IT feladatok kiszervezhetősége kis és közepes vállalatok esetén

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
Advertisements

ADATSZERZÉS, INFORMÁCIÓ HASZNOSULÁS Biztonságtudatos vállalati kultúra Készítette: Jasenszky Nándor egyetemi szakoktató NKE NBI TEH tanszék.
Számítógépes alapismeretek Kommunikáció Információs és Kommunikációs Technológiák (IKT)
A kártyanyomtatás fortélyai Csákvári Krisztián Kártya és címke gyártás
Miért jó informatikusnak lenni? Készítették: Varga Dániel, Kéri Márk.
Kocsis Tibor Kaposvár, március 01. Vállalatok K+F+I tevékenységének támogatása.
1 Számítógép Hálózatok A hálózatok kialakulása, alapfogalmak Készítette: Csökmei István Péter ( CsIP ) Szegedi Tudományegyetem Természettudományi Kar levelező.
Green IT Az informatika zöld jövője Compton Informatikai Zrt.
Bemutatkozás Fodor Noémi Gépészmérnök – mérnöktanár Környezetirányítási szakértő TAR-ZERT Auditor Minőségirányítási vezető.
Az információs forradalom  Minden jog fenntartva.
Mindent a „Vállalkozások komplex infokommunikációs és mobilfejlesztéseinek támogatása” című pályázati kiírásról.
TARTALOM BREVIÁRIUM – RÖVID MAGYARÁZATOK NÉGY ESZKÖZ BERUHÁZÁSTERVEZÉS ÉS -MENEDZSMENT Bevezetés Főszereplők Az eszközök Tanulság ESZKÖZÖK és ERŐFORRÁSOK.
AZ ELEKTRONIKUS KÉPZÉS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA INFORMATIKA A FELSŐOKTATÁSBAN DEBRECEN DR. ZÁRDA SAROLTA GÁBOR DÉNES FŐISKOLA.
A biztos befektetés Szabó Gábor Brand manager IBM Magyarország Budapest,
A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE május 26.. A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE Beszerzés vs. közbeszerzés Az új közbeszerzési törvény tükrében Willinger Kornél NVMT Elnökségi.
„Internetes kommunikáció” pótkurzus Készítette: Tóth Tímea Szak: Tantárgykódja: Tanár neve:
Kiszervezés szolgáltatói szemmel Tóth Zoltán november 9.
Új irányok az emberi erőforrás gazdálkodásban Fiatal regionalisták VIII. országos konferencia Győr, október Szűcs Ágnes Nyíregyházi Főiskola.
Internet tudományos használata
Gazdasági informatika - bevezető
Egy évtized a TOP 100 elemzések tükrében
„Rendszerelmélet és SAP Business One, akár pályázati forrásból?”
DIGITÁLIS VÁSÁRLÁSOK, GENERÁCIÓS KÜLÖNBSÉGEK
Vírusvédelem - ESET NOD32 cseréje – KASPERSKY ENDPOINT SECURITY FOR BUSINESS ADVANCED vírusvédelmi megoldás - piacvezető, legmodernebb megoldás - központalag.
Tájékoztató a munkahelyteremtő pályázati programról
Mastermind A tudatos vállalkozók agytrösztje
Van ötletem, de hogyan valósítsam meg?
A hazai üzleti környezet és az innováció
A helyzet jó, de nem teljesen reménytelen. A háztartás pénze és ideje.
Az Internet megismerése
Esélyek a munkaerőpiacon
Számítógép generációk
Munkavállalás az EU/EGT tagállamokban
Informatikai szakképesítéseink
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
K+F+I pályázati lehetőségek vállalkozásoknak!
A közigazgatással foglalkozó tudományok
A Digitális szakadék csökkentése (GINOP-6. 1
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
A cégvezetők problémái az informatikával kapcsolatban
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
„AZ IGÉNYTŐL A MEGVALÓSULÁSIG” HONI PLUSZ EGYESÜLÉS – GAIASOLAR KFT.
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Verseny a bankszektorban
A Hálózat és Az internet
Cipész, maradj a kaptafánál!
AZ OKOSHÁZAK BEMUTATÁSA
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Felhasználóképzés a kórházban
AGRION Vállalkozásfejlesztő Iroda
Modern Vállalkozások Programja
Környezeti Kontrolling
Informatika - 1. alkalom szeptember 27. E1 előadó
Új pályainformációs eszközök - filmek
Vállalati fenntarthatóság
A számítógép története
(Geolevel Geoinformatikai és Szolgáltató Kft.)
HIRING 101: BEVEZETÉS A TOBORZÁS-KIVÁLASZTÁSBA
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Informatika - 1. alkalom szeptember 27. E1 előadó
Iskolai szociális segítő
Energetikai Intézkedési tervek végrehajtása
Az MKET új stratégiája – Szolgáltató MKET
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
IT biztonsági monitoring eseményfelügyelet, bizonyítékok,
A program értékelése Kerekasztal beszélgetés
KONFERENCIA KAFFEE projekt Óvári Márta Köznevelési Főosztály
Előadás másolata:

IT feladatok kiszervezhetősége kis és közepes vállalatok esetén (Mit, kivel, hogyan lehet vagy érdemes kiszervezni) 2005.november 9. Győr

Miről fogok beszélni ? Fogalom magyarázat - Mi az az IT vagy ICT Outsourcing ? Történelem - Informatikai szolgáltatások történeti áttekintése Mi a kiszervezés célja ? Dilemmák - Érdemes e belefogni ? Kiszervezési lehetőségek - Milyen szolgáltatások érhetők el a piacon ? Szolgáltatók - Kihez lehet fordulni ? A HOA szerepe - Milyen segítséget kérhet a HOA-tól a KKV ?

Fogalom magyarázat IT – Információ Technológia, de ez ma inkább ICT – Információ és Kommunikációs Technológia Outsourcing, outtasking – erőforrás kihelyezés vagy vásárlás, feladat kihelyezés vagy szolgáltatás vásárlás KKV – kis közepes vállalat – IT szempont nem a dolgozói létszám, hanem a felhasználó – PC- szám Kisvállalat: 1-10 PC Kis közép vállalat: 10-50 PC Közép vállalat: 50-néhány 100 PC SLA - Szolgáltatási szint megállapodás

Történelem 90-es évek eleje – nincs még PC, örökölt vagy importált nagygépes rendszerek, operátorok üzemeltetik 90-es évek dereka – terjednek a PC-k, Novell-t használunk, megjelenik a Windows, mindenki maga épít, üzemeltet és élvezi az informatikát 90-es évek második fele – „mindenki” PC-t vesz, hálózatot épít, megjelennek a rendszerintegrátorok, a külső szolgáltatók 2000-es évek eleje - a stratégiai beszállítók kora, az informatikai budget, a tervszerűség, a stratégiai gondolkodás ideje, minimalizált belső erőforrás használat, külső szolgáltatók 2005 – az outsorcing már ismert fogalom, az IT cél vagy eszköz ?

A kiszervezés iránya Az ICT kultúra, a folyamatok, az elképzelések, a technológiák, így az outsourcing is: Nyugatról keletre terjed A nagyvállalatoktól a kisebbek felé halad vagy a kisvállalkozásoktól a közepesek felé A vállalati evolúció része

A kiszervezés célja sok a bajom vele, vesződjön vele más, aki ért hozzá drága, költséget akarok megtakarítani nincs is bent megszervezve – megveszem kívülről erre utasít az anyavállalat így csinálja a konkurencia is nem tudok vagy akarok embert felvenni, alkalmazni egy ember túl sok erre a feladatra és nem tudom másra használni

Dilemmák Mit érdemes kiszervezni ? Megvenni vagy bérelni ? Saját ember vagy szolgáltató ? Mi lesz, ha nem tudom, hogyan működik, de működik ? Mi lesz, ha nem működik ? Mérhetőek az előnyök ? Tényleg felszabadulnak energiák ?

Lehetőségek Telekommunikáció outsourcing Infrastruktúra outsourcing Infrastruktúra üzemeltetés Alkalmazás szolgáltatás Üzemeltetés támogatás Rendszergazda kihelyezés Teljes outsourcing

IT Kihelyezés lépései Üzemeltetés támogatás: A cég saját maga üzemelteti a számítógépes rendszerét, viszont néha nem boldogul Szakértői díj. Rendszergazda kihelyezés: Az IT cég alkalmazásában álló szakértő, rendszergazda heti rendszerességgel karbantartja a cég számítógépes hálózatát  Szolgáltatási díj. Teljes outsourcing: Az IT cég alkalmazásában álló szakértő, rendszergazda(ák) teljes munkaidejében a cég számítógépes rendszerét üzemelteti és az eszközök is az IT cég tulajdonában vannak  Szolgáltatási díj + „Bérleti” díj

Alkalmazás szolgáltatás - Vállalat irányítási rendszerek - Levelező rendszerek - Csoportmunka támogatás - Információs portálok, Internet és Intranet - Biztonsági szolgáltatások – Firewall, tartalom szűrés

Telekommunikáció outsourcing LAN – WAN szolgáltatás – hálózati kapcsolatok szolgáltatása Alközponti szolgáltatás Mobil iroda szolgáltatás

Infrastruktúra szolgáltatás Eszközbérlet vagy ? - Munkaállomás és irodai környezet szolgáltatás - LAN – WAN – hálózati szolgáltatás – kábelezés NEM ! - Bérelhető szoftver licencek pl. Microsoft OSL - Nyomtatás és fénymásolás szolgáltatás - Tárterület, mentés szolgáltatás

Mi a lényeges különbség ? - Központi bejelentés , nem folyosói kérés - Adminisztrált ügymenet, visszakereshető, ami történt, nem az amire emlékszem - Szerződés szerinti számon kérhetőség, vállrándítás helyett - Háttér erőforrások mozgósíthatóak, nem kell másokat megkeresni

Szolgáltatók Multinacionális cégek Hazai rendszerintegrátorok Hazai kis és közép méretű szolgáltatók és mindenki aki annak vallja magát - forrás: www.hoa.hu www.outsourcing.lap.hu

HOA szerepe Népszerűsít Piacot élénkít Állami támogatásokért lobbizik Ajánl Minősít Tanácsot ad

Köszönöm a figyelmet ! Kovács Attila kovacs.attila@sao.hu