Képzési modul Hálózatépítés

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
LOGISZTIKA és a SZÁLLÍTMÁNYOZÁS
Advertisements

Magyarországon új sportként, minél szélesebb körben megismertetni az általunk oly szeretett játékot. Olyan környezetet teremteni, ahol harmonikus közösségben.
Lengyelország: Allegro Magyarország: TeszVesz és Vatera
RENDELÉS, VEVŐKISZOLGÁLÁS, E - BUSINESS
Pannon Helyi Termék Klaszter. A Pannon Helyi Termék Klasztert október 3-án hozta létre 13, a Nyugat-Dunántúli Régióban működő szervezet, közel egy.
B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
MARKETING.
Értékesítés menedzsment Susányi Tamás V.:
NEMZETI ÉLELMISZER- TECHNOLÓGIA PLATFORM TEVÉKENYSÉGE Boródi Attila (ÉFOSZ) Budapest, szeptember 24.
A piac Szakiskola.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
1 A hírközlés szerepe a nemzetgazdaságban – új célok Vitaindító Vasváriné dr. Menyhárt Éva.
A gazdasági fejlettség mutatói
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
A vállalkozások környezete
Alapfogalmak.
Vállalati folyamatok, alrendszerek, tömegszerűség, külső környezet, belső adottságok, hierarchia, kultúra.
Exporttal és importtal kapcsolatos okmányok
Előnyök és alkalmazási területek
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
E-beszerzés Bravo csoport.
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
A Duna földrajzi kapocs, közös identitástudat képező elem települések, régiók és országok közötti többszintű és sokrétű kapcsolatrendszer alapvető eszköze,
A marketing alapjai.
Iskolahálózatok itthon és külföldön Pénziránytű műhelymunka MNB, november 10.
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
Az iWiW platform Szabó Márton Origo Zrt.. Az iWiW számokban 4,3 millió regisztrált felhasználó Napi 1,2 millió egyedi felhasználó Az összes regisztrált.
Határon átnyúló vállalkozásfejlesztési kapcsolatok.
A CivilTech program nyújtotta lehetőségek civil szervezetek számára Tóth István, Bács-Kiskun Megyei CISZOK Kecskemét, NCA képzés.
Az EEM helye a menedzsmentben
COACH BioEnergy A biomassza energetikai hasznosításának erősítése és népszerűsítése Közép-Európában – egy nemzetközi információs és tanácsadói hálózat.
A piacszegmentáció és a célpiaci marketing
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
Dőry Tibor MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet
Introduction to the BBS | 2009 | ‹#› Szolgáltatások kis- és középvállalkozásoknak.
Nemzetközi együttműködések „A BAKONYÉRT” Egyesületnél.
Megállapításunk célja:  biztosítani a termelés megszervezését és hozzáigazítását a kereslethez, különösen a minőség és a mennyiség tekintetében;  Ösztönözni.
1 „Fenntartható fejlődés” Új tartalmak közös (informatikai) platformon Kovács Kálmán államtitkár Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium Szabadka, 2008.
AquaTerr Kft. Készítette: Tóth Péter. Profil: Az AquaTerr Kft. elsődleges célja olyan terráriumok és akváriumok készítése, amely mind működésbélileg,
Elemezze cége innovációs potenciálját! ‘800 európai vállalkozás mint összehasonlítási alap’
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
A kis- és közepes vállalkozások információs rendszerei Erdős Ferenc.
COACH BioEnergy A biomassza energetikai célú hasznosításának erősítése és népszerűsítése Közép-Európában – nemzetközi információs és tanácsadói hálózat.
1. 2 a gyártók & fogyasztók igényeinek összehangolása a hatékonyság növelése az elérhetőség javítása szakértői szolgáltatás biztosítása vásárlói igények.
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
ÜZLETI TERV Otthonából dolgozhat (telefon!) Otthonából dolgozhat (telefon!) Heti óra (esténként és hétvégeken) Heti óra (esténként és hétvégeken)
BEPTRA „ Legjobb gyakorlatok” kis- és középvállalkozások számára Záró konferencia HURO0901/138/2.1.2.
2015 | 05 | 28 VÁROSOK KÜLSŐ-BELSŐ KOMMUNIKÁCIÓJA.
Az innovációs folyamatok rendszere, és a decentralizált pályázati források Brunda Gusztáv innovációs menedzser szakközgazdász
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
Duna Stratégia – Duna menti Kamarák Szövetsége Budapest Kiss Ervin DCCA és BKIK főtitkár.
Biztonságvédelmi és autóipari klaszterek együttműködésének lehetőségei hazai és nemzetközi téren.
Rózsa Viktor Viszonylati menedzser Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt. Bemutatkozás.
LOGISZTIKA ÉS GLOBALIZÁCIÓ. Logisztika és globalizáció A piacok globalizálódásának következménye: - nemzeti piacok szükségletét lényegesen meghaladó termelési.
A piac és a piacgazdaság. A piac fogalma Több értelmezése lehet: I. A piac a javak (termelés, szolgáltatás) realizálásának színtere, a tényleges és a.
9. fejezet Megjelenés a nemzetközi piacon
ACT SME: A kis- és középvállalkozások határon átnyúló üzleti kapcsolatainak elősegítése KKV-k fejlesztési eszközeinek, forrásainak és erőforrásainak európai.
2/18/2018 Marketingterv Név.
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
A piac és a piacgazdaság
Képzési modul Trademap.org
BESZERZÉS A KATONAI LOGISZTIKÁBAN
Prof. Dr. Illés Béla* tanszékvezető egyetemi tanár
Értékesítési oktatás Előadó: [Név].
TERMÉKPOLITIKA Kószó Kriszta.
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Előadás másolata:

ACT SME: A kis- és középvállalkozások határon átnyúló üzleti kapcsolatainak elősegítése Képzési modul Hálózatépítés AZ ACT-SME projectet az Európai Bizottság, Erasmus Plus Programja támogatásával finanszírozzák. Ez a publikáció és tartalma csak a szerzők véleményét tükrözi, és a Bizottság nem felelős az itt tartalmazott információk semmilyen felhasználásáért.

Hálózatépítés Hálózat Célpiac kiválasztása Részvétel vásárokon/kiállításokon Vásárlók/beszállítók keresése Logisztika

Hálózatépítés Célpiac kiválasztása A társaságok fenntarthatóságának legfontosabb elemei az értékesítés és az értékesítési politika. Az értékesítés előtti termelés azt jelenti, hogy a raktározott nyersanyagot átalakítják végtermékké. Az értékesítés adja a kereskedelem gerincét. A gyárak, nyersanyagok, termékek, a logisztika és hasonló termékek / szolgáltatások nem hoznak profitot vásárlók nélkül.

Hálózatépítés Az értékesítés nagyon fontos a hazai és a nemzetközi piacon. A nemzetközi piacon megvalósított értékesítés fontosabb, mivel valutában történik. A hatékony értékesítéshez ki kell építeni egy aktív értékesítési hálózatot. A hatékony értékesítési hálózat kialakításához meg kell határozni a megfelelő célpiacokat. A piacok megfelelő kiválasztása gyors és fenntartható értékesítést tesz lehetővé.

Hálózatépítés Részvétel vásárokon/kiállításokon A társaságnak ki kell alakítania egy értékesítési hálózatot, hogy a termékei a nemzetközi platformon mozogjanak. A nemzetközi vásárok a külkereskedelem kötelező elemei. A vásárok a tényleges és legfrissebb kereslet és kínált találkozópontjai. A nemzetközi vásárokon való részvétel a külkereskedelem kötelező elem, még akkor is, ha kényelmetlen, költséges és sok időt vesz igénybe. A vásárokon való részvétel költségeit a kormányzati támogató politika csökkenti. Törökországban a Gazdasági Minisztérium 50%-70%-kal támogatja a vásárokon való részvételt.

Hálózatépítés A vásárokon való részvétel fontos a társaság hírneve szempontjából is. A vásárokon jó képet lehet kialakítani a társaságról. A kis-és középvállalkozások és a nagyobb társaságok azért vesznek részt a vásárokon, hogy növeljék a társaság jó hírnevét, még akkor is, ha már kialakították az értékesítési hálózatukat. Általában a vásárok azok a helyek, ahol a társaságok bemutatják az új technológiával, K+F segítségével és innovációs technikákkal készült új termékeiket. Az ilyen termékeket azért mutatják be a vásárokon, hogy elkerüljék, hogy más társaságok leutánozzák a terméket. Ezek a tevékenységek növelik a társaság versenyképességét.

Hálózatépítés Vásárlók/beszállítók keresése A fejlődő kommunikációs technikák lerövidítik a távolságokat, és a lehető leggyorsabb kommunikációt biztosítják a lehető legrövidebb idő alatt. A hálózat a következő célokra alakítható ki; Vásárlók keresése Franchise biztosítása vagy megszerzése Forgalmazás biztosítása vagy megszerzése Ezekhez használhatók a közösségi hálózatok, cégjegyzékek, és hajórakjegyet kiállító honlapot. Majdnem 30 ország online állítja ki a hajórakjegyet. A hajórakjegy értékes dokumentum, azért állítják ki, hogy biztosítsák a verseny tisztaságát a világon mindenhol.

Hálózatépítés A társaságok követik az internetes oldalakat, ami a hajórakjegy kiadásának legfejlettebb és legelterjedtebb módja, hogy elérjék a végfelhasználókat. A célpiacok meghatározása és a vásárlók megfelelő kiválasztása szükséges a végfelhasználók eléréséhez. A vásárlókat a következőképpen osztályozzuk: „vásárló”, „fiók”, és „forgalmazó”.

Hálózatépítés

Hálózatépítés Amint a diagramon látható, vannak olyan csatornák, a „vásárlók”, akik csak egyszer vásárolnak, és vannak az „outletek”, amelyek egy meghatározott területre és időszakra vásárolnak, és vannak a „forgalmazók”, akik jogosultak franchise megadására és a megállapodásban meghatározott területeken történő értékesítésre. A „vásárlók” olyan fogyasztók, akik egyszer vásárolnak, az outletek kereskedelmi forgalomban értékesítik a társaság termékeit, és a forgalmazók képviselik a társaságot, franchise jogot adnak, és értékesítik a termékeket a gyártó és a forgalmazó közötti megállapodásban meghatározott területen. A közösségi médiának fontos szerepe van a társaság hirdetésében, így ez a leghatásosabb eszköz a hirdetésre, a vásárlók kereséséhez, és a vásárlókkal történő kommunikációhoz.

Hálózatépítés Beszállítók / vásárlók keresésének eszközei Hajórakjegyet kiállító honlapok Tradeinfo365.com, uktradeinfo.com, panjiva.com, infodriveindia.com Cégjegyzékek Kompass.com, gulfind.com, fita.org B2B honlapok Alibaba.com, tradekey.com, turkishexporter.com, europages.com C2C honlapok (B2B vagy C2C, a társaság értékesítési politikája szerint használandó) Ebay.com, amazon.com Kereskedelmi attasé Kereskedelmi kamara Barter kereskedelmi rendszerek Közösségi média Vásárok

Hálózatépítés Online eszközök Manapság az internet széles körű használatával az élet napról-napra könnyebbé válik. Az interneten megtalálható információk megkönnyítik a nemzetközi kereskedelmet. A B2B-hez hasonló virtuális platformok és cégjegyzékek segítenek megtalálni és kommunikálni a beszállítókkal és a vásárlókkal. A kereskedelmi információk utolsó pontja a hajórakjegyet kiállító honlapok használata. Hajórakjegy: a szállító társaság által kiállított dokumentum. Amint a dokumentáció elkészült, és a konténert felrakták a hajóra, kiállítják a hajórakjegyet. A hajórakjegy értékes dokumentum, és a termékek licencelése és átadása harmadik felek számára tilos. Ezért a hajórakjegy alapvetően fontos a külkereskedelmi szektorban.

Hálózatépítés A B2B honlapok használatával a vásárlók közvetlenül érhetők el, és a vásárlók is közvetlenül elérhetik a társaságot. A B2B honlapok hatásterülete szerint a vásárlók elérhetik a társaságokat a világon mindenhol. A B2B honlapokat hirdetési eszközként használják. B2B honlap tagjaként közzé lehet tenni a termékeket és a társaság profilját. A nemzetközi piacokon a hirdetési tevékenységeket az adott kultúra, társadalmi-gazdasági helyzet és a demográfiai struktúra szerint kell végezni.

Hálózatépítés Minden országban van cégjegyzék. Az egyik ilyen a kompass.com, ami a legnagyobb cégjegyzék a világon. A kompass.com oldalt a világon mindenhol gyakran használják, mivel szinte minden országban vannak ügynökségei. Vannak olyan honlapok, amelyek csak a saját országukban, a hazai társaságokkal működnek. Például, rá lehet keresni a társaság nevére, vagy egy termékre a közel-keleti országokban www.gulfind.com oldalon, ha a célpiac egy közel-keleti ország. Az értékesítési hálózat kiépítésének első lépése az íróasztal mellől folytatott kutatás. Így meg lehet határozni az országokat, és ki lehet választani a vásárlókat a célországokban.

Hálózatépítés A hajórakjegy kiállítási helyének forrásai, B2B honlapok, cégjegyzékek gyakran használt eszközök. Ha ezek a források nem érhetők el egy országban, kapcsolatba kell lépni az ország vagy az adott város kereskedelmi kamarájával, és kérni kell az adott társaság céginformációit. A Gazdasági Minisztérium honlapján van egy platform, ahol kapcsolatba lehet lépni más országok kereskedelmi attaséival. A potenciális vásárlók is kapcsolatba léphetnek a kereskedelmi attasékkal.

Hálózatépítés Logisztika A nemzetközi értékesítési hálózat kiépítésének másik fontos tényezője a logisztika. A logisztikával, ami az egyik legfontosabb kritérium, hatékonyan kiválaszthatók a megfelelő célpiacok. A célország földrajzi elhelyezkedése közvetlen hatással van a termékek szállítására, az egységárra, a szállítási időkre és a kereskedelmi potenciálra. A magas szállítási költség miatt magasabb az egységár, emiatt az importőrök csökkenthetik az import mennyiségét, vagy teljesen leállíthatják a termék importálását. AZ alternatív logisztikai tényezők is fontosak a földrajzi távolságok mellett. A fuvarozó társaságok száma a célországban, az alternatív szállítási módok és utak alacsony költségű, kényelmes és gyors szállítást biztosíthatnak.

www.actsme.eu Köszönöm a figyelmet!