Az Európai Szakképzési Minőségbiztosítási Hálózat (EQAVET)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
Advertisements

Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
AZ OEFI TÁMOP / SZÁMÚ ”EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI SZAKMAI HÁLÓZAT LÉTREHOZÁSA” CÍMŰ KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJE FELADATAI
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai.
Bevándorlók társadalmi beilleszkedése európai politika – közép európai valóság Kováts András Menedék – Migránsokat Segítő Egyesület.
Az új közbeszerzési törvény megalkotásának körülményei, várható jövőbeli változások május 26. Dr. Kovács László Miniszterelnökség Közbeszerzési Szabályozási.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
A hivatalos statisztika információ-megosztási felülete a KSH honlapján 1 Freid Mónika OST-ülés,
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
TÁMOP B-13/ SZAKMAI-MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS A KOMPLEX TELEPPROGRAM ÉS AZ ELNÉPTELENEDŐ FALVAK TÁRSADALMI GAZDASÁGI FOLYAMATAINAK MEGFORDÍTÁSÁT.
TÁMOP program a Dél-alföldi Régióban Dél-alföldi Regionális Munkaügyi Központ.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Európai Foglalkoztatási Stratégia június
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
EFQM, ISO, NMD, KMD, COM SZÖM, IMIP CQAF A szakképzés minőségfejlesztési lehetőségei, útjai a hazai gyakorlatban és az Európai Unióban Menner Ákos 2005.
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési rendszer A képzett szakemberekért Információgyűjtés.
Az Európai Unió fogyatékosügyi stratégiája Szombathely, június 22.
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Széchenyi Programirodák szervezete és működése
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Információs Társadalom Parlamentje, június 1., Budapest
Az „első lépés” TÁMOP
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
A felsőoktatási tanácsadás országos módszertani fejlesztése
Barcsák Marianna KPSZTI
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
Kihívások a LEADER program eredményes végrehajtásában
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
Mayer József Budapest február 27.
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
D Á N I A 2007.november Készítette: KOVÁCSNÉ NAGY MÁRIA.
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Az Európai Unió közlekedési politikája és a transzeurópai hálózatok
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
Országos Felnőttképzési Tanévnyitó Debrecen
Vörös-Gubicza Zsanett képzési referens MKIK
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
A kiváltást tervezők / megvalósítók és Az fszk TÁRS projektje közti együttműködés rendszere EFOP VEKOP TÁRS projekt.
Szakmai köszöntő Dr. Csizmadia Zoltán tanszékvezető, egyetemi docens
Innovációs források felhasználásának regionális tapasztalatai
A PDCA elv alkalmazása az információvédelmi irányítási rendszerekben 1
Az ÁFSZ feladatai az „Út a munkához” program végrehajtásában
„Általunk lesz jobb!” EURÓPAI IFJÚSÁGI HÉT 2008.
Az EQAVET szerepe a szakképzés fejlesztésében
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
Baranya Megyei Paktum Konferencia
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Új pályainformációs eszközök - filmek
Gyermek- és ifjúságvédelemi feladatok ellátásának támogatása
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
Posteinerné Toldi Márta
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
A GWP KKE régió aszálykezelési útmutatója
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Iskolai szociális segítő
Baranya Megyei Önkormányzat
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
Az MKET új stratégiája – Szolgáltató MKET
Intézményvezetők tájékoztatása Nyíregyházi Egyetem
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
Előadás másolata:

Az Európai Szakképzési Minőségbiztosítási Hálózat (EQAVET) Karvázy Eszter az EQAVET nemzeti referenciapont vezetője

ehhez szakmai támogatás nyújtása. EQAVET HÁLÓZAT Fő cél: A szakképzési minőségbiztosítási keretrendszer tagállami bevezetésének és alkalmazásának ösztönzése, előmozdítása, ehhez szakmai támogatás nyújtása. A szakképzés minőségbiztosítása terén az európai együttműködés fenntartása, fokozása.  

SZAKMAPOLITIKAI HÁTTÉR Lisszaboni Stratégia – 2000. március – új fejlesztési célok. Koppenhágai Nyilatkozat – 2002. november – az együttműködés fokozása a szakképzés minőségbiztosítása terén. Tanácsi Következtetések a szakképzés minőségbiztosításáról – 2004. május – a Közös Minőségbiztosítási Keretrendszer (CQAF) létrehozása és elfogadása (közös alapelvek, irányvonalak, útmutatók, eszközök). AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS AJÁNLÁSA a szakképzés Európai Minőségbiztosítási Referencia Keretrendszerének létrehozásáról. Hivatalos elfogadás: 2009. június 18. Rigai Szakképzési Nyilatkozat – 2015. június 22. Prioritások 2020-ig. 2. pont: A felnőttek és tanköteles korú fiatalok szakképzési rendszerének további minőségi fejlesztése

SZAKMAPOLITIKAI PRIORITÁSOK A munkaerő jobb foglalkoztathatósága. A képzési kínálat és a munkaerő-piaci kereslet közötti nagyobb összhang. A szakképzéshez való jobb hozzáférés biztosítása.

Az EQAVET CÉLJA Segítse elő a szakképzés minőségének folyamatos fejlesztését. 2. Viszonyítási (referencia) alapként segítse és támogassa a tagállamok nemzeti, regionális és helyi szintű minőségbiztosítási rendszereinek kialakítását, fejlesztését, reformját. 3. Növelje az átláthatóságot és az összhangot a szakképzés minőségbiztosítása és minőségfejlesztése terén az egyes tagállamok szakmapolitika kezdeményezései és cselekvési akciói között.  

Az EQAVET ALKOTÓRÉSZEI Minőségbiz-tosítási, minőségfejlesz-tési ciklus Mérőeszköz (indikátorok) Monitoring (önértékelés és külső értékelés) Előnyök Kölcsönös bizalom Átláthatóság Kredit Transzfer Mobilitás

MINŐSÉGBIZTOSTÁSI CIKLUS 1. Tervezés 4. Felülvizsgálat 2. Megvalósítás 3. Értékelés

Indikatív jellemzők a szakképző intézmény szintjén 1. TERVEZÉS Minőségi kritériumok Indikatív jellemzők rendszer szinten Indikatív jellemzők a szakképző intézmény szintjén A tervezés tükrözi a releváns érintett felek által osztott stratégiai jövőképet, továbbá egyértelmű, világos célokat/célkitűzéseket, intézkedéseket és mutatókat tartalmaz. A szakképzés céljai / célkitűzései le vannak írásban fektetve közép- és hosszú távra, és azok kapcso- lódnak az európai célokhoz. A releváns érintett felek a külön- böző szinteken részt vesznek a szakképzés céljainak és célkitű- zéseinek meghatározásában. A célokat specifikus mutatók se- gítségével tűzik ki és kísérik fi- gyelemmel a megvalósulásukat (sikerkritériumok). A szakképzési igények azonosítá- sára mechanizmusokat és eljárá- sokat hoztak létre. Tájékoztatási politikát alakítottak ki a minőségbiztosítással kapcso- latos eredmények nyilvánosságra hozatalának biztosítására. A szakképző intézmény által kitűzött helyi célokban tükröződnek az európai, országos és regionális szakképzés-politikai célok / célkitűzések. Egyértelmű, világos célokat / célkitűzéseket határoztak meg és a megvalósulásukat folyamatosan figyelemmel kísérik. A munkatársakat már a korai szakasztól bevonják a tervezésbe, többek között a minőségfejlesztési tevé- kenységek megtervezésébe is. A releváns érintett felek részt vesznek a helyi igények elemzésének folyamatában.

EQAVET INDIKÁTOROK Minőségbiztosítási/minőségirányítási rendszert alkalmazó szakképző intézmények aránya. A képzők képzésébe történő befektetés. A szakképzési programokban résztvevők aránya. A szakképzési programokat elvégzők aránya. A szakképzési programok résztvevőinek elhelyezkedési aránya. A megszerzett készségek alkalmazása a munkahelyen. Munkanélküliségi ráta. Hátrányos helyzetű, sérülékeny társadalmi csoportok aránya. A munkaerő-piaci szakképzési igények meghatározásának mechanizmusai. A szakképzéshez való jobb hozzáférés előmozdítását szolgáló rendszerek.  

EQAVET+ 2009 után további a szakképzés (minőség)fejlesztését célzó és támogató szakpolitikai kezdeményezés, fejlemény, prioritás jelent meg EQAVET Ajánlás eredeti formájában nem vagy nem kellő mértékben tartalmazza: tanulási eredmények megközelítés a munkahelyi környezetben történő tanulás-képzés a tanárok, szakoktatók és a vállalati instruktorok továbbképzése, együttműködésének javítása 2016 európai munkacsoport: „EQAVET+ indikatív jellemzők – Az Európai Szakképzési Minőségbiztosítási Hálózat által készített kiegészítés az EQAVET Keretrendszerhez” (Ajánlás + kiegészítés)  

EQAVET HÁLÓZAT 34 tagország (Magyarország a kezdetektől tag) Közgyűlés 4 fős Irányító Bizottság (Magyarország is tagja) Nemzeti Referencia Pontok (NRP) az érdekelt felek széles körének folyamatos tájékoztatása az EQAVET Hálózat tevékenységeiről; aktív támogatás nyújtása az EQAVET Hálózat munka-programjának megvalósításához; konkrét kezdeményezések az EQAVET Keretrendszer nemzeti kontextusban történő ország-specifikus bevezetésének és továbbfejlesztésének előmozdítására; az információ hatékony terjesztésének, az érdekelt felekhez történő eljuttatásának biztosítása; kapcsolattartás és együttműködés a Hálózat tagországaiban működő kapcsolattartó pontokkal.  

EQAVET HÁLÓZAT Kétéves munkaprogram Fő tevékenységek A 2016-2017. évekre meghatározott 3 stratégiai prioritás: 1. Az EQAVET kiterjesztése, az EQAVET+ kidolgozása. 2. Az együttműködés erősítése – NRP-k egymás között, NRP-k és az érdekelt felek - szociális partnerek, szakképző intézmények, gazdálkodó szervezetek - között. 3. A minőségbiztosítás kultúrájának elmélyítése – vissza-csatolási mechanizmusok és körök működtetése. Fő tevékenységek Tematikus munkacsoportok Peer learning szakmai rendezvények Éves Hálózati találkozó EQAVET Fórum Honlap (www.eqavet.eu)  

EQAVET MAGYARORSZÁGON Egységes Szakképzési Minőségirányítási Keretrendszert (ESZMK) TÁMOP 2.2.1. „A képzés tartalmának és minőségének javítása” Célja a szak- és felnőttképzésben működtetett minőségirányítási rendszerek egységesítése és összehangolása már meglévő rendszerekre é hazai jó gyakorlatokra építve, az európai irányvonalakhoz is illeszkedő minőségbiztosítási referencia keretrendszer  

EQAVET NRP PROJEKT 2016-2017 Cél Az EQAVET NRP tevékenységének fejlesztése. Tevékenységek Nemzeti EQAVET Szakértői Munkacsoport létrehozása és működtetése. Az EQAVET+ Keretrendszer nemzeti adaptációja az iskolai rendszerű szakképzésre és felnőttképzésre, rendszer és szolgáltatói szinten. EQAVET Védjegy odaítélési rendszerének kidolgozása (koncepció, eljárásrend, módszertan) és kipróbálása. Együttműködési lehetőségek feltárása és együttműkö-dések megvalósítása más NRP-kkel és társhálózatokkal.

EQAVET NRP PROJEKT 2016 -2017 Az EQAVET NRP honlapjának formai és tartalmi megújítása. Az EQAVET IT eszköz adaptálása. Képzések: pilot képzések kifejlesztése és megtartása szak- és felnőttképző intézmények számára A minőségbiztosítási IT eszköz használatát bemutató képzés. EQAVET felhasználók továbbképzése a Minőség-biztosítási Ciklus „Felülvizsgálat, fejlesztés” fázisának alkalmazására.

Köszönöm a figyelmet! http://eqavet.nive.hu http://www.eqavet.eu Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal Cím: 1089 Budapest, Kálvária tér 7. Telefon: +36 1 477-5962 E-mail: eqavet@nive.hu