Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Témakör TÁJÉKOZTATÓ ÉS TARTALOM- SZOLGÁLTATÓ TEVÉKENYSÉGEK

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Témakör TÁJÉKOZTATÓ ÉS TARTALOM- SZOLGÁLTATÓ TEVÉKENYSÉGEK"— Előadás másolata:

1 Témakör TÁJÉKOZTATÓ ÉS TARTALOM- SZOLGÁLTATÓ TEVÉKENYSÉGEK

2 MI IS AZ A TARTALOM-SZOLGÁLTATÁS?

3 1. A KÉPZETÜNKBEN….

4

5 2. A SZAKIRODALOMBAN…

6 MAGYARORSZÁGI TARTALOMSZOLGÁLTATÓK EGYESÜLETE (MTE 2001-)
Internetes tartalomszolgáltatók (Index, Origo stb.) fóruma Önszabályozó testület, amely szakmailag megalapozott állásfoglalásokkal és az önszabályozás eszközeivel járul hozzá a hazai internetes piac fejlődéséhez. Feladata: az internet szabályozása a lehető legkisebb állami beavatkozás mellett történjék, inkább maga a szakma szabályozza azt. Eszközei: szakmai kódex, etikai kódex

7 A MAGYARORSZÁGI TARTALOMSZOLGÁLTATÓK EGYESÜLETének célja
Az internetes tartalomszolgáltatásról zajló szakmai viták színtere. Az önszabályozás technikáinak megvalósítása. Kidolgozza és folyamatosan fejlessze, továbbá népszerűsítse az internetes tartalomszolgáltatás szabályait. Az internetes tartalomszolgáltatás egységes normáinak kidolgozása. A normák megismertetése tartalomfogyasztókkal. Koordinátori szerep az állam és az internetes tartalomszolgáltatók között. Az internetes kultúra fejlesztése.

8 MAGYAR TARTALOMIPARI SZÖVETSÉG matiSZ (jogelőd a Magyar Adatbázis-forgalmazók Szövetsége /Kamarája=MAK) CÉLJA: Az információs tartalomfejlesztés, a forgalmazás és a hozzá kapcsolódó infrastruktúra területén működők számára szakterület érdekképviseleti feladatok ellátása A szakterület szakmai érdekeinek koordinálása. A szabad információáramlás, a tartalomipari-piacépítés és az információk hatékonyabb társadalmi hasznosításának támogatása; A tartalomipar nemzetközi gazdasági és kutatás-fejlesztési kapcsolatainak fejlesztése; A tartalomiparral kapcsolatos jogalkotás, szabályzás, az új eljárások bevezetése területén a társadalmi fejlődés és tagszervezetei érdekei összhangjának elősegítése; Ügyel a szakmára jellemző szakmai, etikai normák betartására és fellép az általánosan elfogadott normáktól eltérő magatartással szemben; Oktatási, képzési és rendezvényszervezési tevékenység a fenti célkitűzések elérése érdekében.

9 A szövetség feladata Független szakmai testületként az információs tartalom előállításával-fejlesztésével, terjesztésével, forgalmazásával és az ehhez szükséges infrastruktúrával foglalkozó szervezetek érdekképviselete. Eszköze: etikai kódex

10 TAGSÁG: Profitorientált cégek
Non-profit szervezetek, intézmények (közintézmények, civil szervezetek) Közgyűjtemények Média kiadók és forgalmazók

11 A matisz tevékenysége 1. DAT KONFERENCIÁK 1991-
DAT Látható Magyarország = Digitális Európa (EU-program) DAT A kreatív iparágak fejlesztése, piaci rések feltárása / DAT’ A kreatív iparágak hozzájárulása a magyar társadalom fejlődéséhez DAT’ A digitális kreatív iparágak szerepe Magyarországon DAT'2005   A tartalomipar a növekedésért és a foglalkoztatásért! DAT'2004 Tartalomalkotók legjobb megoldásai – best practice DAT'2003 Digitális tartalmat mindenkinek DAT'2002 TARTALOM - MINDENEKFELETT! A magyarországi eContent program nyitókonferenciája

12 A matisz tevékenysége 2. 2. E-FESZTIVÁLOK 2000- .
CÉL: A MAGYAR E-TARTALMAK NÖVEKEDÉSE A magyar kulturális örökség digitális megőrzése / eTudomány Mindennapjaink informatikája / eSzórakozás eEgészségügy / eEsélyegyenlőség / Közérdekű információ szolgáltatás eLearning Elektronikus kereskedelem

13 3. A TUDOMÁNYOS IGÉNYŰ DEFINÍCIÓBAN …

14 „Tartalomszolgáltatás alatt valamely közvetítő felület által közvetített írásos, auditív vagy vizuális tartalom elérhetővé tételét értjük. Elvileg a tartalomszolgáltatás mindenfajta médiára vonatkozhat, azonban mind a nemzetközi, mind a magyar szaknyelvben elsősorban az internetes tartalomszolgáltatást értik alatta.” (forrás: Kommunikációtudományi nyitott enciklopédia,

15 A tartalomszolgáltatás jellemzői
Interaktivitás (egyébként csupán tartalomközlésről beszélhetünk) Tudományos igények szemben a publicitás és interaktivitás mértékével. Az internetes kor előtt létrejött tudások és a kulturális örökség online elérhetőségének megteremtése  tartalomközlés Az eleinte jellemző szöveges tartalmak mellett ma már az elektronikus műsorszolgáltatás tartalmának megőrzéséről és elérhetővé tételétől is szó van (EU=e-Europe; Magyarországon: NAVA, NDA) Web 2.0 jelenség terjedése (blogok, wikik) Szerzői jogi kérdések

16 Választható feladatok
Neumann János Digitális Könyvtár és Multimédia Központ tevékenységének, eredményeinek bemutatása Az open archive initiative program és eredményeinek bemutatása (nemzetközi és magyar) Creative Commons kezdeményezés és eredményeinek bemutatása (nemzetközi és magyar) e-Europe kezdeményezés és eredményeinek ismertetése Az eContent program ( ) és az eContentplus ( ) programok bemutatása, eredményeinek ismertetése.


Letölteni ppt "Témakör TÁJÉKOZTATÓ ÉS TARTALOM- SZOLGÁLTATÓ TEVÉKENYSÉGEK"

Hasonló előadás


Google Hirdetések