A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az OH TÁMOP fejlesztései
Advertisements

„A tanfelügyelet kialakuló rendszere, átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban” Az intézmények minőségfejlesztési folyamatainak támogatása /4. pillér/
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8
AZ EURÓPAI KIVÁLÓSÁG MODELL ÉS SZEREPE AZ EU CSATLAKOZÁSBAN STRATOSZ KIADVÁNY 2003.
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
Az IMIP-ek kötelező felülvizsgálata és kiegészítése
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
TÁJÉKOZTATÓ AZ EURÓPAI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZERRŐL (CQAF) ÉS AZ FSZ-NEK A RENDSZERHEZ VALÓ KAPCSOLÓDÁSÁRÓL PROF. DR: KISPÉTER JÓZSEF EGYETEMI.
Mérés, értékelés és minőségbiztosítás a közoktatásban
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
A 100%-os helyszíni ellenőrzés koncepciója
Európai Uniós támogatásokat kezelő intézményrendszer a környezeti fejlesztésekben Kiss Pál 2007/04/20 Igazgató Fejlesztési Igazgatóság Környezetvédelmi.
Közoktatás irányítás Minőségirányítási rendszer Tapasztalatok alapján kiegészítések Farkas Olga Budapest, október 5.
A gyakorlatvezető mentor
AaAa ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM Monitoring és értékelés.
Szervezetfejlesztési Program
Szervezetfejlesztési Program
KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Felkészülés a „Könyvtári minőségfejlesztés 21.” bevezetésére Skaliczki Judit 2002.
Minőségdíjak.
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
Távmunka tanácsadói képzés a BME-n
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Juhászné Víg Éva programvezető május 26.
Közművelődési, közgyűjteményi intézmény minőségirányítási programjának lehetséges szerkezete.
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében

Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Intézményi minőségfejlesztés (TÁMOP-3.1.8)
Az intézményi minőségfejlesztéshez kapcsolódó feladatok a TÁMOP-3. 1
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
1 SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS SZAKÉRTŐI MŰHELYMUNKA Február
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Szövetség a Kiválóságért Közhasznú Egyesület 1119 Budapest, Tétényi. u  Tel/Fax: , web: 
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
1 Szakképzési Önértékelési Modell I. Helyzetfelmérő szint (SZÖM I.) 4. előadás 1.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
Szakiskolai fejlesztési program
SZÖM II. ÖNÉRTÉKELÉS TAPASZTALATAI
Az SZMBK Modell alkalmazása az intézmény minőségirányítási rendszerek fejlesztésében 13. előadás 1.
Önfejlesztés és horizontális tanulás
Szakiskolai Fejlesztési Program I
Molnárné Stadler Katalin
Fenntarthatóság – eredmények hasznosulása 6.2. előadás
Minőségfejlesztési munkacsoport KPSZTI Április 17-
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL ÖNÉRTÉKELÉSI SZINTEK
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
KÖZÖS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (CQAF)  Szakképzési Közös Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) 1.
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint ADOTTSÁGOK 4. 3
Szakiskolai fejlesztési program
Az SZMBK Intézményi Modell
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007 Menner Ákos

Előzmények 2006 Önértékelés módszertani képzés Önértékelés szakértői támogatása Önértékelés elvégzése Fejlesztési területek megfogalmazása Fejlesztési célkitűzések kidolgozása Intézkedési tervek elkészítése Horizontális tanulás elindítása (5 csoport) Kulcsindikátorok feltöltése (benchmarking) Módszertani kiadvány a fejlesztésekhez

A CQAF Modell alkalmazása a szakképző intézményekben Vezetés Folyama-tok Dolgozók irányítása Politika és stratégia Partnerkap-csolatok és erőforrások A tevékeny-ség kulcs indikáto-rai Dolgozói eredmények Vevői eredmények Társadalmi eredmények Innováció és tanulás ADOTTSÁGOK EREDMÉNYEK

A Szakiskolai önértékelési modell bevezetési szintjei A modell alapja mindhárom szinten azonos. A három fázis egyben három kiterjedtségi fokot is jelent: szintenként külön önértékelési eszköz. 3. KIVÁLÓSÁG SZINT 2. FEJLESZTÉSI SZINT 1. HELYZET- FELMÉRŐ SZINT

Jogszabályi háttér Közoktatási Törvény 1999. évi módosítása Közoktatási Törvény [40. § (10) és (11)] IMIP – nek tartalmaznia kell: A tervezés, irányítás, vezetés, ellenőrzés, értékelés folyamatait, a teljes körű intézményi önértékelést, a fenntartói minőségirányítási rendszerrel való kapcsolatát, a vezetők és a pedagógusok teljesítmény értékelésének rendjét. 3/2002 OM rendelet [4.§ (1)] 1057/2005 Kormányhatározat (V.31.)

A minőségfejlesztés tevékenységei 2007 Intézményi fejlesztések támogatása: Intézményi felelősök minőségügyi felkészítése. Szakértői támogatás biztosítása a fejlesztésekhez. SZMBK Modell teljeskörű kifejlesztése Intézmény-hálózatok kialakításának támogatása. Teljesítményértékelés felmérés, bevezetés előkészítése Intézkedési tervek megvalósításának mérése. Benchmarking – 160 indikátorból álló adatbázis novemberi feltöltése Intézményi pályázat a fejlesztések megvalósításának támogatására

Akkreditált pedagógus továbbképzés Minőségügyi módszertani képzés Önértékelésben megfogalmazott célkitűzésekre épül A minőségügyi felelősök részvétele 140 pedagógus helyett 126 Helyszín: Salgótarján 40 órás képzés Tapasztalatok: Fejlesztések humánerőforrásának tervezése hiányos A fejlesztések eredményének mérése hiányos

CQAF szakképzési modell adaptáció SZMBK Modell továbbfejlesztés Tapasztalatok feldolgozása A fejlesztés tartalma: Külső értékelés kidolgozása Indikátorok felülvizsgálata Fenntartói és ágazati szint kidolgozása A teljes rendszer 2008-tól bevezetése

Közös Kritériumok (CQAF Modell) A CQAF alkotó részei Közös Kritériumok (CQAF Modell) Mérés (Indikátorok) Módszertan (Önértékelés) Előnyök Kölcsönös bizalom Átláthatóság Kredit Transzfer Mobilitás A CQAF alkotóelemei: egy modell, amely lehetővé teszi a rendszerek megtervezését, gyakorlatba átültetését, megvalósítását, értékelését és felülvizsgálatát a megfelelő szinteken, egy megfelelő módszertan a rendszerek felülvizsgálatára (pl. önértékelés), a folyamatos fejlesztés előmozdítása céljából; egy külső szerv általi monitoring nemzeti vagy regionális szinten (lehetőség szerint peer review (azonos tevékenységet végzők egymás általi értékelése) alkalmazásával)); /Az EU munkacsoport tagjai 2004-ben egymás rendszereit értékelték a CQAF-nak való megfelelőség szempontjából./ mérési eszközök kifejlesztése nemzeti vagy regionális szinten, annak érdekében, hogy segítsék a tagállamokat saját rendszereik monitoringjában és értékelésében. Monitoring (Külső értékelés) 9

Intézményi célkitűzések megvalósításának szakértői támogatása Intézményenként 48 óra (kontakt) szakértői, tanácsadói támogatás Közbeszerzésben beszerzett 2 szolgáltató közvetlenül az intézményeknél jelentkezik Intézményi célkitűzések megvalósításának támogatása Intézmény és szolgáltató - munkaterv Július – november (elszámolás feltételei) Fejlesztések eredményének mérése

Egymástól tanulás benchmarking Horizontális tanulás támogatása – 300 e. Ft/intézmény Intézménycsoportok működtetése, munkaterv Jó gyakorlatok bemutatása, tapasztalatok Közös felkészülés, együttműködés keretei Együttműködési hálózatok kialakítása Kapacitások közös használata Mentorcégek hálózatának kialakítása

Vezetői és pedagógus teljesítményértékelés Az intézményekben a teljesítményértékelés eljárásrendjének és szempontsorának elemzése Dokumentum elemzés - IMIP Helyszíni szemle – intézményenként 3-4 óra A teljesítményértékeléshez szükséges eszközök és módszertan kidolgozása. A teljesítményértékelés megvalósítását támogató akkreditált továbbképzés kidolgozása.

Intézményi pályázat a fejlesztések megvalósításának támogatására Az intézményekben a fejlesztések költségeinek részbeni finanszírozása: utiköltség, Közreműködők tiszteletdíja, Szakértői tiszteletdíj, Dologi költségek, Pályázat tartalma Határidők Elszámolás

Problémák Fejlesztések megvalósításának hatékonysága Minőségügyi team működtetése Horizontális tanulás a minőségügy területén Benchmarking adatbázis feltöltöttsége, használata

Köszönöm a figyelmet! Menner Ákos : www.szakma.hu : menner.akos@szakma.hu d2@szakma.hu : 36-1-434-57-25