A MOTIVÁCIÓ SZEREPE ÉS HATÁSKÖRE A KÖZOKTATÁSBAN ÉS A FELSŐOKTATÁSBAN

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
1 MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2008 Versenyképesség Minőség Boldogulás Menner Ákos.
Advertisements

– A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény – A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény – A nevelési-oktatási intézmények működéséről.
1. Bethlen Gábor Középiskola, Szakképző Iskola és Kollégium Nyírbátor 2 Iskolai közösségek A tanulók összetétele: A tanulói létszám jelenleg:780 fő –Szakközépiskolai.
A Non-Profit teljesítménymérés problémái (mérési és fejlesztési lehetőség) Márkus Gábor CVS, PVM, TVM, igazgató Stúdium Kft. Oktatás és Projekt menedzsment.
Pedagógia szak - szakos tájékoztató -. Mit tanulunk a pedagógia alapszakon? Alapozás:  Tanulás, kommunikáció, szocializáció; Bevezetés a pszichológiába;
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
A tanításra és tanulásra fordított idő nemzetközi és kutatási adatok tükrében Imre Anna Oktatáskutató és fejlesztő Intézet Berekfürdő, Február 4.
SPORTISKOLÁK ORSZÁGOS TANÁCSKOZÁSA A SPORTSPECIFIKUS TANTÁRGYAK TÜKRÉBEN CSANÁDI ÁRPÁD ÁLTALÁNOS ISKOLA, SPORTISKOLA ÉS KÖZÉPISKOLA RABI FERENCNÉ intézményvezető.
Záró konferencia Dósáné Pap Györgyi HASIT 4. alprojekt Hallgatói motiváció erősítése.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
A Műszaki menedzserek elégedettségének a szintje a Dunaújvárosi Főiskolán! Készítette: Németh Nóra Nikoletta Konzulens: Dr. Keszi-Szeremlei Andrea.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
A év értékelése és a év újdonságai
A székesfehérvári fiatalok helyzete
A szakiskolák aktuális problémái
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
BOROS SÁMUEL SZAKGIMNÁZIUMA
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
2017. Szeptemberében induló képzések
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Mayer József Budapest február 27.
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
Kispálné Horváth Mária
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
D Á N I A 2007.november Készítette: KOVÁCSNÉ NAGY MÁRIA.
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
VEZETŐI ÉLETPÁLYAMODELL – PORTFOLIÓ BŐVÍTÉS
Teljesítményértékelési rendszer
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Mátészalkai Szakképző Iskola
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Konfliktusok az iskolában
A bemeneti kompetenciamérések és a visszajelzéseken alapuló fejlesztő munka bemutatása a Farkas Gyula Közoktatási Intézmény Dr. Illyés Sándor intézményegységében.
HHR.
középfokú felvételi eljárás
Horvátországi Magyar Pedagógusok Fóruma
Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola
Diplomás kompetenciák elégedettség a munkával
Bemutatkozik az iskolapszichológus
Tantárgyfelosztás Mint az intézményi költségvetés alapdokumentuma
Kezdetek Iskolánk 1987-ben került átadásra. Tehetséggondozás folyt:
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
Hallgatói juttatási rendszer
DARUS.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Kétszintű érettségi vizsga
Általános iskola eredménye, értékelése
Új Nemzeti Kiválóság Program Ösztöndíjak
A felsőoktatási kompetenciamérés bevezetése
A Vezetői munka értékelése a szülők szemével
A pszichológiai segítségnyújtás lehetőségei
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint EREDMÉNYEK 4. 8
9-10.-es bemeneti mérések és a fejlesztő munkánk
Belügyi Rendészeti Ismeretek
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Intézmény minőségirányítási programja
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
Iskolai szociális segítő
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
A tehetséggondozás kihívásai
Előadás másolata:

A MOTIVÁCIÓ SZEREPE ÉS HATÁSKÖRE A KÖZOKTATÁSBAN ÉS A FELSŐOKTATÁSBAN „A lelkesedés diktálja az iramot, de a kitartás éri el a célt.” /Dan Millman/ Készítette: Cséplő Ádám LWYLMB Műszaki menedzser BSc Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP-13-002”

Tartalom Bevezetés Motiváció és motiválás általános értelmezése az iskolában Motiváció szerepe az egyes iskolatípusokban általános iskola középiskola felsőoktatási intézmény – főiskola, egyetem Összegzés, összefoglalás Források, felhasznált irodalom Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP-13-002”

Bevezetés Elsődleges célom, hogy reprezentáljam azt, miért fontos vizsgálni azokat a tényezőket, amelyek a későbbiek folyamán hozzásegíthetnek minket ahhoz, hogy sikeresek legyünk egy másik területen: a munka világában. Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP-13-002”

Motiváció és motiválás általános értelmezése az iskolában belső hajtóerők, tanulási folyamatban való aktív részvétel motiváció: erőfeszítések, amelyek segítik az együttműködést motívumok: kompetenciák érdeklődés, kíváncsiság, ellentmondások kiküszöbölése, negatív gondolatok kizárása, egyéb kognitív kompetenciák motiválás: kölcsönös együttműködés Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP-13-002”

Motiváció általános iskolában Tanulói motivátorok: Tanári motivátorok: alsó és felső tagozatban más alapvető készségek elsajátítása szóbeli dicsértek: Ügyes vagy! Ez igen! Csak így tovább! Nagyon helyes! „lassan középiskolás leszek”, továbbtanulás bizalom; kapcsolatok kialakítása; visszajelzés tanulók és szülők részéről; közösségbe való beilleszkedés segítése; a kisiskolások iskolakezdéssel kapcsolatos problémáinak megfelelő kezelése; megfelelően működő osztályközösség Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP-13-002”

„Az én iskolám az a hely, ahová nem szeretek járni.” (Forrás: http://www.ofi.hu/tudastar/iskolai-tanulas) Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP-13-002”

A pedagógusok véleménye (%) (Forrás: http://www.ofi.hu/tudastar/iskolai-tanulas) Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP-13-002”

Motiváció középiskolában Tanulói motivátorok: Tanári motivátorok: ne maradjak el másoktól; teljesítmény-orientáltság és kudarckerülés; munkahelyről való elképzelés; továbbtanulás; sikeres érettségi és felvételi bizalom; visszajelzés tanulók és szülők részéről; megfelelően működő osztályközösség; sikeres felkészítés az érettségire; tudatos magatartásra való tanítás; felelősségvállalásra való tanítás Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP-13-002”

Motiváció a felsőoktatási intézményekben Hallgatói motivátorok: Oktatói motivátorok: bizalom; visszajelzés a hallgatók részéről; elismert kutatómunkák; hallgatók hozzásegítése ahhoz, hogy megtalálják helyüket a munka világában; sikeres konzulens szerepkör; elismerések, kitüntetések, díjak; kinevezések, előléptetések sikeres karrier; ha másnak sikerült, nekem is menni fog; elismert kutatómunkák; tantárgyak sikeres teljesítése; teljesítmény-orientáltság és kudarckerülés ne kerüljek költségtérítéses képzésre Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP-13-002”

Oktatói motiválás érdemjegy többletpontok megbecsülés tehetség értékelése „kiemelés” a társak közül komplexebb, összetettebb feladat egyéb beadandó feladatok kutatási tevékenységben való aktív részvétel Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP-13-002”

Szülői motiválás kényszer, követelés, megfélemlítés; a gyermek egyéni adottságaihoz viszonyított tanulmányi eredmény; pozitív példakép a szülő Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP-13-002”

Összegzés, összefoglalás A motiváció szerepe az iskolai életben tanulók, tanárok és szülők részéről más és más lehet, egyénenként, iskolatípusonként változik. Befolyásoló tényezők: személyes kapcsolatok, külső környezeti tényezők, személyiségjegyek, célkitűzések együttműködés szerepe Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP-13-002”

Források, felhasznált irodalom [1] Bakacsi Gyula: A szervezeti magatartás alapjai. Aula Kiadó, Bp., 2010; [2] Réthy Endréné: Teljesítményértékelés és tanulási motiváció. Tankönyvkiadó, Bp.,1989.; [3] Szervezeti magatartás elektronikus jegyzet, ppt (órai tananyag); [4] Magyar Elektronikus Könyvtár (MEK) weboldala: http://mek.oszk.hu/04600/04669/html/balogh_pedpszich0024/balogh_pedpszich0024.html; [5] Oktatásfejlesztő-és Kutató Intézet (OFI) weboldala: http://www.ofi.hu/tudastar/iskolai-tanulas. Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP-13-002”

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP-13-002”