szaktanácsadók műhelye 2015. árpilis 15.
A szaktanácsadói munka szintjei
Egyéni tanulás támogatása A szaktanácsadó a pedagógusokkal folytatott egyéni (esetleg kiscsoportos) konzultációk alkalmával támogatja őket __________________. Segíti őket _________________ kialakításában, fejlesztésében. A szaktanácsadó segíti a pedagógust abban, hogy felismerje ___________________ lehetőségeit, ismerje saját _____________________, a munkáját támogató szakmai környezetet, intézményi- és szakember hálózatot.
Egyéni tanulás támogatása A szaktanácsadó a pedagógusokkal folytatott egyéni (esetleg kiscsoportos) konzultációk alkalmával támogatja őket szakmai fejlődésük. Segíti őket reflektív gyakorlatuk kialakításában, fejlesztésében. A szaktanácsadó segíti a pedagógust abban, hogy felismerje személyes fejlődési lehetőségeit, ismerje saját kompetenciahatárait, a munkáját támogató szakmai környezetet, intézményi- és szakember hálózatot.
Fogalmazzunk meg kijelentéseket, amik a látottakat a lehető legpontosabban leírják!
Az apa és fia megbeszélik a hétvégét. Anya és gyermekei tabletezenek a fűben. Az unatkozó diák nem figyel a magyarázó tanárra. A rosszcsont diák megdobja papírrepülővel tanárát. Bensőséges a kapcsolat apa és fia között. Nagyon jól érzi magát a kisgyerek anyjával és testvérével a fűben mesét olvasva. Nagyon unalmas az iskola. A gyerek izgalmasabbat tud csinálni, mint a tanár a táblánál. Apa beszélget a fiával valamilyen régi közös élményről Anya mutatja a gyerekeknek, hogy milyen volt apa kiskorában Úr Isten! Mikor lesz már vége az órának? Hú, de unom ezt az órát!
VESZTA-TEVESZTA-SZTA Kijelentés Értelmezés Értékelés, Minősítés
PSZFT vizsgálata A jó cél: - specifikus, konkrét - a teljesülés mértéke mérhető (pl. %-os meghatározásban, vagy darabszámban) - elérhető, megvalósítható - fontos, az életpálya fejlődése szempontjából előremutató, kihívást jelentő - határidőhöz kötött, időben behatárolható.