SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
1 MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2008 Versenyképesség Minőség Boldogulás Menner Ákos.
Advertisements

Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. ÚJSZÁSZ VÁROS ÖNKORMÁNYZAT „21. századi módszerek.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
Pedagógus Hivatás Munkacsoport dr. Liptai Kálmán az MRK alelnöke dr. Gloviczki Zoltán az MRK Pedagógusképzési bizottságának elnöke.
„Dolgozva tanulj!” Tájékoztató a „Gyakorlati oktatók továbbképzése a szakképzésben” című TÁMOP B-13/ projekt feladatairól
AZ OEFI TÁMOP / SZÁMÚ ”EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI SZAKMAI HÁLÓZAT LÉTREHOZÁSA” CÍMŰ KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJE FELADATAI
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
1. Bethlen Gábor Középiskola, Szakképző Iskola és Kollégium Nyírbátor 2 Iskolai közösségek A tanulók összetétele: A tanulói létszám jelenleg:780 fő –Szakközépiskolai.
„Tudás – Érték – Tapasztalat integrációs program” TÁMOP A-11/ Nyitókonferencia Február 23.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése és a szolgáltatást támogató eszközök beszerzése a sajátos.
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
TÁMOP B-13/ SZAKMAI-MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS A KOMPLEX TELEPPROGRAM ÉS AZ ELNÉPTELENEDŐ FALVAK TÁRSADALMI GAZDASÁGI FOLYAMATAINAK MEGFORDÍTÁSÁT.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése.
Bolyai Farkas Szakképző Iskola „ Régi hagyományok… … új tudományok”
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Lendületben a Pénziránytű Iskolahálózat
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Az „első lépés” TÁMOP
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
TÁMOP / „A hátrányos helyzetűek foglalkoztathatóságának javítása (Decentralizált programok a konvergencia régiókban)”
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Barcsák Marianna KPSZTI
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
Új továbbképzési lehetőségek tanároknak és oktatóknak
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
Mayer József Budapest február 27.
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Dél-alföldi Regionális Munkaügyi Központ
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
A MOTIVÁCIÓ SZEREPE ÉS HATÁSKÖRE A KÖZOKTATÁSBAN ÉS A FELSŐOKTATÁSBAN
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
Mátészalkai Szakképző Iskola
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
A program általános célja
MEGKEZDTÜK A FELKÉSZÜLÉST A TANULÓI LAPTOP PROGRAMRA
HHR.
A Nemzeti Pályainformációs Portál
„Mindegy, hogy képességeid mekkorák, fő, hogy a tőled telhető legjobbat formáld belőlük és általuk.” (Weöres Sándor)
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
Felhasználóképzés a kórházban
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
Lorem ipsum.
HIRING 101: BEVEZETÉS A TOBORZÁS-KIVÁLASZTÁSBA
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
A Tanácsadók Virtuális Közösségének
Iskolai szociális segítő
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
Intézményvezetők tájékoztatása Nyíregyházi Egyetem
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
Előadás másolata:

SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM

Memorandum az egész életen át tartó tanulásról A tanuláshoz való hozzáférés biztosítása mindenki számára Prioritást biztosítani Európa legfőbb tőkéjének, az embernek Hatékony oktatási és tanulási módszerek kifejlesztése Javítani a tanulás – különösen a nem-, illetve informális tanulás - értékelési módjain Javítani a tanulási lehetőségekről való információhoz való hozzájutáson, a tanácsadás módszerein Közelebb vinni az egyénhez a tanulási lehetőségeket Nem-formális és informális tanulás között az a különbség, hogy a nem-formálisnál a cél a tanulás, de maga a tanulás nem szervezett keretek keretek között zajlik. Ilyen lehet például, amikor egy használati utasítás áttanulmányozásával megtanulunk egy új eszköz, anyag használatát. Az informális tanulásnak pedig nem is célja a tanulás, de mégis tanulunk. Ilyen például, amikor egy baráti beszélgetés keretében tanulunk.

A szakképzést előkészítő évfolyam célja A felzárkóztatás, s ezen belül a tanulókban a társadalmilag hasznos magatartásformák kialakítása A tanuláshoz szükséges motiváció megteremtése A munkavégzésre való szocializálás A pályaválasztási döntés megalapozása

A szakképzést előkészítő évfolyam célja A szakmai vizsgára történő felkészülés előkészítése a szakmatanuláshoz szükséges bemeneti kompetenciák elsajátítása által A tanulók élettervezésének elősegítése Sikerélményhez juttatás a tanulásban és a munkában

Az előkészítő évfolyam feladatai Szocializáció Alapkészségek fejlesztése (kulcskompetenciák) Pályaorientáció Szakmai alapozás, felkészítés a szakmák tanulására

Bizonyítvány A felzárkóztató oktatás szakképzést előkészítő évfolyamának befejezéséről kiállított iskolai bizonyítvány a szakiskola első szakképzési évfolyamába lépésre jogosít.

2007 feladatai Projektbank fejlesztés Felkészítés, továbbképzés Műhelymunkák közösen Szakértői segítség Horizontális tanulás Nyelvtanárok képzése Beiskolázás támogatása Eszközfejlesztés

Teendők Ügyes, okos eszközbeszerzés Jó szakértő kiválasztása Szükséges és hasznos továbbképzések PR!!!!! Korrekt elszámolás okt. 30.

Javaslatok Pedagógusok belső továbbképzése, bemutató foglalkozások, helyi elismertetés, továbbadás Multiplikáció a térségben Beiskolázási stratégia kidolgozása, folyamatos megvalósítása

2008 tervezett tevékenységei Horizontális tanulás támogatása, regionális együttműködések, műhelymunkák Pályázat intézmények és pedagógusok, szakértők számára a jó gyakorlatok bemutatására Módszertani anyag fejlesztése a továbbtanulás és nyomonkövetés támogatására

2008 tervezett tevékenységei „Irodalmi” pályázat a reintegráció eddigi tapasztalatairól Komplex támogatási és együttműködési modellek a reintegrációban Beválásvizsgálat SZFP intézményekben

2008 tervezett tevékenységei Eszközfejlesztés Továbbképzések támogatása Helyszíni szakértői támogatás

Szakképzési évfolyamok módszertani fejlesztés

Továbbképzés Moduláris rendszer bevezetéséhez szükséges kompetenciák pótlására, fejlesztésére 1 m Ft intézményenként 2007. okt. 30.!!

Szabadon választható tananyagmodulok Mestervizsga Motiváció Felzárkóztató Érettségi Tananyagegység formátumban is, tanulási útmutatóként is

2008 feladatai Tananyagok, tanulási útmutatók fejlesztése a moduláris rendszerű OKJ bevezetéséhez Pályázat, modellek és jó gyakorlatok, moduláris rendszerű helyi szakmai programok készítéséhez Horizontális tanulás, intézményi csoportok támogatása a tapasztalatok átadásához

2008 feladatai Továbbképzés támogatása tananyagfejlesztéshez Könyvtárfejlesztés Eszközfejlesztés (kicsit másképp)

Szabadon választható tananyagmodulok Mestervizsga Motiváció Felzárkóztató Érettségi Tananyagegység formátumban is, tanulási útmutatóként is Milyen legyen még?

Köszönöm a figyelmet! : www.szakma.hu : nagy.zoltan@szakma.hu : 36-1-4345779