Dráma és színjátszás a személyiség fejlesztésben

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

MÉREI FERENC FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÓ INTÉZET 1088 BUDAPEST, VAS U TEL.: Április 29.Németh Margit A
Korai fejlesztés a bölcsődénkben
Információs és kommunikációs technikák szerepe a szakképzésben
Rendszerszemléletű megközelítés az iskolai agresszió megelőzésében és kezelésében November 30. Ódry Színpad.
Komplex Instrukciós Program
Üdvözlet a Fallerból!.
Projektoktatás április 8. Papp Dolli.
Pénziskola Az Unghváry László Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakközépiskola és Szakiskolában.
Eredmények és kételyek az iskolai agresszió megelőzésében Agressziókezelés a fővárosi fenntartású oktatási-, nevelési intézményekben október 6. NÉMETH.
Iskolai Közösségi Szolgálat Definíció Cél Folyamat Példák Demokratikus Ifjúságért Alapítvány.
 L.U.N.A. - (Lét - Utak, Nevetés, Alkotás) Kommunikációs és önismereti komplex művészeti program drámacsoportja a Jóvá–Tett-Hely Közösségi Foglalkoztatójában.
A nevelés tartalma. a tanulás iránti igény is társadalmilag meghatározott, ezért az iskolai munka minőségi mutatója nem lehet pusztán a tanulók igényeinek.
A drámapedagógia általános elméleti kérdései Novák Géza Máté 2006
Képesség? Kompetencia?.
Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
Nem a tudás mennyisége a fontos, hanem a képességek fejlettsége
KÖRNYEZETTANULÁS A PEDAGÓGUSKÉPZÉSBEN
Budapest, „Az ember csak azt érti meg, amire maga jön rá; amit készen kap, anélkül, hogy lélekben megdolgozna érte, az egyik fülén be, a másikon.
Fegyelmezés Rokszin Mónika.
Általános, speciális kompetenciák Negyedik félév.
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
A szakmai nevelés lényege, célja és feladatai
A szociális kompetenciák fejlesztése drámapedagógiai módszerekkel
Projektmunka.
Vörösmarty Mihály Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Tanulás tanítása Tanulásmódszertan
A team-munka elméleti alapjai
Pedagógiai személyiségértelmezések
INTELLIGENCIA, KREATIVITÁS
Hogyan hat a dráma a kulcskompetenciákra? Egy most induló nemzetközi kutatás ismertetése Cziboly Ádám Káva Kulturális Műhely DramaF R ING E nov.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
AZ ANGOL NYELV TANÍTÁSA DRÁMAPEDAGÓGIAI MÓDSZEREK SEGÍTSÉGÉVEL SZAKIRÁNYÍTÓ: EMŐDI ANGÉLA ANGOLTANÁR 1O-ES SZÁMÚ ÁLTALÁNOS ISKOLA, SZATMÁRNÉMETI ZÁRÓKONFERENCIA.
Jelen és jövő A Budaörsi Nevelési Tanácsadóban. Mi történik a Nevelési Tanácsadóban? Vizsgálunk Szakvéleményt írunk Terápiát végzünk, gyógyítunk (rajz,
A szociális képességek fejlesztése módszertana
Drámajáték a magyarórán
 Programs in particular areas of lifelong learning (e.g. language teaching) Dr. László HÁRY.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Reflektív gondolkodás
Tehetséggondozás 1962 óta ének-zene tagozat indításával.
Út a sikeres tanuláshoz A tanítás és a tanulás módszertana
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
„… játszani is engedd…”. Arról lesz szó,… Mi is az a drámapedagógia? A drámajáték célja; alaptétele Mire jó ez nekünk? Gyakorlatok, etűdök, játékok.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
TÁMOP /10/ Együtt-Működők Nevelési-oktatási intézmények tanórai, tanórán kívüli és szabadidős tevékenységének támogatása szeptember.
Köznevelési reformok operatív megvalósítása TÁMOP SZAKÉRTŐI DRÁMA VS. TANÍTÁSI DRÁMA – A PROJEKT KERETÉBEN FEJLESZTETT TOVÁBBKÉPZÉSI.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Dramatikus technikák alkalmazása a tanári munkában Fodor Gábor 2009.
A köznevelési intézmények művészetpedagógiai módszertani megújítása
„Referenciaintézmény kialakítása a II
Jánoshalmi Hunyadi János Általános Iskola,
A viselkedés és az iskolaérettség kapcsolata
Nemi sajátosságok a vállalkozói készségekben
Hiteles Élet – Élménydús Élet
Égigérő mesefa Biblioterápiás foglalkozások az életminőség javításáért
Nemzeti Köznevelési Portál
Drámaoktatás a hazai oktatási rendszerben
Programban résztvevők
„Esély és ösztönzés” tehetséggondozó modell
DRÁMAPEDAGÓGIA ÓVODAPEDAGÓGUSI SZEMMEL
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Drámapedagógia és színházlátogatás szakgimnazisták számára
A Kodály Zoltán Általános Iskola és AMI komplex tehetségfejlesztő munkája Készítette: Moskovics Marianna --- tehetséggondozó.
Óvodából iskolába Iskolás lesz a gyermekünk Az iskolaérettség kérdései
Németh Antal 10 Credójából
Előadás másolata:

Dráma és színjátszás a személyiség fejlesztésben Ruchárd Mária drámatanár

Drámapedagógia Művészetpedagógiai irányzat, amely a dráma és színház eszközeit sajátos módon használja a nevelésben.

Alkalmazási területei: A tanítási órán belül, mint módszer alkalmazása Külön drámaórákon, komplexen alkalmazva Színjátszó szakkörön felhasználva a drámapedagógia eszköztárát

„ Fejleszti a gondolkodást, a koncentrációt, a kooperációs készséget, a kockázatvállalást, a nyitottságot, az intuíciót, a spontaneitást, a bizalmat és önbizalmat. Erősíti a képességet és szándékot arra, hogy az értékes dolgokat észrevegyük, kutassunk a felszín alatt.” Peter Renshaw

Ádám és Éva

Semmi

Mulatság

Mulatság

Osztálytermi dráma

Antigonék

Berend Bálint

Giay Bence

Ficsor Enikő

2013. Október 23.

Trianon

Köszönöm a figyelmet!