De ki nyújt ma minőségi szolgáltatást? Avagy ki fizeti meg a minőség árát?
Alapok Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesületének Rendszerfejlesztési munkacsoportja A magyarországi felnőttképzés megújítása – c. problémafelvető munkaanyag Cél: Felvállalt és kimondott érdekek mentén gondolkodjunk, de a kiindulópont a résztvevő általunk ismert elvárásai; Tanulási motiváció fenntartása, felébresztése, mint állandó cél;
Képzés etikai megközelítés Ki mit garantál és kinek? A képzés háromszoros befektetés: Saját időráfordítás A munkából kieső időráfordítás A képzési költségek, képzési díj. Lehet-e kárt okozni a képzéssel? Avagy csak a forrásokat kell védenie az államnak, vagy a képzésben résztvevőt is. (A képzés alkotmányos jog.)
Milyen feltételek – Mitől lesz minőség? Munkacsoport szerint: Személyi feltételek Infrastruktúra, tárgyi feltételek Képzési program, képzési tartalom, tananyag (know how) Képzésszervezés Tartalomfejlesztés Tájékoztatás, nyilvánosság
Ahogy a szakemberek látják!
Ha csoportosítjuk az elvárásokat Minimum feltételek (képzés szervező): Személyi feltétel (szabályozható, hogy mely esetben elvárt a foglalkoztatásra irányuló jogviszony) Képzési program, képzési tartalom, tananyag (know how) Képzésszervezés Tájékoztatás, nyilvánosság Ha minden feltétel rendelkezésre áll (képző/fejlesztő intézmény) Infrastruktúra (elvárható a saját kezelés) Tartalomfejlesztés: program és tananyagfejlesztés De hány képzési területen lehet egy intézmény ilyen felkészült?