Az „I. Nagy Tavaszi Rábcatorkolás” vetélkedő

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Térinformatika a Soproni Vízmű Rt. - nél Bódis Gábor Varga Ákos Sopron és Környéke Víz- és Csatornamű Rt.
Advertisements

FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
A Hulladékgazdálkodási technológus FSZ átjárhatósága és kredit beszámíthatóság KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI AGRÁRMÉRNÖKI BSc.
A Z SZERVEZÉSÉBEN D IGITÁLIS T ÉMAHÉT 2016 T ÁJÉKOZTATÓ.
Dél-alföldi Regionális Igazgatósága SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ MÁJUS 17.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
Kutatásalapú tartalmi és módszertani fejlesztések.
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
EGT Finanszírozási Mechanizmus Kulturális és természeti örökség megőrzése, megújítása program A kulturális és a művészeti sokszínűség előmozdítása.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Péli Kati gyógypedagógus (Éltes Mátyás EGYMI, Általános Iskola és Speciális Szakiskola)
BINARIT TIMESHEET Több, mint munkaidő nyilvántartás Virág Zsolt (BINARIT Informatikai Kft.)„Hogyan legyek milliomos?” konferencia – BKIK ( )
A KÖNYVTÁRELLÁTÁSI SZOLGÁLTATÓ RENDSZER HATÉKONY MŰKÖDTETÉSE ÉS A SZOLGÁLTATÁS NÉPSZERŰSÍTÉSE VI. KSZR MŰHELYNAP – ZALAEGERSZEG NOVEMBER 11. A KSZR.
„ Tágas városom kis lakásra cserélem” Hajléktalanok önálló lakhatásának elősegítése, munkaerő-piaci integrációjának megalapozása TÁMOP /
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési rendszer A képzett szakemberekért Információgyűjtés.
A vállalatok marketingtevékenysége és a Magyar Marketing Szövetség megítélése Kutatási eredmények az MMSZ részére (2008. július)
Innovatív értékesítési lehetőség a mezőgazdasági vállalkozók számára.
KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET ISMERETEK ÁGAZATI SZAKMAI ÉRETTSÉGI VIZSGA (középszintű) május-június.
„A helyi innovációk keletkezése, terjedése és rendszerformáló hatása az oktatási ágazatban” (K ) Az „Innova” kutatás „A helyi innovációk keletkezése,
ERASMUS+ DISSZEMINÁCIÓS PLATFORM
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Kortárs előadó-művészeti tevékenységek előmozdítása c. intézkedés
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Kőszegi Forrás- Kőszeg
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Készítette Tanuló: Kereszturi Patrik
Új továbbképzési lehetőségek tanároknak és oktatóknak
ELŐNYÖK – megbízható működés
Mayer József Budapest február 27.
Berkesné Rodek Nóra Birkner Zoltán
„Társadalmi Innovációk generálása Borsod-Abaúj-Zemplén megyében”
A matematikatanítás aktuális kérdései február
ESETTANULMÁNY Készítette: Fenyvesi Petra
Kispálné Horváth Mária
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ
Kórházi könyvtárak lehetőségei a tudáspiacon
Az ifjúsági közösségek szerepe a helyi kulturális életben
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Konfliktusok az iskolában
Lovagi Játékok projekt
A szociális gazdaság jogi háttere Szlovákiában
Projektmunka Földrajzolok
HHR.
Intézményvezetői célkitűzések
Az Animációkészítés lehetőségei az óvodában, iskolában
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
DARUS.
Környezeti Kontrolling
Élj ökosan – generációkon át II.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
Köszöntjük kedves vendégeinket!
A kutatási projekt címe Név Oktató neve Tanulmányi intézmény neve
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
Föderalizmus és decentralizáció kutatás svájci–magyar együttműködésben
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
A Szociális Ágazati Regiszter használatával kapcsolatos tudnivalók
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Intézmény minőségirányítási programja
Szakmai gyakorlat tájékoztató
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
Stratégiai gondolkodás
A tehetséggondozás kihívásai
Előadás másolata:

Az „I. Nagy Tavaszi Rábcatorkolás” vetélkedő Pedagógus-műhelynap 2015. május 13. Rábapatona

A vetélkedő apropója Összegyűjtött értékeket fiataloknak átadni Élővé, személyessé tenni Identitást formálni

3 + 1 témakör Kulturális örökség Természeti örökség Épített örökség Együttműködés

4 korcsoport Óvoda Alsó Felső Ifi – „Szabadfogású”

3 feladattípus Kreatív együttműködés Kutató, falufeltáró Térségi apróságok kvíze

Kreatív feladatok Kézműveskedés Anyag- kompozíció Rajz Fényképsorozat Térkép Szobor Makett Keresztrejtvény Anyag- kompozíció Fényképsorozat Élőképek-élő szobrok Videó

Élő helytörténet Interjúk „nagy öregekkel” – személyes történelem, „múlt” Helytörténeti adalékok Rendszeresíthető, közkinccsé tehető, idősek bevonása, fiatalok érzékenyítése Kiemelkedő természeti értékek azonosítása, bemutatása – „jelen” Értékek sajáttá tétele, érzések átadása Tulajdonképp turisztikai termékfejlesztés – sétautak, kerékpárutak Épített értékek megőrzése, falukép a jövőben Kimondott jövőkép – együttgondolkodási alap, visszajelzés arról, hogy mi fontos Elszakadás az adottságoktól, szabad asszociáció

Kvízkérdések Mert mindig kellenek kvízkérdések… Térségismeret és hagyományismeret Fokozatos nehezedés Tanult anyag kikérdezése, illetve apró, óraszínesítő érdekességek

Élő döntő Házi feladat: identitás megosztása, lényeg kiemelése Óvoda: közösség idegenekkel, motiváció az együttdolgozásra, továbbra is csak kreatív feladatok (nyilván) Nagyobbaknak forgószínpad – folyamatos figyelem, stressz és időnyomás Gondolkodó/lexika – kreatív/alkotó – dráma/megmozduló feladatok

Kritikus pontok Idő: Komplexitás Más? Jó lett volna hosszabb fordulókat hagyni, viszont Hiába több az idő, nem jobbak/több a megoldás Komplexitás Talán érdemes lett volna egyszerre csak egy-egy feladatot adni, viszont Ennyiből is látszott, hogy egyes csapatoknak más és más állt testhez Más?

Kérdések Mi tetszett és mi nem? Mi lenne jó motiváció ahhoz, hogy legközelebb (is) nevezzen az intézmény? Van-e téma, vagy gyakorlat, amit elhanyagoltunk, milyen aktivitási formák legyenek legközelebb?

Köszönjük az együttműködést!