológiai mechanizmusoknak, ezeket nem uralja, működésükre később nem emlékszik a figyelmi mechanizmusai felett a befolyásoló átveheti az uralmat. BME Filozófia és Tudománytörténet Tanszék, Érvelés, tárgyalás, meggyőzés, 2015/16. tavasz

PÉLDÁK: MANIPULÁCIÓ (III.) BME Filozófia és Tudománytörténet Tanszék, Érvelés, tárgyalás, meggyőzés, 2015/16. tavasz

A MANIPULÁCIÓ ELŐNYEI Az még önmagában nem jelenti a „gonosz mesterkedését”, ha a célszemély nincs tudatában a befolyásoló szándéknak, mert ez a szándék nem feltétlenül ellentétes az illető érdekeivel: pl.: barátunkat le akarjuk szoktatni a dohányzásról. pl.: az anyuka rá akarja venni a gyerekét, hogy ne nyúlkáljon a konnektorba. BME Filozófia és Tudománytörténet Tanszék, Érvelés, tárgyalás, meggyőzés, 2015/16. tavasz

A MANIPULÁCIÓ HÁTRÁNYAI Etikai probléma: a manipuláció megfosztja a befogadót a döntés lehetőségétől. ha a manipuláció valamilyen, a befolyásoló által szándékolt, negatív következménnyel jár a befolyásoltra nézve. Bumeránghatás: a befolyásolás tényleges céljának vagy a felhasznált eszközöknek az azonosítása a befolyásolási céllal ellentétes reakciót válthat ki, így meghiúsítva a manipulációt a manipuláltság tudata a befolyásoló minden további meggyőzési céljával szemben is immunissá teheti a befogadót. ez utóbbi miatt a manipuláció igen kockázatos eszköz: kétélű fegyver, amely „visszafelé is elsülhet”. BME Filozófia és Tudománytörténet Tanszék, Érvelés, tárgyalás, meggyőzés, 2015/16. tavasz

BME Filozófia és Tudománytörténet Tanszék, Érvelés, tárgyalás, meggyőzés, 2015/16. tavasz

VAN-E TUDATKÜSZÖB ALATTI BEFOLYÁSOLÁS? Egy marketingszakember egy másodperc töredéknyi idejére olyan szövegeket vágott egy film alá, mint „HUNGRY? EAT POPCORN” „THIRSTY? DRINK COCA-COLA” Az eredmény: 57,5 százalékkal több popcornt és 18,1 százalékkal több kólát adtak el Pánik és kutatások követték a hírt. 1957-ben a New York melletti Fort Leeben (New Jersey) vetítették a Picnic című film alatt. James Vicary volt a marketingszakember. BME Filozófia és Tudománytörténet Tanszék, Érvelés, tárgyalás, meggyőzés, 2015/16. tavasz

Programming the Nation? 2011-es film az USA-beli tömegmédiában vizsgálja a tudatküszöb alatti befolyásolás hatását

VAN-E TUDATKÜSZÖB ALATTI BEFOLYÁSOLÁS? Számos további filmet megihletett Pl. They Live (Carpenter, 1988) BME Filozófia és Tudománytörténet Tanszék, Érvelés, tárgyalás, meggyőzés, 2015/16. tavasz

VAN-E TUDATKÜSZÖB ALATTI BEFOLYÁSOLÁS? Az eredmények nehezen reprodukálhatók, és akkor is csak kontrollált körülmények között, amikor nem tereli el semmi sem a kísérletben résztvevők figyelmét. Ha a vizuális ábra célorientált, és a megfigyelő eleve abban a célban gondolkodott, akkor működhet (pl. eleve szomjas voltam, és erre jön rá a kóla reklám). A tudatküszöb alatti befolyást a tudat könnyedén felül tudja írni (pl. nem vagyok szomjas, drága az üdítő stb.) TEHÁT: nem bizonyított, hogy van tudatküszöb alatti befolyásolás! BME Filozófia és Tudománytörténet Tanszék, Érvelés, tárgyalás, meggyőzés, 2015/16. tavasz

A PUSZTA ÉSZLELÉS HATÁS BME Filozófia és Tudománytörténet Tanszék, Érvelés, tárgyalás, meggyőzés, 2015/16. tavasz

A PUSZTA ÉSZLELÉS HATÁS Pszichológiai jelenség: egy semleges ingerrel való többszöri találkozás akkor is növeli az inger iránti rokonszenvet, ha a bemutatás tudatküszöb környékén történik. Pl. két kínai betűre azt állítják, hogy mellékneveket jelölnek, és az egyik jelentése pozitív, a másiké negatív. Ha már előtte az egyik jelet megmutatták, akkor azt a többség szimpatikusabbnak fogja gondolni. A tudatos átgondolás itt is felülírja a történetet, feltéve, ha már volt előzetes információnk, és van mit végig gondolni (egy reklámozott termék esetében mindez nem biztos). Van „optimális” szintje az észlelésnek, ha valamivel túl sokszor találkozunk, csökken a lelkesedésünk. Mere exposure effect (Robert Zajonc, 1968) BME Filozófia és Tudománytörténet Tanszék, Érvelés, tárgyalás, meggyőzés, 2015/16. tavasz

Helyes megoldás: A : 16,9 md > 13,9 milliárd $ PÉLDÁK Az alábbi listák közül melyik cégcsoportnak volt nagyobb az összesített nyeresége 2006-ban? A. Boeing Microsoft DuPont B. Altria Group Valero Energy McKesson Helyes megoldás: A : 16,9 md > 13,9 milliárd $ http://money.cnn.com/magazines/fortune/fortune500/full_list/ Ha a puszta észlelés hatás világos, sejthető, hogy azt akarom gyakoroltatni, ezért a B lenne a megoldás. De mivel a kontextus meghatározza a választ, erre számítottam, és most ennél a slide-nál az „A” a megoldás. Tehát ez a slide megmutatja, hogy a kontextus mennyire meghatározza a döntésünk, a következő pedig a puszta észlelés hatásra lesz trükkös példa. BME Filozófia és Tudománytörténet Tanszék, Érvelés, tárgyalás, meggyőzés, 2015/16. tavasz

PÉLDÁK Az alábbi listák közül melyik cégcsoportnak volt nagyobb az összesített árbevétele 2006-ban? A. Boeing Microsoft DuPont B. Altria Group Valero Energy McKesson Helyes megoldás: B: 123,1 md $ < 231,0 milliárd $ Heurisztika: amit ismerünk, azt biztos nem véletlenül ismerjük. http://money.cnn.com/magazines/fortune/fortune500/full_list/ BME Filozófia és Tudománytörténet Tanszék, Érvelés, tárgyalás, meggyőzés, 2015/16. tavasz

A SULYKOLÓ REKLÁMOK Egy magyar reklám: 2 millió képernyőn megy le főműsoridőben 0,5 millióan látják a reklámot 100 ezer néző megjegyzi a reklámot 50 ezer elmegy mosóport venni 10 ezer megveszi a reklámozott terméket 10 ezer x 4000 forint = 40 millió forint árbevétel Azaz: nem vagy cáfoló példa! nem fontos, hogy mindenkit befolyásoljon a statisztika számít Mere exposure effect (Robert Zajonc, 1968) BME Filozófia és Tudománytörténet Tanszék, Érvelés, tárgyalás, meggyőzés, 2015/16. tavasz

A SULYKOLÓ REKLÁMOK Miért működnek a sulykoló reklámok? Mert kétféle memóriája van az embernek: 1. explicit memória: a tartalom kinyerése tudatos mozzanat. kb. 2 éves korra fejlődik ki. mi az első dolog, amire vissza tudsz emlékezni? 2. implicit memória kinyerése nem tudatos mozzanat. már az explicit emlékezetért felelős agyterület megjelenése előtt is létezik és funkcionál. sulykolással, bevéséssel trenírozható: a „visszaemlékezés” hatásfoka az ismétlésszám növelésével javul. BME Filozófia és Tudománytörténet Tanszék, Érvelés, tárgyalás, meggyőzés, 2015/16. tavasz

MANIPULÁCIÓ A REKLÁMOKBAN Carlton Draught (ausztrál láger sör) 2005-ös reklámja: Big Beer Ad http://www.youtube.com/watch?v=eH3GH7Pn_eA BME Filozófia és Tudománytörténet Tanszék, Érvelés, tárgyalás, meggyőzés, 2015/16. tavasz

BIG BEER AD Jó a reklám? Tudjuk, mire akarnak rávenni minket? Hogyan éri el a reklám a célját? Racionálisan járunk-e el, ha ezután Carlton sört veszünk? Az a sok ezer ember, aki ezután Carltont vesz, tudatosan dönt a választás pillanatában? BME Filozófia és Tudománytörténet Tanszék, Érvelés, tárgyalás, meggyőzés, 2015/16. tavasz

BIG BEER AD Sok különböző úton érheti el a hatást a reklám! Nem szükséges, hogy minden itt felsorolt mechanizmus minden befogadó esetében működésbe lépjen! Figyelmi mechanizmusok: nem lehet nem észrevenni/nem emlékezni rá, mert nagy, egyedi és pozitív asszociációkat kelt Ami ismerős, az jó: a Rettenthetetlenből, Gyűrűk Urából stb. ismerős motívumok egy mitikus keretbe helyezik a sört. BME Filozófia és Tudománytörténet Tanszék, Érvelés, tárgyalás, meggyőzés, 2015/16. tavasz

BIG BEER AD A viszonzás normája: kaptál tőlünk egy szép reklámot, viszonozd azzal, hogy Carltont veszel! A csoporttagsághoz kapcsolódó érzelmek: ha a nagy, humoros Carlton-közösségbe akarsz tartozni, igyál Carltont! A zene, a vicces szöveg és a képek bevágása egymást erősítik: megemelik az arousal (éberségi állapot, az ún. vegetatív aktivációs állapot) szintjét (vérnyomás, adrenalin, endorfin) és csökkentik a racionalitást. BME Filozófia és Tudománytörténet Tanszék, Érvelés, tárgyalás, meggyőzés, 2015/16. tavasz

BIG BEER AD A reklámtervező bizonyos mértékig úrrá lehet a biológiai paramétereiden, a hangulatodon: örömet, szorongást, cselekvési kényszert tud benned kelteni Ami drága, az jó! Minél őszintébbnek, minél kevésbé manipulatívnak tűnik, annál inkább alkalmas lehet a manipulációra: A nyílt „bevallása” annak, hogy drága reklámot csináltak az eladás céljával, csökkenti a gyanakvást. Vajon hány statiszta kellett a reklámhoz? Alig 50! BME Filozófia és Tudománytörténet Tanszék, Érvelés, tárgyalás, meggyőzés, 2015/16. tavasz

SPECIÁLIS MANIPULÁCIÓ 1. HVG-portré, 2001. október 27.: részlet az Eperjes Károllyal készült interjúból „Nem igazán nagy Kossuth-tisztelőként Kossuth-díjas, és Fideszes barátai is kénytelenek Kossuth-évre készülődni. Hogyan nem tudta lebeszélni erről a miniszterelnök urat?” „Én úgy tudtam, ez egy életútinterjú, s lám, már az első kérdés sem erről szól. Ami persze nem baj. Ismerve lapjuk szellemiségét, biztosra vettem, hogy furi vagyok én a balliberális HVG-nek.” BME Filozófia és Tudománytörténet Tanszék, Érvelés, tárgyalás, meggyőzés, 2015/16. tavasz

SPECIÁLIS MANIPULÁCIÓ 1. Az egyik fél (HVG) javaslatot tett a leendő kommunikációs helyzet jellegére (típus, cél, forgatókönyv). A másik fél (Eperjes Károly) ezt előzetesen jóváhagyta Tehát: a felek az interjút megelőzően egy alkufolyamat során megállapodtak a helyzetben A szokásos körülményeket figyelembe véve mindez anélkül történt, hogy a harmadik személy (jelen esetben az olvasó) beleláthatna és információval rendelkezhetne az alku tárgyáról, folyamatáról és végeredményéről!!! BME Filozófia és Tudománytörténet Tanszék, Érvelés, tárgyalás, meggyőzés, 2015/16. tavasz

SPECIÁLIS MANIPULÁCIÓ 1. BME Filozófia és Tudománytörténet Tanszék, Érvelés, tárgyalás, meggyőzés, 2015/16. tavasz

SPECIÁLIS MANIPULÁCIÓ 2. Csak az országgyűlési választások után kerüljön sor a Köztársasági Elnök megválasztására? Kivonuljanak-e a pártszervezetek a munkahelyekről? Elszámoljon-e az MSZMP a tulajdonában vagy kezelésében levő vagyonnal? Feloszlassák-e a Munkásőrséget? BME Filozófia és Tudománytörténet Tanszék, Érvelés, tárgyalás, meggyőzés, 2015/16. tavasz

jobb felső sarokban Pozsgay Imre bal alsó sarokban az Ellenzéki kerekasztal: balról jobbra (Antall József (MDF), Szabad György (MDF), Pető Iván (SZDSZ), Orbán Viktor (Fidesz), Torgyán József (FKGP))

SPECIÁLIS MANIPULÁCIÓ 1. Mi is a valódi tét? Ha a régi Országgyűlés, esetleg a nép választ elnököt Pozsgay Imrét választják meg MSZMP érdeke közvetlen választás azaz Pozsgay lesz a köztársasági elnök SZDSZ és FIDESZ érdeke az új országgyűlés választ azaz nem Pozsgay lesz a köztársasági elnök A másik három kérdés csak figyelemelterelés, hogy reflexből beikszeld mindegyikre az IGENt! négyigenes választásként vonult be a történelembe az új országgyűlés választ BME Filozófia és Tudománytörténet Tanszék, Érvelés, tárgyalás, meggyőzés, 2015/16. tavasz

SPECIÁLIS MANIPULÁCIÓ 3. választási űrlap mint manipuláció tiszta, egyenesnek tűnő nyelvi megfogalmazás (őszinteség, bizalmat eredményez, mint a „big ad” esetében) a célszemély tudatában van annak a ténynek, hogy a nemzet ügyében hoz döntést. ugyanakkor lehet, hogy a befolyásoló esetleg úgy gondolja magáról, hogy szándéka egybeesik a célszemély érdekével a befolyásoló jelen esetben lehet, hogy nem is tudatosítja magában a befolyásolást BME Filozófia és Tudománytörténet Tanszék, Érvelés, tárgyalás, meggyőzés, 2015/16. tavasz

AJÁNLOTT IRODALOM MEGGYŐZÉSTECHNIKÁHOZ Aronson, Elliot – Anthony R. Pratkanis (1992): A Rábeszélőgép. Élni és visszaélni a meggyőzés mindennapos mesterségével. Budapest: AB OVO Kiadói Kft. Sas István (2012): Reklám és pszichológia a webkorszakban Upgrade 3.0. Budapest: Kommunikációs Akadémia. Smith, Eliot R.  – Dian Mackie (2005): Szociálpszichológia. Budapest: Osiris Kiadó. Zentai István (1998): A meggyőzés útjai. A mindennapi élet meggyőzéspszichológiája. Budapest: Typotex. BME Filozófia és Tudománytörténet Tanszék, Érvelés, tárgyalás, meggyőzés, 2015/16. tavasz

KÖZÉRDEKŰ A Filozófia és Tudománytörténet Tanszék Facebook oldala: https://www.facebook.com/BmeFilozofiaEsTudomanytortenetTanszek?fref=ts BME Filozófia és Tudománytörténet Tanszék, Érvelés, tárgyalás, meggyőzés, 2015/16. tavasz

KÖZÉRDEKŰ A Filozófia és Tudománytörténet Tanszék blogja: http://bmefilozofia.blog.hu/ BME Filozófia és Tudománytörténet Tanszék, Érvelés, tárgyalás, meggyőzés, 2015/16. tavasz

KÖZÉRDEKŰ Számít a véleményed! OHV=Oktatás Hallgatói Véleményezése (Neptun-kérdőíveken keresztül) BME Filozófia és Tudománytörténet Tanszék, Érvelés, tárgyalás, meggyőzés, 2015/16. tavasz

KÖSZÖNÖM SZÉPEN A FIGYELMET! Csordás Hédi Virág: hedi.csordas@filozofia.bme.hu Pinkasz András: andras.pinkasz@filozofia.bme.hu Szabó Krisztina: kriszti.szabo@filozofia.bme.hu BME Filozófia és Tudománytörténet Tanszék, Érvelés, tárgyalás, meggyőzés, 2015/16. tavasz