Kultúra és kommunikáció

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Attitűd, sztereotípia, előítélet, diszkrimináció
Advertisements

Társadalmi rétegződés, életmód, szabadidő
2. előadás.
Szervezeti kultúra.
A szolgáltatások minőségének biztosítása és értékelése
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
A személyiség.
A nemzetközi üzleti élet etikája
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Vallásantropológia rítus, totem, tabu, mágia, mítosz
Szocializáció Fogalmak:
Vállalati folyamatok, alrendszerek, tömegszerűség, külső környezet, belső adottságok, hierarchia, kultúra.
Vállalkozásgazdaságtan 1. előadás
Interkulturális kommunikáció (1.ea.)
Interkulturális kommunikáció (5.ea.)
Szervezeti kultúrák „A kultúra embercsoportok viselkedési formáit meghatározó közös értékrendszer és gondolkodásmód… A szervezet mint közösség egyedi arculata.
Kozma Judit „Jó gyakorlat - rossz gyakorlat” a roma állampolgárokkal végzett szociálpedagógiai munkában Miskolc, szeptember 12.
Szervezet Szervezet: személyek és csoportok valamilyen célra történő egyesítése, ahol mindenkinek meghatározott feladata és felelőssége van, mellyel hozzájárul.
A SZEMÉLYPERCEPCIÓ, SZTEREOTIPIÁK, ELŐITÉLETEK
Ideális – Valóságos – Sugallt Dányi Zoltán ref. lelkipásztor, pasztoral - pszichológus Budapest
Péczeli Katalin előadása
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
Családi vállalkozás.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Előítéletmentesen a hajléktalanokkal szembeni előítéletekről
A kulturális intelligencia
A nemzeti és vállalati kultúra összefüggései
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
Nevelés és érték Dr. Molnár Béla Ph.D. főiskolai docens
Tudásmenedzsment eredmények és tapasztalatok a MOL Csoportban Tóth Róbert Tudásmenedzsment vezető, MOL Csoport Budapest, 2006.február 23.
SZERVEZETI KULTÚRA Mi a kultúra?
Szervezeti kultúra Definíció: a szervezet tagjai által elfogadott közösen értelmezett előfeltevések, értékek, meggyőződések, hiedelmek rendszere Hofstede:
Szervezeti kultúra A szervezeti kultúrát meghatározó kategóriák
Kommunikáció a szervezetben
EEM. 12. Változásmenedzselés kultúraváltás
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
Szervezeti struktúra és kultúra
Az EEM helye a menedzsmentben
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
A nevelés értelmezése – célja – feladatrendszere
A nevelés értelmezése - célja –feladatrendszere
Kiscsoportos stratégiai és döntési gyakorlat. Milyen ember a PROJEKT MENEDZSER?
KUTATÁS CÉLJA Közoktatás-fejlesztési stratégia megalapozása. Közoktatás-fejlesztési stratégia megalapozása. Első fázisát jelenti ennek a megyék közoktatási.
A szervezeti kommunikáció
Társadalmi és kultúraközi kommunikáció I.
Az alapvető művelődési igények meghatározói
Y generáció Viselkedési jellemzők és változások az Információs Korban.
A deviancia értelmezési kerete
VII. Szervezeti kultúra
8. Előadás Szervezetek és szervezeti formák
A NEVELÉS TERÜLETEI.
Egy fenomenológus a kognitív személyiségpszichológia előfutáraként
Szervezeti kultúra a közszolgálati- és a versenyszférában
SZERVEZETI MAGATARTÁS V.
A pedagógus helye az iskolai szervezetben
Attitűd, autonómia és felelősségvállalás az OKKR-ben
Jelenkori társadalmi problémák és konfliktusok Tantárgyfelelős: Dr
Generációk és család.
Vállalkozásmenedzsment I.
A CSOPORT HATÁSA A KLUBTAGRA
Interkulturális kommunikáció Győr-Moson-Sopron Megyei Kereskedelmi és Iparkamara HR-klub október 24.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése Az előítélet.
A japán projektek sikertényezői – Kutatási beszámoló
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
Nemzetek közötti kommunikáció
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
ÉRTÉK, ESZMÉNY, NORMA A NEVELÉSBEN
Előadás másolata:

Kultúra és kommunikáció

A kultúra fogalma A kultúra meghatározott területi és történelmi közösségben élő/élt emberek közös hiedelmeinek, értékeinek, normáinak és magatartásainak, továbbá szokásainak és rítusainak meghatározott rendszere. Gondolkodás és cselekvés. A kultúra az ember teremtett világa.

Minden kultúrára jellemző Kollektív érték, amelyet a közösség tagjai követnek. Összetartó erő. Tanult magatartás és kommunikáció Relatív, azaz a kultúrák között nincs hierarchikus viszony

Az ember szellemi programozottságának szintjei Emberi természet, egyetemes ,öröklött Egyén személyisége (örökölt és tanult elemek, egyénspecifikus jegyek)

A kultúra rétegei Szimbólumok Hősök Rítusok Értékek

A kultúra szintjei: Nemzeti kultúra Regionális kultúra Etnikai/vallási Nemi kultúra Generációs kultúra Társadalmi:osztály, réteg Szervezeti kultúra

A kultúrában fejeződik ki a közösség legalapvetőbb viszonyulása: A természethez Munkához, tevékenységhez Az emberi kapcsolatokhoz Az időhöz A térhez A tárgyi környezethez

Kultúrák összehasonlítása Hatalmi távolságok.( USA-ban az emberek közti hatalmi távolságok kicsik, Japánban közepesek). Maszkulin értékrend(Pénz és siker:USA-ban magasan férfiközpontú, Japánban különösen erősen férfiközpontú). Bizonytalanság türés (USA kockázatvállaló, elfogadja a bizonytalanságot, a japánok bizonytalanságkerülők). Induvidualizmus (USA-ban az emberek saját maguk érdekében cselekszenek, ez a japánoknál nem jellemző).

Előítélet Ellenséges vagy negatív attitűd valamilyen csoporttal szemben Téves vagy nem teljes információkból származó általánosításokon alapul

Sztereotípia Leegyszerűsített tulajdonságok, melyek azzal jönnek létre, hogy a csoportba tartozó bármely egyénnek hasonló jellemvonásokat tulajdonítunk attól függetlenül, hogy a valóságban a csoport tagjai mennyire különböznek egymástól. Nem valóságos tapasztalaton alapul. Nehezen változtatható.

Tolerancia Elnéző, türelmes A mássághoz való viszonyulás

Szervezeti kultúra(a vállalat kultúrája)

A szervezeti kultúra fogalma A szervezet értékrendszere, amely segít tagjainak, hogy megértsék, mit képvisel a szervezet, hogyan és mit tart fontosnak. PL: Információ áramlás ( kiknek tekintem a dolgozókat) Vállalati légkör (tegezés, versengés/együttműködés, problémamegoldás) Értékek (mennyiség, minőség, innováció,rugalmasság,önfeláldozás) Hatalomgyakorlás módja(jutalmazás,büntetés) Irányítási gyakorlat (részvétel) Beosztotti kezdeményezés támogatása Munkamegosztás, munkaszervezés Munkafegyelem, munkaidő betartása Öltözködés A szervezet tagjai által értelmezett, elfogadott/elutasított értékek, szabályok, normák, szokások rendszere, amelyek az emberek magatartásában, reakcióiban, viselkedésében nyilvánul meg.

Szervezeti stratégia Szervezeti kultúra Szervezeti struktúra Mivel ez a három dolog determinálja egymást, nem elég csak egy elemet megváltoztatni. A változtatásnak tudatos folyamatnak kell lennie. Tudatos kommunikáció.

Milyen szervezeti kultúrát válasszunk Nem lehet önkényes Alapfeladatok, piaci igények Technológiához stb. alakított Vállalat mérete Szervezet struktúrája A személyek egyéni adottságai Milyen a családi kultúra. A család struktúrája.