tervezés & projekt & átkötés (reminder)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
REKLÁMTERVEZÉS 2..
Advertisements

Szervezetfejlesztési Program
Mennyire projekt érett a mai magyar társadalom? 1022 Budapest, Bimbó út 3. Telefon/fax:
Projektciklus- menedzsment (PCM)
• országos program vállalatok és intézmények energiahatékonyságának növelésére • védnökök, műszaki tudományos partnerek, gazdasági-társadalmi partnerek.
Első az egyenlők között – Key Account Management Összeállította: Kelemen György MAN Roland Magyarország Kft.
DPR kommunikáció alapelvei
A PROJEKT, A VÁLLALKOZÁSI SZERZŐDÉS SZEMSZÖGÉBŐL dr. Naszádos Krisztina NKKB Ügyvédi Iroda 2010.
Projektmenedzsment szeminárium 1 Projektkészítő szeminárium Pályázati technikák gyakorlati alkalmazása.
Projektkezdeményezés és pályázatírás
Az ötlettől a projekttervig
A projektmenedzsment fogalma
A projektmenedzsment funkciói és területei
Szervezetfejlesztés Töviskes Imre.
Az EU-pályázati rendszer gyakorlata Magyarországon
Készítette: Magyar Orsolya
Pályázat és projekt menedzsment
Megvalósíthatóság és költségelemzés Készítette: Horváth László Kádár Zsolt.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Éves tervezés a magyar bankszektorban
Konzulens: Dr. Boda György Készítette: Kovács Katalin
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
AVIR – intézményi adatmodell K+F+I szekció február 2.
Kommunikációs kampánytervezés
Dr. Éri Vilma igazgató, Környezettudományi Központ
Szolgáltatásfejlesztés Az értékesítési és marketing osztály feladata Új szolgáltatások kifejlesztése a hagyományos és a versenypiaci tevékenységhez.
Controlling feladata A controlling időbeli dimenziói: 1. Stratégiai
Regionális projekt-előkészítési támogatás 2007-ben (PEA4) Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
Átlátható projektek az abas-ban. Projekt fogalma Project => előrevetítés Cél elérése érdekében végzett tevékenységsorozat.
KAMPÁNYTERVEZÉS ALAPJAI – mit gondoljunk végig, mielőtt hirdetni kezdünk?
EGY SIKERES PROJEKT ISMÉRVEI ÖTLETTŐL A MEGVALÓSULÁSIG Vendler Balázs, ügyvezető.
Informatikai projektmenedzsment Oktató: Dr. Rutkovszky Edéné Tantárgykód: I3782 Előfeltétel: I2401 (Rendszerszervezés) Kredit: 4 Számonkérés: kollokvium.
Kulturális Projekt Ciklus Menedzsment A kultúra gazdaságtana
Ugrás az első oldalra Pályázatmenedzsment Rácz József tanácsadó Készült a NFGM támogatásával, a KKC-2007-K projekt keretében.
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Állatorvosi outsourcing Turóczy-Faritz Judit Praxismenedzsment Konferencia 2014.
A projektmunka jelentősége Minőségjavítási elvárások A minőségbiztosító ELŐADÁS ÁTTEKINTÉSE.
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
A tervezési munka előkészítése és folyamata
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Margitay Tihamér Filozófia és Tudománytörténet Tanszék 1111 Budapest, Egry J. u. 1. E 610. Telefon: Kommunikációs kampánytervezés.
Projektirányítás elmélet - teszt
Projektirányítás elmélet vizsgateszt Megoldás. 1. A projektcsapatban a döntéshozó feladata: a) a projekt tervének elkészítése. b) sikeresnek vagy sikertelennek.
A cél-meghatározási, projektdefiniálási fázis Készítette: Szentirmai Róbert (minden jog fenntartva)
PROJEKTMENEDZSMENT. Projektmenedzsment a stratégia megvalósításának eszköze. Projekt egy-egy konkrét stratégiai program vagy részprogram.
PROJEKTMENEDZSMENT Szabó Mária
Projektirányítás elmélet vizsgateszt
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
Önértékelési projektterv
kommunikáció & akció & tervezés & projekt & feladat
Az ötlettől a projekttervig
Projektirányítás elmélet - teszt
Kommunikációs kampánytervezés
2. Helyzet- és igényfelmérés (Kutatás 1.)
7. Kritikai áttekintés és Vezetői összefoglaló, bevezetés, prezentáció
6. Kritikai áttekintés és Vezetői összefoglaló
HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 2. Önértékelési fázis 9. előadás
Helyzet és igény felmérés (Kutatás 1.)
Helyzet és igény felmérés (Kutatás 1.)
Tanulságok Szétválasztani az ismétlés, áttekintés, visszautalás jellegű diákat, az új infókat Az új információt tartalmazó diákat ki kell emelni!
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 3
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Barcsák Marianna KPSZTI
Kritikai áttekintés és Vezetői összefoglaló, bevezetés, prezentáció
Mai téma: Segédletek a projektmunkához Katona Norbert.
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Az SZMBK Intézményi Modell
6. Kritikai áttekintés és Vezetői összefoglaló
2. Helyzet- és igényfelmérés (Kutatás 1.)
Előadás másolata:

tervezés & projekt & átkötés (reminder) Mai téma: Bevezetés: tervezés & projekt & átkötés (reminder) Katona Norbert

„Mottó” / elrettentés gyanánt Forrás: fb

Keret (2): Miről lesz szó az évben? A tervezési folyamat Kutatás, felmérés 1. – (Piaci) helyzet, célcsoport és célok Kutatás, felmérés 2. – Eszközök: üzenet és média, tervezési szakasz Megvalósítás és kreatív tervezés Megvalósítás, utómunka Kutatás 3. – értékelés, visszaellenőrzés Kampányelemzések, marketing és kommunikációs trendek, Vendégelőadók

Keret (3): Miről lesz szó ma? A Tervezés A tervezés kerete: Projekt & dimenziói Feladatkiírás & Feladat ütemezés & Költség / Erőforrás tervezés Átkötés Konzultáció: Projektek megalakítása Feladat specifikációja, Kutatás / felmérés 1 / Feladatterv

Timing 8.30 – 9.00 pót ZH 9.15 – 10.30 Vendégelőadó 10.30-10.45 Reflektálás (vendégelőadó)7 Zh eredmények ismertetése 10.45- projektek egyeztetés, végleges csoportok kialakítása, kick-off (2)

Keret (1): „Vízió” „A kommunikációs munka legátfogóbb és általában legbonyolultabb formája a kommuniákciós akció, ami a megrendelőtől -- lehet az a cégvezetés, vagy egy szakmai terület a cégen belül, esetleg egy külső megbízó -- kapott kommunikációs feladat teljes megoldását jelenti a tervezéstől az akció lebonyolításán át az eredmények értékeléséig. Minden eddig megszerzett tudásra, valamint sok-sok önálló kutatásra és kreativitásra van szükség ahhoz, hogy a hallgatók által kidolgozott kampány elérje a kitűzött üzleti és kommunikációs célokat -- a megrendelő legnagyobb megelégedésére.”

Vendégelőadás

Projektek általában Projekt=terv+megvalósítás A projekt (projectum latin = előre helyezett dolog) meghatározott cél elérésére irányuló határidő-, költség-, erőforrás- és minőségkorlátokkal rendelkező, adott szervezeti környezetben megtervezett és végrehajtott tevékenységsorozat, amely konkrét célokat valósít meg, és a célok eléréséhez erőforrásokat rendel. Időben és térben jól körülhatárolt összetett feladat, amely a kijelölt világos céloknak megfelelő tevékenységek és a rendelkezésre állóerőforrások összehangolt ésszerű felhasználásával valósítható meg. A meghatározásból következik, hogy a projektnek egyértelműen meghatározott a kezdete és a befejezése; van konkrét, mérhető eredménye; valamint egyszeri tevékenység, amely egyedi terméket állít elő. http://www.projektmenedzsment-trening.hu/page1.php

Projekt – kommunikációs projekt - akció Projekt=terv+megvalósítás Kommunikációs projekt = kommunikációs akció/akciósorozat = kommunikációs kampány Adott kommunikációs célok elérésére szolgál. A média ügynökségek szóhasználatában: a kommunikációs kampány, nem a teljes akcióra vonatkozik, hanem annak csak egy részére. „Kommunikációs kampány” azt az önálló projektrészletet jelöli, amelyik a médiaszórás (médiamix, ATL, régebbi megközelítés) tervezését és megvalósítását tartalmazza. Kutató ügynökségek, kreatív ügynökségek, PR ügynökségek, kommunikációs ügynökségek, marketing ügynökségek, CSR ügynökségek, tanácsadó ügynökségek, etc. Marketing aktivitás vs. Kommunikációs aktivitás „…lehetőleg viselkedéscélokat kell kitűzni”

Keret: Projekt - séma

Projektek csoportosítása A projektek téma illetve tartalom alapján lehetnek: építési projektek, fejlesztési projektek (termék-, szervezetfejlesztési), IT projektek, logisztikai projektek, környezetvédelmi projektek, marketingprojektek, kommunikációs projektek, etc. Komplexitás szerint: egyszerű projektek, komplex, összetett projektek, több projektből álló programok, mega- vagy gigaprojektek Részvétel illetve kezdeményező szervezet alapján: belső projektek, külső projektek, részlegen belüli projektek, részlegek közötti projektek Időtáv szerint: rövid távú projekt, középtávú projekt, hosszú távú projekt A projektek tervezése és megvalósítása a mérettől függetlenül azonos elvek szerint történik!!!

Projekt & menedzsment

Projektek típusai

Projektcsapat, szerepek

A kommunikációs projekt, akció Feladat-meghatározás (Mit szeretnénk, kb. mennyiért) Terv: Feladat- és ütemterv (Néha: projektterv, akcióterv) (Milyen feladatokat, mikor, ki, milyen erőforrásokkal és milyen outputtal végez el a projekt során? Kutatás 1 -- helyzetfeltárás A célok pontos megfogalmazása, erőforrások rögzítése, a projektterv véglegesítése Kutatás 2 -- a célok eléréséhez megfelelő, legjobb eszközök feltárása Kommunikációs terv készítése (Kinek, mit, miért, mikor, hogyan üzenünk?) Médiaterv Végrehajtás, ellenőrzés Értékelés Kutatás 3 -- az eredmények mérése Az akció értékelése

A projektfeladat-meghatározás Feladatkiírás: Egy adott szervezet számára a megbízó által kiadott feladatban meghatározott konkrét üzleti célokat (pl. adott bázishoz képest növekedjen 10 %-kal az x értékesítése y időszakban. Pl. a választásokon érjünk el 30%-ot.) és egyéb -- legfeljebb általánosan meghatározott -- kommunikációs célok (pl. x termék ismertsége adott csoportban érje el a 30%-ot) rögzítése. (A komm. célok kijelölése általában csak a kutatás után lehetséges.) A feladatkiírás/specifikációja tartalmazza, hogy kinek, milyen termékre/problémára, milyen számszerűsíthető üzleti és általános kommunikációs célokkal, milyen költség, idő, szervezeti/személyi feltételek között stb. megvalósítandó akcióra készül a terv.

Feladattervek általános szerkezete Sorsz. Feladat Kezdés Befejezés Felelős Végzik Eredmény Megjegyzés Idő Feladat 1.hét 2.hét 3.hét 1. feladat 2. feladat 3. felatdat

Feladat / munka szakasz Költségterv Költségterv: munkaráfordítások, közvetlen (és közvetett=rezsi) költségek A feladatokhoz különböző típusú és bérköltségű/napidíjú munkatársakra van szükség. Pl. Asszisztens, Tanácsadó, vezető tanácsadó, menedzser. Feladat / munka szakasz Munkaráfordítás Egyéb költségek Típus Nap Napidíj Díj (Ft) ktg (Ft) Indoklás 1. Feladat /szakasz asszisztens tanácsadó .. 1. feladat / szak. összesen:

Átkötés A tervezési folyamat: célmeghatározás Kutatás, felmérés 1. – (Piaci) helyzet, célcsoport és célok Kutatás, felmérés 2. – Eszközök: üzenet és média, tervezési szakasz Megvalósítás és kreatív tervezés Megvalósítás, utómunka Kutatás 3. – értékelés, visszaellenőrzés

Köszönöm a figyelmet! Eredményes projektmunkát kívánok!