Reálest CÉL: Természettudományok népszerűsítése. Tehetséges gyerekek felkutatása. Szakköri munkában a tehetséges tanulók továbbfejlesztése. Példamutatás.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Egyenes vonalú egyenletesen változó mozgás
Advertisements

Gyere velem! Sétáljuk végig együtt az iskolámat!
Jó gyakorlat „A 21. század gyermekeiért” – IKT eszközök használata egy inkluzív iskolában II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u
Tudomány – „természetesen” – a Belvárban! TÁMOP / azonosító számú projekt Szakmai munka az Öveges laboratóriumban Szilágyi Tibor laborvezető.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
FRAKTÁLOK.
Természettudományok fizika, kémia, biológia Céljaink  Szemléletformálás (tanórán és azon kívül is)  Gyakorlatias tudás  Egyéni tehetséggondozás  Felkészítés.
Árpád Fejedelem Általános Iskola
Készítette: Tóth Enikő 11.A
Inga lengésideje nem függ a bankoktól
Témakör: Ásvány és kőzettan
A természettudományos és a matematikai ismeretek alapozása konstruálással, kísérletezéssel, modellezéssel Dr. Hegedűs.
Molekuláris Bionika.
Zelk Zoltán Általános Angol- Német Kéttannyelvű Iskola
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
Tanulj Tovább Reálisan!
Sokszínű Digitális Tanítás főszerkesztő-helyettes
Nyugvó folyadékok mechanikája (hidrosztatika)
Külső tantárgyi koncentráció matematika
Fizika a víz alatt Készítette: Tárnok Balázs Városmajori Gimnázium.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
A nyomás összefoglalás
FIZIKA A NYOMÁS.
A bolognai üvegcsepp és Pascal törvénye
A vírusok, a prokarióták és az állati egysejtűek
IKT struktúra.
Bolyai-hét Iskolánkban idén is megrendezzük a nagy hagyománnyal rendelkező Bolyai-hetet. Az idei rendezvénysorozat időpontja: december 12–16.
Szakkör címe Tantárgy, évfolyam Tanár neve Tanulmányi intézmény neve Település neve.
Tanulást könnyítő segédprogramok
Tanárképzés a Debreceni Egyetemen Prof. Dr. Gaál István Prof. Dr. Gaál István TEK oktatási és tanárképzésielnökhelyettes
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
TÁMOP / KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS, EGYENLŐ HOZZÁFÉRÉS INNOVATÍV INTÉZMÉNYEKBEN.
2012. augusztus Nyári Tanártovábbképzés.
Szimmetria Szimmetria figyelhető meg a legapróbb atomi elemektől egészen a galaxis méretű világokban is. Szimmetria létezhet: geometriában biológiában.
Köszöntjük vendégeinket!. „A könyvek azért vannak, hogy megtartsák magukban a tudást, mialatt mi a fejünket valami jobbra használjuk. Az ismeretek számára.
Szemléletes hiperbolikus geometria I.
Az áramló folyadék energiakomponensei
Konferencia a digitális tananyagok alkalmazóinak és fejlesztőinek
A nyomás 1 Newton/m2 = 1 Pascal.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
FASORI LABORGYAKORLATOK
1 Eötvös Loránd Tudományegyetem Kémiai Tanszékcsoport Nyílt nap január 23. Kémiatanári szak.
Informatikus - fizika 1 ÚJ SZAK AZ ELTE TTK-N az oktatás modernizálása keretében 2000-ben lett kidolgozva, 2002 júniusában engedélyezve, 2003 szeptemberében.
GeoGebra Dinamikus matematika mindenkinek
GeoGebra Dinamikus matematika mindenkinek
Videotanar.hu. Kezdetek Csetényi Csaba – a projekt életre hívója 2013 Nemzeti alaptantervben meghatározott tudás 12 tantárgy Szakmai partner:
Témahét a laborban 2015 Német Nemzetiségi Általános Iskola
Ökoiskola? Károlyi a régióban. Gyermekvédelem EGYÜTT A DROG ELLEN Az egész iskolát átfogó program: - szülők - tanárok - diákok részére előadásokat szerveztünk.
HISTÓRIA – TUDÓSNAPTÁR Szalay Istvánné – Zimányi Magdolna KFKI RMKI Számítógép Hálózati Központ.
Bemutatkozik az EKF Természettudományi Kara Pénzesné Dr. Kónya Erika dékán.
OH. Az egyes vizsgázói rétegek átlageredményeinek összehasonlítása %-ban, középszinten VizsgatárgyÖsszesGimnázium Kecskeméti Református Gimnázium.
Növények tanításának módszertana. A növények tanításának algoritmusa 1. 1.Név – Magyar tudományos – Magyar szinonim nevek – Latin név (ha érdekes) Pl.
AZ ERŐ SEBESSÉGVÁLTOZTATÓ HATÁSA
VIZSGÁZÓK SZÁMA Tantárgy neve Közép- szinten Emelt szinten matematika magyar nyelv.
A mentorálási gyakorlat komplex terve (portfólió) A tanárjelölt heti órarendje a mentorálás első, második és harmadik fázisában.
Érettségi eredmények május
Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
Általános kerettantervű képzés emelt szintű biológia oktatással
Érettségi eredmények 2017.
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Áramlástani alapok évfolyam
SZÜLŐI TÁJÉKOZTATÓ E-napló használatához
magyar nyelv és irodalom
A nyomás 1 Newton/m2 = 1 Pascal.
A digitális kompetencia fejlesztése
A konferencia megszervezéséhez és lebonyolításához a támogatást a Nemzeti Kutatási és Technológiai Hivatal (NKTH), valamint a Kutatás-fejlesztési Pályázati.
Tóth Zoltán (DE) – Szalay Luca (ELTE)
Gimnáziumi statisztika
Előadás másolata:

Reálest CÉL: Természettudományok népszerűsítése. Tehetséges gyerekek felkutatása. Szakköri munkában a tehetséges tanulók továbbfejlesztése. Példamutatás.

Természettudományi labor Eszközszükséglet Jól felszerelt szertár. Vegyszerek, eszközök. Matematika, fizika, kémia, biológia. Fejlesztési lehetőségek: Intézményi források, pályázat, szponzor. IKT eszközrendszer. Hardver, szoftver. ACD/LABS, Sunflower, Cabry 3D, 2D, geogebra, Realika, Com.Logo Egyéb MultiLogPRO, Educam Studen Pro, Digitális biológiai mikroszkóp,

Megvalósítás Párokban végzik a gyerekek a saját témakörük kutatását. Komplex természettudományi áttekintést végeznek. Tanári segítség folyamatos, igény szerint. Közös megbeszélések. (2-4 alkalommal) Gyűjtőmunkák rendszerezése, lényegkiemelés, plakátkészítés. Reálest

Dinamikus geometria

Bernoulli törvénye Miért repül a repülő? Mire való a biztonsági sáv? Hogyan pusztít a ciklon? Mire ügyeljünk a sztrádán?

Fénytörés Hogyan rejtőzködik a hólyagos medúza? Orvostudomány hogyan használja? Mi köze az informatikához?

A nyomás Élő szervezet mekkora terhet bírhat? Mi a vákum?

Hang

Hang Hallunk minden hangot? Láthatunk hanggal? Hogyan terjed? Miért csendes az űr? Hogyan becsülhetjük meg a vihar centrumának távolságát?

Hópehely, fraktálok.. Mi köze egy egyszerű hópehelynek a matematikához? kémiához? geometriához? Növekedés törvényéhez? Programozáshoz

Hópehely, fraktálok..

Tangram

Felületi feszültség.. Ki tud futni a víz tetején? Miért? Hogyan? Mi a minimális felület? Miért csepp alakú a csepp?

Felületi feszültség..

Cartesius búvár

Cartesius búvár.. Hogyan merül a tengeralattjáró? Miért veszélyes a jéghegy? Mi segíti a madarat repülni? A léghajót? Arkhimédész ötlete?

Arany- metszés Miből ered a természetes arányérzék? Miért szép a szép? Szépség geometriája építészetben, festészetben, zenében.

Elektrolízis

Növényi indikátorok Miért színeződik el ősszel a levél? Mivel változtatható a növények színe?

Reálest II. része Kémia bemutató. A kémia szakkörösök végzik. A kísérleteket a jobb láthatóság miatt kivetítettük a fejünk fölé. Időtartam: másfél-két óra.

Terveink Matematika (tórusz-amőba, matem jósda) Földrajz (élő Föld, kőzetek, tomboló erők,) Biológia (Érzékszerveink csodái, parányok-óriások, a test) Fizika Kémia (színek) Informatika (Origami Comenius Logo programmal, hiperbolikus sík, Escher-grafikák) „a matematika a legmagasabb rendű művészi forma.”