Osztatlan tanárképzés kompetenciái

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tanfelügyelet – egységes külső értékelés
Advertisements

Közösségi pedagógiai gyakorlat
A gyakornokok beilleszkedése
Horizontális tanulás intézményi hálózati együttműködés
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az átalakuló tanárképzés és a pedagógiai szolgáltató rendszer kapcsolódási pontjai.
A szaktanácsadás támogató szerepe
Fejlesztő célú szaktanácsadás
Hogyan készítsünk pedagógusi portfóliót?
A pedagógusminősítési rendszer
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
Országos pedagógiai – szakmai ellenőrzés
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Készítette Kovács Nándor KONRACB.PTE
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A gyakorlatvezető mentor
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM TÁMOP /2/B KMR PÁLYÁZAT
TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS ELLENŐRZÉS Farkasné Egyed Zsuzsanna
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
A tanulási eredmények értelmezése és funkciója Vámos Ágnes (ELTE)
Képzési és kimeneti követelmények (KKK) és sztenderdek
Német nyelvtanárok a pedagógiai minősítés küszöbén;
SZTE BTK Spanyoltanár MA
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Megközelítésmódok a tanári kompetenciák leírására
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
A portfólió - óvodai szakterület
Felkészülés a pedagógusok szakmai ellenőrzésére
Dr. Polgár Marianna Tanárképzés – továbbképzés. Történeti előzmények A tanárképzés (tágabban pedagógusképzés) a felvilágosodás korától intézményesült,
Önértékelés - életpálya - változó kompetenciák
A tanárképzés szerkezete
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Pedagógus értékelési rendszer
DIDAKTIKA: témák, szakirodalmak 2008/2009. TANÉV 1. FÉLÉV.
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
A tanárképzés filozófiája és gyakorlata. Hogyan készíti fel a tanárképzés a jelölteket a NAT nevelési feladataira?
TÁMOP B.2-13/ Szakmai szolgáltató és kutatást támogató regionális hálózatok a pedagógusképzésért az Észak-Alföldi régióban Dobos Zoltánné.
A köznevelési intézmények értékelési keretrendszere
Egy csónakban evezünk Gondolatok a pedagógusképzésről és továbbképzésről dr. Liptai Kálmán az MRK alelnöke Pedagógus Hivatás Munkacsoport.
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
Az óvodapedagógus és tanító – ideát szolgáló gyakorlati képzés fő jellemzőinek meghatározása, alapelvek ÓVODAPEDAGÓGUS ÉS TANÍTÓ SZAK MEGÚJÍTÁSA TUDOMÁNYOS.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Az intézményi szabályozó dokumentumok felülvizsgálata az önértékeléshez és tanfelügyelethez kapcsolódóan.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Szivák Judit Intézeti értekezlet jún Oktatási asszisztens szakirány.
Tervezési folyamat.
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
főosztályvezető-helyettes
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés, a tanfelügyelet standardjai
Pedagógus kompetenciák mérése és mérőeszközök kidolgozása
Tanácsok a portfólió készítéséhez
Kompetencia alapú szakoktatás
Készítette: Werb Józsefné Regionális konferencia: KECSKEMÉT Külföldi tanulmányút: Mérés-értékelés fejlesztési terület NORVÉGIA OSLO október 14 -
Előadás másolata:

Osztatlan tanárképzés kompetenciái 8/2013. (I. 30.) EMMI rendelet a tanári felkészítés közös követelményeiről és az egyes tanárszakok képzési és kimeneti követelményeiről

1. a tanuló személyiségének fejlesztése, az egyéni bánásmód érvényesítése területén

2. a tanulói csoportok, közösségek alakulásának segítése, fejlesztése területén:

3. a szakmódszertani és a szaktárgyi tudás területén

4. a pedagógiai folyamat tervezése területén

5. a tanulás támogatása, szervezése és irányítása területén

6. a pedagógiai folyamatok és a tanulók értékelése területén

7. a kommunikáció, a szakmai együttműködés és a pályaidentitás területén

8. az autonómia és a felelősségvállalás területén

Forrás: http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A1300008.EMM