Calderoni Taneszköz-információs és Oktatástechnológiai Központ

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
1 Calderoni Project DIGITÁLIS TUDÁSTÁRAK ÉPÜLÉSE A Calderoni Project Zárókonferenciája Budapest, március 27. A CALDERONI PROGRAM EREDMÉNYEK.
Advertisements

A levéltár Országos Tudományos és Felsőoktatási Szakmai Központ tevékenységei.
Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. ÚJSZÁSZ VÁROS ÖNKORMÁNYZAT „21. századi módszerek.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
1 „Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, július.
ALKOHOLIZMUS ELLENI MEGYEI EGYESÜLETEK ÉS KLUBOK ORSZÁGOS SZÖVETSÉGE, MAGYAR KÉKKERESZT EGYESÜLET, KATOLIKUS ALKOHOLISTAMENTŐ SZOLGÁLAT HÁLÓZAT ÉPÍTÉSE.
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
Nyitó szakértői találkozó. "C" komponens-informatika Készítette: Farkas László január.28.
Muzeális gyűjtemények kezelése Huntéka rendszerben Informatio Medicata 2012 Simon András Monguz Kft.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Pályázati lehetőségek Nagy Réka Közművelődési és kulturális intézmények pályázati lehetőségei.
TÁMOP / Képzésfejlesztés ma és holnap EU-s forrásból a KIH-ben.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
AZ ELEKTRONIKUS KÉPZÉS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA INFORMATIKA A FELSŐOKTATÁSBAN DEBRECEN DR. ZÁRDA SAROLTA GÁBOR DÉNES FŐISKOLA.
Than Károly Ökoiskola Jó gyakorlatok. BEFOGADÓ ISKOLA VAGYUNK LEHETŐSÉGET ADUNK ELFOGADUNK EGYÉNI TANULÁSI UTAKAT KERESÜNK.
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
Iskolai információs rendszer. Alapkövetelmények Oktatási, nevelési intézmények részére fejlesztett Oktatási, nevelési intézmények részére fejlesztett.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
A év értékelése és a év újdonságai
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Lendületben a Pénziránytű Iskolahálózat
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Barcsák Marianna KPSZTI
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
Új továbbképzési lehetőségek tanároknak és oktatóknak
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
Gyakorlati megvalósítása
HUNTÉKA Integrált Könyvtári (Közgyűjteményi) Rendszer
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Integráció a felsőoktatási könyvtárak szolgáltatásfejlesztésében
Kispálné Horváth Mária
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
Kórházi könyvtárak lehetőségei a tudáspiacon
Szakmai tanárképzés országos módszertani- és képzésfejlesztése
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Szakmai köszöntő Dr. Csizmadia Zoltán tanszékvezető, egyetemi docens
MTT MA Mérnöktanár mesterszak
HHR.
Áttekintés a HÉTFA Kutatóintézet Önkormányzati témájú kutatásaiból
CALDERONI FORRÁSKEZELŐ RENDSZER
Témakör TÁJÉKOZTATÓ ÉS TARTALOM- SZOLGÁLTATÓ TEVÉKENYSÉGEK
TÁMOP az OSZK-ban Tudásdepo-Expressz” — A könyvtári hálózat nem formális és informális képzési szerepének erősítése az élethosszig tartó tanulás.
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Felhasználóképzés a kórházban
Zalaegerszeg, 21 February 2018
Budapest, február 5. Reszeginé Erdélyi Beáta
Szabványok, normák, ami az ÉMI minősítési rendszerei mögött van
Gyermek- és ifjúságvédelemi feladatok ellátásának támogatása
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
Lorem ipsum.
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Az AE Szövetség szervezet fejlesztése
Iskolai szociális segítő
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
Intézményvezetők tájékoztatása Nyíregyházi Egyetem
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
Előadás másolata:

Calderoni Taneszköz-információs és Oktatástechnológiai Központ EDUCATIO 2008 Nemzetközi Oktatási Szakkiállítás Budapest, 2008. január 18-19. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Calderoni Taneszköz-információs és Oktatástechnológiai Központ 1089 Budapest, Könyves Kálmán krt. 40. Tel/Fax: (06-1) 323 5502 E-mail: calderoni@ofi.hu

EDUCATIO 2008 Nemzetközi Oktatási Szakkiállítás Budapest, 2008 EDUCATIO 2008 Nemzetközi Oktatási Szakkiállítás Budapest, 2008. január 18-19. A Calderoni elektronikus tanulási forráskezelő rendszer és kompetencia-fejlesztő program adatbázis Dr. Nádasi András Ph.D. főosztályvezető, egyetemi docens OFI Országos Pedagógiai Könyvtár és Múzeum nadasi@tanszertar.hu

A Calderoni Project 2007 a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség Humánerőforrás Programok Irányító Hatóságához benyújtott, az OFI-OPKM Calderoni Programiroda munkatársai által kidolgozott, HEFOP-3.1.1-K2004-08-0001/1.0 sz, oktatásfejlesztési, és -technológiai pályázat része Szakmai projektvezető: Dr. Nádasi András Ph.D. főosztályvezető, egyetemi docens OFI Országos Pedagógiai Könyvtár és Múzeum nadasi@tanszertar.hu

A Calderoni Project 2007 realizálódik. a köz-, és a felsőoktatás számára új tartalomszolgáltatás és informatikai fejlesztés, a Nemzeti Fejlesztési Terv-l. HEFOP 3.3.1 és HEFOP 3.3.2 központi disszeminációs programját is segíti, a terv szerint 2007.12.01-2008.03.31-ig realizálódik. Informatikai projektvezető: Németh Balázs fejlesztési főgazgató-helyettes Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet nemeth.balazs@ofi.hu

A Calderoni Project 2007 C A L D E R O N I Computer Assisted Learning Design and Educational Research Office of the National Institute for Educational Research and Development Calderoni István 1794-1881

A Calderoni Terv fő célkitűzései a Calderoni integrált tartalom-szolgáltató, elektronikus tanulási forráskezelő rendszer és platform, e-tanulási forrásközpont, kompetencia-fejlesztő program, módszer és taneszköz adatbázis kifejlesztése

A Calderoni Terv fő célkitűzései a Calderoni hagyományos 3D, audio-vizuális, digitális taneszköz etalontár és tankönyv bemutató centrum, médiadidaktikai kutató és értékelési központ, gyakorló laboratórium és hálózat létrehozása

A Calderoni Terv előzményei a felsőoktatás szerkezeti-tartalmi fejlesztése (HEFOP 3.3.1) project, a kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógus- képzésben (HEFOP 3.3.2) project, Az OPKM Magyar Elektronikus Taneszköz Adatbázis és Etalontár www.tanszertar.hu tapasztalatai és fejlesztési terve

Az OPKM közgyűjtemény és … Az 1877-ben tanszermúzeumként alapított nemzeti közgyűjtemény ma 500.000 könyvet, folyóiratot, s közel 100.000 iskolai műtárgyat, neveléstörténeti dokumentumot őriz.

…pedagógiai információs központ

…tartalomfejlesztő és szolgáltató

Taneszköz-információs Osztály

Az OPKM TANINFO alapfeladatai A Magyar Elektronikus Taneszköz Adatbázis fejlesztése és szolgáltatása tanárok, iskolafenntartók, szakmai szervezetek részére, A Magyar Taneszköz Etalontár; szemléltető, kísérleti eszköz, audiovizuális és digitális oktató média gyűjtemény gyarapítása és gondozása, Tematikus taneszköz kiállítások, multimédia bemutatók, médiadidaktikai és -informatikai szakmai fórumok, képzések szervezése,

HEFOP-3.3.1 – 50 intézmény A program során kifejlesztett termékek; minőségbiztosítási rendszerek, digitális tananyagok, e-learning programok disszeminációjának felgyorsítása NFT II. kapcsolódási pont lehet: TÁMOP 4. Prioritás 1. Intézkedés 1-es, 4-es, 7-es Konstrukciók, TIOP 1-es Prioritás 3-as intézkedés 1-es, 3-as 4-es Konstrukció

HEFOP-3.3.2 – 5 konzorcium A kompetencia alapú tanítás program-csomagjait, módszereit és eszközeit bevezető, tanárképző e-learning kurzusok elérésének biztosítása NFT II. kapcsolódási pont lehet: TÁMOP 4. Prioritás 1. Intézkedés 3-as Konstrukciók, TIOP 1-es Prioritás 3-as intézkedés 1-es, 4-es Konstrukciók

Az OPKM TANINFO K+F feladatai Taneszköz-történeti, elméleti és fejlesztő kutatások, publikálás, részvétel nemzetközi, európai ill. regionális kutatási projectekben, Részvétel az OKM közoktatási taneszköz programjainak kidolgozásában, az OKNT Tankönyv és Taneszköz Bizottságában, Képviselet az International Council for Educational Media, a WorldDidac és a HunDidac Szövetség szakmai fórumain.

OFI – Calderoni Programiroda

OFI Calderoni Forrásközpont Oktatási tartalom-szolgáltató rendszer, tanulási forráskezelő portál, kompetencia- fejlesztő tanárképzési program adatbázis, Közoktatási tankönyv bemutató, elektronikus taneszköz etalontár, médiadidaktikai kutató központ és IKT gyakorló laboratórium, the Calderoni Virtual Museum and European Educational Media Database

SDBA + SOA architektúra Strukturált és tematikus adathozzáférés Automatikus és interaktív lekérdezés Kontrollált hozzá- férés kezelés Biztonságos távmenedzsment Minőségbiztosítás

E-tanulás modul-konstrukció – LO

E-learning forrásközpont – SOA

A Calderoni program irányítása

A Calderoni program áttekintése

A Calderoni program fázisai A Calderoni Programiroda létrehozása: személyzetének kiválasztása, a tervező és előkészítő tevékenység megszervezése A projekt menedzsment 1. tréningje: a projekt bemutatása – Kompetencia Kerekasztal beszélgetés szervezése A projekt menedzsment 2. tréningje: a projekt bemutatása – Informatikai Kerekasztal beszélgetés szervezése

A Calderoni program fázisai K+F munkacsoportok létrehozása: A – Kompetencia B – Képzési választék C – Továbbképzés D – Minőségbiztosítás Irodalomkutatás és értékelés - state of the art: A szakirodalom feldolgozása, EU projektek, fórumok és internetes adatbázisok tanulmányozása Terepkutatás, helyzetfelmérés és értékelés: Kapcsolatépítés, a kutatók, programok, fejlesztések, kapacitások, produktumok felmérése, dokumentálás

A Calderoni program fázisai Keretrendszer specifikálás, struktúra, soa: Funkcionális követelmények, szakterületek, dokumentum és objektum típusok, tematika, tartalmi keresők, e-learning jogok Workshopok, konzultációk, fórumok: project bemutatók szakterületek szerint, adatbázisok, e-learning rendszerek, web design, értékelés Keretrendszer fejlesztés, programozás: Tematikusan harmonizált adatbázis struktúra létrehozása, Hozzáférési szabályok pontos definiálása

A Calderoni program fázisai Adatbázis-építés, dokumentum archiválás: az 50 project produktumainak konvertálása, az 5 konzorcium anyagainak integrálása Mentor és pilot project 1. Szegedi Egyetem: Az adminisztrációs és a felhasználói felület használhatóságának vizsgálata Mentor és pilot project 2. Eszterházy Főiskola: Az interaktív lekérdezési lehetőségek és az e-kurzusok a kompetencia alapú képzésben

A Calderoni program fázisai A fenntartók, felhasználók képzése: A képzési tematika és az e-learnig tananyag kidolgozása, Calderoni referensek PR tevékenység: A szolgáltatásról és a képzési programról szóló anyagok elkészítése és kiadása Tesztelés és értékelés: A rendszer technikai és funkcionális működésének tesztelése. a szükséges módosítások elvégzése

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! nadasi@tanszertar.hu

http://www.ektf.hu/tavoktatas/eprotokoll/ http://www.ektf.hu/hefoppalyazat http://tanszertar.hu http://pagesflip.betaversion.hu/