ME Kancellária Hivatal

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A levéltár Országos Tudományos és Felsőoktatási Szakmai Központ tevékenységei.
Advertisements

Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
Szombathely turisztikai fejlesztése és a TDM Szombathely,
BEPTRA „Legjobb Gyakorlatok” kis- és középvállalkozások számára Szakmaspecifikus képzéssorozat Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2 HURO0901/138/2.1.2 A.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
Az Országos Felnőttképzési Szakmai Központ éves tevékenysége, eredményei Évzáró értekezlet Budapest, december 16.
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
Kocsis Tibor Kaposvár, március 01. Vállalatok K+F+I tevékenységének támogatása.
NTP-TSZV- M CSEÖH MŰHELYFOGLALKOZÁS Kutatási eredmények ismertetése Szegő Dóra.
1 „Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, július.
Záró konferencia Dósáné Pap Györgyi HASIT 4. alprojekt Hallgatói motiváció erősítése.
TÁMOP B-13/ SZAKMAI-MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS A KOMPLEX TELEPPROGRAM ÉS AZ ELNÉPTELENEDŐ FALVAK TÁRSADALMI GAZDASÁGI FOLYAMATAINAK MEGFORDÍTÁSÁT.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
Bölcsészettudomány › andragógia › anglisztika › germanisztika (néderlandisztika, német) › magyar › néprajz › pedagógia › pszichológia › romanisztika (francia,
A év értékelése és a év újdonságai
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
„Az én könyvtáram” a Múzeumi és könyvtári fejlesztések mindenkinek A könyvtári fejlesztéseket bemutató programismertető Fodor Péter előadása 2017.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
„Társadalmi Innovációk generálása Borsod-Abaúj-Zemplén megyében”
Integráció a felsőoktatási könyvtárak szolgáltatásfejlesztésében
Intézményfejlesztés a román-magyar határmentén
Kispálné Horváth Mária
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
Országos Felnőttképzési Tanévnyitó Debrecen
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
Szülői választmány 2016.okt.18.
Műszaki Anyagtudományi Kar Öntészeti Intézet
Műszaki Anyagtudományi Kar, Energia- és Minőségügyi Intézet
Szilágyiné Biró Andrea
Név TERPLÁN Zénó Program 2016/2017 Kun-Bodnár Krisztina tanársegéd
TERPLÁN Zénó Program 2016/2017 Tóth Dániel Tanársegéd
TERPLÁN Zénó Program 2016/2017 Dr. Bodnár István egyetemi adjunktus
MFK, Geofizikai és Térinformatikai Intézet
Monostoriné Hörcsik Renáta
GEIK, Általános Informatikai Intézeti Tanszék
Név TERPLÁN Zénó Program 2016/2017 Nemoda Dóra Tanársegéd
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
TERPLÁN Zénó Program 2016/2017 Mikáczó Viktória tanársegéd
GEIK, Automatizálási és Infokommunikációs Intézet
A program általános célja
A projektek jelentősége a Műegyetemen
MTT MA Mérnöktanár mesterszak
EFOP VEKOP „Integrált kutatói utánpótlás-képzési program az informatika és számítástudomány diszciplináris területein” Debreceni.
A Budapesti Corvinus Egyetem mint díjnyertes pályázó tapasztalatai
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
Oktatási Igazgatóság Vaszari Judit
TÁMOP az OSZK-ban Tudásdepo-Expressz” — A könyvtári hálózat nem formális és informális képzési szerepének erősítése az élethosszig tartó tanulás.
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Zalaegerszeg, 21 February 2018
Budapest, február 5. Reszeginé Erdélyi Beáta
Európai Építésügyi Technológiai Platform és nemzeti platformjai 2007
Európai és Magyar Építésügyi Technológiai Platform
Új Nemzeti Kiválóság Program Ösztöndíjak
Posteinerné Toldi Márta
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
Lorem ipsum.
Főnix – me MEGÚJULÓ EGYETEM – FELSŐOKTATÁSI INTÉZMÉNYI FEJLESZTÉSEK A FELSŐOKTATÁS MINŐSÉGÉNEK ÉS HOZZÁFÉRHETŐSÉGÉNEK EGYÜTTES JAVÍTÁSA ÉRDEKÉBEN EFOP
Intézményvezetők tájékoztatása Nyíregyházi Egyetem
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
A tehetséggondozás kihívásai
Üzlezi információelemző specializió
Előadás másolata:

ME Kancellária Hivatal TERPLÁN Zénó Program 2016/2017 beszámoló Kelemen Katalin ME Kancellária Hivatal Név

1. A programról A program átfogó célja: TERPLÁN Zénó Program TETRA alprogram Szakmai Konferencia 2017. szeptember 13-14. 1. A programról A program átfogó célja: A Miskolci Egyetem Műszaki Anyagtudományi Kar, Műszaki Földtudományi Kar, Gépészmérnöki és Informatikai Kar megújítása, reformjának felgyorsítása az ME stratégiai céljaival összhangban. A program alapítói: Az ME Rektora és Kancellárja kezdeményezését a Szenátus 219/2016. sz. határozatával megerősítette. A program tervezett időtartama: 2016. november – 2018. június A program forrása: Központi és kari saját forrás.

2. A program tevékenységei és eredményei 2016/17. tanév A program fókuszában az oktatói kar fiatalítása, a tudományos eredmények elérésének ösztönzése és a hallgatói lemorzsolódás csökkentése áll. A program részcéljai: A fiatal oktatók, kutatók megtartása; iparból, külföldről tapasztalt szakemberek visszahívása, egyetemi életpálya támogatása TETRA alprogram junior és senior támogatása Hallgatói lemorzsolódás csökkentése TESLA alprogram Beiskolázási tevékenység támogatása középiskolai tehetséggondozó programokkal TERC alprogram Műszaki karok kutatás-fejlesztési infrastruktúrájának koncentrálása, oktatási és piaci hasznosítás támogatása TERRA alprogram

2.1. TETRA alprogram Részvétel: 64 fő jelölt, 62 fő bevonása a programba, 60 fő megtartása MAK: 2 fő senior, 11 fő junior; MFK 13 fő junior; GÉIK 36 fő junior oktató, kutató Eredményesség: 35 fő kiválóan teljesített, 17 fő teljesítése 2017. decemberére realizálódik, 8 fő esetében elmaradás tapasztalható, 2 fő lemorzsolódott 3 PhD fokozatszerzés lezárult, 1 fő habilitációra felkészült, 15 fő esetében a fokozatszerzési eljárás folyamatban van, 32 minősített cikk készült, angol nyelvű képzési anyagok születtek, külföldi és magyar hallgatók intenzív mentorálásában vettek részt az oktatók. Angol nyelvű tréning indítása

2.2. TESLA alprogram Alaptárgyi felzárkóztató programok (beszámolók, értékelések, elégedettségmérés, igényfelmérés): Matematika (MAK, MFK, GÉIK) 1 fő oktató bevonásával, szintfelmérő iratással, 32 fő részvételével http//:uni-miskolc.hu/evml/portal/index_files/konzultacio.php Szilárd test fizika mérnöki alkalmazása (MAK, MFK) 1 fő oktató bevonásával, 7 fő részvételével Programozás alapjai (GÉIK) 18 fő oktató bevonásával kiscsoportokban, 72 hallgató részvételével Fizika (GÉIK) 4 fő oktató bevonásával 78 hallgató részvételével Mechanika (GÉIK) 4 fő oktató bevonásával 38 fő részvételével Adatbázis rendszerek (GÉIK) 1 fő oktató bevonásával 8 hallgató részvételével Objektumorientált programozás (GÉIK) 1 fő oktató bevonásával 7 hallgató részvételével

Abszolút lemorzsolódási arány (%) Korrigált lemorzsolódási arány (%) 2.2. TESLA alprogram Lemorzsolódási mutatók alakulása (3. szemeszteres beiratkozottak szűrése folyamatban) 2016. júliusban MAK, MFK, GÉIK felvett hallgatók lemorzsolódási mutatói   2016/17.I.félév beiratkozott létszám (fő) 2016/17. I-II. félévben is beiratkozott létszám (fő) 2016/17. II. félévben csatlakozók (újra aktív 2. féé.) létszáma (fő) Abszolút lemorzsolódási arány (%) Korrigált lemorzsolódási arány (%) GÉIK nappali 448 358 20,09% levelező 178 149 37 16,29% -4,49% MAK 87 79 2 9,20% 6,90% 40 32 1 20,00% 17,50% MFK 157 136 10 13,38% 7,01% 17 16 5,88% Összes létszám 927 770 50 Átlagos lemorzsolódás 16,94% 11,54%

2.2. TESLA alprogram Konferencia részvétel: OGÉT konferencián hallgatói részvétel támogatása (informatika 3 fő) Tanulmányi versenyen való részvétel: Hajós György Matematika Versenyen való részvétel támogatása (6 fő) Tehetséggondozás: HÖOK Tehetségmentor Program Szakmai Nap támogatása

2.3. TERC alprogram Speciális beiskolázást támogató akciók (elektronikus regisztrációs felület, fotók, videók): Matematika érettségi felkészítő 3 fő oktató bevonásával 40 diák részvételével Fizika érettségi felkészítő 1 fő oktató bevonásával 28 diák részvételével http://www.uni-miskolc.hu/~www_fiz/pszota/Elokeszito/elokeszito.html MFK beiskolázási körút, marketing eszközök biztosítása Középiskolai tehetséggondozásban való részvétel: MFK X. Országos Földtudományi Diákkonferencia támogatása Fizika Intézet és az Eötvös Loránd Fizikai Társulat Borsod–Abaúj-Zemplén megyei csoportjának közös tudománynépszerűsítő előadássorozatának támogatása http://www.uni-miskolc.hu/~www_fiz/tanszek/esemenyek/index.html

2.4. TERRA alprogram Műhely, labor elhelyezés optimalizálás támogatása: Költözési, elhelyezési és eszköz karbantartási, fordítási feladatok elvégzése, FIEK rektori-kancellári önerő biztosítása Információs eszközök biztosítása: Oktatási-kutatási ipari partnerek bemutatása Innovációs portál fejlesztése

3. Folytatás TETRA alprogram Senior létszám növelése, egyéni célkitűzések pontosítása, pályázati bekapcsolódás biztosítása TETRA és TERRA alprogram Kapcsolódás az elnyert GINOP, HORIZON 2020 és EFOP pályázatokhoz http://www.uni-miskolc.hu/elnyert-palyazatok TESLA alprogram „FŐNIX ME” – Megújuló Egyetem http://www.uni-miskolc.hu/fonix-me-megujulo-egyetem-EFOP-3_4_3-16-2016-00015 TERC alprogram Tudás – Vár a Miskolci Egyetem http://www.uni-miskolc.hu/tudas-var-a-miskolci-egyetem-EFOP-3_4_4-16-2017-0008

TERPLÁN Zénó Program 2016/2017 Szakmai Konferencia Köszönöm a figyelmet!