Diplomás kompetenciák elégedettség a munkával

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
Advertisements

Diplomás pályakezdők és felsőoktatási intézmények vállalati szemszögből – 2008 Várható munkaerő-kereslet magyarországi cég körében végzett felmérés.
GYAKORLATORIENTÁLT MEGOLDÁSOK A FELSŐOKTATÁSBAN A TEAM ACADEMY Tasi Péter team coach BGE Team Academy.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
1. Bethlen Gábor Középiskola, Szakképző Iskola és Kollégium Nyírbátor 2 Iskolai közösségek A tanulók összetétele: A tanulói létszám jelenleg:780 fő –Szakközépiskolai.
Pedagógia szak - szakos tájékoztató -. Mit tanulunk a pedagógia alapszakon? Alapozás:  Tanulás, kommunikáció, szocializáció; Bevezetés a pszichológiába;
A tanításra és tanulásra fordított idő nemzetközi és kutatási adatok tükrében Imre Anna Oktatáskutató és fejlesztő Intézet Berekfürdő, Február 4.
Komárom – Esztergom Megyei Fejlesztési és Képzési Bizottság Hiányszakmák.
A MEGALAPOZÓ KUTATÁSOKRÓL A felsőoktatás és a munkaerőpiac kongruenciájának mintázatai Jancsák Csaba PhD SZTE JGYPK AHI ATT TÁMOP A/1-11/
A FELNŐTTKÉPZÉSI A FELNŐTTKÉPZÉSI INTÉZMÉNYEK HATÉKONYSÁGÁNAK VIZSGÁLATA Felnőttképzők Szövetsége Borsi Árpád Budapest, december 10.
Demográfiai, iskolázási folyamatok és munkaerő kínálat Opponáló gondolatok Hablicsek László és Kutas János zárótanulmányához Készítette: Dr.
Befolyást a gazdaságnak a felsőoktatásban! Dr. Parragh László elnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
Érettségi tájékoztató 2015/ Értékelt vizsga: 290/ 301 Érdemjegy54321 Darabszám
A kamara szerepvállalása a felnőttképzésben évi LXXVII. tv. főbb rendelkezései Tv. hatálya elsődlegesen az állam által elismert vizsgával záruló,
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése.
„ Tágas városom kis lakásra cserélem” Hajléktalanok önálló lakhatásának elősegítése, munkaerő-piaci integrációjának megalapozása TÁMOP /
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
Jó gyakorlat – A pályaorientáció szerepe az egyén életében, a szakember nézőpontjából Kiss István – tanácsadó szakpszichológus.
„A helyi innovációk keletkezése, terjedése és rendszerformáló hatása az oktatási ágazatban” (K ) Az „Innova” kutatás „A helyi innovációk keletkezése,
időskorban felmerülő Problémák és megoldásmódok
A székesfehérvári fiatalok helyzete
A szakiskolák aktuális problémái
imagine great people 1990.: USA 2000.: Magyarország 130 országban
Reflexiók a társadalmi és a nonbusiness marketing fogalmi kérdéseihez
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
TÁMOP / „A hátrányos helyzetűek foglalkoztathatóságának javítása (Decentralizált programok a konvergencia régiókban)”
Kihívások a LEADER program eredményes végrehajtásában
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
Kispálné Horváth Mária
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
A MOTIVÁCIÓ SZEREPE ÉS HATÁSKÖRE A KÖZOKTATÁSBAN ÉS A FELSŐOKTATÁSBAN
A hazai gépjárművezető-képzés elméleti oktatásának közlekedésbiztonsági elemzése és hatása a kezdő gépjárművezetőkre Kiss Diána Sarolta Prof. Dr. Holló.
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A szaktanácsadásról.
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Konferenciája
Projektmunka Földrajzolok
SZÁMVITEL Dr. Ormos Mihály egyetemi tanár
HHR.
A VERESEGYHÁZI KATOLIKUS GIMNÁZIUM felvételi tájékoztatója a 2018/2019-as tanévre „Ahol ugyanis ketten vagy hárman összegyűlnek az én nevemben, ott vagyok.
Sajátos nevelési igényű tanulók a kompetenciamérésben
Válaszok a globális oktatáspolitikára
Az egyéni és Szociális kompetenciák szerepe a karrierindításban
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
mérnök leszek a3 feladat
2017. December 7. MGYOSZ tapasztalatai.
főigazgatóhelyettes, NSzFI
Felhasználóképzés a kórházban
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
A felsőoktatási kompetenciamérés bevezetése
Econventio Kerekasztal Közhasznú Egyesület
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint EREDMÉNYEK 4. 8
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
Belügyi Rendészeti Ismeretek
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
A foglalkoztatáspolitika kihívásai Magyarországon 2009
Érettségi tájékoztató 2019
A Tanácsadók Virtuális Közösségének
A foglalkoztatáspolitika kihívásai Magyarországon 2009
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Üzlezi információelemző specializió
Miről álmodik a rezidens?
A statisztikus elemző specializió
Előadás másolata:

Diplomás kompetenciák elégedettség a munkával freedigitalphotos.net Kiss Paszkál, ELTE PPK Társadalom- és Neveléspszichológiai Tanszék

Kompetenciaigény - munkaelégedettség Amiről szó lesz http://ccphotos.neobase.hu Kompetencia-megközelítések, mérések Elégedettség a munkával Általános kompetenciák Kompetenciaigény - munkaelégedettség

Kompetencia-megközelítések A megismeréstudományban: gyakorlati intelligencia Szervezetlélektanban: emberi erőforrás elmélete Oktatáskutatásban: tanulmányi eredmény Oktatáspolitikában: PISA-vizsgálatok freedigitalphotos.net Kompetenciaigény - munkaelégedettség

Nemzetközi előzmények CHEERS, HEGESCO, REFLEX: horizontális- vertikális illeszkedés Tuning Instrumentális kompetenciák Interperszonális kompetenciák Rendszerszintű kompetenciák AHELO (felsőoktatási kimenet mérése) Tuning + CLA Kompetenciaigény - munkaelégedettség freedigitalphotos.net

Nagymintás diplomás kutatás Diplomás Pályakövetési Rendszer 2010-es adatfelvétel 2007 és 2009 végzettek 4511 fő freedigitalphotos.net Kompetenciaigény - munkaelégedettség

Munkaelégedettség átlagokban Kompetenciaigény - munkaelégedettség

Munkaelégedettség főkomponense V=51,08% Tétel Faktorsúly a szakmai presztízzsel ,834 a szakmai előmenetellel, karrierépítéssel ,803 a munka személyi körülményeivel ,779 munka tárgyi körülményeivel ,750 a munka szakmai, tartalmi részével ,726 a jövedelemmel, juttatásokkal ,717 Kompetenciaigény - munkaelégedettség

Kompetenciafaktorok E I K SZ (V= 8,56%) Együttműködés  Tétel E (V=15%) I (V=14%) K (V=11,48%) SZ (V= 8,56%) precíz munkavégzés (E) ,779 ,177 ,007 ,193 képesség az önálló munkavégzésre (E) ,773 ,096 ,137 ,179 nagy munkabírás (E) ,771 ,104 ,183 ,072 képesség a csapatmunkára (E) ,596 ,198 ,297 ,079 kapcsolatteremtő, kommunikációs készség (E) ,575 ,069 ,389 ,187 technikai, számítástechnikai eszközök használatában jártasság (I) ,171 ,784 -,074 ,208 számolási, számítási feladatok megoldásának képessége (I) ,151 ,659 ,238 -,093 interneten való eligazodás (I) ,157 ,623 ,276 ,084 elemzés és rendszerezés képessége (I) ,309 ,611 ,097 ,385 logikai, térbeli gondolkodás (I) ,173 ,528 ,433 ,042 írásbeli kifejezőkészség (I) ,182 ,522 ,225 ,383 idegen nyelvű kifejezőkészség (I) -,071 ,446 ,227 ,010 vállalkozószellem (K) ,220 ,782 ,031 képesség az újításra, új dolgok felfedezésére (K) ,333 ,200 ,662 ,216 társadalmi kérdésekben való jártasság (K) ,083 ,222 ,653 ,243 kitűzött célok megvalósításának képessége (K) ,475 ,206 ,551 szervezőkészség (K) ,281 ,462 ,194 elméleti szakmai jártasság (SZ) ,142 ,107 ,207 ,846 gyakorlati szakmai jártasság (SZ) ,205 ,039 ,130 ,828 képesség a tanulásra, önképzésre(K-SZ) ,408 ,169 ,496 Együttműködés Instrumentális-kognitív (Társas) kezdeményezés Szakmaiság

Kompetenciák: munkavállalói, munkaadói perspektívából

Kompetenciaigény - munkaelégedettség Következtetések Elégedettség és kompetenciaigény fontos aspektusát ragadja meg az egyetem-munka átmenetnek. Az elégedettségben legnagyobb hiány az anyagi elismerésben jelentkezik, de a többi tényezővel a szakma presztízse szorosabb kapcsolatban van. Az általános kompetenciák faktorstruktúrája tükrözi a nemzetközi kutatások hasonló eredményeit, hazai sajátosságokkal. A kompetenciaigény pozitív kapcsolatban van az elégedettséggel. freedigitalphotos.net Kompetenciaigény - munkaelégedettség

kiss.paszkal@ppk.elte.hu http://kisspaszkal.elte.hu freedigitalphotos.net Köszönöm a figyelmet! kiss.paszkal@ppk.elte.hu http://kisspaszkal.elte.hu

Frissen végzettek ítéletei (Educatio Diplomás kutatás 2010) Munkaadók ítéletei (MKIK GVI Diploma 2008) Kompetencia Fontosság1 Fontosság2 Elégedettség3 precíz munkavégzés 4,76 4,29 4,45 képesség az önálló munkavégzésre 4,75 önálló munkavégzéshez szükséges készség 4,25 4,44 nagy munkabírás 4,66 4,02 4,27 kapcsolatteremtő, kommunikációs készség 4,63 4,24 3,46 képesség a csapatmunkára 4,52 csapatmunkához szükséges készség 4 kitűzött célok megvalósításának képessége 4,48 személyes célok megvalósításának képessége 4,2 4,31 gyakorlati szakmai jártasság 4,43 szakmai gyakorlati jártasság 4,13 4,22 képesség a tanulásra, önképzésre 4,36 új készségek elsajátítása 3,54 4,03 elemzés és rendszerezés képessége 4,34 analitikus szemlélet 4,69 elméleti szakmai jártasság 4,33 szakmai elméleti alapok 4,6 4,74 szervezőkészség 4,19 képesség az újításra, új dolgok felfedezésére   technikai, számítástechnikai eszközök használatában jártasság számítógépes ismeretek/gyakorlat 4,16 írásbeli kifejezőkészség szándékok, problémák írásbeli kifejtése, értelmezése interneten való eligazodás 4,18 logikai, térbeli gondolkodás 3,91 4,39 4,06 számolási, számítási feladatok megoldásának képessége 3,87 4,54 vállalkozószellem 3,82 4,89 társadalmi kérdésekben való jártasság 3,74 4,07 idegen nyelvű kifejezőkészség 3,19 idegennyelv-tudás 4,64 Kompetenciaigény - munkaelégedettség

Munkával való elégedettség bejóslása Modell Standardizált t Sig. Beta (Constant)   1,268 ,206 Kompetencia E-faktor 0,095 1,847 ,066 Kompetencia I-faktor 0,146 2,695 ,007 Kompetencia K-faktor 0,152 2,849 ,005 Kompetencia SZ-faktor 0,261 4,939 ,000 Tanulmányok-főkomponens 0,053 ,978 ,329 Életkor -0,121 -2,416 ,016 Nem -0,032 -,631 ,529 Jövedelem 0,299 5,564 Elsőként megnevezett szak: egyetemi -0,108 -,943 ,347 Elsőként megnevezett szak: főiskolai -0,106 -,932 ,352 Hány hónapig kereste első munkáját 0,017 ,343 ,732 Beosztás -0,044 -,879 ,380 Külföldi tulajdonos aránya 0,059 1,164 ,245 R2=0,3 Kompetenciaigény - munkaelégedettség