A KOMMUNIKÁCIÓ FUNKCIÓI A SZERVEZETBEN SZERVEZETI KOMMUNIKÁCIÓ A KOMMUNIKÁCIÓ FUNKCIÓI A SZERVEZETBEN Fogalma: Érzelmi funkció Motivációs funkció Információs funkció Ellenőrzési funkció
EGYIRÁNYÚ KOMMUNIKÁCIÓ autokratikus szervezet vészhelyzet SZERVEZETI KOMMUNIKÁCIÓ EGYIRÁNYÚ KOMMUNIKÁCIÓ autokratikus szervezet vészhelyzet KÉTIRÁNYÚ KOMMUNIKÁCIÓ demokratikus szervezet
A KOMMUNIKÁCIÓ TÍPUSAI SZERVEZETI KOMMUNIKÁCIÓ A KOMMUNIKÁCIÓ TÍPUSAI
INFORMÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ SZERVEZETI KOMMUNIKÁCIÓ INFORMÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ Mi a valós információ tartalma Vezetői taktikák
A FORMÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ SZERVEZETI KOMMUNIKÁCIÓ A FORMÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ Vertikális - lefelé irányuló - fölfelé irányuló Horizontális
SZERVEZETI KOMMUNIKÁCIÓ KOMMUNIKÁCIÓS HÁLÓK
KOMMUNIKÁCIÓS HÁLÓK Következtetések SZERVEZETI KOMMUNIKÁCIÓ KOMMUNIKÁCIÓS HÁLÓK Következtetések Az átlós modell autokratikus tájékoztatási modell, amelyben a vezető fogadja az információkat és meghozza a határozatokat. A körüljáró modell olyan elrendezésű csoport, amelyben mindenki egyenlő (pl. a vezető nélküli munkacsoport). A bizonytalanabb helyzetekben, amikor az eredmény a vélemények kicserélésének függvénye, a körüljáró modell hatékonyabb lehet, mint az átlós modell. A megfelelő kommunikációs háló kiválasztása függ a feladat jellegétől (bonyolultság), továbbá azoktól a személyektől, akiknek meg kell oldaniuk (képzettség), illetve magától a vezetőtől, alkalmazott módszereitől.
A KOMMUNIKÁCIÓT AKADÁLYOZÓ TÉNYEZŐK SZERVEZETI KOMMUNIKÁCIÓ A KOMMUNIKÁCIÓT AKADÁLYOZÓ TÉNYEZŐK Kommunikációs zajok A munka és időhiány kényszerítő hatása Státuszbeli különbségek Informális kommunikáció Személyes bizalom Helyzeti kontextus Szavak és szemantika (eleven)
A KOMMUNIKÁCIÓT TÁMOGATÓ TÉNYEZŐK SZERVEZETI KOMMUNIKÁCIÓ A KOMMUNIKÁCIÓT TÁMOGATÓ TÉNYEZŐK Visszacsatolás Redundancia Továbbítsuk az információkat minden rendelkezésünkre álló eszközzel. Beleélés (empátia) Szervezeti struktúra Kommunikációs technika = informatika
KOMMUNIKÁCIÓS FORMÁK A SZERVEZETBEN SZERVEZETI KOMMUNIKÁCIÓ KOMMUNIKÁCIÓS FORMÁK A SZERVEZETBEN hivatalos kommunikációs utak, nem hivatalos beszélgetések, hirdetmények, körlevelek, értekezlet, érdekképviselet, tárgyalás.
A SZERVEZET ÁLTAL KIJELÖLT KOMMUNIKÁCIÓS LÉTRA SZERVEZETI KOMMUNIKÁCIÓ A SZERVEZET ÁLTAL KIJELÖLT KOMMUNIKÁCIÓS LÉTRA KÖZPONT KOVÁCS MEDGYESI ZÓLYOMI SÁROSI ISPÁNNÉ
NEM HIVATALOS BESZÉLGETÉSEK SZERVEZETI KOMMUNIKÁCIÓ NEM HIVATALOS BESZÉLGETÉSEK
SZERVEZETI KOMMUNIKÁCIÓ KÖRLEVÉL hirdetmény jellegű szigorúan biztosítani a célba érést beosztotti reakciók – vezetési hibák
SZERVEZETI KOMMUNIKÁCIÓ ÉRTEKEZLET RÖVID ÉLET sok, felesleges értekezlet KÖZVETLEN INFORMÁCIÓ ÁTADÁS ÁTLÓS KOMMUNIKÁCIÓS SÉMA – kétirányú kommunikáció ELŐKÉSZÍTÉS – célmeghatározás IDŐMEGHATÁROZÁS RÉSZTVEVŐK KÖRE – kompetenciák A LEVEZETÉS HATÉKONYSÁGA – ügyeletes hozzászólók ÉRTEKEZLET LEZÁRÁSA – írásbeli feljegyzések kötelezőek jegyzőkönyv emlékeztető
A TÁRGYALÁS TÍPUSAI 1. A kétszemélyes tárgyalás kommunikációja SZERVEZETI KOMMUNIKÁCIÓ A TÁRGYALÁS TÍPUSAI 1. A kétszemélyes tárgyalás kommunikációja
A TÁRGYALÁSOK CSOPORTOSÍTÁSA SZERVEZETI KOMMUNIKÁCIÓ A TÁRGYALÁSOK CSOPORTOSÍTÁSA 1. A kétszemélyes tárgyalás kommunikációja 2. Csoportos (delegációs) tárgyalás létszám: max. 3-4 fő/csoport „hátország” 3. Kisegítők bevonásával támogatott tárgyalás (tolmács, szakértő)
SZERVEZETI KOMMUNIKÁCIÓ TÁRGYALÁSI TECHNIKÁK KÉNYSZERÍTÉSEK alapelvekre, értékrendszerre hivatkozni sürgetés (idő – munka) gazdaság jelzései nagyobb tudás, tájékozottság sejtetése fenyegetés tárgyalás megszakítás
SZERVEZETI KOMMUNIKÁCIÓ TÁRGYALÁSI TECHNIKÁK Érzelmek és érzelmi megnyilvánulásaink tudatos irányítása A tárgyaló fél érzelmi megnyilvánulásainak (nonverbális) helyes értelmezése A „nulladik perc” üzenetei és technikái Öltözködés, kézfogás, testtartás, gesztus és mimika Ültetés! A tárgyalás lezárása – összefoglalás nonverbális és verbális elemek
SZERVEZETI KOMMUNIKÁCIÓ HOGYAN TÁRGYALUNK MI MAGYAROK? Érzelmek kimutatása Rangkórság Hiúság Puha tárgyaló Nem tud nemet mondani Kisebbrendűség érzése Indulatos Járatlanság az alkudozásban Negatív beállítottság