KÜM – NEFE – GTF 2007 – EDF Program szemináriuma

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
NYELVOKTATÁS A FELSŐOKTATÁSBAN
Advertisements

A gazdaság és az oktatás együttműködése
Munkanélküli fiatalok: egy hátrahagyott generáció
Esély és lehetőség: Távmunka Magyarországon 2002.november.
Állami (minisztériumi) feladatok beszállítói területen
Felnőttképzési tv. és a felsőoktatás Sum István OM
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja június 15.
Vállalati szféra (mint a hallgatóság alkalmazói, ill. a K+F és a szaktanácsadás partnerei, támogatók, pl. szakképzési hozzájárulás)
Szabó Pál ELTE TTK Regionális Tudományi Tanszék Budapest.
Szabó Miklós Az oktatás szerepe a társadalomban. Az oktatás filozófiai alapja „A helyes cselekvéshez és megértéshez szükség van a jó tudására.” (Platón)
Az ÉRÁK legfontosabb céljai A képzés és a munkaerő-piaci szolgáltatások egységes normák szerinti működtetése. A munkanélküliek folyamatos képzésbe kerülésének.
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
A vállalkozások PhD szintű munkaerőigénye Magyarországon
Egy év az Európai Unióban Arató Gergely Budapest, április 29.
Emberi Erőforrások Minisztériuma Emberi Erőforrások Minisztériuma
Felsőoktatás az Új Magyarország Fejlesztési Tervben Magyar Bálint fejlesztéspolitikai államtitkár Oktatás – Kutatás - Vállalkozás.
1 Tudás és/vagy kompetenciák? Végzős hallgatók részvétele a felnőttoktatásban Ábrahám Katalin – Tőzsér Zoltán Debreceni Egyetem Nevelés-és művelődéstudományi.
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM
Mezőgazdasági szerkezetátalakulás hatása a területfejlesztésre  : 2103 Gödöllő, Páter Károly u. 1.  : 2103 Gödöllő, Páter Károly u. 1. Dr. Káposzta József.
A tudásintenzív iparágak megjelenése a kelet-közép-európai országok gazdaságfejlesztési stratégiáiban Páger Balázs, PhD-hallgató MRTT X. vándorgyűlés,
A GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR FELADAT- ÉS STRUKTURÁLIS RENDSZERE Szerkesztette: © Dr. Szilágyi Tivadar, KARI TANÁCS KARI TANÁCS TÁRSADALMI.
Nyíregyházi Főiskola március 6. Dr. Kokovay Ágnes Kompetenciaalapú képzés és a távoktatás.
Versenyképes, gyakorlatorientált felsőoktatás Magyarországon Dr. Tuka Katalin főosztályvezető-helyettes Tudománypolitikai Főosztály augusztus 30.
A minőségirányítási rendszerek fejlesztésének aktuális kérdései Dr. Borda Jenő alprogramvezető.
A Georgikon Kar kutatási lehetőségei Keszthely, március 30.
A magyar tudomány az Országgyűlés előtt Vizi E. Szilveszter a Magyar Tudományos Akadémia elnöke.
1 Magyarország 2020 perspektívájában Dr. Vértes András elnök GKI Gazdaságkutató Zrt november 29.
„Felsőoktatás új utakon” Fejlesztési célok és források a felsőoktatásban november 28. Budapest.
Felsőoktatási és akadémiai mutatószámok Dr. Fábri György PhD.
SZAKKÉPZÉS A FEJLESZTÉS ESZKÖZE
Alberti Rita Apró Zoltán Bálint Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
Nógrád TISZK sajtótájékoztató 2009 december 14. A Nógrád TISZK fejlesztése.
Új paradigmák a FSZ képzés kereskedelmi szakmáiban Medvéné dr Szabad Katalin november 30.
Új utakon a Magyar Nyomda- és Papíripari Szakmai Szövetség FAIRPRINT február 4. Hajdúszoboszló Dr. Peller Katalin.
A felnőttképzés szerepe a vidék egyetemének stratégiájában
Versenyképes képzés Versenyképes képzés Energetikusok és vállalati versenyképesség Előadó: Solti Károlyné tanácsadó Budapest, február 23.
Az Európai Fejlesztési Alap által nyújtott támogatások rendszere
Pályázati lehetőségek és tapasztalatok a Gazdaságfejlesztési operatív programban Gáspár Bence Orosháza, július 31.
Magyar KKV-k sikerei és együttműködései a globális IT iparban
TÁMOP / Munka és tanulás – Munkahelyi képzések támogatása a Közép-dunántúli Régió mikro- és kisvállalkozásainál.
Sikeres ipar-egyetemi együttműködés Pannon Egyetem - KÜRT Zrt. Dr Remzső Tibor pályázati igazgató egyetemi docens Microsoft Innovációs Nap november.
Prof. Dr. Neményi Miklós tudományos és külügyi rektorhelyettes A doktori és publikációs adatbázis kialakításának elvei és megvalósítása Nyugat-magyarországi.
11. Előadás Az emberi erőforrások fejlesztése. Az emberi erőforrások fejlesztése 1.Az alkalmazottak fejlesztése (development ) 2.Továbbképzés, betanítás.
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
Mesterképzés Vállalkozásfejlesztés szak NYÍLT NAP
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
A SZAKMAI PEDAGÓGUSKÉPZÉS HELYZETE Tóth Béláné október.
Oktatás, tudomány Korreferátum
A kutatóegyetemek helye az innovációban (Ahogy mi látjuk) Dr. Greiner István alelnök Magyar Innovációs Szövetség június 22.
 MoodleMOT  Duális képzés 2014  „A duális képzés célja, hogy a hallgatók a leendő szakképzettségüknek megfelelő munkahelyen, munkakörben összekapcsolják.
A BGF Salgótarjáni Intézetének aktivitásai a helyi vállalkozások fejlesztése érdekében Összeállította:Paróczai Péter adjunktus SALGÓTARJÁNI INTÉZET.
Learning by working! Dualizáció Magyarországon „A holisztikus megközelítés” Dr. SZILÁGYI JÁNOS Képzési igazgató Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Magyar.
Innováció-átok vagy lehetőség a felsőoktatásban? Dr. Urbányi Béla Egyetemi tanár.
P e r f e k t 2010/ október szakképzés - felnőttképzés stratégia szervezet problémák megoldások szervezés.
Vázlat a faipari szakképzés helyzetéről Koronka Lajos a Kozma Lajos Faipari Szakközépiskola igazgatója.
VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK Budapest, március 21. (ISBN száma: ) Dr. Tóth Krisztina egyetemi docens GAZDASÁG- ÉS.
Vörös-Gubicza Zsanett oktatási és képzési igazgató Magyar Kereskedelmi és Iparkamara október 10.
Az ápoló tanulók/ hallgatók gyakorlati oktatásának tapasztalatai
A magyarországi K+F politika
A probléma forrása! általános iskola
10 érv, hogy a Nyíregyházi Egyetemet válaszd!
SZAKEMBERKÉRDÉS AZ ÉPÜLETGÉPÉSZETI SZAKKÉPZÉSBEN
SPORT – INNOVÁCIÓ - Pályázat
„Szegénységcsökkentési programok Afrikában –
Műszaki Földtudományi Kar, Kőolaj és Földgáz Intézet
A magyar és az osztrák szaktanácsadási rendszer összehasonlító vizsgálata a gazdálkodók körében végzett kérdőíves felmérés által VÉR ANDRÁS - CSER.
Agrár- és Gazdaságtudományi Kar
A tudásalapú gazdaság és társadalom: helyzetkép és kihívások Dr
Előadás másolata:

KÜM – NEFE – GTF 2007 – EDF Program szemináriuma A TUDÁS – ÜZLET a MAI AFRIKÁBAN Pekli József SZIE - NEFE KÜM – NEFE – GTF 2007 – EDF Program szemináriuma Gödöllő, 2007. november 9-11.

(AFRIKAI?) EGYETEMEK (TÚL)ÉLŐ STRATÉGIÁJA OKTATÁS KUTATÁS TUDOMÁNYOS SZOLGÁLTATÁS

1. OKTATÁSI HELYZETKÉP KLASSZIKUS BSc MSC Phd ISKOLARENDSZEREN KÍVÜLI OKTATÁSOK ALAPFOKÚ, VAGY AZ ALATTI - írástudatlanság felszámolása - nőprogramok FELNŐTT POSZTGRADUÁLIS SZAKMAI TOVÁBBKÉPZÉS

BSc – az országok nagy többsége megoldotta Hiány, ahova beléphetünk: - oktatók - felszerelés - tananyag - tanüzemek

MSc – az afrikai államok nagy részében nincs, vagy igen alacsony színvonalú Megoldás Fejlesztenek (ld. BSc) Külföldre (főleg anyaországba) küldik a hallgatókat Keresik a szendvics-program típusú megoldásokat Ennek előnyei Munkahely, pozíció megőrzése Család fenntartása Az ország technikai fejlődése Tudásbázis (nyelv, kapcsolatok, szakma ) növelése

PhD – kevés országban van nemzetközileg elfogadott program Megoldás Külföldre küldés Szendvics-programok, intézmények közötti megállapodással Források: Eddig döntően DONOR országokból, intézményekből Új lehetőség: EU EFA igénybevétele! KÖZÖS PÁLYÁZATOK AZ EGYETEMEK RÉSZÉRŐL!

Iskolarendszeren kívüli oktatások - ALSÓ VAGY MÉG ALACSONYABB FOKON - analfabétizmus felszámolása - nőprogramok NGO-k igen nagymértékű szerepvállalása heroikus küzdelem, önfeláldozás - FELNŐTTEK POSZTGRADUÁLIS SZAKMAI TOVÁBBKÉPZÉSE - helyben és külföldön - állami vagy nemzetközi fejlesztési programokhoz csatoltan - magyar tapasztalatok

2. KUTATÁS Valós tudományos tevékenység szinte teljes egészében csak egyetemeken Az állami irányítást általában létrehozták, létszámmal feltöltötték Általában az „anyaország” mintájára fokozatosan kiépül az intézeti rendszer, sokszor hatósági jogkörrel egybekötve Sok álláshely külföldieknek, - de nagy többsége külső forrásból az EU fokozódó szerep vállalása

3. TUDOMÁNYOS SZOLGÁLTATÁSOK - SZAKTANÁCSADÁS Egyetemekhez kötötten Nemzetközi szervezetekhez kötötten (FAO) Kormányzati szervezetekhez kötötten Multinacionális vállalatok programjaihoz (vetőmagosok) Regionális programokhoz Helyi jellemző elvárások: térítésmentesség modell - tangazdaság megtekinthetőség, kézzelfoghatóság nem elég a fotó, video azonnali beszerezhetőség - hitelkonstrukciók

ÖSSZEFOGLALÁS A tudás valóban üzlet Lehetőségek szélesek A 10. EFA forrásai kifejezetten erre a célra is felhasználhatók A magyar oktatási-tudományos intézmények, vállalkozások valamennyi területen versenyképesek Lépni kellene, de szervezetten, mert egyénileg kiszolgáltatottabb a magyar egyéni munkavállaló, de még az egyetemek is!