Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az Országos Kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
Advertisements

A sportiskolába járó tanulók szüleinek válaszai a kérdőíves felmérésre (1245 válaszadó)
A tanári munka értékelése
Iskolai teljesítmény pszichológiai determinánsai
Az országos mérések megújult rendszere
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
JÓ GYAKORLATOK AZ IKT ISKOLAI ALKALMAZÁSÁBAN
Mérés, értékelés és minőségbiztosítás a közoktatásban
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
TIMSS 2007.
Karinthy Frigyes Gimnázium
Ábramagyarázat az Országos Kompetenciamérés iskolajelentéséhez
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Az olvasás helye és megítélése az általános iskola felső tagozatában
A gyakorlatvezető mentor
Comenius Comenius programokról általában Az egész életen át tartó tanulás Európai Uniós program egyik pályázati egysége: 1.Iskolai Együttműködések.
Iskolai könyvtárak külföldön. Kezdetben közös fejlődés  USA és Európa – sz. közös fejlődés a közművelődési könyvtárakkal Németország, Dánia, Franciaország,
Hozzászólás Hermann Zoltán: Az iskolatípus hatása a tanulói teljesítményekre Lovász Anna Szirák november 9.
A közoktatás „dobbantási” esélye Dobbantó Programindító Konferencia Setényi János 2008 Budapest.
2008. évi Országos kompetenciamérés 6. osztály / Matematika
Középpontban a fejlődés
Összehasonlító pedagógia
Paradigmaváltás a magyar közoktatásban
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
A szövegértési feladatok összeállítása
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
Kis és nagy iskolák HÉTFA Kutatóintézet és Elemző Központ
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Ábramagyarázat az Országos Kompetenciamérés iskolajelentéséhez
FIT elemző szoftver: Kinek és miért?
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
Pedagógusok egy nemzetközi tanárvizsgálat (OECD TALIS) tükrében
A DIGITÁLIS NEMZEDÉK OLVASÓI PROFILJAI A nyomtatott és digitális olvasói szokások kapcsolata a teljesítménnyel a PISA2009 eredményei alapján Balázsi Ildikó-Ostorics.
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
Az országos mérések megújult rendszere
Dr. Schiffer Csilla: Kooperáció és koordináció
A felmérés időpontja: május 28.. MÉRT TERÜLETEK:  matematikai eszköztudás  szövegértési képességek  háttérkérdőív kitöltése (szülők, tanulók)
Új tanulásszervezés – mit és miért kell tennünk?
Tankötelezettségi korhatárok nemzetközi összehasonlításban
Európai Társadalmi Jelentés 2008 Műhelybeszélgetés Oktatás május 30.
TÁMOP /2-2F A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása A projekt az Európai Unió támogatásával,
A PISA és az Országos kompetenciamérés tanulságai
Országos kompetenciamérés
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
-minősített közoktatási típusú sportiskola szeptemberétől induló első osztályai:
Sakk-logikaoktatás a gyakorlatban A logikus gondolkodástól a kritikai gondolkodásig.
Csapó Benő SZTE Neveléstudományi Intézet MTA-SZTE Képességfejlesztés Kutatócsoport A PISA céljai, tudományos alapjai.
A PISA ÉS AZ O RSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉSEK KAPCSOLATA ÉS FELHASZNÁLHATÓSÁGA Balázsi Ildikó.
Mitől jó egy iskola? Setényi János 2015.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
A PISA2009 eredményei Szövegértés tíz év távlatában Balázsi Ildikó és Ostorics László Oktatási Hivatal Közoktatási Mérési Értékelési Osztály.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
2015. évi eredmények Újpesti Bajza József Általános Iskola Készítette: Kohodné Tóth Andrea intézményvezető.
Pedagógiai hozzáadott érték „Őrült beszéd, de van benne rendszer” Nahalka István
Tankönyvpiaci körkép 2016 „Az oktatás nem az edény megtöltése, hanem a láng őrzése.” Szókratész.
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
Iskolafejlesztési lehetőségek: utak és dimenziók OFI, január 27.
Széchenyi István Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakképző Iskola
A évi kompetenciamérés eredményeinek elemzése 2016
Mérés – értékelés 2006/2007 Gál Ferenc augusztus 31.
A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatainak hasznosítása
TANULÓINK SZFP-II programban résztvevő osztályok:
A évi kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
Fő épület 1. Oktatás módszertani megújulás Kooperatív tanulási módszer Projekt alapú módszer.
Dobos C. József Vendéglátóipari Szakképző Iskola Budapest
Kompetenciamérés eredményei évfolyam 2013
Országos kompetenciamérés 6. évfolyam (2017)
[Év beszúrása]. évi iskolaév Intézmény Tanár Osztály
Előadás másolata:

Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal A 4. évfolyamos tanulók szövegértési képességei nemzetközi összehasonlításban – a PIRLS 2016 eredményei Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal

A PIRLS-vizsgálat főbb jellemzői PIRLS: Progress in International Reading Literacy Study Az IEA szervezi: International Association for the Evaluation of Educational Assessment 4. évfolyamos tanulók szövegértési képességeinek vizsgálata 2001 óta öt évente szervezik meg, a jelenlegi a 4. mérési ciklus 2016-ban 50 ország vett részt benne Magyarországon 149 iskola 209 osztályából 4623 tanuló vett részt a mérésben A magyar tanulók eredménye nemzetközi összehasonlításban kifejezetten jó volt az eddigi mérésekben

A magyar tanulók eredménye a 2016-os vizsgálatban

Magyarország eredménye az eddigi PIRLS vizsgálatokban

Szövegtípusok szerinti eredmények A magyar tanulók mindig jobb eredmény érnek el az élményszerző szövegeken A különbség azonban csökkent Az információszerző szövegek értése minden eddiginél jobb volt 2016-ban Hazánkhoz hasonlóan az angolszász és európai országok többségében az élményszerző szövegek esetében értek el jobb eredményt a tanulók A távol-keleti és közel-keleti országok többségében az információszerző szövegeken értek el jobb eredményt Az olvasás célja szerint a szövegek élményszerzők – rövid történetek, mesék, hosszabb irodalmi művek részletei; információszerzők – természettudományos, földrajzi leírások, életrajzi írások, útmutatók.

Gondolkodásiművelet-típusok szerinti eredmények A magyar tanulók 2001-ben hasonlóan teljesítettek a két műveletcsoporton Azt követően kis mértékben jobb volt az eredmény az értelmezés, összefoglalás és értékelés típusú feladatokon Hasonlóan jobb eredményt értek el az értelmezés, összefoglalás és értékelés típusú feladatokon a szingapúri, lengyel, lett és kazah diákok, valamint az angolszász országok többségének tanulói A skandináv országok, Hollandia, Franciaország, Csehország, Szlovákia, Szlovénia, Ausztria, Németország és Makaó tanulói az információk visszakeresésében és az egyenes következtetések levonásában voltak átlagosan jobbak A megválaszolásukhoz szükséges művelet típusa szerint a kérdések információ visszakeresését és egyenes következtetések levonását igénylik; a szöveg értelmezését, összefoglalását és értékelését várják el.

A fiúk és a lányok eredményei közötti különbségek Magyarországon a lányok átlagosan 13 ponttal értek el jobb eredményt. A lányok előnye nemzetközi szinten 19 pont. Minden részt vevő országban a lányok értek el jobb eredményt, kivéve Makaót és Portugáliát.

Mit tudhatunk meg még a jelentésekből nemzetközi összehasonlításban? Otthoni környezet és hatása a teljesítményre Iskolai környezet és hatása a teljesítményre Motiváció, attitűd A tanárok jellemzői, tanításban eltöltött idő, gyakorlat, továbbképzéseken való részvétel

Otthoni tanulást segítő eszközök Az index alapja: Szülők iskolai végzettsége, foglalkozása Könyvek és gyerekkönyvek száma tanuló otthonában Van-e a tanulónak saját szobája és van-e internetkapcsolat A nyugat-európai országokban a legmagasabb, a közel-keleti országokban alacsonyabb. Magyarország az index alapján az országok első harmadába tartozik

Óvodába járás Magyarországon és Dániában a legelterjettebb az ilyen hosszú óvodába járás.

Településtípusonkénti eredmények Fontos!!! A településtípusok közötti különbségek jelentősen csökkennek, szinte teljesen eltűnnek, ha a tanulók otthoni körülményeit figyelembe vesszük!

Az iskolák összetétele a tanulók családi háttere alapján

Mennyire ösztönzi a tanulók teljesítményét az iskola az igazgató szerint? A magyar igazgatók szerint az iskola leginkább közepesen ösztönzi a tanulói teljesítményeket Az angolszász és a közel-keleti országok iskolái ösztönzik jobban a teljesítményt az igazgatók szerint, a közép-európai országok többségében hazánkéhoz hasonló eloszlást látunk. 1. Annak mértéke, hogy a tanárok mennyire értik az iskola tantervi céljait. 2. A tanárok sikeressége az iskola tantervi céljainak megvalósításában. 3. A tanárok elvárásai a tanulók teljesítményét illetően. 4. A tanárok milyen mértékben tudják motiválni a tanulókat. 5. Az iskolavezetés (beleértve a tanári munkaközösségek vezetőit) és a tanárok közötti együttműködés a tanítás megtervezésében. 6. A szülők részvétele az iskolai tevékenységekben. 7. A szülők elkötelezettsége annak biztosítására, hogy a tanulók készek legyenek tanulni. 8. A szülők elvárása a tanulók teljesítményével kapcsolatban. 9. A szülők támogatása a tanulók teljesítményére vonatkozóan. 10. A tanulók vágya, hogy jól szerepeljenek az iskolában. 11. A tanulók képessége, hogy teljesítsék az iskola tanulmányi céljait. 12. A tanulók tisztelete a kiválóan tanuló osztálytársaik iránt.

Iskolai biztonság és fegyelem az igazgatók szerint

A 4.-es tanulók tanítóinak oktatási tapasztalata Magyarországon és nemzetközi átlagban Az ábra azt mutatja, hogy a 4. évfolyamos tanulók mekkora arányát tanítják az oktatásban adott időt eltöltött pedagógusok

Tanárok elégedettsége a hivatásukkal Magyarországon és nemzetközi átlagban

Mennyire kötik le a tanulókat a tanórák Magyarországon és nemzetközi átlagban?

Az iskolai közösséghez tartozás érzése Magyarországon és nemzetközi átlagban