tervezés & projekt & átkötés (reminder) Mai téma: Bevezetés: tervezés & projekt & átkötés (reminder) Katona Norbert
„Mottó” / elrettentés gyanánt Forrás: fb
Keret (2): Miről lesz szó az évben? A tervezési folyamat Kutatás, felmérés 1. – (Piaci) helyzet, célcsoport és célok Kutatás, felmérés 2. – Eszközök: üzenet és média, tervezési szakasz Megvalósítás és kreatív tervezés Megvalósítás, utómunka Kutatás 3. – értékelés, visszaellenőrzés Kampányelemzések, marketing és kommunikációs trendek, Vendégelőadók
Keret (3): Miről lesz szó ma? A Tervezés A tervezés kerete: Projekt & dimenziói Feladatkiírás & Feladat ütemezés & Költség / Erőforrás tervezés Átkötés Konzultáció: Projektek megalakítása Feladat specifikációja, Kutatás / felmérés 1 / Feladatterv
Timing 8.30 – 9.00 pót ZH 9.15 – 10.30 Vendégelőadó 10.30-10.45 Reflektálás (vendégelőadó)7 Zh eredmények ismertetése 10.45- projektek egyeztetés, végleges csoportok kialakítása, kick-off (2)
Keret (1): „Vízió” „A kommunikációs munka legátfogóbb és általában legbonyolultabb formája a kommuniákciós akció, ami a megrendelőtől -- lehet az a cégvezetés, vagy egy szakmai terület a cégen belül, esetleg egy külső megbízó -- kapott kommunikációs feladat teljes megoldását jelenti a tervezéstől az akció lebonyolításán át az eredmények értékeléséig. Minden eddig megszerzett tudásra, valamint sok-sok önálló kutatásra és kreativitásra van szükség ahhoz, hogy a hallgatók által kidolgozott kampány elérje a kitűzött üzleti és kommunikációs célokat -- a megrendelő legnagyobb megelégedésére.”
Vendégelőadás
Projektek általában Projekt=terv+megvalósítás A projekt (projectum latin = előre helyezett dolog) meghatározott cél elérésére irányuló határidő-, költség-, erőforrás- és minőségkorlátokkal rendelkező, adott szervezeti környezetben megtervezett és végrehajtott tevékenységsorozat, amely konkrét célokat valósít meg, és a célok eléréséhez erőforrásokat rendel. Időben és térben jól körülhatárolt összetett feladat, amely a kijelölt világos céloknak megfelelő tevékenységek és a rendelkezésre állóerőforrások összehangolt ésszerű felhasználásával valósítható meg. A meghatározásból következik, hogy a projektnek egyértelműen meghatározott a kezdete és a befejezése; van konkrét, mérhető eredménye; valamint egyszeri tevékenység, amely egyedi terméket állít elő. http://www.projektmenedzsment-trening.hu/page1.php
Projekt – kommunikációs projekt - akció Projekt=terv+megvalósítás Kommunikációs projekt = kommunikációs akció/akciósorozat = kommunikációs kampány Adott kommunikációs célok elérésére szolgál. A média ügynökségek szóhasználatában: a kommunikációs kampány, nem a teljes akcióra vonatkozik, hanem annak csak egy részére. „Kommunikációs kampány” azt az önálló projektrészletet jelöli, amelyik a médiaszórás (médiamix, ATL, régebbi megközelítés) tervezését és megvalósítását tartalmazza. Kutató ügynökségek, kreatív ügynökségek, PR ügynökségek, kommunikációs ügynökségek, marketing ügynökségek, CSR ügynökségek, tanácsadó ügynökségek, etc. Marketing aktivitás vs. Kommunikációs aktivitás „…lehetőleg viselkedéscélokat kell kitűzni”
Keret: Projekt - séma
Projektek csoportosítása A projektek téma illetve tartalom alapján lehetnek: építési projektek, fejlesztési projektek (termék-, szervezetfejlesztési), IT projektek, logisztikai projektek, környezetvédelmi projektek, marketingprojektek, kommunikációs projektek, etc. Komplexitás szerint: egyszerű projektek, komplex, összetett projektek, több projektből álló programok, mega- vagy gigaprojektek Részvétel illetve kezdeményező szervezet alapján: belső projektek, külső projektek, részlegen belüli projektek, részlegek közötti projektek Időtáv szerint: rövid távú projekt, középtávú projekt, hosszú távú projekt A projektek tervezése és megvalósítása a mérettől függetlenül azonos elvek szerint történik!!!
Projekt & menedzsment
Projektek típusai
Projektcsapat, szerepek
A kommunikációs projekt, akció Feladat-meghatározás (Mit szeretnénk, kb. mennyiért) Terv: Feladat- és ütemterv (Néha: projektterv, akcióterv) (Milyen feladatokat, mikor, ki, milyen erőforrásokkal és milyen outputtal végez el a projekt során? Kutatás 1 -- helyzetfeltárás A célok pontos megfogalmazása, erőforrások rögzítése, a projektterv véglegesítése Kutatás 2 -- a célok eléréséhez megfelelő, legjobb eszközök feltárása Kommunikációs terv készítése (Kinek, mit, miért, mikor, hogyan üzenünk?) Médiaterv Végrehajtás, ellenőrzés Értékelés Kutatás 3 -- az eredmények mérése Az akció értékelése
A projektfeladat-meghatározás Feladatkiírás: Egy adott szervezet számára a megbízó által kiadott feladatban meghatározott konkrét üzleti célokat (pl. adott bázishoz képest növekedjen 10 %-kal az x értékesítése y időszakban. Pl. a választásokon érjünk el 30%-ot.) és egyéb -- legfeljebb általánosan meghatározott -- kommunikációs célok (pl. x termék ismertsége adott csoportban érje el a 30%-ot) rögzítése. (A komm. célok kijelölése általában csak a kutatás után lehetséges.) A feladatkiírás/specifikációja tartalmazza, hogy kinek, milyen termékre/problémára, milyen számszerűsíthető üzleti és általános kommunikációs célokkal, milyen költség, idő, szervezeti/személyi feltételek között stb. megvalósítandó akcióra készül a terv.
Feladattervek általános szerkezete Sorsz. Feladat Kezdés Befejezés Felelős Végzik Eredmény Megjegyzés Idő Feladat 1.hét 2.hét 3.hét 1. feladat 2. feladat 3. felatdat
Feladat / munka szakasz Költségterv Költségterv: munkaráfordítások, közvetlen (és közvetett=rezsi) költségek A feladatokhoz különböző típusú és bérköltségű/napidíjú munkatársakra van szükség. Pl. Asszisztens, Tanácsadó, vezető tanácsadó, menedzser. Feladat / munka szakasz Munkaráfordítás Egyéb költségek Típus Nap Napidíj Díj (Ft) ktg (Ft) Indoklás 1. Feladat /szakasz asszisztens tanácsadó .. 1. feladat / szak. összesen:
Átkötés A tervezési folyamat: célmeghatározás Kutatás, felmérés 1. – (Piaci) helyzet, célcsoport és célok Kutatás, felmérés 2. – Eszközök: üzenet és média, tervezési szakasz Megvalósítás és kreatív tervezés Megvalósítás, utómunka Kutatás 3. – értékelés, visszaellenőrzés
Köszönöm a figyelmet! Eredményes projektmunkát kívánok!