2017. évi támogatások elszámolása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Szakképzési hozzájárulás év. Legfontosabb változások Új törvény: évi CLV. törvény Módosult a felnőttképzésről, és a felsőoktatásról szóló.
Advertisements

Gazdasági vezetői jogállás Dr. Kőszegfalvi Edit. VEZETŐI FELADAT MUNKAVISZONYBAN 500 millió forintos bevétel, finanszírozási szerződéssel rendelkező eü.
A gazdálkodóknál folyó gyakorlati képzés jogi szabályozásának és finanszírozási rendszerének változásai. Tóth László szakképzési osztályvezető január.
Egyéb adók változásai Törvénytervezetek alapján. ART változásai 1) Munkáltatói adó-megállapítás, egyszerűsített bevallás lehetősége  Az új szabályok.
Az új Munka Törvénykönyvének legfontosabb változásai.
1 Járulékok változásai 2009 – 2010 Pásztorné Szerezlai Márta november 04.
évi változások a társadalombiztosítási rendszerben (járulékok, egészségügyi hozzájárulás)
GINOP / „Út a munkaerőpiacra" GINOP Ifjúsági Garancia program A Veszprém Megyei Kormányhivatal részprojektjei 2016.
Tájékoztató a bérkompenzációval kapcsolatos kérdésekről és az ahhoz kapcsolódó - 5% alatti - pályázati lehetőségről Békéscsaba, február 17. Előadó:
A Végrehajtó Ügynökség, a pályáztatást támogató elektronikus rendszerek, valamint az elszámolhatóság főbb kérdéseinek bemutatása Németh Veronika – NFFKÜ.
Az új közbeszerzési törvény megalkotásának körülményei, várható jövőbeli változások május 26. Dr. Kovács László Miniszterelnökség Közbeszerzési Szabályozási.
Heves Megyei Kormányhivatal Egészségbiztosítási Pénztári Szakigazgatási Szerve Heves Megyei Iparkamara - Mire figyel a hatóság? Előadássorozata Augusztus.
Fontosabb szja és járulék változások január 1.
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás.
KÖZHASZNÚSÁG MEGTARTÁSA, - MEGSZERZÉSE Molnár Elvira Bács-Kiskun Megyei Civil Információs Centrum 2014.
Aktualitások és változások a pedagógiai szakszolgálati feladatellátásban 2016 őszén 1.
A kifizetési kérelem összeállítása TÁMOP-3.2.9/B-08 Audiovizuális emlékgyűjtés.
Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ Szőke István szakmai igazgató Pécs, január 29. A gazdasági válság foglalkoztatásra gyakorolt hatásának.
A munkahelymegőrző támogatás. Alapja  Az évi IV. tv. (a foglalkoztatás elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról) 18. §.  A 6/1996. (VII.16.)
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
Különadók 2011, Ágazati különadók 2010.december 4-től hatályos 2010.december 4-től hatályos Adókötelezettséggel érintett tevékenység kör: Adókötelezettséggel.
Országos szakképzési tanévnyitó igazgatói értekezlet 2010/2011. tanév Tájékoztató a szakiskolai tanulmányi ösztöndíjról Fodor Istvánné mb. főigazgató-helyettes.
A szaktanácsadás szolgáltatási terület dokumentációja Némethné Józsa Ágnes Intézményfejlesztési referens.
A TANULÓSZERZŐDÉS, MINT A DUÁLIS KÉPZÉS MOTORJA InnoLignum Sopron Erdészeti és Faipari Szakvásár és Rendezvénysorozat Szeptember 8. Soproni kereskedelmi.
Gazdasági jog IV. Előadás Egyes társasági formák Közkeresleti társaság, betéti társaság.
Gazdasági jog III. Előadás Általános szabályok A Gt. általános része.
GINOP Gyakornoki program – pályakezdők támogatására - ismertető -
Pénztárgépek beszerzésének támogatása 2016
A szerkezetátalakítási programban bekövetkezett változások
Egyéb munkaerő-piaci programok
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
A közérdekű munka büntetés végrehajtása az önkormányzatoknál
TÁMOP / „A hátrányos helyzetűek foglalkoztathatóságának javítása (Decentralizált programok a konvergencia régiókban)”
Tájékoztató a munkahelyteremtő pályázati programról
Adományok adózási kérdései
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
Az ellátottjogi képviselő feladata az
A rehabilitációt segítő támogatások, jogszabályi változások
Összeállította: Horváth Józsefné
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
A víziközmű-szolgáltatásról szóló évi CCIX
Szupergyors Internet Program (SZIP) Jogi akadálymentesítés megvalósítása: Jogalkotással is támogatjuk a fejlesztéseket dr. Pócza András főosztályvezető.
Tóth Gábor Heves Megyei Kormányhivatal Jogi és Koordinációs Főosztály
A kollektív szerződés Dr. Fodor T. Gábor Ügyvéd
Bértárgyalási alternatívák 2010-re
Az „Út a munkához” program évi változásai
SZÁMVITEL.
A HEVES MEGYEI KORMÁNYHIVATAL MUNKAÜGYI KÖZPONTJÁNAK 2011
Intézmény-akkreditáció szakképző intézmények kérelme esetén
Szociális ellátást igénybevevők szükségletei – és szolgáltatásai
A évi pályázati felhívás legfontosabb szabályai
A TB rendszerek koordinációja az EU-ban
A POSTAPARTNER munkaerő-piaci program
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
Közfoglalkoztatásból a versenyszférába- segítő munkaerőpiaci program
Munkaügyi hatósági feladatok 2018.
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Önkormányzati Pénzügy „Változások”-2010 Budapest
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
ÁLTALÁNOS FORGALMI ADÓ évi évközi változások
Adatszolgáltatás a számlákról
Hallgatói ösztöndíjak
Készletek transzformációja
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Kérdőív a Pénzmosás és terrorizmus finanszírozása megelőzésének és megakadályozásának ellenőrzésére Készítette: Dancsné Veres Mária 2/24/2019.
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
Tájékoztató az EPER pályázati folyamatáról
Pappné dr. Fülöp Enikő Nyírbátor Város Jegyzője OEVI vezető
Az „Út a munkához” program évi változásai
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Előadás másolata:

2017. évi támogatások elszámolása Szekszárd, 2017. október 5.

2017. évi támogatások elszámolása A házi segítségnyújtás- és a szociális ágazati összevont pótlék állami támogatásának elszámolásával kapcsolatos dilemmák Szekszárd, 2017. október 5. 2017. évi támogatások elszámolása

Az előadásom három (négy) fő témája Házi segítségnyújtást végző fenntartók támogatása Önkormányzati fenntartók Egyházi és nem állami fenntartók Szociális ágazati összevont pótlék / bölcsődei pótlék támogatás Minimálbér és garantált bérminimum támogatás 2017. évi támogatások elszámolása

Főbb jogszabályok – támogatásokkal kapcsolatos szabályok Magyarország 2017. évi központi költségvetéséről szóló 2016. évi XC. törvény 2. melléklet III/1. Szociális ágazati összevont pótlék (helyi önkormányzatok) 2. melléklet III/3/d) Házi segítségnyújtás (helyi önkormányzatok, egyházi és nem állami fenntartók) 2. melléklet Kiegészítő szabályok 5. A III. jogcím szerinti támogatásokra vonatkozó speciális kiegészítő szabályok 8. melléklet IV: Szociális ágazati összevont pótlék (egyházi és nem állami fenntartók) Az egyházi és nem állami szociális fenntartóknál dolgozók részére a 2017. évben kifizetésre kerülő minimálbér és garantált bérminimum támogatásáról szóló 123/2017. (VI. 7.) Korm. rendelet A bölcsődében és a mini bölcsődében foglalkoztatott, középfokú végzettséggel rendelkező kisgyermeknevelők részére 2017. évben kifizetésre kerülő bölcsődei pótlékhoz nyújtott támogatásról szóló 462/2016. (XII. 23.) Korm. rendelet 2017. évi támogatások elszámolása

Főbb jogszabályok – szakmai szabályok A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (Szoc.tv.) (fontos megemlíteni 94/L. §-t; Gyvt. 145. § (3) bekezdését) A közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény (Kjt.) A közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvénynek a szociális, valamint a gyermekjóléti és gyermekvédelmi ágazatban történő végrehajtásáról szóló 257/2000. (XII. 26.) Korm. rendelet (Kjtvhr.) A személyes gondoskodást nyújtó szociális intézmények szakmai feladatairól és működésük feltételeiről szóló 1/2000. (I. 7.) SzCsM rendelet A szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi igénybevevői nyilvántartásról és az országos jelentési rendszerről szóló 415/2015. (XII. 23.) Korm. rendelet 2017. évi támogatások elszámolása

Házi segítségnyújtást végzők támogatása 1. A támogatásra az a települési önkormányzat / nem állami fenntartó (41. § (1) bekezdése alapján) jogosult, amely a házi segítségnyújtást a Szoctv. 63. §-a alapján és a külön jogszabályban foglalt szakmai szabályoknak megfelelően működteti. A támogatás a települési önkormányzatot / nem állami fenntartót (41. § (1) bekezdése alapján) a házi segítségnyújtás keretében ellátott személyek száma szerint illeti meg. társulás esetén a fajlagos összeg 130%-a igényelhető; egy ellátott naponta a da)-db) jogcímek közül csak egy jogcímen vehető figyelembe; a támogatás szempontjából nem vehető figyelembe az ellátott arra a napra, amelyen nappali ellátásban is részesül (Kv.tv. 2. melléklet Kiegészítő szabályok 5/ie) pont); 2017. évi támogatások elszámolása

Házi segítségnyújtást végzők támogatása 2. da) szociális segítés fajlagos összeg: 25.000 Ft/fő; kizárólag szociális segítésre megállapodást kötött ellátottak után jár; a feladat ellátható közfoglalkoztatottak alkalmazásával, de ez esetben a támogatás kizárólag a feladat ellátásával összefüggő kiadások közfoglalkoztatáshoz kapcsolódó egyéb állami támogatással nem fedezett részére használható fel; az ellátottak számának meghatározása: tervezéskor a szociális segítés keretében ellátottak éves becsült száma, elszámoláskor a szociális segítésben részesülők tevékenységnaplója alapján naponta összesített ellátottak száma osztva 251-gyel. db) személyi gondozás fajlagos összeg: 210.000 Ft/fő kizárólag személyi gondozásra megállapodást kötött ellátottak után jár; a feladat ellátásában közfoglalkoztatottak nem működhetnek közre; Elszámoláskor a személyi gondozásra megállapodással rendelkezők és az ellátást ténylegesen igénybe vevők számának meghatározása: a tevékenységnapló alapján összesített órák száma osztva 252-vel. Az 1/2000. (I. 7.) SzCsM rendelet 2. melléklet 3. pontja alapján kell eljárni. 2017. évi támogatások elszámolása

Házi segítségnyújtás támogatása 3. A kizárólag szociális segítésben részesülő - éves átlagban számított - ellátottak száma nem haladhatja meg az adott intézménynél, szolgáltatónál házi segítségnyújtásban részesülő - éves átlagban számított - összes ellátott 50%-át. (1/2000. (I. 7.) SzCsM rendelet 25. § (3a) bekezdése) Egy ellátott esetében azon napok számának, amelyen számára személyi gondozást is nyújtottak, éves átlagban el kell érnie az összes gondozási nap legalább 50%-át. (1/2000. (I. 7.) SzCsM rendelet 25. § (3b) bekezdése) Házi segítségnyújtás szakmai létszámnormái: a) házi segítségnyújtás 5. számú melléklet A) pontja szerinti tevékenységnaplóban összesített óraszám alapján - szociális gondozó 1 fő b) 10 vagy több főállású szociális gondozó esetén - vezető gondozó 1 fő 2017. évi támogatások elszámolása

Házi segítségnyújtás támogatása 4. Házi segítségnyújtás keretében nyújtott személyi gondozás esetén a szociális gondozók havi számát az 5. számú melléklet A) pontja szerinti tevékenységnaplókban ellátottanként, havonta rögzített időtartamok összesítése alapján kell meghatározni. A tevékenység megkezdésének első hónapjában a megállapodásokban rögzített időtartamok összesítése az irányadó. Egy gondozó közvetlen gondozásra fordított havi órakerete 147 óra. Ellátotti szám számítása: 21 óra = 1 fő ellátott. (1/2000. (I. 7.) SzCsM rendelet 2. sz. melléklet Kiegészítő szabályok 3. pont) A támogatás legfeljebb egymást követő 60 napig igényelhető arra az ellátotti létszámra is, amely az önkormányzat által foglalkoztatott szociális gondozói létszám alapján a külön jogszabály szerint számított maximális ellátotti számot meghaladja. (Átlátható nyilvántartás!) az ellátottak száma egyetlen napon sem haladhatja meg a szolgáltatói nyilvántartásban meghatározott ellátotti létszám 110%-át, éves átlagban pedig annak 100%-át (Kv.tv. 2. melléklet Kiegészítő szabályok 5/h) pont); 2017. évi támogatások elszámolása

Egyházi és nem állami fenntartók elszámoló adatlapja 2017. évi támogatások elszámolása

Házi segítségnyújtás – „gondozási napok tábla” 1. Fenntartó neve: 2. Engedélyes neve: 3. Címe: 5. számú melléklet 4.Támogatás jogcíme: 5. Szolgáltatói nyilvántartás szerinti engedélyezett ellátható személyek száma / férőhelyszám: KIMUTATÁS a gondozási napoknak /a gondozási órák / a tényleges ellátotti létszámnak / az igazolt munkaórák számának / a gondozási napokon ténylegesen betöltött férőhelyek számának / a rendelkezésre álló férőhelyek számának 2017. évi alakulásáról* Dátum Január Február Március Április Május Június Július Augusztus Szeptember Október November December Összesen 1.   2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. 13. 14. 15. 16. 17. 18. 19. 20. 21. 22. 23. 24. 25. 26. 27. 28. 29. 30. 31. Összesen: , *Megjegyzés: kérjük a megfelelőt aláhúzni (adott ellátási formának megfelelő) A Kimutatást engedélyesenként, azon belül támogatás jogcímenként külön-külön kell kitölteni. A fenti adatok az ellátottakról szóló nyilvántartásokban foglalt adatokon alapulnak, kizárólag azon ellátásokat tartalmazzák, melyek a KENYSZI nyilvántartásban is szerepelnek (kivéve éjjeli menedékhely, bölcsőde, a falugondnoki/tanyagondnoki szolgáltatás, a gyermekétkeztetés, valamint népkonyha esetén), és a valóságnak megfelelnek. Dátum: ……………….…………………….……….. _____________________________________________ A fenntartó kéviselőjének aláírása és bélyegzője 2017. évi támogatások elszámolása

Szociális ágazati összevont pótlék támogatás 1. A 2. melléklet, Kiegészítő szabályok 2. pont c) alpontja szerinti, települési önkormányzattól történő feladat-, illetve intézményátvétel esetén a fenntartó a tényleges átadás-átvétel időpontjától jogosult a támogatásra, amennyiben az egyéb jogszabályi feltételeknek megfelel. (Kv.tv. 8. melléklet IV. pont) A támogatás éves összegének meghatározása T = Plsz * Kjtvhr. szerinti pótlék összege *12*(1 + a szociális hozzájárulási adó mértéke), de legfeljebb a kifizetett szociális ágazati összevont pótlék és annak a szociális hozzájárulási adója, ahol Plsz = a szociális ágazati összevont pótlékra jogosult foglalkoztatottak száma, a foglalkoztatottak éves tényleges átlaglétszáma közalkalmazotti jogviszonyban töltött idő és fizetési osztály figyelembevételével. (Kv.tv. 8. melléklet IV. pont) 2017. évi támogatások elszámolása

Szociális ágazati összevont pótlék támogatás 2. Kiegészítő rendelkezések: A nem állami szociális fenntartó a támogatásra akkor jogosult, ha a Kjtvhr. szerinti szociális ágazati összevont pótlék teljes összege tényleges bérnövekedésként jelenik meg a foglalkoztatott számára. Nem nyújtható támogatás a szociális ágazati összevont pótléknak a Kjtvhr.-ben meghatározott összegén felül nyújtott összege és annak közterhei kifizetéséhez. A támogatás kizárólag a 2017. évben szociális ágazati összevont pótlékra kifizetett, továbbá annak ténylegesen megfizetett közterheire használható fel. A támogatás terhére más jogcímen kifizetés nem teljesíthető. 2017. évi támogatások elszámolása

Szociális ágazati összevont pótlék támogatás elszámolása Két időszakra kell megbontani az éves átlaglétszámot (hasonlóan a 2016. évi kiegészítő pótlék támogatáshoz) (szoc.ho mértékének változása, pótlék összegének változása miatt; (Bölcsődei pótlék) 2017. évi támogatások elszámolása

Minimálbér és garantált bérminimum támogatás 1. A támogatás a minimálbér és a garantált bérminimum 2017. január 1-jétől történt emelkedése miatt a) az alapbér, valamint az ahhoz kapcsolódó szociális hozzájárulási adó tekintetében, továbbá b) a Munka Törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény 140., 141. és 142. §-a, a Gyvt. 15. § (10) bekezdése és az Szt. 94/L. § (6) bekezdése szerinti bérpótlékok, valamint az azokhoz kapcsolódó szociális hozzájárulási adó tekintetében keletkezett, ténylegesen felmerülő bérköltségtöbblet kifizetéséhez vehető igénybe azzal, hogy figyelembe kell venni a 2016. évi alapbér mértékéhez kapcsolódó, 2017. évi szociális hozzájárulási adó megtakarítást. 2017. évi támogatások elszámolása

Minimálbér és garantált bérminimum támogatás 2. a támogatásra az után a minimálbér, illetve garantált bérminimum emelésben érintett foglalkoztatott után jogosult, aki után 2017. évre szociális ágazati összevont pótlékra, vagy bölcsődei pótlékra tekintettel támogatást vesz igénybe; minimálbér-, illetve garantáltbérminimum-emelésben érintettnek tekintendő az a foglalkoztatott, akinél 2017. január 1-jével alapbéremelést kellett végrehajtani annak érdekében, hogy alapbére megfeleljen a 2017. évi minimálbér, illetve garantált bérminimum összegének; nem tekinthető minimálbér-, illetve garantáltbérminimum-emelésben érintettnek az a foglalkoztatott, akinek a 2016 decemberében hatályos munkaszerződése szerinti alapbére a 2017. évi minimálbért, illetve garantált bérminimumot meghaladta, abban az esetben sem, ha besorolása alapján minimálbérben, illetve garantált bérminimumban részesülne. 2017. évi támogatások elszámolása

Minimálbér és garantált bérminimum támogatás 3. A támogatás kizárólag a 2017. január - 2017. november havi foglalkoztatással összefüggésben kifizetett bérköltségtöbblethez használható fel. A támogatás terhére más jogcímen kifizetés nem teljesíthető. Az alapbérhez nyújtott támogatás felhasználásának határideje: 2017. december 31. 2017. évi támogatások elszámolása

Minimálbér és garantált bérminimum támogatás elszámolása 1. Engedélyesenkénti adatlap(1) Fenntartó neve: A csatolt adatlap sorszáma (2): Az engedélyes neve: Az engedélyes címe: Engedélyes ágazati azonosítója: Ha az engedélyes telephely, a szolgáltató, intézmény székhelye és annak ágazati azonosítója: Az engedélyes vezetőjének neve, telefonszáma, e-mail címe: Az első fokú működést engedélyező szerv megnevezése, a szolgáltatói nyilvántartásba való bejegyzésről szóló - az elszámolás időszakában hatályos - jogerős határozat(ok) száma: minimálbér és garantált bérminimum támogatásnál figyelembe vett foglalkoztatottak száma (fő): ebből: minimálbér emelés miatt (fő) ebből: garantált bérminimum emelés miatt (fő) A 123/2017. (VI. 7.) Korm. rendelet szerinti támogatás 2017. január - november havi foglalkoztatásra tekintettel elszámolható támogatás Figyelembe vehető jogviszonyban töltött idő (év) Fizetési osztályok (Ft) (3) Összesen A B C D E F G H I J 0-1 év között   1-2 év között … 46-47 év között 47-48 év között 48 év felett Összesen: (1) Az adatlapot engedélyesenként kell benyújtani (2) Az adatlapokat folyamatosan kell sorszámozni 1-től felfelé. (3) A Kitöltési útmutatónak megfelelően Kelt: …………………………………………… a fenntartó képviselőjének aláírása és bélyegzője 31. 2017. évi támogatások elszámolása

Minimálbér és garantált bérminimum támogatás elszámolása 2. Az elszámolásban – a 2017. január 1-től érvényes kötelező minimálbér, illetve garantált bérminimum összegéig – kifizetett tényleges bérköltségtöbblet összegét kell feltüntetni, az ezután fizetett szociális hozzájárulási adóval együtt. Bérköltségtöbbletként számolható el a különböző bérpótlékok alapbér emelkedése miatti költségnövekedés is (az ezután fizetett szociális hozzájárulási adóval együtt). „Alapeset”: Adott foglalkoztatott 2016. december havi alapbére: 129.000,-Ft, a 2017. január 1-től pedig 161.000,-Ft volt. A foglalkoztatott 2016. január 1-től 2017. november 30-ig alkalmazásban volt. 2017. évi támogatások elszámolása

Minimálbér és garantált bérminimum támogatás elszámolása 3. „GYIK” szerinti számolás: Emelésből adódó különbözet összege szociális hozzájárulási adó összegével, 2017. január – november hónapra (161.000 – 129.000)*11*1,22=429.440 Szoc.ho mértékének csökkenéséből adódó megtakarítás: 129.000 * (1,27-1,22) * 11 = 70.950 Bérköltségtöbbletként elszámolható összeg: 429.440 – 70.950 = 358.490 Ft 2017. évi (11 havi) alapbérköltség - 2016.évi (11 havi) alapbérköltség) 2017. január - november havi alapbérével összefüggő költsége a munkáltatónak: 161.000*1,22*11= 2.160.620 Ft 2016. évben ugyanennyi időszakra a munkáltató alapbérrel összefüggő költsége: 129.000*1,27*11= 1.802.130 Ft Különbözet (támogatásként elszámolható összeg): 2.160.620 – 1.802.130 = 358.490 Ft 2017. évi támogatások elszámolása

Minimálbér és garantált bérminimum támogatás elszámolása 4. csak a minimálbér, illetve garantált bérminimum összegéig felmerült költségtöbbletet lehet elszámolni; csak a ténylegesen felmerülő (és ki is fizetett) költségtöbbletet lehet elszámolni, ezért figyelembe kell venni, ha adott foglalkoztatott pl. betegszabadságon; betegállományban; fizetés nélküli szabadságon volt; a ténylegesen fizetendő szoc.ho mértékével kell számolni (a megtakarítást is) ha adott foglalkoztatott 2016. december 31-én követően került alkalmazásba, akkor 2016. december havi bérének azt kell tekinteni, amennyi járt volna neki, figyelemmel arra, hogy ha a 2017. évi bére magasabb, mint a minimálbér, illetve garantált bérminimum, akkor úgy kell tekinteni, mintha a 2016. decemberi bére is ugyanakkora összeggel magasabb lett volna. 2017. évi támogatások elszámolása

Minimálbér és garantált bérminimum támogatás elszámolása 5. Összefoglalva: Ki kell számolni, hogy mennyi volt az adott foglalkoztatott alapbéréből + bérpótlékokból adódó bérköltsége a foglalkoztatónak, ezt meg kell növelni az erre jutó szociális hozzájárulási adó összegével (ténylegessel, kedvezményeket is figyelembe véve). (Alapbér alatt az adott foglalkoztatottra vonatkozó kötelező minimálbér, illetve garantált bérminimum összegét értve) Ki kell számolni, ugyanezt 2016. évi december havi alapbér és szoc.ho mértékének figyelembe vételével (pl. ha 2017. évben 10 vasárnapra vasárnapi pótlék került kifizetésre, akkor 10 vasárnapra 2016. december havi bért figyelembe vételével és az akkori szoc.ho mértéket is figyelembe véve, mekkora összeget kellett volna kifizetni részére) A kettő különbözete adja a támogatásként elszámolható bérköltségtöbbletet. 2017. évi támogatások elszámolása

Minimálbér és garantált bérminimum támogatás elszámolása 5. Szeretném ismételten kihangsúlyozni a fontosságát, az elszámolásban szereplő összegeket megalapozó áttekinthető, egyértelmű nyilvántartásoknak, számításoknak !!!!! 2017. évi támogatások elszámolása

Az ellenőrzések során feltárt jellemző hiányosságok, problémák 1. Általános hiányosságok: Engedélyezett, illetve jogszabály által meghatározott létszámkorlátok túllépése; Hiányos a Gyvt. 139. § (2)-(3) bekezdései, ill. a Szoc.tv. 20/C. § (1)-(4) bekezdései szerinti nyilvántartás vezetése; Évközi be-, illetve kilépéseknél nem pontosan vették figyelembe az ellátás kezdetét, végét; A fenntartó nem végezte el évi három alkalommal a mutatószám-felülvizsgálatot; Nyilvántartások pontatlan vezetése, számítási, kerekítési hibák; A fenntartó nem biztosította az ágazati jogszabályok előírásai alapján kötelezően alkalmazandó legkisebb szakmai létszámot; Olyan ellátottakat is figyelembe vettek az elszámoláskor, akik állandó lakcíme és/vagy tartózkodási helye nem az engedélyben szereplő ellátási területen volt. 2017. évi támogatások elszámolása

Az ellenőrzések során feltárt jellemző hiányosságok, problémák 2. A támogatás felhasználással kapcsolatos problémák: A rendelkezésre álló határidőn belül nem került teljes egészében felhasználásra; Nem önálló jogalany szolgáltatók esetében a fenntartó és a szolgáltató gazdálkodása a számviteli rendben nincs elkülönítetten kezelve; A fenntartó olyan bankszámlával rendelkezik, amelyet előzetesen nem jelentett be. Ezen bankszámlákra utalta tovább a támogatás összegét. Ezen számlára nem nyújtott be felhatalmazó levelet; Több (jellemzően közüzemi) számlán a vevőként feltüntetett név, valamint a felhasználó neve és címe nem egyezett a fenntartó nevével és címével; 2017. évi támogatások elszámolása

Az ellenőrzések során feltárt jellemző hiányosságok, problémák 3. Házi segítségnyújtás: Az ellátott nem szerepelt a személyi nyilvántartásban; Megállapodás módosítását az ellátott vagy törvényes képviselője nem írta alá; a tevékenység naplót az ellátott és/vagy a gondozó nem írták alá; A tevékenység napló az ellátott és a gondozónő aláírásán kívül semmilyen más adatot nem tartalmazott; Nem állt rendelkezésre az ellátotti dokumentáció, illetve az értékelő adatlap. Az ellátottak helyett meghatalmazással nem rendelkező személyek írták alá pl. a tevékenységnaplót a gondozás igazolásaként; 2017. évi támogatások elszámolása

Az ellenőrzések során feltárt jellemző hiányosságok, problémák 4. Szociális ágazati pótlék, kiegészítő pótlék: A pótlékot ténylegesen nem biztosították a foglalkoztatottak részére; Nem a besorolás szerint történt a pótlék kifizetése; Nem a tényleges kifizetéseket vették figyelembe az elszámolás során; A pótlékot tárgyhónapban fizették ki, így nem a támogatási időszakban történt a támogatás felhasználása; Nem vették figyelembe a besorolás január 1-jei változását, a decemberi besorolás szerint történt az elszámolás az egész támogatási időszakra vonatkozóan; Az éves átlaglétszámot nem a naptári napok, hanem a tényleges munkanapok alapján határozták meg; Betegszabadság és táppénz miatt nem csökkentették a pótlékok összegét, 2017. évi támogatások elszámolása

Az ellenőrzések során feltárt jellemző hiányosságok, problémák 5. Olyan személy után számoltak el pótlékot, aki megbízási szerződéssel volt foglakoztatva; Az éves átlaglétszám meghatározásakor a részmunkaidőben foglalkoztatottakat nem teljes munkaidőre átszámított létszámmal vették figyelembe; Év közben létrejövő és megszűnő munkaviszonyok esetében a fenntartó időarányosan számolta ki az éves átlaglétszámot; A fenntartó nem tudta alátámasztani dokumentumokkal az elszámolásban szereplő adatokat, a munkavállalók részére megállapított ágazati illetve kiegészítő pótlék sme a munkaszerződésekből, sem pedig egyéb dokumentumokból nem volt megállapítható; Nem volt megállapítható egyértelműen, hogy a munkavállalókat milyen fizetési osztály és fokozatba sorolta be a fenntartó; A fenntartó nem 2015. december 1. és 2016. november 30. közötti időszakra számolta az átlaglétszámot, hanem 2016. január 1. és 2016. december 31. közötti időszakra. 2017. évi támogatások elszámolása

A 2017. évi támogatások elszámolása KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! A 2017. évi támogatások elszámolása