Direkt marketing Marketing II. – 9. előadás

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kommunikációs eszközök & hordozók
Advertisements

MILLIÁRDOK! FORINTOCSKÁK? figyelem: hatékony szponzoráció
5. A reklám Megszületett a reklám törvény: évi LVIII. törvény (ami már megjelenése előtt is heves vitákat váltott ki) A törvény hatálya kiterjed,
REKLÁMTERVEZÉS 2..
RENDELÉS, VEVŐKISZOLGÁLÁS, E - BUSINESS
A direkt marketing fogalma
Készítette: Horváth Zsolt Éliás Krisztián
Reklámeszközök, reklámhordozók
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
Belső, külső PR, a PR eszközei, céljai
MARKETING.
Hirdetési termékek – Direct Marketing eszközök.  Célzott, testreszabott hirdetési lehetőség  A hirdető által megadott szempontok alapján szűrt címlistára.
Marketing Mészáros Judit Renczes Ágoston Adatbázis
Új trendek a marketing stratégiai szemléletében Marketing Menedzsment előadás Omegaglen, DMS Molnár Attila december 18.
DPR kommunikáció alapelvei
Alternatív oktatási finanszírozási lehetőségek Beiskolázást (is) növelő marketing koncepciók és PR tevékenységek módszertana.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
munkakör a tanirodai gyakorlatban
Reklám.
Személyes eladás az Avon Cosmetics Hungary Kft esetében
Marketingkommunikáció
REKLÁM ötletek, termékek, szolgáltatások bármilyen, beazonosítható szolgáltató (szponzor) által fizetett, nem személyes bemutatása és népszerűsítése azonosítható.
Vásárlásösztönzés (sales promotion)
Közönségkapcsolat (public relations)
Személyes eladás (personal selling)
A kommunikációs mix elemei
Személyes eladás (personal selling)
Kommunikációs politika
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
19. Tétel Tevékenységünk alapja a kommunikáció
6. Tétel Új üzletét szeretné reklámozni
SZEMÉLYZETI MARKETING
Budapest, február 25. Kötik-e a cégek termékeikhez a fogyasztót, és ha igen hogyan?,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’ VIII.
Medical Spa közös kommunkációja Buktatók és kihívások Verik Orsolya Oxygen Medical.
1,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben'' XII. Országos Konferencia Budapest - Hotel Platánus, február
Reklámozás, Public Relations
A KOMMUNIKÁCIÓS MIX-STRATÉGIA ALAPJAI
PROMOTION Kotler: Reklám Személyes eladás Vásárlásösztönzés
A marketingkommunikáció
DPR kommunikáció Alternatív marketing eszközök Deliné dr. Győrmárton Rita alumni irodavezető, PTE DPR Szakmai Nap, április 15.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
A reklám alapjai és formái 11. szeminárium
A reklám alapjai és formái
A marketingkommunikáció
8. Az eladásösztönzés.
A piacszegmentáció és a célpiaci marketing
KAMPÁNYTERVEZÉS ALAPJAI – mit gondoljunk végig, mielőtt hirdetni kezdünk?
Szociális marketing 1. Dr Skrabski Árpád.
A közösségi agrármarketing lehetőségei a közösségi médiában

Célzott partnergyűjtés (lead generation) IDG Magyarországi Médiaszolgáltató Kft Budapest, Madách Imre út Tel: (1) Médiaajánlat Új,
A fogyasztói tudat befolyásolása a közösségi marketing eszközeivel
Tegyünk Egészségünk Színvonaláért Alapítvány Civil vélemény Dr. Kovács Gabriella Igazgató, TESZ Alapítvány február.
A QR kódok használata marketingben és elektronikus ügyvitelben KOVÁCS BLANKA MŰSZAKI KOMMUNIKÁCIÓS MENEDZSMENT SZABADKA 2014.
Hallgatói kommunikációs csatornák, a hallgatók mozgósításának eszközei a sportszervezésben Debrecen, szeptember 3.Készítette: Barota László.
A MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ VONAL ALATTI ESZKÖZEI
PR public relations „Nyilvános kapcsolatok” A szervezetről felismerhető és hiteles arculatot alakítson ki a szervezet különböző célcsoportjaiban. Külső.
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ÜZLETI TERV Otthonából dolgozhat (telefon!) Otthonából dolgozhat (telefon!) Heti óra (esténként és hétvégeken) Heti óra (esténként és hétvégeken)
A reklám centruma.
Kérjük halkítsák le telefonjukat!
1.Gyógyszeripari kommunikáció célcsoportja 2.Direkt mail és mérési lehetőségei 3.Direkt és alapfogalmak 4.Direkt mérési lehetőségei 5.Direkt.
R EKLÁMOK AZ INTERNETEN Készítette: Albert Orsolya PR. I
Reklámterv Hanzl Bence „A reklám annak művészete, hogy a fejet célozzuk meg, és a pénztárcát találjuk el.” Vance Oakley Packard.
Hatékony kereskedés és marketing az interneten
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
A vásárlási döntés folyamata
Előadás másolata:

Direkt marketing Marketing II. – 9. előadás 2017. 04. 11. Magyar Mária - BME MVT 1

Magyar Mária – Marketing II. – Direkt marketing A mai anyag… Direkt marketing Magyar Mária – Marketing II. – Direkt marketing

Megvett egy vidéki házat, és éppen azon volt, hogy hotelt nyit benne. „Egy nap egy férfi besétált egy londoni reklámügynökségbe, a főnököt kereste. Megvett egy vidéki házat, és éppen azon volt, hogy hotelt nyit benne. Tudna-e az ügynökség vendégeket szerezni neki. 500 dollárt szánna rá. Talán nem meglepő, hogy a főnök a kifutófiú gondjaira bízta az illetőt, a kifutófiú pedig történetesen nem volt más, mint e könyv szerzője. A férfiú pénzét egypennys levelezőlapokba fektettem, és szétküldtem őket a környék tehetős polgárainak címére. Hat héttel később a szálloda, telt házzal, meg is nyílt. Megízleltem a sikert.” (David Ogilvy, 2008)

VONAL FELETTI – ATL KOMMUNIKÁCIÓ VONAL ALATTI – BTL KOMMUNIKÁCIÓ REKLÁMOZÁS HIRDETÉS VÁSÁRLÁS-ÖSZTÖNZÉS PUBLIC RELATIONS SZEMÉLYES ELADÁS DIREKT- MARKETING Nyomtatott és elektronikus reklám Versenyek, játékok, sorsolás Sajtóanyagok Árubemutatás Katalógusok Külső csomagolás Ajándékok, jutalmak Beszédek Értékesítési összejövetelek Címre küldött levél Csomagolt mellékletek Minták, kipróbálás Éves jelentések Ösztönző programok Telemarketing Mozgóképek Vásár, bemutató, kiállítás Szemináriumok Áruminták Tv-árusítás Audiovizuális anyagok Kupon, bónusz Mecenatúra Vásár, bemutató Elektronikus értékesítés Brosúrák Engedmények Szponzorálás Szakmai rendezvények Faxküldemény Reklámcédulák Kedvező áruhitel Jótékonysági akció E-mail hangposta Visszavásárlási kedvezmény Kiadványok Szaknévsorok Pontgyűjtési akció Lobbizás Plakátok Árukapcsolások Vállalati újság Hirdetőtáblák Események Logó, szimbólumok VONAL FELETTI – ATL KOMMUNIKÁCIÓ VONAL ALATTI – BTL KOMMUNIKÁCIÓ

Direkt marketing fogalma A direktmarketing olyan interaktív marketingmódszer, amely az egyéni fogyasztóra koncentrál, mérhető közvetlen választ és/vagy vásárlást kíván kiváltani. INTERAKTÍV SZEMÉLYES ÜZENET MÉRHETŐ Magyar Mária – Marketing II. – Direkt marketing

Direkt marketing eszközei Vevő informálására, a vásárlás ösztönzésére irányul Vevő által történő megrendelésre irányul címre küldött levél (direct mail) katalógusok levél nyomtatott sajtótermékek hirdető lapok, füzetek, újságok (mobil)telefon telefon (hívás, sms, mms) TV shop e-mail Magyar Mária – Marketing II. – Direkt marketing

L. L. Bean és a Maine Hunting Shoe csizma L. L. Bean 1911-ben hideg, vizes lábbal és egy forradalmi ötlettel tért vissza a vadászkirándulásról, Maine-ből… bőr felsőrész a munkások gumicsizmájára: MAINE HUNTING SHOE Ma az L.L.Bean 1,4 milliárd dolláros forgalmat bonyolít. Jelenleg 49 különböző katalógust készít. A vadászok címlistájára kiküldött egy 3 oldalas szórólapot (termékleírás + teljes körű garancia) 100 megrendelésből 90-et visszaküldtek !! http://www.llbean.com/llb/videos/512473?type=V&channelId=512403 Magyar Mária – Marketing II. – Direkt marketing

AIMRITE tényezők – mik ezek? Médiumok értékelése közönség hatás üzenet válaszreakció belső menedzsment végeredmény Melyik direkt kommunikációs eszközzel tudjuk a legtöbb válaszreakciót kiváltani, mindezt alacsony költség mellett? Audience Impact Message Response Internal management The End Result Magyar Mária – Marketing II. – Direkt marketing

Magyar Mária – Marketing II. – Direkt marketing Közönség JELENLEGI VÁSÁRLÓK POTENCIÁLIS VÁSÁRLÓK megcélzott fogyasztói csoport tulajdonságaival, jellemzőivel rendelkeznek DE: még nem állnak kapcsolatban a vállalattal célcsoport paraméterei Magyar Mária – Marketing II. – Direkt marketing

Közönség - operajegyek árusítása rádió direct mail aktuális előadások árak jegyvásárlási lehetőségek helyi hirdetőlap JELENLEGI VÁSÁRLÓK POTENCIÁLIS VÁSÁRLÓK NAGYOBB HATÉKONYSÁG, mivel a direct mail célközönsége jobban meghatározott! médiareakciós készségek, ismeretek feltérképezése Magyar Mária – Marketing II. – Direkt marketing

Magyar Mária – Marketing II. – Direkt marketing Direct mail közönsége Rendelkezel e-mail címmel?  szegmentumok címlisták vevőkről személyes adatok, vásárlási szokások, érdeklődési körök harmadik fél állítja össze, pl. földrajzi életmódlisták, üzleti listák ÚJ VÁSÁRLÓK lehetséges vásárlók címlistája ÖSSZEÁLLÍTOTT LISTA / VÁLASZADÓI LISTA egy másik vállalat mellékterméke, pl. hetilap előfizetői névsora Magyar Mária – Marketing II. – Direkt marketing

Magyar Mária – Marketing II. – Direkt marketing Hatás 1. figyelemfelkeltés 2. válaszreakcióra ösztönzés Milyen hatást fejtünk ki a fogyasztókra? média szerepe (médiahatás) médium birtokolja a fogyasztók figyelmét M. McLuhan: „the medium itself that is the message not the content” a médium maga az üzenet Magyar Mária – Marketing II. – Direkt marketing

Magyar Mária – Marketing II. – Direkt marketing Üzenet 1. figyelemfelkeltés 2. válaszreakcióra ösztönzés Milyen médium segítségével juttatjuk el az üzenetet a fogyasztóhoz? minden fogyasztónak/potenciális vásárlónak perszonalizált üzenet nagy mennyiségű információ átadása DIRECT MAIL előnyei Magyar Mária – Marketing II. – Direkt marketing

Magyar Mária – Marketing II. – Direkt marketing Válasz 1. figyelemfelkeltés 2. válaszreakcióra ösztönzés Milyen erőfeszítésbe kerül a fogyasztónak válaszolni a felhívásra? FELADAT: minél egyszerűbbé tegyük az üzenetre való válaszolást! személyre szabható egyszerű válaszadás rádió tv plakát Magyar Mária – Marketing II. – Direkt marketing

Belső menedzsment – direct mail esetében Tudnunk kell (!): hirdetésünk mennyi idő elteltével jelenik meg? Direct mail alkalmazása esetén milyen feladatokkal állunk szemben? megírni a tájékoztatót közreadni példányokat egyeztetni meghatározni a designt borítékok és anyag nyomtatása adatok összegyűjtése boríték tartalmának összeállítása … stb. Közben ügyelni az átfutási időre!! korai tesztelésekre vagy kampány tesztelésekre ad okot Magyar Mária – Marketing II. – Direkt marketing

Magyar Mária – Marketing II. – Direkt marketing Végeredmény „Általában minél több választ generál egy médium a fogyasztóközönségből, annál költségesebb az elérése.” KÖLTSÉG/VÁLASZ EFFEKTUS Magyar Mária – Marketing II. – Direkt marketing

HeartCare Dominicana –”Turn to live” Vizsgáljuk meg az AIMRITE tényezői mentén! Magyar Mária – Marketing II. – Direkt marketing

Vizsgáljuk meg a szórólapot! Audience Impact Message Response Internal management The End Result Magyar Mária – Marketing II. – Direkt marketing

Magyar Mária – Marketing II. – Direkt marketing Adatbázis marketing FOGYASZTÓI ADATVÉDELMI JOGOK A direkt marketinghez elengedhetetlen az aktuális adatbázis, mely több, mint egyszerű címlista! a vállalat adatbázis marketing tevékenységének kiindulópontja VEVŐI ADATBÁZISOK Magyar Mária – Marketing II. – Direkt marketing

Magyar Mária – Marketing II. – Direkt marketing Vevői adatbázisok Információtartalom szerint eltérő célokat szolgálnak: TÖRZSÁLLOMÁNY meglévő vevők adatait tartalmazza aktív és nem aktív vevőké vevőazonosító infók demográfiai jellemzők pszichográfiai ismérvek tranzakciótörténettel kapcsolatos változók múltbeli reklamációk ügyintézéssel kapcsolatos elégedettség, lojalitás AKVIZÍCIÓS ADATBÁZIS új vevők megszerzésénél alkalmazzák azonosító és demográfiai, pszichográfiai adatokat tartalmaz, amelyek alkalmasak potenciális vevők, fogyasztók megkeresésére KIEGÉSZÍTŐ ADATBÁZIS a törzsállományt és akvizíciós adatbázist egészíti ki további demográfiai, pszichográfiai, tranzakciós adatok információk adatok változására információk vásárolt termékekről Magyar Mária – Marketing II. – Direkt marketing

Köszönöm a figyelmet! BME MVT, QB307., magyar@mvt.bme.hu Telefon: 463-2434