A vásárlási döntés folyamata
Forgalom A boltok érdeke, hogy minél nagyobb forgalmat érjenek el, ezáltal nagyobb bevételre tegyenek szert. Mire van ehhez szükség? Vevő ismeretre Információra Kereslet kialakulásának ismeretére Vásárlási döntés befolyásolására
Szükséglet A fogyasztó a vásárolt termékkel kívánja kielégíteni valamely igényét A vásárlási szándék, tulajdonképpen a szükséglet, melyet a személyi és tárgyi tényezők együttesen és külön - külön befolyásolják.
A vásárlás okai Aktuális szükséglet Valamilyen réteg vagy csoport miatti követelmény Maga az áru Ár
Információgyűjtés Időigényes, de fontos feladat Történhet: interneten, újságból, magazinból, ismerőstől Miről tájékozódhatunk? Kínálatról Termék tulajdonságairól Árról kedvezményekről
Döntést befolyásoló tényezők Befolyásolja a vevő vásárlási magatartása, milyen vevőtípusba tartozik, előző tapasztalatok, érzelmi állapot is. Áru minősége Eladó ajánlása Feltűnési vágy Ajándékozás Örömszerzés Nem anyagi szükséglet kielégítése Mások utánzása
Vásárlást befolyásoló eszközök Reklám Promóció Marketingkommunikáció Hirdetés Szponzorálás Eladásösztönzés Akció