Terület-és Településfejlesztési Operatív Program (TOP)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A civil szféra munkaerő-piaci lehetőségei, foglalkoztatási kapacitás növelése Ea: Tóth István.
Advertisements

Megváltozott munkaképességű emberek foglalkoztatásához kapcsolódó támogatások Pressingné Bánkuti Ágnes
MUNKAHELYTEREMTŐ BERUHÁZÁSOK TÁMOGATÁSA
Foglalkoztatást elősegítő támogatási lehetőségek
Budapest Főváros Kormányhivatala Munkaügyi Központjának feladatai és lehetőségei a hátrányos helyzetű álláskeresők munkerő-piaci integrációjának elősegítése.
Az aktív eszközök a munkaerő-piacon
„Első munkahely garancia” központi munkaerő-piaci program Munkáltatói Fórum március Vas Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központ.
Munkaerő-piaci szolgáltatások és foglalkoztatást elősegítő támogatások
A Rehabilitációs Foglalkoztatás lehetőségei
Baranya Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központ Workshop
A KARCAGI KISTÉRSÉG MUNKAERŐPIACI HELYZETE TÁMOGATÁSI LEHETŐSÉGEK
FIP képzés - menetrend 01. – Bevezetés – Általános információk a FIP-ekről 02. – Közfeladatot ellátó szervek, közérdekű adatok közzététele 03. – ÁFSZ és.
Civil szervezetek részvétele a munkaerőpiaci szolgáltatások ellátásában a Közép-magyarországi régióban.
Fókuszban a támogatási, pályázati lehetőségek
Készítette: B. B.. Ki jogosult a START kártya kiváltására? a 25. életévét, felsőfokú végzettség esetén a 30. életévét még nem töltötte be, és tanulmányait.
Új dolgozóval bővül szalonja. Milyen járulékfizetési kötelezettségei vannak? Hasonlítsa össze a mellékletek segítségével egy START kártyás foglalkoztatott.
Munkaerő-piaci aktív és passzív eszközök a hazai foglalkoztatási jogban Kiselőadások alapján Borbély-Pecze Tibor Bors.
Bemutató a NKH Befektetésösztönzési Főosztály munkatársai számára
Főigazgatói értekezlet november 27–28. Sárvár „Út a munkához” program bemutatása.
A Magyar Köztársaság kormánya. A recesszió foglalkoztatásra gyakorolt hatásának kezelésével kapcsolatos munkaerő-piaci intézkedések Simon Gábor államtitkár.
A felnőttképzés fontossága az elhelyezkedésben
FIP képzés - menetrend 01. – Bevezetés – Általános információk a FIP-ekről 02. – Közfeladatot ellátó szervek, közérdekű adatok közzététele 03. – ÁFSZ és.
AZ ALKALMI MUNKAVÁLLALÓI KÖNYVVEL TÖRTÉNŐ FOGLALKOZTATÁS GYAKORLATA március 26.
Kunszentmártoni kistérség munkaerő-piaci helyzete, támogatási lehetőségek Készítette: Deák István kirendeltség-vezető.
1 Tájékoztató munkahelybővítést és megőrzést elősegítő központi és decentralizált pályázatokról, lehetőségekről Kisbér, április 8.
FOGLALKOZTATÁS BŐVÍTŐ TÁMOGATÁSOK ÉS KEDVEZMÉNYEK ÉV Vas Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja, Szombathely Szombathely,
MILASSIN ERIKA IGAZGATÓ
Jáger László kirendeltségvezető
Álláskeresőként történő nyilvántartás
Kovács Nóra osztályvezető Munkaerő-piaci kapcsolatok osztály Közép-magyarországi Regionális Munkaügyi Központ.
Aktív támogatási eszközök
KÖZPONTI MUNKAHELYMEGŐRZŐ TÁMOGATÁSI RENDSZER (1991. IV. tv. Flt; 6/1996. MÜM rendelet; 1/2009. MAT határozat) Németh Zsolt igazgató Nyugat-dunántúli Regionális.
A Nagykátai Járás munkaerő-piaci helyzete Pest Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja TÁMOP /1/KMR
Szakképzési hozzájárulás szabályainak évközi változásai, valamint a től hatályos módosulások.
TÁMOP „Út a munka világába” Közép-magyarországi Regionális Munkaügyi Központ dr. Nyári Tibor projektvezető.
Szakképzési hozzájárulás legfontosabb szabályainak változása, az éves elszámolással kapcsolatos tudnivalók 2014.
Készítette: dr. Solymár Gabriella osztályvezető A Munkahelyvédelmi akciótervhez kapcsolódó kedvezmények érvényesítése.
„A TÁMOP /1 program Békés megyében elért eredményei” Solti Lajos TÁMOP projektmenedzser 2013.február.14 TÁMOP
Foglalkoztatási támogatások, kedvezmények Előadó: Patai Ferencné Munkavállalási tanácsadó Észak-magyarországi Regionális Munkaügyi Központ Gyöngyösi Kirendeltség.
IFJÚSÁGI GARANCIA RENDSZER GINOP munkaerő-piaci program Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal Foglalkoztatási Főosztály Szolnok.
Munkahelymegőrzés, munkahelyteremtés március.
Postapartner Program: IV. ütem meghirdetése és információs nap Nyugat-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ Zalaegerszeg, 2009.
TÁMOP „Munkaerő-piaci program a hátrányos helyzetűek foglalkoztatásáért a Közép-magyarországi Régióban” - Budapest.
TÁMOP „Munkaerő-piaci program a hátrányos helyzetűek foglalkoztatásáért a Közép-magyarországi Régióban” - Budapest.
Foglalkoztatáshoz kapcsolódó pályázati, támogatási lehetőségek Mórahalom, március 19. Kondor Árpádné kirendeltségvezető DaRMK Mórahalmi Kirendeltsége.
„ Út a munkaerőpiacra” GINOP / projekt Jász-Nagykun-Szolnok megyei megvalósítása.
TÁMOP /1 Bács-Kiskun megyében Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja Szegfű Rita projektvezető Kecskemét, február 27.
A Társadalmi Megújulás Operatív Program 1.1. „Komplex munkaerő-piaci programok a munkanélküli és inaktív emberek foglalkoztatásáért” intézkedés TÁMOP /
1 A megváltozott munkaképességű munkavállalók foglalkoztatásához nyújtható támogatások Székesfehérvár, január 29.
Tájékoztató MUNKÁLTATÓI FÓRUM Szűcsné dr. Füredi Szilvia mb. igazgató.
"Munkahelyek megőrzéséért" központi munkaerő-piaci program Készítette: Koren Monika ÉMRMK Gyöngyösi Kirendeltsége 3200 Gyöngyös, Vezekényi u. 24.
A térség munkaerő-piaci helyzete Előadó: Schwarcz Gáspár kirendeltség-vezető Pest Megyei Kormányhivatal Ráckevei Járási Hivatal Járási Munkaügyi Kirendeltsége.
1 Tájékoztató a Tatabányai Kistérség munkaerőpiaci helyzetéről és a munkahelymegőrzést és bővítést elősegítő központi és decentralizált pályázatokról,
1 A Nyugat-Dunántúli Regionális Munkaügyi Központ Nagykanizsai Kirendeltség és Szolgáltató Központ Munkaerőpiaci képzés.
A foglalkoztatáshoz nyújtható támogatás forrása, célja, alanya és felhasználása Magyar Köztársaság éves költségvetéséről szóló törvényében Célja: foglalkoztatás.
Ifjúsági Garancia Rendszer keretében megvalósuló GINOP munkaerő-piaci program.
A Veszprém Megyei Kormányhivatal járásainak foglalkoztatási osztályain elérhető támogatások   GINOP GINOP TOP TOP TOP.
A GINOP „Út a munkaerőpiacra” kiemelt projekt lehetőségei
Megyei szintű foglalkoztatási megállapodások, foglalkoztatási-gazdaságfejlesztési együttműködések SIPOS-KOVÁCS MÓNIKA PROJKETMENEDZSER.
Foglalkoztatási együttműködések szabolcs-Szatmár-bereg megyében
VESZPRÉM MEGYEI JOGÚ VÁROS
A célcsoport bevonásának lehetőségei és gyakorlata a projektben
„Első lépés” a Zemplénben TÁMOP C-09/
Szociális és Gyermekvédelmi Főigazgatóság
A hazai KKV-k fejlesztési lehetőségei, foglalkoztatási támogatásai
Zalaegerszeg Megyei Jogú Város munkaerőpiaci helyzete
A megyei paktum keretében megvalósuló munkaerő-piaci program
VESZPRÉM MEGYEI JOGÚ VÁROS
DÉL-DUNÁNTÚLI REGIONÁLIS PAKTUM KONFERENCIA
Helyi Foglalkoztatási Együttműködések az Edelényi kistérségben
Előadás másolata:

Terület-és Településfejlesztési Operatív Program (TOP) Foglalkoztatást elősegítő támogatások

Munkaerőpiaci program célcsoportjai Álláskereső hátrányos helyzetű személyek Alacsony iskolai végzettségű személyek Legfeljebb 8 általános iskolai végzettséggel rendelkezők, szakképzés nélkül 2. 25 év alatti fiatalok vagy 30 év alatti pályakezdő álláskeresők Pályakezdő álláskereső: felsőfokú végzettségű személy esetén 30. életévét be nem töltött, a munkaviszony létesítéséhez szükséges feltételekkel rendelkező, az állami foglalkoztatási szerv által nyilvántartott álláskereső, feltéve, ha álláskeresési járadékra a tanulmányainak befejezését követően nem szerzett jogosultságot 3. 50 év felettiek 4. GYED-ről, GYESE-ről, ápolási díjról visszatérők, vagy legalább egy gyermeket egyedül nevelő felnőttek A GYED-re, GYESE-re, ápolási díjra való jogosultsági idő lejártát követően azonnal programba vonhatók, a visszatérésnek nincs időtartama.

Munkaerőpiaci program célcsoportjai Álláskereső hátrányos helyzetű személyek 5. Foglalkoztatást helyettesítő támogatásban részesülők Az a személy, akinek az aktív korúak ellátására való jogosultságát megállapították, amennyiben az egészségkárosodási és gyermekfelügyeleti támogatás megállapításához szükséges feltételekkel nem rendelkezik. 6. Tartós munkanélküliséggel veszélyeztetettek Legalább 3 hónapja nyilvántartott olyan személyek, akiknek a foglalkoztatási szerv ezen idő alatt nem tudott megfelelő állásajánlatot kínálni A munkanélküliségben töltött időtartamba az álláskeresés és a közfoglalkoztatásban történő részvétel időtartama is beszámítható 7. Megváltozott munkaképességű személyek Aki testi vagy szellemi fogyatékos, vagy akinek az orvosi rehabilitációt követően munkavállalási és munkahely-megtartási esélyei testi vagy szellemi károsodása miatt csökkennek 8. Roma nemzetiséghez tartozó személyek Roma nemzetiséghez tartozó személynek vallja magát

Munkaerőpiaci program célcsoportjai Álláskeresői nyilvántartásba vehető személyek 9. Közfoglalkoztatásból a versenyszférába visszavezethetők Közfoglalkoztatásból 30 napnál nem régebben kilépett s nyilvántartásba vett álláskeresők 10. Inaktívak Azon személyek, akik a programba való bevonás előtt nem dolgoznak, nem volt rendszeres jövedelmet biztosító munkájuk, és nem is kerestek munkát, vagy kerestek, de nem tudtak volna munkába állni. Ők jellemzően nem regisztrált álláskeresők. Az inaktívakat a programba vonás előtt álláskeresői nyilvántartásba szükséges venni A programba vonás előtt a célcsoporti személyeknek szerepelni kell az állami foglalkoztatási szerv álláskeresői nyilvántartásában.

Foglalkoztatási támogatások Munkatapasztalat-szerzést elősegítő bérköltség támogatás (legfeljebb 90 nap 100 %) Bérköltség támogatás (legfeljebb 8+4 havi 100 %) Foglalkoztatás bővítését szolgáló támogatás (bértámogatás) (legfeljebb 8+4 (12+12) havi 70 %) Foglalkoztatáshoz kapcsolódó támogatások Munkába járáshoz kapcsolódó helyközi utazás költségeinek megtérítése (maximum a felmerülő utazási költségek 100 %-a) Lakhatási támogatás (legfeljebb 12 hónap, maximum 100 Ezer Ft/hó)

Foglalkoztatási támogatások Bérköltség támogatás Célcsoport: TOP célcsoportba sorolható regisztrált álláskereső Támogatás alanya: a jogszabályi feltételeknek megfelelő munkáltató, aki célcsoportba sorolható álláskeresőt foglalkoztat Fajtái: Munkatapasztalat-szerzés céljából legfeljebb 90 napra nyújtható bérköltség támogatás (kivétel 9. célcsoport) Legfeljebb 8+4 havi (8 hónap támogatási időszak + 4 hónap támogatás nélküli tovább foglalkoztatási kötelezettség) Mértéke: A foglalkoztatót terhelő bruttó munkabér és a ténylegesen átutalásra kerülő szociális hozzájárulási adó legfeljebb 100%-a, amely havonta legfeljebb a minimálbér másfélszerese és annak szociális hozzájárulási adója Kizárólag de minimis támogatásként nyújtható.

Foglalkoztatási támogatások Bértámogatás 6/1996 (VII.16.) MÜM-rendelet 11. §. (2) bekezdése alapján Célcsoport: Hátrányos helyzetű álláskereső: 1. Legfeljebb alapfokú iskolai végzettséggel rendelkezik 2. Ötvenedik életévét betöltötte 3. Legalább 6 hónapja álláskeresőként van nyilvántartva 4. Saját háztartásában egy vagy több eltartott személlyel egyedül élő felnőtt 5.12 hónapon belül gyermekgondozási segélyben, gyermeknevelési támogatásban, terhességi gyermekágyi segélyben/csecsemőgondozási díjban, gyermekgondozási díjban, ápolási díjban részesült 6. 12 hónapon belül előzetes letartóztatásban volt, szabadságvesztés, vagy elzárás büntetését töltötte 7. Nappali tagozatos tanulmányait legalább két éve befejezte, és még nem állt rendszeres fizetett alkalmazásban Súlyosan hátrányos helyzetű álláskereső: Legalább 24 hónapja álláskereső, vagy az a hátrányos helyzetű személy, aki legalább 12 hónapja álláskereső Megváltozott munkaképességű személy az, aki A foglalkoztatás elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról (továbbiakban: Flt). 58. § (5) bekezdés m) pont szerint) testi vagy szellemi fogyatékos, vagy akinek az orvosi rehabilitációt követően munkavállalási és munkahely-megtartási esélyei testi vagy szellemi károsodása miatt csökkennek.

Foglalkoztatási támogatások Bértámogatás Támogatás alanya: a jogszabályi feltételeknek megfelelő munkáltató, aki célcsoportba sorolható (MÜM rendelet 11. §. (2) bekezdése) álláskeresőt foglalkoztat Fajtái: Legfeljebb 8+4 havi (8 hónap támogatási időszak + 4 hónap támogatás nélküli tovább foglalkoztatási kötelezettség) Legfeljebb 12+12 havi (12 hónap támogatási időszak + 12 hónap támogatás nélküli tovább foglalkoztatási kötelezettség, súlyosan hátrányos helyzetű álláskereső foglalkoztatása esetén) Mértéke: A foglalkoztatót terhelő bruttó munkabér és a ténylegesen átutalásra kerülő szociális hozzájárulási adó legfeljebb 70 %-a, amely havonta legfeljebb a minimálbér másfélszerese és annak szociális hozzájárulási adója. Kizárólag csoportmentességi rendelet alapján nyújtható.

Támogatás megállapításának feltételei Programrésztvevő regisztrált álláskeresőt munkaviszony keretében foglalkoztat (teljes vagy legalább 4 órás) A munkaerőigényt, a kérelmet és mellékleteit a foglalkoztatást megelőzően a célcsoporti személy lakóhelye, tartózkodási helye szerint illetékes járási hivatal foglalkoztatási osztályára hiánytalanul benyújtja Kötelező nyilatkozatokat teljeskörűen kitölti, szükséges nyilatkozatokat megteszi A támogatást igénylőnek átlátható szervezetnek kell lennie A támogatással érintett munkavállaló felvétele a kérelem benyújtását megelőző 6 vagy 12 havi átlagos statisztikai létszámhoz viszonyítva a munkavállalói létszám nettó növekedését eredményezi A támogatást kérő valamennyi fizetési számlájára vonatkozó felhatalmazó levelet benyújtja Munkaadó megfelel a rendezett munkaügyi kapcsolatok feltételeinek Jogerős végzéssel elrendelt csőd, felszámolási, végelszámolási eljárás alatt nem áll Kérelem benyújtásakor esedékessé vált köztartozása nincs A munkaadó megfelel a köztulajdonban álló gazdasági társaságok takarékosabb működéséről szóló törvénynek Összeférhetetlenség nem áll fenn Felmondás szabályai: munkáltató vállalja, hogy a foglalkoztatási kötelezettség alatt közös megegyezéssel vagy működésével összefüggő okból történő felmondással a támogatott munkaviszonyát nem szünteti meg A Munkahelyvédelmi Akciótervben szereplő adókedvezményeket a támogatásban részesülő munkaadó érvényesítheti, támogatás a ténylegesen kifizetett szociális hozzájárulási adó után igényelhető.

Munkába járáshoz kapcsolódó helyközi utazási költségtérítés (39/2010 Munkába járáshoz kapcsolódó helyközi utazási költségtérítés (39/2010. (II.26.) Kormányrendelet) Kizárólag bérköltség vagy bértámogatásokkal együtt igényelhető és állapítható meg Időtartama a foglalkoztatási támogatás folyósítási időtartalmával egyezik meg Kik igényelhetik ? - célcsoportba tartozó álláskereső - az őt foglalkoztató jogszabályi feltételeknek megfelelő munkáltató Munkába járás költségtérítésének lehetséges mértékei: Tömegközlekedési eszközzel történő munkába járás - bérlettel vagy menetjeggyel való elszámolás ellenében azok árának legalább 86%-a - Járási hivatal mérlegelési jogkörben megtérítheti bérlet, menetjegy legfeljebb 14%-át Saját gépjárművel történő munkába járás - munkába járás költéstérítése címén meghatározott összeg legalább 60 %-a Szja tv: közforgalmi úton mért oda-vissza távolság és a munkában töltött napok szorzatának figyelembe vételével kilométerenként legfeljebb 15,- Ft, ennek 60 %-a, kilométerenként legalább 9,- Ft bizonyos esetekben jár a munkavállalónak: nincs tömegközlekedés, hosszú várakozás, 10 év alatti gyermek, mozgáskorlátozott, súlyos fogyatékos munkavállaló A költségtérítést a fennmaradó 40 % különbözetéig a munkáltató mérlegelési jogkörben nyújthatja a fenti feltételeknek megfelelő munkavállaló részére.

Lakhatási támogatás Támogatást igényelheti: az a regisztrált álláskereső, aki legalább egy hónapja nyilvántartott vagy pályakezdőként nyilvántartott vagy csoportos létszámleépítésben érintettként nyilvántartott vagy közfoglalkoztatást követően nyilvántartott Támogatás megállapításának feltételei Legalább 6 hónap és legalább heti 20 óra munkaidejű munkaviszonyt létesít Az állandó lakóhelye és a munkavégzés helye legalább 60 km-re van egymástól Más foglalkoztatóval létesít munkaviszonyt, mint akivel utoljára Aki nem rendelkezik saját tulajdonú vagy vele együtt élő házastárssal közös tulajdonú ingatlannal a munkavégzés helyén, vagy olyan településen, amelynek a munkavégzés helyétől való távolsága nem éri el a 60 km-t Lakhatását bérleti jogviszony létesítésével kívánja megoldani, ezt bérleti szerződéssel igazolja Kérelem időpontjában más jogcímen lakhatási és közüzemi támogatásban nem részesül Rendszeres jövedelmet szerez és a rendszeres havi bruttó munkabére nem haladja meg a mindenkori kötelező legkisebb munkabér 300 százalékát Érvényes munkaszerződéssel, kinevezéssel rendelkezik Banki lakossági folyószámlával rendelkezik Támogatásra való jogosultság első napja: foglalkoztatás és bérleti jogviszony együttesen fennáll Lakóingatlan bérleti díját eredeti számlával köteles igazolni

Köszönöm megtisztelő figyelmüket ! Horváth Dóra Munkaerőpiaci és Alapkezelési Osztály horvath.dora@vas.gov.hu