nem indult be a tömeges migráció.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ÜDVÖZLÖM ÖNÖKET A TELEPÜLÉSI ÖNKORMÁNYZATOK ORSZÁGOS SZÖVETSÉGÉNEK NEVÉBEN!
Advertisements

Migránsok társadalmi beilleszkedése együttműködéssel
Az Észak-Alföldi régió energiastratégiája
A TELEPÜLÉSI ÖNKORMÁNYZATOK STRATÉGIAI VEZETÉSE. Milyen az igazán jó önkormányzat? POLGÁRKÖZELI  AUTONÓM ÉS VÁLLALKOZÓ SZELLEMŰ  AKCIÓ-ORIENTÁLT  KÜLDETÉS-CÉLOK-KOMPETENCIA.
A közötti időszak fejlesztési tervezésének megalapozása
A stratégiai tervezés módszertana
 A közös vámpolitika  Külkereskedelem  Segélypolitika  Szankciópolitika  Stb.  Egyre fontosabbá tette a külpolitikai együttműködést.
2005. szeptember 28.. Történeti háttér Kiemelkedően magas menekültáradat Igény a menekülők szabályozott érkezése iránt.
A neo-weberiánus állam vonzásában Stumpf István Századvég Alapítvány, Elnök MKT 46. Közgazdász-vándorgyűlés Eger június
Az ÉRÁK legfontosabb céljai A képzés és a munkaerő-piaci szolgáltatások egységes normák szerinti működtetése. A munkanélküliek folyamatos képzésbe kerülésének.
A politika intézmény-és rendszerelméleti megközelítései
Pordány Sarolta: Ph.D. kutatásindító
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. EU ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A Magyar Regionális Tudományi Társaság V. Vándorgyűlése Az ipar szerepe a regionális fejlődésben Alternatívák a regionális innovációs rendszer továbbfejlesztésére.
A Duna földrajzi kapocs, közös identitástudat képező elem települések, régiók és országok közötti többszintű és sokrétű kapcsolatrendszer alapvető eszköze,
„Az EU keretköltségvetése” és élelmiszergazdasága előtt álló közös kihívások Éder Tamás.
Az Európai Unió környezetpolitikája Asszisztens hallgatók 19. tételéhez
1 Magyarország 2020 perspektívájában Dr. Vértes András elnök GKI Gazdaságkutató Zrt november 29.
Az Új Széchenyi Terv kiindulópontjai Szepesi Balázs, NGM parlamenti és gazdaság-stratégiai államtitkár kabinetfőnöke.
II. Gazdasági unió A, Pénzügyi unió Közös pénz → összemérhetőség, könnyebb elszámolás - Euro bevezetése 2002-ben.
Nyugat-dunántúli Régió
INTÉZMÉNYKÖZI MEGÁLLAPODÁS SZERKEZET. TÖRTÉNET, SZEREPLŐK 1999-es megállapodás 2002-es megállapodás 2006-os (hatályos) megállapodás Módosítások: 2007,
Szervezeti kultúra A szervezeti kultúrát meghatározó kategóriák
Az egyenlőséggel kapcsolatos attitűdök Lelkes Orsolya European Centre for Social Welfare Policy and Research, Bécs.
Az EU szomszédságpolitikája A Keleti Dimenzió. A bővítés utáni helyzet május 1-je után tíz új tag (az EU eddigi legnagyobb bővítése) május.
Mekkora a „biztonságunk árnyéka” globalizált világunkban
EEM. 12. Változásmenedzselés kultúraváltás
Nemzeti Területfejlesztési Hivatal A RÉGIÓÉPÍTÉS ÉVE ,3 MILLIÁRD FORINT ÁTADOTT FORRÁS A RÉGIÓKNAK március 17. Kormányszóvivői sajtótájékoztató.
Az erdélyi magyar fiatalok értékrendjének sajátosságai. Összehasonlító vizsgálat a román és a magyar fiatalok körében Veress Ilka Nemzeti Kisebbségkutató.
Az Európai Foglalkoztatási Stratégia Készítette: Balogh Judit Nemzetközi Tan. III. évf
A gazdasági válság mint lehetőség Winkler Gyula Európai Parlamenti képviselő RMDSZ, ENP Nagyvárad, szeptember 24.
Szalayné Sándor Erzsébet Egyetemi docens, intézetigazgató PTE ÁJK Európa Központ június 24.
TERÜLETI PAKTUM. A PAKTUM BEMUTATÁSA szeptember 25-én aláírták a Területi Foglalkoztatási és a Társadalmi Integráció a Központi Régióban Paktumot.
AZ ÉGHAJLATVÁLTOZÁS VESZÉLYE ÉS A HAZAI KLÍMAPOLITIKA Szabó Imre miniszter Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium február 27.
ÉLTANULÓ VÁLSÁGBAN Dr. Pogátsa Zoltán Magyar Tudományos Akadémia.
Mi történik az euróval? Dr. Mellár Tamás, egyetemi tanár.
Az EU élelmiszer- szabályozásának céljai Eu. Hosszú távú egészségkárosítás csökkentése Az élelmiszerben lévô egészségkárosító anyagok mennyiségének korlátozása.
Válság és megújulás? Lehetőség vagy krízis?
KÖZSZOLGÁLTATÁS TERVEZÉSE, SZERVEZÉSE Általános Vállalkozási Főiskola III. évfolyam 2008/2009. tanév 3. Az Európai Unió politikái.
Válság, válságkezelés DUF Szakkollégium, 2012 ősz.
INNO-REÁL Szövetség Civil Ágazati-szakmai Stratégiai Terv május 21.
MIGRÁCIÓS SZAKIRÁNY Nemzeti Közszolgálati Egyetem
Az új nemzetközi megállapodás létrehozása EUROPEAN COMMISSION FEBRUARY 2009 Éghajlatváltozás.
Közigazgatási Jog 4. Európai Közigazgatás, 11. előadás november 23. Témakörök: 5. Az EU jogrendszerének közigazgatási alapjai 5.1. Az EU jogrendszerének.
Regionális politika. Alapok Kohézió Az uniós politikákkal párhuzamosan Régiós elmaradottságok felszámolása Hosszú távú elképzelések Céljai: –Kiegyensúlyozott.
Törzsök Erika: Színes szőttest - avagy milyen kisebbségpolitikára van szükség? 2006.
A társadalmi részvétel elve és az NGO-k jogai dr. Pánovics Attila március 5.
1. / Áttekintés ›Az EU természete ›Mikor lehetséges / alkalmas eszköz az EU jog? ›Az EU jogorvoslat keretei ›Tagállammal szembeni EU jogorvoslat ›Kötelezettségszegési.
Biztonságpolitika és válságkezelés
Gazdasági indíttatású migráció Latin - Amerikában Karlik Andrea A Világgazdaság fejlődésének kérdései Gyak.
Az EU Duna Régió Stratégia elfogadása, hazai és európai uniós prioritásai Nádasi György Külügyminisztérium Győr, október 11.
MTA Regionális Kutatások Központja Magyarország: ütköző- és konfliktusterület a migráns-kibocsájtó és befogadó térségek között Hajdú Zoltán MTA KRTK RKI.
A magyar KKV-k regionális versenyképessége A KKV-k segítése – támogatás, avagy befektetés? Miklóssy Ferenc elnök Hajdú-Bihar megyei Kereskedelmi és Iparkamara.
Az euró bevezetésének lehetőségei Magyarországon Tabák Péter Gazdaságpolitikai főosztály Pénzügyminisztérium Budapest, május 23.
Dr. Vadasi Vivien BM, Európai Együttműködési Főosztály A migráció és mobilitás átfogó megközelítése az Európai Unióban (GAMM) Az Európai Unió Menekültügyi,
A NAGY GAZDASÁGI VÁLSÁG
Alapvető fogalmak és tények a bevándorlás megértéséhez
Tágabb, mint a kereskedelmi szerződések köre
Magyar versenyképesség 2017
Első vállalati tapasztalatok az EU felvétel után
A foglalkoztatási paktumok működési tapasztalatai – a siker fokmérői
Helyzetjelentés a menekültkérdésről:
Regionális identitás és öntudat: létező jelenség Magyarországon?
Európai Uniós ismeretek
Dr. Nagy Henrietta egyetemi adjunktus SZIE GTK RGVI
A foglalkoztatáspolitika jövője az Európai Unióban
Lisszaboni Szerződés tükrében
A regionális gazdasági integrációk
Gazdaságpolitika 4. ea..
Előadás másolata:

nem indult be a tömeges migráció. Kiinduló tétel - I Az EU migrációs politikája – noha tökéletlen és kiegyensúlyozatlan volt – nem okozott politikai és adminisztratív gondot, egészen addig, amíg (2008 utáni pénzügyi válság és 2011 utáni arab tavasz) nem indult be a tömeges migráció.

Az erre a helyzetre adott három reakció Kiinduló tétel - II Az erre a helyzetre adott három reakció (a migránsok belső „újraelosztása”, célzott kooperáció a küldő országokkal, migráció mértékének csökkentése) innovatív és sikeres lehet hosszú távon, de rövid távon nem látszik működni. A kérdés: Lehet-e, s ha igen , hogyan lehet a rövid távú bajelhárítást és a hosszú távú stratégiai célok megőrzését egyszerre megvalósítani?

Politikai felbuzdulás – policy-változtatások nélkül Helyzetelemzés Politikai felbuzdulás – policy-változtatások nélkül Ennek okai strukturálisak (vagyis elkerülhetetlenek): - A felülről vezérelt „újraelosztás” ellenállást vált ki a tagállamokból, aminek eredménye EU-ellenesség, nacionalizmus és idegenellenesség. A migráció menedzselésének „kiszervezése” a szomszédoknak való kiszolgáltatottság növekedését és az emberi jogok sérülését okozza. A migráció okainak megszüntetéséhez sem elég idő, sem elég pénz nem áll rendelkezésére, ez csak globálisan lenne rendezhető. Mit lehetne tenni? EU-szintű konszenzus az alapvető értékekkel kapcsolatban: sem a nyitott, sem a teljesen zárt határ nem opció Migrációt csökkentő/szűrő szomszédságpolitika Jobb kommunikáció Az EU-n belül több szolidaritás és jobb kooperáció Szubszidiaritás - lokális és civil szervezetek szerepe az integrációban Az irreguláris migránsok visszaküldését hatékonyabbá kell tenni A gyors, könnyű populáris megoldások elkerülendők, de a nem-cselekvés az EU szétesésével fenyeget Lehet-e alkalmas az EU mai struktúrája a megoldáshoz vagy új struktúra kell?

Leckék a frontvonalról, mit tanulhatunk a görögöktől? avagy mit tanulhatunk a görögöktől? Öt lecke, amitől jobb lenne a görögök helyzete, de ebből csak egy innovatív: az EU-ból származó pénzeket nem a központi állami szerveken, hanem a helyi önkormányzatokon kellene átáramoltatni.

hogyan gondolkodnak a németek a menekültekről Birgit Glorius „Meg tudjuk csinálni”, avagy hogyan gondolkodnak a németek a menekültekről Kiindulási pontja a migráció önálló intézményként való felfogásának elmélete. Végkövetkeztetése: az állami túlszabályozása rombol, a migrációban rejlő lehetőségeket csak „helyben” lehet meglelni és kihasználni.

Gondolattöredékek válságról és csapásról Az alapprobléma: egy válság és egy csapás hatása kombinálódott, s ezekre nem lehet azonos módon reagálni, sőt … Az amúgy is lassú és bürokratikus EU-t „béna kacsává” teszik a 2004-ben és azóta csatlakozó országok uralmon lévő elitjeinek (történelmileg és geopolitikailag beágyazott) viselkedése.

Skandináv megoldások: Bezáródások és innovatív megoldások Az innovatív megoldás: Az Eurodac mellett egy Eurofamot is létre kellene hozni, hogy a migránsok le- és ttelepítése hatékonyabban és emberiesebben, az integráció sikesebben legyen végrehajtható.

Alkudozás a menekültekről: a török nézőpont Az EU-Törökország megállapodást egy kísérletnek kell felfogni, aminek sikere esetén a migráció nemzetközi szabályozása is megváltozhat.

Európa bevándorlástól való félelmének kül- és biztonságpolitikai hatásai Nem lehet Európa tömegmigrációval szembeni védelmét komoly beruházások nélkül „kiszervezni”. Nincs általános recept, minden országgal külön kell tárgyalni, s egyedi megoldásokat kell szorgalmazni, de ennek során globális szempontokat (Trump és a klímaváltozás, a poszt-kolonializmus árnyéka, a hazaküldött pénzek szerepe…) is figyelembe kell venni.

Egy közös migrációs/menekültügyi megoldás lehetőségéről az Euro-mediterrán régióban Van az öregedő, gazdag EU és van a szegény, munkaerőben gazdag mediterrán világ ...

Hogyan lehet az „aggódó középosztályt” megnyugtatni: a migráció és a migrációs politikai mozgatórugóiról Az EU migrációs politikáját az „új helyzet”, vagyis a tömeges migráció állandónak tételezése mozgatja. Ha az EU erre az általánossá vált nézetre nem tud a szavazók számára meggyőző migrációs és menekültügyi politikákkal válaszolni, akkor az EU-nak annyi. Az első lépés az „aggódó középosztállyal” szót érteni, azokkal, akik nem idegenellenesek, de tartanak a tömeges migráció okozta bizonytalanságtól. Az ő bizalmukat kell meg(vissza?)nyernie az EU-nak.

Az erősödő határvédelmi kooperáció mellékhatásairól globális nézőpontból A menekültügyi rendszer kivételével nincs a migrációnak nemzetközi szabályozása, csak – sokszor egymásnak ellenmondó – regionális és funkcionális alrendszerei. Hosszú távon a jobban működő határvédelem minden szereplőnek jó, de csak ha nemzetközileg koordinálva történik. Ha ez működik, akkor jöhet a be-, át-, széttelepítés és „kiszervezés” koordinált (és EU által finanszírozott) megoldásainak alkalmazása, amely nélkül a határvédelem nem több „szimbolikus politizálásnál”.