A kutatástámogatás kérdőjelei – Corvinus Egyetem

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Pécs Megyei Jogú Város Ifjúságpolitikai Koncepciója és Cselekvési Terve „Csellengő fiatalok” - Az ifjúságpolitika komplexitása – 2007.március
Advertisements

Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
Az új közbeszerzési törvény megalkotásának körülményei, várható jövőbeli változások május 26. Dr. Kovács László Miniszterelnökség Közbeszerzési Szabályozási.
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
A BKIK Oktatási Igazgatóságának és Oktatási Nonprofit Kft-jének feladatai.
MTMT feladatok és eredmények a Semmelweis Egyetem Központi Könyvtára közreműködésével Áncsán Gizella Semmelweis Egyetem Központi Könyvtár
A MEGALAPOZÓ KUTATÁSOKRÓL A felsőoktatás és a munkaerőpiac kongruenciájának mintázatai Jancsák Csaba PhD SZTE JGYPK AHI ATT TÁMOP A/1-11/
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
AZ ELEKTRONIKUS KÉPZÉS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA INFORMATIKA A FELSŐOKTATÁSBAN DEBRECEN DR. ZÁRDA SAROLTA GÁBOR DÉNES FŐISKOLA.
1 Helyi szintű egyeztetés a köznevelés terén KEF országos konferencia Budapest, március 06. Simonyi István Emberi Erőforrások Minisztériuma KÖZNEVELÉS-FEJLESZTÉSI.
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Széchenyi Programirodák szervezete és működése
MEKkora a MEK köre? A 23 éves Magyar Elektronikus Könyvtár által elért eredmények és hatások Drótos László Országos Széchényi Könyvtár E-könyvtári Szolgáltatások.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Információs Társadalom Parlamentje, június 1., Budapest
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
A felsőoktatási tanácsadás országos módszertani fejlesztése
Barcsák Marianna KPSZTI
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
KSH Statisztikai koordinációs főosztály
Dr. Kovács László Főtitkár
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
A tudásközvetítés elágazási pontjai Modellváltás, szerepváltás, irányváltás a tudományos könyvtárakban A tudás – befektetés a jövőbe 75 éves a Magyar Könyvtárosok.
Mayer József Budapest február 27.
„Társadalmi Innovációk generálása Borsod-Abaúj-Zemplén megyében”
Integráció a felsőoktatási könyvtárak szolgáltatásfejlesztésében
Kispálné Horváth Mária
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Magyar Tudományos Művek Tára
MTMT szervezeti hierarchia kialakítása a Széchenyi István Egyetemen
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
A MOTIVÁCIÓ SZEREPE ÉS HATÁSKÖRE A KÖZOKTATÁSBAN ÉS A FELSŐOKTATÁSBAN
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
Monostoriné Hörcsik Renáta
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A kiváltást tervezők / megvalósítók és Az fszk TÁRS projektje közti együttműködés rendszere EFOP VEKOP TÁRS projekt.
1993-as közoktatási törvény
Szakmai köszöntő Dr. Csizmadia Zoltán tanszékvezető, egyetemi docens
Intézmény-akkreditáció szakképző intézmények kérelme esetén
Feladatrendszerek és közszolgáltatások alprogram
Dr. Hubai Ágnes Közbeszerzési Tanácsadók Országos Szövetsége, elnök
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Bemutatkozik az iskolapszichológus
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Felhasználóképzés a kórházban
INFOÉRA Zsakó László Informatikai tanárszak problémái ELTE Informatikai Kar Juhász István-Zsakó László: Informatikai.
Új pályainformációs eszközök - filmek
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Tájékoztatás a évi Országos Statisztikai Adatfelvételi Program (OSAP) teljesüléséről az Országos Statisztikai Tanács és a Nemzeti Statisztikai Koordinációs.
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
A GWP KKE régió aszálykezelési útmutatója
Célegyenesben vagy a rajtvonalnál?
Rappai Gábor, szeptember 25.
Intézmény minőségirányítási programja
Fehér Gyűrű Közhasznú Egyesület – TÁMOP 5.6.1/C projekt
Gyker.uni-eszterhazy.hu A külső szakmai gyakorlatok adminisztrációját támogató rendszer használatának bemutatása EKE  Kutatáshasznosítási Iroda Gyakorlati.
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Előadás másolata:

A kutatástámogatás kérdőjelei – Corvinus Egyetem Nagy Zsuzsanna Budapesti Corvinus Egyetem Egyetemi Könyvtár Nyitott tudomány a magyar tudományos életben Budapest, BCE Egyetemi Könyvtár, 2016. március 3.

Szervezeti keretek 2007-től szakterületként új feladat: tanszéki kapcsolattartás (tájékoztatással együtt) 2012-től osztályként: Oktatás- és kutatástámogató osztály a karokkal, képzésekkel való zavartalan együttműködés biztosítása, az igények és információk közvetítése; a szolgáltatási perszonalizáció elvégzése, elsősorban az Egyetem oktatói számára; a kutatások és kutatás-nyilvántartási tevékenység támogatása; az információs írástudás oktatása, információ használati ismeretek és készségek közvetítése 2015-től pluszként tudománymetriai szolgáltatások nyújtása, fokozatszerzési és pályázati tevékenység bibliometriai támogatása; Párhuzamosan: Elektronikus tartalomkezelési és könyvtári informatikai osztály – repozitórium működtetése, nyílt hozzáférés, tanácsadás

Működés Valóságos tevékenységek tájékoztatás és információgyűjtés (KÖD…) gyarapítási lehetőségek, konkrét kérések publikációs nyilvántartás (egyetemi, majd MTMT – új feladat, fegyelem?) publikációs, tudománymetriai tanácsadás (új terület) fokozatszerzési eljárás támogatása (extrém kérések is repozitórium építése, felvilágosítás, OA népszerűsítés (idegenkedés, ismerethiány - szellemi tulajdonjogok) publikáció menedzsment/tudományos önmenedzselés módszertan – alkalmazások, közzététel, tudományos közösségi hálózatok (ResearchGate, Academia.edu, LinkedIn, Mendeley, hol-mit, mire jó, ), új értékelési filozófia – altmetrics (egyedi hatásmérés, társadalmi hatás) szellemi tulajdonjogok ismeretterjesztés – saját művek, oktatásban felhasznált anyagok

Gyakorlati tapasztalatok kapcsolatok esetlegessége (személyfüggő, tanszékvezető szerepe) könyvtárosok megítélése változó MTMT dominanciája – a kutatástámogatás legfőbb terepe, adatbevitel és korrekció is, tervezhetetlen munkaterhelés) repozitóriumi tartalom lassú bővülése, oktatók-kutatók érdeklődése csekély, túl nagy oktatási terhelés, szabályok figyelmen kívül hagyása, teljesítményértékelési rendszer,…

Nehézségek, veszélyek Mi hiányzik könyvtári oldalon a kutatási munkafolyamat ismerete tudományterület ismerete biztos nyelvtudás (angol) tudománypolitika ismerete (nemcsak könyvtári oldalon) önbizalom Szervezeti problémák intézményi politikák hiánya (OA mandátum, kutatási politika, OA finanszírozási) intézményi megoldások korszerűtlensége (nincs kutatási információs rendszer, CRIS) kutatás = pályázat ??? kutatói motiváció

Nehézségek, veszélyek A tudománypolitika irányítási jellemzői (országos) erősen központosított tudományértékelési rendszer (MTMT alapján, jogszabályok, kötelező előírások) koherencia hiánya (52 változásjegyzék az MTMT-ben, …) küzdelem a különböző tudományterületek sajátosságaival, sőt művészeti doktori iskolák is párhuzamos nyilvántartások, értékelések, mutatók (MTMT és ODT publikációs oldal, folyóiratrangsorok, pl. 9 lista az MTA IX. osztályában + egyetemi doktori iskolákban, értékelő táblázatok: általános, összefoglaló, szakterületi, NKFIH…, nyilvános felület, szerzői munkafelület…) MTMT-ben széttagolt feladatok és felelősségek – szerző – adminisztrátor- könyvtáros -központi admnisztrátor - ODT munkatárs-értékelő bizottság…

Könyvtárosi dilemmák szakosodás mértéke – csak kutatástámogatás? (több és frissebb tudás a területen – kitekintés és alkalmazhatóság csökken) kettős ill. bizonytalan lojalitás (könyvtár – oktató, tanszék) asszisztensi szerep vs. szakmai tanácsadás több elismerés, nagyobb elégedettség a személyes segítségadásban bizonytalanság a fogadó oldalon is – munkaköri kötelesség vagy egyéni szívességek könyvtárosi munka vs. díjazásért végzett magánmunka a könyvtárosi magánmunka finanszírozása (egyetemi keret, kutatási keret, egyéb…?) lemondhat-e a könyvtár munkatársak munkájának szervezéséről?

Tovább… ??? részvétel a kutatási adatkezelésben könyvtárosi tudás, készségek fejlesztése kutatás kiterjesztése a hallgatókra intézményi kutatástámogatás (nemcsak egyéni) – politikák kidolgozása, alkalmazások ajánlása, háttér szolgáltatások, elemzések ???