A KOMMUNIKÁCIÓ FUNKCIÓI A SZERVEZETBEN

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A kommunikáció.
Advertisements

Önkéntes menedzsment Előzmények Toborzás Szűrés, kiválasztás
Csoportok (teamek) a projektben. A projekt végrehajtására alakult csoport (team) azokból a szakemberekből áll, akik a projektben a munkát végzik. Ennek.
Projektciklus- menedzsment (PCM)
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
Kommunikációs stratégiák
Nemzetközi tárgyalási technikák
Közönségkapcsolatok (PR)
TÁMOP / Humánszolgáltatások szabaduló fogvatartottak részére.
A második nyelv elsajátítás elméletei 2.
A VEZETŐI KOMMUNIKÁCIÓS HATÉKONYSÁG
Kommunikáció.
Megvalósíthatóság és költségelemzés Készítette: Horváth László Kádár Zsolt.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
Egyéni döntések a szervezetben
Projektkontrolling A dolgozatot készítette: Bodnár Zsuzsanna Buskó Nóra Csépe Krisztina Szőke Zoltán Varga Nóra.
Vezetői Információs Rendszer felépítése
Kommunikációs politika Összefoglaló feladatok
A marketingkommunikáció
Csoport, szervezet, hálózatok
SZERVEZETI FORMÁK A SZERVEZET ÉRTELMEZÉSE „mechanikai” paradigma
A szervezeti felépítés definíciója
A lineáris-funkcionális szervezeti forma
MCE Konferencia MMM – Hatékony kommunikáció MCE Konferencia Pécs MMM – A controller hatékony kommunikációja Megérteni Meggyőzni.
Regionális Civil Egyeztetések (RECE) Program Helyzetelemzés tapasztalatai Oprics Judit Társadalmi egyeztetés támogatása program vezetője október.
PEDAGÓGIAI KOMMUNIKÁCIÓ
NEVELÉS A CSALÁDBAN.
Kommunikáció a szervezetben
Emberi erőforrás menedzsment Munkakörök elemzése, tervezése
Szervezeti struktúra és kultúra
A kommunikáció A FORRÁS v. ADÓ, aki küldi az információt, aki pedig fogadja az a célszemély, a NYELŐ v. VEVŐ. Az üzenet  a kommunikáció tárgya ( amiről.
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK 1.A MENEDZSMENTRŐL ÁLTALÁBAN - KÖZÉPPONTBAN: AZ EMBER 2.A CSOPORTOK MŰKÖDÉSE 3.KOMMUNIKÁCIÓ 4.MOTIVÁCIÓ 5.VEZETÉSI.
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK 1.A MENEDZSMENTRŐL ÁLTALÁBAN - KÖZÉPPONTBAN: AZ EMBER 2.A CSOPORTOK MŰKÖDÉSE 3. KOMMUNIKÁCIÓ 4.MOTIVÁCIÓ 5.VEZETÉSI.
Kommunikáció 4. Bemutató
A kommunikációs folyamat funkciói és tényezői
Kommunikáció a Vincés Családban Készítette: Sz ű cs Péter.
Elégedett ügyfél – sikeres üzlet Terjesztési konferencia Disicimus Üzleti Akadémia 2004.május 28.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Az alapvető kommunikáció
13K – Tárgyalási technikák – 2. előadás
A pedagógus helye az iskolai szervezetben
Az NFT tervezési folyamatának nyomon követésére alakult civil munkacsoport Budapest, április 15.
A felnőttképzés tervezése, szervezése szervezeti formái Összeállította: Marton Eszter.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Kommunikáció.
..
Szociálpszichológia 2. Illés Anikó. A kommunikáció folyamata Feladó Üzenet Vevő Csatorna Kód Kontextus.
Rendezvényszervezési technikák Mozgássérültek Budapesti Egyesülete október 5. Lurdy Ház.
A kommunikáció alapjai. Nem lehet nem kommunikálni Többcsatornás: verbális, nonverbális Többszintű: információközlés, viszonymeghatározás. Körkörösen.
Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.
Kommunikáció. Mi a kommunikáció? Jelentése: 1. Tájékoztatás, hírközlés 2. Hírinformációk közlése és cseréje valamilyen erre szolgáló eszköz, jelrendszer.
Tervezési folyamat.
HIVATALOS KOMMUNIKÁCIÓ
INFORMÁCIÓ MENEDZSMENT
SZÖM II. ÖNÉRTÉKELÉS TAPASZTALATAI
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
A kommunikáció A FORRÁS v. ADÓ, aki küldi az információt, aki pedig fogadja az a célszemély, a NYELŐ v. VEVŐ. Az üzenet  a kommunikáció tárgya ( amiről.
Teamek, kommunikáció.
Pedagógiai kísérés és reflexió az iskolai közösségi szolgálatban Szontagh Katalin Temesvári Pelbárt Ferences Gimnázium és Kollégium, Esztergom.
Csoportos technikák, kompetencia-fejlesztő foglalkozások
Kommunikáció. Mi a kommunikáció? Jelentése: 1. Tájékoztatás, hírközlés 2. Hírinformációk közlése és cseréje valamilyen erre szolgáló eszköz, jelrendszer.
Kommunikáció típusai.
Dr. Rozgonyi Tiborné Debrecen 2010.
fogalma, módszerei – vezetési elméletek
Az iskolai szervezet és fejlesztése
Kommunikációs gyakorlatok Koncz Katalin egyetemi tanár
Kompenzációs és javadalmazási rendszerek
Szervezeti Kommunikáció
Előadás másolata:

A KOMMUNIKÁCIÓ FUNKCIÓI A SZERVEZETBEN SZERVEZETI KOMMUNIKÁCIÓ A KOMMUNIKÁCIÓ FUNKCIÓI A SZERVEZETBEN Fogalma: Érzelmi funkció Motivációs funkció Információs funkció Ellenőrzési funkció

EGYIRÁNYÚ KOMMUNIKÁCIÓ autokratikus szervezet vészhelyzet SZERVEZETI KOMMUNIKÁCIÓ EGYIRÁNYÚ KOMMUNIKÁCIÓ autokratikus szervezet vészhelyzet KÉTIRÁNYÚ KOMMUNIKÁCIÓ demokratikus szervezet

A KOMMUNIKÁCIÓ TÍPUSAI SZERVEZETI KOMMUNIKÁCIÓ A KOMMUNIKÁCIÓ TÍPUSAI

INFORMÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ SZERVEZETI KOMMUNIKÁCIÓ INFORMÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ Mi a valós információ tartalma Vezetői taktikák

A FORMÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ SZERVEZETI KOMMUNIKÁCIÓ A FORMÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ Vertikális - lefelé irányuló - fölfelé irányuló Horizontális

SZERVEZETI KOMMUNIKÁCIÓ KOMMUNIKÁCIÓS HÁLÓK

KOMMUNIKÁCIÓS HÁLÓK Következtetések SZERVEZETI KOMMUNIKÁCIÓ KOMMUNIKÁCIÓS HÁLÓK Következtetések Az átlós modell autokratikus tájékoztatási modell, amelyben a vezető fogadja az információkat és meghozza a határozatokat. A körüljáró modell olyan elrendezésű csoport, amelyben mindenki egyenlő (pl. a vezető nélküli munkacsoport). A bizonytalanabb helyzetekben, amikor az eredmény a vélemények kicserélésének függvénye, a körüljáró modell hatékonyabb lehet, mint az átlós modell. A megfelelő kommunikációs háló kiválasztása függ a feladat jellegétől (bonyolultság), továbbá azoktól a személyektől, akiknek meg kell oldaniuk (képzettség), illetve magától a vezetőtől, alkalmazott módszereitől.

A KOMMUNIKÁCIÓT AKADÁLYOZÓ TÉNYEZŐK SZERVEZETI KOMMUNIKÁCIÓ A KOMMUNIKÁCIÓT AKADÁLYOZÓ TÉNYEZŐK Kommunikációs zajok A munka és időhiány kényszerítő hatása Státuszbeli különbségek Informális kommunikáció Személyes bizalom Helyzeti kontextus Szavak és szemantika (eleven)

A KOMMUNIKÁCIÓT TÁMOGATÓ TÉNYEZŐK SZERVEZETI KOMMUNIKÁCIÓ A KOMMUNIKÁCIÓT TÁMOGATÓ TÉNYEZŐK Visszacsatolás Redundancia Továbbítsuk az információkat minden rendelkezésünkre álló eszközzel. Beleélés (empátia) Szervezeti struktúra Kommunikációs technika = informatika

KOMMUNIKÁCIÓS FORMÁK A SZERVEZETBEN SZERVEZETI KOMMUNIKÁCIÓ KOMMUNIKÁCIÓS FORMÁK A SZERVEZETBEN hivatalos kommunikációs utak, nem hivatalos beszélgetések, hirdetmények, körlevelek, értekezlet, érdekképviselet, tárgyalás.

A SZERVEZET ÁLTAL KIJELÖLT KOMMUNIKÁCIÓS LÉTRA SZERVEZETI KOMMUNIKÁCIÓ A SZERVEZET ÁLTAL KIJELÖLT KOMMUNIKÁCIÓS LÉTRA KÖZPONT KOVÁCS MEDGYESI ZÓLYOMI SÁROSI ISPÁNNÉ

NEM HIVATALOS BESZÉLGETÉSEK SZERVEZETI KOMMUNIKÁCIÓ NEM HIVATALOS BESZÉLGETÉSEK

SZERVEZETI KOMMUNIKÁCIÓ KÖRLEVÉL hirdetmény jellegű szigorúan biztosítani a célba érést beosztotti reakciók – vezetési hibák

SZERVEZETI KOMMUNIKÁCIÓ ÉRTEKEZLET RÖVID ÉLET sok, felesleges értekezlet KÖZVETLEN INFORMÁCIÓ ÁTADÁS ÁTLÓS KOMMUNIKÁCIÓS SÉMA – kétirányú kommunikáció ELŐKÉSZÍTÉS – célmeghatározás IDŐMEGHATÁROZÁS RÉSZTVEVŐK KÖRE – kompetenciák A LEVEZETÉS HATÉKONYSÁGA – ügyeletes hozzászólók ÉRTEKEZLET LEZÁRÁSA – írásbeli feljegyzések kötelezőek jegyzőkönyv emlékeztető

A TÁRGYALÁS TÍPUSAI 1. A kétszemélyes tárgyalás kommunikációja SZERVEZETI KOMMUNIKÁCIÓ A TÁRGYALÁS TÍPUSAI 1. A kétszemélyes tárgyalás kommunikációja

A TÁRGYALÁSOK CSOPORTOSÍTÁSA SZERVEZETI KOMMUNIKÁCIÓ A TÁRGYALÁSOK CSOPORTOSÍTÁSA 1. A kétszemélyes tárgyalás kommunikációja 2. Csoportos (delegációs) tárgyalás létszám: max. 3-4 fő/csoport „hátország” 3. Kisegítők bevonásával támogatott tárgyalás (tolmács, szakértő)

SZERVEZETI KOMMUNIKÁCIÓ TÁRGYALÁSI TECHNIKÁK KÉNYSZERÍTÉSEK alapelvekre, értékrendszerre hivatkozni sürgetés (idő – munka) gazdaság jelzései nagyobb tudás, tájékozottság sejtetése fenyegetés tárgyalás megszakítás

SZERVEZETI KOMMUNIKÁCIÓ TÁRGYALÁSI TECHNIKÁK Érzelmek és érzelmi megnyilvánulásaink tudatos irányítása A tárgyaló fél érzelmi megnyilvánulásainak (nonverbális) helyes értelmezése A „nulladik perc” üzenetei és technikái Öltözködés, kézfogás, testtartás, gesztus és mimika Ültetés! A tárgyalás lezárása – összefoglalás nonverbális és verbális elemek

SZERVEZETI KOMMUNIKÁCIÓ HOGYAN TÁRGYALUNK MI MAGYAROK? Érzelmek kimutatása Rangkórság Hiúság Puha tárgyaló Nem tud nemet mondani Kisebbrendűség érzése Indulatos Járatlanság az alkudozásban Negatív beállítottság