Környezettan alapszak (BSc)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Környezettan alapszak (BSc)
Advertisements

Pályaorientáció Miért fontos már most? Honnan tudok tájékozódni?
SZTE ÁJTK Tehetségnap június 10. A rendezvény az Oktatásért Közalapítvány támogatásával, az NTP-OKA-XXII-088 pályázat keretében valósul meg.
Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Dr. Dávid Lóránt Dénes, dékán.
A levéltár Országos Tudományos és Felsőoktatási Szakmai Központ tevékenységei.
Anyagtudományi tehetséggondozó program. A program célja Olyan anyagtudomány-anyagtechnológia oktatás, amelyben a résztvevő hallgatók összefüggéseiben.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
A környezetvédelmi megbízott szerepe a vállalkozások tevékenységében és Önkormányzati munkakörben Önkormányzati munkakörben.
Ady Endre Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola - Berhida Környezeti nevelés.
Környezettan-tanári mesterszak 1. A szakirány célja: A szak célja olyan tanárok képzése, akik képesek a környezettannal, környezetvédelemmel, természetvédelemmel.
1 „Varratmentes Európa” program célja és tartalma Rajnai Gábor Miniszterelnöki Hivatala Stratégiai és Fejlesztéspolitikai Osztály Kárpát-medence Kincsei.
Új helyzet a felsőoktatásban: a bolognai folyamat László Gyula PTE KTK november 15.
Pannon Egyetem Gépészmérnöki szak Az elmúlt években jelentősen megnőtt a kereslet idegen nyelvet ismerő és megfelelő számítástechnikai alapokkal rendelkező.
1 A SZAKMAI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNYEK JOGSZABÁLYI KÖRNYZETE, ÚJ FOGALMAI Laczkovich Jánosné Budapest, május 17.
A MEGALAPOZÓ KUTATÁSOKRÓL A felsőoktatás és a munkaerőpiac kongruenciájának mintázatai Jancsák Csaba PhD SZTE JGYPK AHI ATT TÁMOP A/1-11/
Befolyást a gazdaságnak a felsőoktatásban! Dr. Parragh László elnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
AZ ELEKTRONIKUS KÉPZÉS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA INFORMATIKA A FELSŐOKTATÁSBAN DEBRECEN DR. ZÁRDA SAROLTA GÁBOR DÉNES FŐISKOLA.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
Bölcsészettudomány › andragógia › anglisztika › germanisztika (néderlandisztika, német) › magyar › néprajz › pedagógia › pszichológia › romanisztika (francia,
időskorban felmerülő Problémák és megoldásmódok
Dr. Bihari Péter BME Gépészmérnöki Kar oktatási dékánhelyettes
A 2017-es felsőoktatási felvételi pontszámítás
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
TÁJÉPÍTÉSZETI és TELEPÜLÉSTERVEZÉSI KAR
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
WORKSHOP A DUÁLIS KÉPZÉSEKRŐL
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
APÁCZAI CSERE JÁNOS ELMÉLETI LÍCEUM
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
A város története I.e : kőkori ember, Szeleta Kultúra
Általános kerettantervű képzés emelt szintű biológia oktatással
D Á N I A 2007.november Készítette: KOVÁCSNÉ NAGY MÁRIA.
MTMT szervezeti hierarchia kialakítása a Széchenyi István Egyetemen
Levegőszennyezés matematikai modellezése
Név TERPLÁN Zénó Program 2016/2017 Nemoda Dóra Tanársegéd
Korszerű és innovatív mérnökképzés!
Bevezetés a környezetvédelembe
A program általános célja
A projektek jelentősége a Műegyetemen
EFOP VEKOP „Integrált kutatói utánpótlás-képzési program az informatika és számítástudomány diszciplináris területein” Debreceni.
A Nemzeti Közszolgálati Egyetem Víztudományi Karának bemutatása
Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola
Diplomás kompetenciák elégedettség a munkával
Miért választottam a BME Mérnökinformatikus Szakot?
mérnök leszek a3 feladat
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
főigazgatóhelyettes, NSzFI
Felhasználóképzés a kórházban
Környezeti Kontrolling
SZTE TTIK NAGYKÖVETI HÁLÓZAT KIALAKÍTÁSA Dr
Kétszintű érettségi vizsga
Általános iskola eredménye, értékelése
MIT KELL TUDNI A NUKLEÁRISENERGIA ALKALMAZÁSÁRÓL AZ ÚJ OKJ-BEN
Új Nemzeti Kiválóság Program Ösztöndíjak
Bevezetés a környezetvédelembe
SZOCIÁLPEDAGÓGIA TANSZÉK
Főnix – me MEGÚJULÓ EGYETEM – FELSŐOKTATÁSI INTÉZMÉNYI FEJLESZTÉSEK A FELSŐOKTATÁS MINŐSÉGÉNEK ÉS HOZZÁFÉRHETŐSÉGÉNEK EGYÜTTES JAVÍTÁSA ÉRDEKÉBEN EFOP
SZAKMAI FOLYÓIRATOK.
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Belügyi Rendészeti Ismeretek
Érettségi 2006-os év Szülői ért okt. 28.
Rappai Gábor, szeptember 25.
Tájépítészeti és Településtervezési Kar
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Üzlezi információelemző specializió
A statisztikus elemző specializió
Előadás másolata:

Környezettan alapszak (BSc) Biológiai, Föld- és Környezettudományi Intézet Föld- és Környezettudományi Tanszék Környezettan alapszak (BSc) Veszprémi Egyetem, Mérnöki Kar

Általános információk A szak megnevezése: Környezettan szak Az oklevélben szereplő szakképzettség megjelölése: alkalmazott környezetkutató A képzési idő: 6 félév

Szakirányok a környezettan alapszakon környezetkémia szakirány környezetbiológia-limnológia szakirány környezettan tanár szakirány

Cél: alkalmazott környezetkutatók képzése korszerű természettudományos szemléletmóddal rendelkeznek matematikai, informatikai, kémiai, fizikai, földtudományi és biológia ismereteik birtokában képesek a környezettudomány alkalmazott szintű művelésére a nemzetközi kapcsolattartáshoz és a szakirodalom feldolgozásához szükséges idegen nyelvtudással rendelkeznek

Mi a környezettudomány? A környezettudomány az ember és környezete kapcsolatával foglalkozik. A környezet megóvása részben technikai, részben tudományos feladat. A környezetvédelem célja a környezetet érő emberi hatások mérséklése, míg a hatások következményeinek felmérése a környezettudomány feladatkörébe tartozik.

A képzés során a hallgatók… megismerkednek természeti, városi és társadalmi környezetünk problémáival, a természet megőrzésének kérdéseivel, képet kapnak a nemzetközi és a hazai környezeti állapotokról, széleskörű és általános jellegű természettudományos alapozó képzés után speciális környezetkémiai, biológiai, földtani szaktárgyakat tanulnak, alapvető közgazdasági és műszaki ismereteket is szereznek.

Az oktatásról A szakon oktató tanárok valamennyien tudományos kutatómunkát is végeznek. A kutatás révén megszerzett ismereteik azonnal beépülnek a tananyagba, biztosítva a környezettudományi képzés magas színvonalát. Az oktatás jellege kiscsoportos, az oktató és a hallgató személyes kapcsolatára épül. Minden hallgatónak lehetősége nyílik arra, hogy tudományos diákköri dolgozatot készítsen (TDK)

Tárgyak a szak törzsanyagából Matematikai analízis Matematikai statisztika Fizika Általános- és szervetlen kémia Biológia Természetföldrajz Informatika, számítástechnika Bevezetés a környezettanba Általános ökológia Botanika Zoológia Biokémia Mikrobiológia Biofizika Légkörtan Ásvány-kőzettan Általános földtan Hidrogeológia Talajtan Környezetkémiai alapismeretek Geoinformációs rendszerek Környezetszociológia Környezetjog Környezetegészségtan Természetvédelem Kémiai analízis Környezeti megfigyelési rendszerek Sugárzástani alapismeretek

Környezetkémia szakirány tárgyai: Általános- és szervetlen kémia II. Szerves kémia Fizikai kémia Környezeti analítika Ivóvízkezelés, szennyvíztisztítás Hulladékgazdálkodás Energiagazdálkodás és környezetvédelem Magyarország földtana EU ismeretek Minőségmenedzsment

Környezetbiológia-Limnológia szakirány tárgyai EU ismeretek Evolúciós genetika Hal- és halászatbiológia Magyarország földtana Ivóvízkezelés, szennyvíztisztítás Víz Keretirányelv Minőség menedzsment Limnológia és hidrobiológia Növényrendszertan és növényismeret Állatrendszertan és állatismeret Ökotoxikológia Vízi gerinctelenek Algológia és diatomológia

A diploma megszerzése után: Elhelyezkedési lehetőségek: Környezettudomány mesterszak (MSc): közhivatal, köz- és magáncég környezetvédelmi hatóságok laboratóriumok, akadémiai kutatóintézetek, regionális természetvédelmi hivatalok, nemzeti parkok, tisztiorvosi szolgálat, ipari üzemek Levegőkörnyezet szakirány Limnológia szakirány Környezettan tanár szakirány

Felvételi tantárgyak Biológia Földrajz Fizika Kémia Matematika Gépészeti alapismeretek Környezetvédelmi alapismeretek Vízgazdálkodási alapismeretek Vegyipari alapismeretek Biológia Földrajz Fizika Kémia Matematika

Várunk mindenkit, aki kedveli a természettudományokat kedvet érez a kutatómunkához elszánt és lelkes kitartó

Elérhetőségeink: Föld-és Környezttudományi Tanszék 8200 Veszprém, Egyetem u. 10. „I” épület V. emelet Dr. Pósfai Mihály, szakvezető posfaim@almos.vein.hu tel: 88-624-155 Csányi-Tornyos Eszter, tanszéki titkár tornyose@almos.vein.hu tel: 88-624-294 Szommerné Kiss Erzsébet, előadó Oktatási és Akkreditációs Osztály tel: 88-624-769

www.vein.hu/kornyezettudomany