Animációk
Néhány Animációs osztály
ColorAnimation From : kiinduási szín To: elérni kívánt szín Duration:(”óra:perc:másodperc”) az időtartam ami alatt végbemegy a színváltozás AutoReverse: mindíg az előtte lévő színre változik vissza, ha az értéke true Coloranimation osztályt csak akkor használjuk, ha színváltozást szeretnénk elérni, mivel ez az osztály tudja milyen képkockákat kell beszúrni a két színérték közé.
DoubleAnimation From: adott animálás kezdő értéke To: adott animálás végértéke By: lépésköz Duration:(”óra: perc: másodperc”) az időtartam ami alatt végbemegy az animáció DoubleAnimation osztályt akkor használjuk, ha double típusú tulajdonságot szeretnénk animálni.
StoryBoard(forgatókönyv) TargetProperty: az animálandó tulajdonság TargetName: az animálandó objektum A Storyboard egy tároló időszalag, amely lehetővé teszi más időszalagok csoportba foglalását és lehetőséget ad, hogy a megadjuk az animálandó objektumot és tuljadonságot is.
BeginStoryBoard (forgatókönyv megkezdése) PauseStoryboard: animáció szüneteltetése RemoveStoryboard:forgatókönyv eltávolítása ResumeStoryboard: szüneteltetett animáció újraindítása SetStoryboardSpeedRatio: animáció gyorsítása SkipStoryboardToFill: animáció forgatókönyv kitöltő részéhez léptetése StopStoryboard: animáció leállítása Feladata: Az animációt végrehajtó objektumok kezelése, kioldó műveletek segítségével.
Triggers (kioldók) A vezérlő egy adott tulajdonságához (Property) és értékéhez (Value) kapcsolódik. Ha a tulajdonság értéke és a kioldó értéke azonos, akkor a Setter elemek segítségével módosul a felhasználói felület. Ha a tulajdonság értéke és a kioldó értéke nem azonos, a Setter elemek beállításait a kioldó eltávolítja. Ha egyszerre több kioldó próbálja módosítani a felület tulajdonságait, az utólsó fog bekövetkezni.
EventTrigger(eseménykioldó) Lehetővé teszi az irányított események által elindított animációk deklaratív vezérlését. RoutedEvent (irányított esemény): itt adhatjuk meg, hogy melyik esemény indítja el a műveletet. SourceName (forrás név):az adott objektum Az EventTriggernek nem Setter, hanem TriggerAction elemei vannak. Ezek a következőek: BeginStoryboard és kioldó műveletei SoundPlayerAction(hangfájl lejátszása) SeekStoryboard(előreugrás az animációban)