A vásárlási döntés folyamata

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Marketing mix Holt (1995).
Advertisements

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok a GVH eljárásaiban
5. A reklám Megszületett a reklám törvény: évi LVIII. törvény (ami már megjelenése előtt is heves vitákat váltott ki) A törvény hatálya kiterjed,
Fogyasztói magatartás
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
A VÁSÁRLÁSI FOLYAMAT ÉS A PIAC
1. 2 Hol vásárol? Hogyan vásárol? Mikor vásárol? Milyen szempontok alapján dönt? Ki vagy mi befolyásolja a döntést? ( fekete doboz elmélet)
Kutatási terv bemutatása: diszkriminációtesztelés a gyakorlatban
Koncepció MARKETING Cernat Kati Cernat Kati.
A direkt marketing fogalma
Készítette: Magyar Orsolya
Kereskedelem Szakmacsoport
A kereskedelmi vállalkozás erőforrásai
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
T E R M É K. A. Minden olyan dolog, amely szükségletet elégít ki B. Esztétikai és szimbolikus tulajdonságok összessége C. Lehet szolgáltatás és szellemi.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan
Agrárgazdaságtan II. Előadás
A piac Szakiskola.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
A piaci alapfogalmak - Piac, kereslet, kínálat, ár - A kereslet
Fogalma, összefüggések
Árpolitika a turizmusban
Reklám.
2011. március 20. Disztribúciós hálózat Zsibrita Mátyás –
A fogyasztói magatartás
Makroökonómia 3.előadás.
Minőségbiztosítás. A minőségügy A minőségügy alapjai A minőséget meghatározó tényezők A minőségrendszer Minőségrendszer felépítése Tanúsítás.
Alapfogalmak.
Marketingkommunikáció
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
A kommunikációs mix elemei
Kommunikációs politika
Közönségkapcsolatok (PR)
Versenyjog és fogyasztóvédelem
A fogyasztóvédelem gazdasági alapjai
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Reklámozás, Public Relations
A marketing alapjai.
FOGYASZTÓI MAGATARTÁS
A marketing piac tartalma
A reklám alapjai és formái 11. szeminárium
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
A vásárlási döntési folyamat Alternatívák értékelése
A marketingkommunikáció
8. Az eladásösztönzés.
Avagy mire is emlékezem…
Kereslet-rugalmassági számítások
Minőségbiztosítási ismeretek
(gazdasági ismeretek gyors, velős átismétlése)
Marketing alapok Kopcsay László.
Milyen tényezők hatnak a fogyasztói viselkedésre?.
AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA
1 Business marketing. 2 3 kevesebb, de nagyobb vevő szoros eladó-vevő kapcsolat származtatott kereslet rugalmatlan kereslet ingadozó kereslet versenytárgyalás.
A reklám centruma.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
Számvitel S ZÁMVITEL. Számvitel Ormos Mihály, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Hol tartunk…
A piac és a piacgazdaság. A piac fogalma Több értelmezése lehet: I. A piac a javak (termelés, szolgáltatás) realizálásának színtere, a tényleges és a.
Fogyasztói magatartás
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
SZÁMVITEL.
Retailtainment.
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
Minőségbiztosítás.
Minőségbiztosítás.
Bevezető előadás.
A kereskedelem fogalma, szerepe a gazdaságban
TERMÉKPOLITIKA Kószó Kriszta.
Előadás másolata:

A vásárlási döntés folyamata

Forgalom A boltok érdeke, hogy minél nagyobb forgalmat érjenek el, ezáltal nagyobb bevételre tegyenek szert. Mire van ehhez szükség? Vevő ismeretre Információra Kereslet kialakulásának ismeretére Vásárlási döntés befolyásolására

Szükséglet A fogyasztó a vásárolt termékkel kívánja kielégíteni valamely igényét A vásárlási szándék, tulajdonképpen a szükséglet, melyet a személyi és tárgyi tényezők együttesen és külön - külön befolyásolják.

A vásárlás okai Aktuális szükséglet Valamilyen réteg vagy csoport miatti követelmény Maga az áru Ár

Információgyűjtés Időigényes, de fontos feladat Történhet: interneten, újságból, magazinból, ismerőstől Miről tájékozódhatunk? Kínálatról Termék tulajdonságairól Árról kedvezményekről

Döntést befolyásoló tényezők Befolyásolja a vevő vásárlási magatartása, milyen vevőtípusba tartozik, előző tapasztalatok, érzelmi állapot is. Áru minősége Eladó ajánlása Feltűnési vágy Ajándékozás Örömszerzés Nem anyagi szükséglet kielégítése Mások utánzása

Vásárlást befolyásoló eszközök Reklám Promóció Marketingkommunikáció Hirdetés Szponzorálás Eladásösztönzés Akció