Egyénre szabott tanulási környezet Észlelés utánzás Ötletelés képzelet Szabályok ismeretek Alkalmazás gyakorlás Szintézis, kapcsolat Kritikai gondolk.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„Tanulás az, ha rájövünk arra, amit már tudunk. Cselekvés az, ha megmutatjuk, hogy tudjuk. Tanítás az, ha másokat emlékeztetünk arra, hogy ő k is éppolyan.
Advertisements

Miből tanítsak? A taneszköz-választás kérdései a 6-10 évesek nyelvoktatásában Kuti Zsuzsa Oktatási Minisztérium.
Korai fejlesztés a bölcsődénkben
A központi igazság kiválasztása
Ügyességfejlesztés az alsótagozatban
Szülői elégedettség mérés eredménye
Információs és kommunikációs technikák szerepe a szakképzésben
OSZTÁLYSZERVEZÉS – KOMPETENCIA
Kis csoport szeptember
Iskolánkról.
MAG Készítette: Bojtor Attiláné NKI Babay József Általános Iskola és Sportiskola.
TEVÉKENYSÉG KÖZPONTÚ PEDAGÓGIÁK A BÁTAI ÁMK-BAN
Gyakorlat Magyar Coachszövetség Közhasznú Alapítvány
2009 Merényi Zsuzsanna Közoktatási szakértő-középiskolai tanár
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
Feltűnt nekem, milyen zavarba ejtő tud lenni ez a kérdés: „Mit jelent: szeretni?”.
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
A DIFFERENCIÁLT OKTATÁS
A „Storyline” - módszer alkalmazása a tanulásban akadályozott gyermekek ismeretszerzésében Szakál Judit Siteri Anikó Bárczi Gusztáv EGYMI Debrecen.
Rokszin Mónika Pszichológus
A tanulók tanulási stílusa és az oktatási módszerek közötti kapcsolat
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
 2 egér  Sorozat feladatok: 80 pénz érme 4 mérés  Egymásután következő számok és csak a szembelévőét látja 5-ször mondják, hogy nem tudom utána tudom.
Az iskolai teljesítményt befolyásoló mentális és affektív tényezők
Testnevelés tantárgypedagógia 7. ea.
Az ellenőrzés, értékelés szerepe, módszerei A teljesítménymérés
Az emberi tanulás.
Speciális tanulási nehézségek
A szövegértés tanítása II.
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Differenciálás a tehetséggondozás szolgálatában
Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila
Katica csoport Október Tűz modul
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Gondolkozzunk és válaszoljunk!
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
Irodalom filmen. 1. Bevezetés A mozi, a film jelentősége a 20. századi európai (amerikai) kultúrtörténetben.
Zene Játék dallami készségfejlesztés
Programozás Imagine Logo.
A zene transzfer hatása a roma gyermekek tehetséggondozásában
Gyermekvilág régen és ma
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Egészséges életmód Élj így!.
ISMERD MEG HAZÁNKAT! ISKOLA MEGISMERÉSE, BEMUTATÁSA.
Drámajáték a magyarórán
A szülői példa jelentősége az utódok életében
Budapest IX. Kerületi Weöres Sándor Általános Iskola és Gimnázium
Skype motívációs szerepe
Elektronikus tananyag
A kisgyermekkori nyelvi fejlődés jellemzői,
Dr. Gyarmathy Éva MTA Pszichológiai Kutatóintézet
Módszertani lehetőségek a digitális nemzedék megszólításában
Szövegértés- szövegalkotás 1- 2.osztály
Matematikai projektek és jó gyakorlatok
TIOK IKT – tesztelés 1. osztály Pap Ágnes. A csoport bemutatása 6-7 éves korosztályon teszteltem a tananyagot. /12 fő,előképzettség nélkül,tagozat nincs,de.
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
Segítő külső körülmények 5/13. Előkészület – tanár A páros munkához szükséges szöveget kinyomtatni Készítette: Sági Lajos2.
Jegyzetkészítés 5/17.
Okosdoboz.hu digitális taneszköz
BIHARINÉ dr. KREKÓ ILONA főiskolai docens
A zene története készítette: Szabóné Lukács Éva
október 26.Élő kövek – gyülekezeti tanfolyam Csoportos bibliatanulmányozás kreatív módon?
Hogyan lesznek növendékeink iskolaérett gyermekek?
A tehetséggondozás rögösebb útján
DRÁMAPEDAGÓGIA ÓVODAPEDAGÓGUSI SZEMMEL
Üdv, tanulók! Tanár neve.
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Digitális kalandok a magyar kultúra világában
Mindent lehet még jobban tenni
Előadás másolata:

Egyénre szabott tanulási környezet Észlelés utánzás Ötletelés képzelet Szabályok ismeretek Alkalmazás gyakorlás Szintézis, kapcsolat Kritikai gondolk.

Egyénre szabott fejlesztési/tanulási környezet Észlelés utánzás Ötletelés képzelet Szabályok ismeretek Alkalmazás gyakorlás Szintézis, kapcsolat Kritikai gondolk. Mozgásos Zenei Téri-vizuál Nyelvi Log-Mat. Társas Önreflexív Nem a tanulókat, hanem a tananyagot differenciáljuk

Egyénre szabott fejlesztési/tanulási környezet Észlelés utánzás Ötletelés képzelet Szabályok ismeretek Alkalmazás gyakorlás Szintézis, kapcsolat Kritikai gondolk. Mozgásos Zenei Téri-vizuál Nyelvi Log-Mat. Társas Önreflexív Nem a tanulókat, hanem a tananyagot differenciáljuk

Egyénre szabott tanulási környezet Észlelés utánzás Ötletelés képzelet Szabályok ismeretek Alkalmazás gyakorlás Szintézis, kapcsolat Kritikai gondolk. Mozgásos Zenei Téri-vizuál Nyelvi Log-Mat. Társas Önreflexív Nem a tanulókat, hanem a tananyagot differenciáljuk

Egyénre szabott tanulási környezet Észlelés utánzás Ötletelés képzelet Szabályok ismeretek Alkalmazás gyakorlás Szintézis, kapcsolat Kritikai gondolk. Mozgásos Zenei Téri-vizuál Nyelvi Log-Mat. Társas Önreflexív Nem a tanulókat, hanem a tananyagot differenciáljuk

szabad Játékönálló kalandozásiskolai típusúmódszeres tanulásszintetizáló tanuláskreatív alkotás Mozgás Mozogj, egyensúlyozz, fogjál kézbe mindent Próbálj ki eszközöket is, hogyan lehet használni Kövesd a mozdulatokat Gyakoroljad a szabályos mozdulatokat Tanítsad meg valakinek amit tudsz Alakíts ki saját repertoárt, megoldást Auditív Hallgassad meg, figyelj a hangokra. Próbáljad a hangodat, énekelj, keress hangokat benne Hasonlítsd össze a hangokat, ritmusokat. Énekeljed, ritmizáljad a szabályokat. Miben és hogyan segít a ritmus? Találj ki, alakítsad át, improvizáljál Téri- vizuál Rajzolj, fess, formázz kedvedre Keress, figyeljed meg, lásd meg, találd ki Csoportosíts, rakd sorba válogasd ki Rajzoljad fel ábrázoljad, készíts pókábrát Készíts útmutatót, ismertetőt Alkoss magad, alakítsad ki a saját stílusod Nyelvi Mese, történet, regény, vers tananyag meghallgatása Mesélj, találj ki történetet, verset hozzá Hasonlítsd össze, különböztesd meg. Tanuljad meg, elemezzed, mondjad el. Alakítsad, írjad át, adaptáljad Írjál esszét, színdarabot verset Log. Mat. Próbáljad ki sokféle módon. Keressél rá példát magad körül Összefüggés, viszonyok, okok és okozatok Gyakorlatok, feladványok, rejtvények Készíts feladványokat, rejtvényeket Bizonyítások, tegyél fel új kérdéseket Társas Közös játék, közös felfedezés, utánzás Próbálkozás, keressetek közösen. Tervezzetek, alkossatok szabályokat A csoport feladatainak megosztása Vitassátok meg, hozzatok közös döntést Készüljetek fel közösen – hol, mit, miért Önref- Lexív Mi érdekel? Mit próbálnál ki? Mit jelent neked? Mi fontos neked? Mi lennél ha bármi (vagy adott körben) lehetnél? Erős és gyenge oldalak. Melyik képességeidet fejlesztenéd? Mire jó, amit tudok, mi lehet előnyös, mi miben hátrány? Milyen vagyok, milyen a viszonyom a világgal? SABLON

szabad játék kalando- zás iskolai típusú módszeres tanulás szintetizáló tanulás kreatív alkotás Mozgásos Utánozd a baglyot Hogyan mozdul? Milyen mozgásai vannak? Melyek mozgás szerint az állatok csoportjai? A repülése miben más mint a többi madáré? Miért repül így? Zenei Hogyan huhog a bagoly? Hallgassunk bagoly hangokat Milyenek a bagolyhangok? Énekesmadár Minden madár ad ki hangot? Építsd be a huhogást a zenédbe Írj madár hangokra dallamot Téri-vizuál Rajzoljatok baglyokat Válasszad ki a bagoly képeket Rajzoljad le a testrészeit Térképezzed fel az életterét Hasonlítsd össze egy vizimadárral Tervezzél emlékművet a bagolynak Nyelvi Történetek és mesék baglyokkal Mi jut eszedbe a bagolyról? Soroljad fel a bagoly jellemzőit Mondjad el, miért hasznos Találj ki vetélkedőt a madaraknak Írjál drámát a Dr Bubó című rajzfilmből Log-Mat. Miből ismered fel a baglyot? Hányféle bagoly van a képen? Hány bagoly lehet ott, ahol 28 lábat látsz Miben különbözik a többi madártól? Milyen a bagoly matematika? Tervez egy bagolytárt Társas Válasszatok közös baglyot magatoknak Menjünk bagolytárt megnézni Készítsetek pókábrát Írjatok bagoly kvízt Élhetnének-e a baglyok a városban? Készítsetek baglyos társasjátékot Önreflexív Szerethető a bagoly? Szeretnél baglyot? Gyűjtsed össze az ellenségeit és barátait Gyűjts a bagoly tartása mellett és ellen érveket Milyen lehet bagolynak lenni? Miben vagy olyan és más mint a bagoly A bagoly

szabad játék kalando- zás iskolai típusú módszeres tanulás szintetizáló tanulás kreatív alkotás Mozgásos Zsonglőrködj, egyensúlyozz Próbáld ki a zsonglőr eszközöket Kaszkád dobás tanulása A háromlabdás kaszkád gyakorlás Tanítsad meg valakinek a kaszkád dobást Alakíts ki saját koreográfiát Zenei Táncoljál a zenére szabadon Élvezzed a ritmust Kövessed a ritmust. Gyűjtsd össze különböző ritmusokat Miben és hogyan segít a ritmus? Találj ki ritmusokat a labdázáshoz Téri-vizuál Rajzoljál cirkuszt Gyűjtsél eszközöket a cirkuszba Csoportosítsad az eszközöket. Készítsél zsonglőr labdát minta alapján Készíts tanulási útmutatót a kaszkádhoz Alakítsad ki a saját zsonglőr készletedet Nyelvi Mese és vers a cirkuszról Mesélj a saját cirkuszi élményedről Gyűjtsed össze a cirkusz eszközeit Mi az ügyesség és mi a varázslat Írjál esszét a varázslatról és ügyességről Írjál verset a zsonglőrről Log-Mat. Számoljál a labdázás közben A labdákkal kirakós játékok Páros és páratlan szám játékok A három- és a négylabdás kaszkád eltérése Kaszkád változatok megismerése Miért nem lehet páros labda kaszkád Társas Közös labdajáték Válasszatok eszközöket Tervezzétek meg a saját cirkuszotokat Osszátok ki a szerepeket Miért jó az embereknek a cirkusz? Készüljetek fellépésre – hol, mit, miért Önreflexív Melyik eszköz a kedvenced? Mi lennél a cirkuszban? Milyen zsonglőr képességeid vannak? Melyik képességeidet fejlesztenéd? A varázslat vagy az ügyesség a fontos ? Kiknek segítenél a cirkusz eszközeivel Cirkusz varázs

„A megfelelő dózis különbözteti meg a mérget a gyógyszertől.” (Paracelsus) SZEMLÉLETVÁLTÁS 1. Kevesebb= Több

Eltérés = Lehetőség Eltérés = Zavar zavar SZEMLÉLETVÁLTÁS 2. „Aki azt képzeli, hogy minden gyümölcs ugyanakkor érik, mint a szamóca, az semmit sem tud a szőlőről.” (Paracelsus)

Egyénre szabott tanulási környezet A felzárkóztatás és tehetséggondozás nem válik el élesen. Mindegyik a leghatékonyabb módszereket kívánja.