HEFOP-3.3.1-P.-2004-09-0128/1.0 A működési folyamatok mintaszerű újraszervezése az integrált vidéki nagyegyetemek minőségközpontú működésének támogatása.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A levéltár Országos Tudományos és Felsőoktatási Szakmai Központ tevékenységei.
Advertisements

Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás.
Új helyzet a felsőoktatásban: a bolognai folyamat László Gyula PTE KTK november 15.
TÁMOP B-13/ SZAKMAI-MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS A KOMPLEX TELEPPROGRAM ÉS AZ ELNÉPTELENEDŐ FALVAK TÁRSADALMI GAZDASÁGI FOLYAMATAINAK MEGFORDÍTÁSÁT.
A FELNŐTTKÉPZÉSI A FELNŐTTKÉPZÉSI INTÉZMÉNYEK HATÉKONYSÁGÁNAK VIZSGÁLATA Felnőttképzők Szövetsége Borsi Árpád Budapest, december 10.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
Jubileumi év partnertalálkozójaPécs, február 29. „Új típusú partnerséggel együtt a jövőért” Pécsi Tudományegyetem Általános Orvostudományi Kar.
A MÉRÉS-ÉRTÉKELÉS TANULMÁNYOZÁSA AZ EURÓPAI SZAKKÉPZÉSBEN A MÉRÉS-ÉRTÉKELÉS TANULMÁNYOZÁSA AZ EURÓPAI SZAKKÉPZÉSBEN Regionális konferencia Kecskemét, 2007.
TÁMOP E-13/1/ KONV A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
A kamara szerepe az export vezérelt magyar gazdaság megteremtésében. Eredmények és problémák Dr. Parragh László elnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
A „Mintaprogram a minőségi időskorért” Pilote Project for Quality Ageing Az idősgondozás Magyarországon, elvek, szabályok, gyakorlat, intézmények Brettner.
Az Európai Unió fogyatékosügyi stratégiája Szombathely, június 22.
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
„A helyi innovációk keletkezése, terjedése és rendszerformáló hatása az oktatási ágazatban” (K ) Az „Innova” kutatás „A helyi innovációk keletkezése,
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Kortárs előadó-művészeti tevékenységek előmozdítása c. intézkedés
„Szeptember végén” A felsőoktatási pályázati tevékenység jelene és jövője Szitáné dr. Kazai Ágnes Semmelweis Pályázati és Innovációs Központ.
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
ŐRSÉGI TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁS
Határtalan lehetőségek a kisvállalkozások támogatására
„Társadalmi Innovációk generálása Borsod-Abaúj-Zemplén megyében”
Projektmenedzsment kompetenciák - hagyományos és agilis megközelítés
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
ÚJ UTAKON A SZAKKÉPZÉS Társy József
Kispálné Horváth Mária
A Digitális szakadék csökkentése (GINOP-6. 1
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Magyarország: logisztikai központ
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ február 6.
A kiváltást tervezők / megvalósítók és Az fszk TÁRS projektje közti együttműködés rendszere EFOP VEKOP TÁRS projekt.
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Fiatal Regionalisták VII. Konferenciája
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
AZ INTÉZMÉNY KÜLSŐ KAPCSOLATAI
Intézmény-akkreditáció szakképző intézmények kérelme esetén
Lehetőségek, tervek… JÖVŐKÉP.
általános és stratégiai rektorhelyettes
Áttekintés a HÉTFA Kutatóintézet Önkormányzati témájú kutatásaiból
Válaszok a globális oktatáspolitikára
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
2017. December 7. MGYOSZ tapasztalatai.
A Dunához kapcsolódó lehetőségek Budapest közlekedésfejlesztésében
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Zalaegerszeg, 21 February 2018
BTMN.
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint EREDMÉNYEK 4. 8
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
Föderalizmus és decentralizáció kutatás svájci–magyar együttműködésben
A foglalkoztatáspolitika kihívásai Magyarországon 2009
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
A foglalkoztatáspolitika kihívásai Magyarországon 2009
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
Intézményvezetők tájékoztatása Nyíregyházi Egyetem
Dr. Parragh László elnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara
Előadás másolata:

HEFOP-3.3.1-P.-2004-09-0128/1.0 A működési folyamatok mintaszerű újraszervezése az integrált vidéki nagyegyetemek minőségközpontú működésének támogatása érdekében Tapasztalatok a Szegedi Tudományegyetemen

A projekt céljai A projekt eredményeinek felhasználásával támogatni a konzorciumi partnerek minőségközpontú működését Kezdeti, hosszú távú cél: működési folyamatainak zárt és ellent-mondásmentes szabályozása, követése Rövid távú cél: tényleges működést leíró modell létrehozása, fejlesztési, beavatkozási pontok azonosítása

A projekt kiinduló pontjai, háttere Integrációs folyamat a felsőoktatásban, jelentősen átalakuló szervezeti struktúrák, eltérő szervezeti kultúrák Hallgatószám emelkedése és a képzési kínálat változása az irányítás és működtetés területén is változást indukált Európai Felsőoktatási Térséghez való csatlakozás, Bologna rendszer Finanszírozási környezet romlása Munkaerő-piaci elvárások

Eredmények, tapasztalatok 1. Az SZTE, PTE, DE működését többé-kevésbé jól leíró intézményi modell jött létre Több területen elindult az együttgondolkodás Folyamatmodellezési kompetencia elsajátítása Legtöbb folyamat jól átgondolt, hatékonyabb működést tesz lehetővé

Eredmények, tapasztalatok a Szegedi Tudományegyetemen Megfogalmazódott az intézményi szintű marketing tevékenység alapja Új területekkel bővült a modell: nemzetközi kapcsolatok, minőségirányítás Eredmények beépülése a szabályzatokba pl: TVSZ

Jövőbeli tennivalók a Szegedi Tudományegyetemen Szabályzatmódosítások folytatása A gazdálkodási rendszer kettősségéből adódó problémák kiküszöbölése a gazdálkodási és a controlling folyamatokban Érvényesíteni a stratégiai humánerőforrás menedzsment folyamatok alapjait a Szegedi Tudományegyetemen

Köszönöm a figyelmet!