szaktanácsadók műhelye

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

Az előadás témái Az ellenőrzés-értékelés-minősítés értelmezése, kapcsolata A portfólió fogalma, fajtái Érvek és ellenérvek a portfólió alkalmazásáról.
Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Előadó: Burai István György cím:
SZÜLŐI IGÉNY- ÉS ELÉGEDETTSÉG-MÉRÉS
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
Óvoda.
Témavezető tanár: Kerekes Noémi Készítette: Somogyi Ildikó
A mentori munka kihívásai a mentorképzés tapasztalatai alapján
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
VI. Interaktív Tábla Konferencia
1 EMDOR KFT Integrációs Pedagógiai Rendszer Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében 2008/2009.
A szaktanácsadás támogató szerepe
A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK.
Fejlesztő célú szaktanácsadás
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2013/2014-es tanévben
Értékelés a pedagógiában
Hogyan segítik a tanításkísérő szemináriumok az összefüggő egyéni szakmai gyakorlatot? ELTE PPK N. Kollár Katalin
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
A portfólió szerepe a pedagógusok minősítési rendszerében
Szaktanácsadás szerepe az óvodák pedagógiai munkájában
A fejlesztő értékelés.
Iskolahálózatok itthon és külföldön Pénziránytű műhelymunka MNB, november 10.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Az intézményi önértékelés és kapcsolódása a külső értékeléshez
Szaktanácsadói támogatás az életpályamodellben
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
A pedagógus, aki az IPR mögött van
Német nyelvtanárok a pedagógiai minősítés küszöbén;
Az adaptivit á s szeml é lete é s m ó dszerei Lénárd Sándor ELTE PPK 2007.
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
Személyközpontú diáktámogatás a Dobbantó programban Győrik Edit Kongresszus után – a változások folyamatában Budapest, május
"Legyen az esély egyenlő ..."
A kompetencia alapú oktatás implementációja
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Az ember futhat, de nem menekülhet a megmérettetés elől. Az egyetlen gyerek se maradjon ki a mérésből jelszavát hangoztató korban az oktatásban dolgozóknak.
„A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Pedagógiai Közművelődési és Képzési Intézet jelene és jövője” augusztus 23.
Brettner Zsuzsanna PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék
14/1994 MKM r. változásai Nevelési tanácsadásra vonatkozó részek Dr. Szakács Katalin Készült az Oktatási és Kulturális Minisztérium támogatásával.
A MENTORÁLÁS TAPASZTALATAI (3.1.3) Veszprém, február 26.
Indító gondolatok 2000-ben egy nemzetközi vizsgálat szerint 32 ország tanulói közül a magyar diákok mondták legtöbben, hogy nem szeretik az iskolát, mert.
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadás támogató szerepe Dr. Szabó Mária Budapest február 27.
A szaktanácsadó segítő szerepe
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
A beiskolázás előkészítése
Tantárgygondozó szaktanácsadás
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadásról.
 Iskolák magatartása  Tanulók motiváltsága  Szülők elhivatottsága  Gyermekjóléti Szolgálatok, családsegítők, gyámok, nevelőszülők véleménye JULI.
A fejlesztő célú szaktanácsadás
A MEGÚJULÓ SZAKTANÁCSADÁS FOLYAMATOS SZAKMAI FEJLŐDÉS TÁMOGATÁSA
Minősítések az intézményvezetői vélemények tükrében
TÁMOP B.2-13/ Szakmai szolgáltató és kutatást támogató regionális hálózatok a pedagógusképzésért az Észak-Alföldi régióban Dobos Zoltánné.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
A felnőttek bevonásának fejlesztése a kora gyermekkori oktatásba Chris Pascal, prof. és Tony Bertram, prof.
A korai felismerés és a státuszdiagnózis jelentősége és konzekvenciái a nyelv- és beszédfejlődési zavarral küzdő gyermekek logopédiai terápiájában Konzulens:
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
Intenzív családi foglalkozások o családi apartmanok számának bővülése o két napos programok.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
30 órás Akkreditált továbbképzés viselkedészavarokról pedagógusoknak, szülőknek Reményi Tamás A képzések időpontjai a következők: 1. Blokk -10.
Nemzeti Köznevelési Portál
Kakusziné Körtvélyesi Anikó
Minőségfejlesztési munkacsoport KPSZTI Április 17-
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
A képzések helyszínei, időpontjai: a képzés előtt egy héttel
MICS-MÉCS-PÉR (vitaindító)
Előadás másolata:

szaktanácsadók műhelye 2015. árpilis 15.

A szaktanácsadói munka szintjei

Egyéni tanulás támogatása A szaktanácsadó a pedagógusokkal folytatott egyéni (esetleg kiscsoportos) konzultációk alkalmával támogatja őket __________________. Segíti őket _________________ kialakításában, fejlesztésében. A szaktanácsadó segíti a pedagógust abban, hogy felismerje ___________________ lehetőségeit, ismerje saját _____________________, a munkáját támogató szakmai környezetet, intézményi- és szakember hálózatot.

Egyéni tanulás támogatása A szaktanácsadó a pedagógusokkal folytatott egyéni (esetleg kiscsoportos) konzultációk alkalmával támogatja őket szakmai fejlődésük. Segíti őket reflektív gyakorlatuk kialakításában, fejlesztésében. A szaktanácsadó segíti a pedagógust abban, hogy felismerje személyes fejlődési lehetőségeit, ismerje saját kompetenciahatárait, a munkáját támogató szakmai környezetet, intézményi- és szakember hálózatot.

Fogalmazzunk meg kijelentéseket, amik a látottakat a lehető legpontosabban leírják!

Az apa és fia megbeszélik a hétvégét. Anya és gyermekei tabletezenek a fűben. Az unatkozó diák nem figyel a magyarázó tanárra. A rosszcsont diák megdobja papírrepülővel tanárát. Bensőséges a kapcsolat apa és fia között. Nagyon jól érzi magát a kisgyerek anyjával és testvérével a fűben mesét olvasva. Nagyon unalmas az iskola. A gyerek izgalmasabbat tud csinálni, mint a tanár a táblánál. Apa beszélget a fiával valamilyen régi közös élményről Anya mutatja a gyerekeknek, hogy milyen volt apa kiskorában Úr Isten! Mikor lesz már vége az órának? Hú, de unom ezt az órát!

VESZTA-TEVESZTA-SZTA Kijelentés Értelmezés Értékelés, Minősítés

PSZFT vizsgálata A jó cél: - specifikus, konkrét - a teljesülés mértéke mérhető (pl. %-os meghatározásban, vagy darabszámban) - elérhető, megvalósítható - fontos, az életpálya fejlődése szempontjából előremutató, kihívást jelentő - határidőhöz kötött, időben behatárolható.