A dajka kötelességei 1846-ban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
11/1994. (VI. 8.) MKM rendelet módosítása
Advertisements

Alsónémedi bemutatása
Kapcsolattartás a szülői házzal
Jánosi Beatrix szeptember 08.
Környezettudatos magatartás segítése a katolikus óvodákban Vallásos és erkölcsi neveléssel foglalkozó munkacsoport
A szakemberek számára szervezett modell szemináriumok tapasztalatai I.
Kis csoport szeptember
Bölcsőde – óvoda közös intézményként történő működtetése
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Az integrált nevelés-oktatás fajtái és szintjei
(Familiaris Consortio 17.). 1.0 A SZEMÉLYEK KÖZÖSSÉGÉNEK MEGVALÓSÍTÁSA SEGÍTSÉG, TÁMOGATÁS AKADÁLY, GÁT 1,1Egy férfi és egy nő életre szóló, felbonthatatlan.
A Z IKCS TEVÉKENYSÉGE TÁMOP integrÁLOM Kovácsné Borbély Zsuzsa.
Intézményvezetői Értekezlet október 6.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
TAPASZTALATOK AZ ÓVODAI NEVELÉS GYAKORLATÁBAN
Az óvoda és az iskola együttműködésének megvalósulása a Naprakészség TIOK-ban Mérleg.
Az óvodapedagógusok hazai társadalmi elfogadottsága, az óvodai munka szakmai felügyelete és minőségbiztosítása Villányi Györgyné Jutka tudományos munkatárs.
Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila
Az esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések az óvodában Némethné Józsa Ágnes tanácsos, óvodai szakreferens Győr, április 29. Győr-Moson-Sopron Megyei.
FÖLD MODUL Középsőcsoport június
Albert István Téri Napovi Kisvaszar
„Az esztétikai aktivitás az, ami életben tart bennünket” Antal- Lundström Ilona Mälardalen University Sweden.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Munkamegosztás és együttműködés Iskolapszichológia a nevelési tanácsadó ellátó rendszerében Horváth Ágnes Klinikai szakpszichológus Zuglói Nevelési Tanácsadó.
MIÉRT JÓ „KŐRÖSISNEK” LENNI?
 Környezetünkre legalább annyi figyelmet kell fordítanunk, mint bármi másra az életben. A mai emberek nagyon keveset törődnek környezetükkel és egészségükkel.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
IRÁNYÍTOTT BETEGELLÁTÁSI MODELL
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
Iskolapszichológus protokoll – vitapontok, dilemmák és megoldási javaslatok 2. N. Kollár Katalin és Martonné Tamás Márta március 22.
Óvodahívogató Bárka Baktalórántházi Református Óvoda
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
„GYEREKCENTRIKUS, JÓL KIVITELEZETT. GRATULÁLUNK AZ ELŐADÁSHOZ ÉS A LEBONYOLÍTÁSHOZ IS. A GYEREKEKNEK NAGYON ÉLMÉNYDÚS VOLT. SZÍVESEN LÁTJUK A TÁRSULATOT.
Új feladatok, új szakemberek, megújult intézmény a járás területén
BIHARINÉ dr. KREKÓ ILONA főiskolai docens
Dajkai kompetenciák a szabályozó dokumentumok és a valós hétköznapok szintjén október 27. Országos Dajkakonferencia Lendvai Lászlóné Ani
Szakmai gyakorlat Szarvas április 3. – 16. ERASMUS+ Gál Ferenc Főiskola Szarvasi Gyakorló Általános Iskola és Gyakorlóóvoda, Bölcsöde.
K EREKASZTAL - BESZÉLGETÉS FEBRUÁR 15. Nagy Dóra levéltáros
A társadalom intézményrendszere és tényezőinek munkamegosztása a nevelési folyamatban Dr. Molnár Béla Ph.D.
Gyermekek napközbeni ellátási rendszerének átalakítása május 26. Hajdúböszörmény.
Összeállította: Szabó Ilona
TÁMOP B ,,Esély a Vass Jenő Óvoda és Bölcsőde gyermekeinek” Halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek támogatásának eredményessége 3.
Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása Társadalmi Megújulás Operatív Program „Fény vagy Te is ragyogj hát” TÁMOP /
„Óvodapedagógus 2014-ben” SZÜCSNÉ JUHÁSZ CSILLA Óvodapedagógus, a KISPESTI ÁRNYAS ÓVODA vezetője március 6.
Közös útkeresés: Óvodavezetők Országos Konferenciája Hétköznapok kihívásai a paragrafusok útvesztőjében – Szakmai segítség a változásokhoz és a vezetői.
P EDAGÓGIAI SZAKSZOLGÁLAT RÉGEN ÉS MOST Készítette: Szabó Katalin Konzulens: Dr. Simonics István egyetemi docens 2016.
Nagyné Heidenwolf Erzsébet Hallássérült gyermekek integrált oktatásának segítése.
Készítette: Barsi Ágnes Óvodánk 1975-ben épült, 2 csoporttal működik Óvodánk.
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki, ha nem tud addig tartani, amíg megnövök, hanem guggoljon ide mellém, ha nemcsak hallani, de érteni is akar, hogy.
Óvodai szakmai programok, továbbképzések bemutatása 2013/2014 Készítette: Grolyóné Szabó Éva szeptember 11. KPSZTI, Óvodavezetői Értekezlet.
Tőzeges tanösvény „Otthon az erdőben” Gyömrői II. Rákóczi Ferenc
II. Kerületi PSZSZ Honfiné Nagy Andrea Gál Nóra
“Szüntesse meg a nemi sztereotípiákat – Adjon esélyt a tehetségnek!”
Bornemisza Óvoda
KPSzTI Mészáros Istvánné
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki,
gyermekek nevelésében
A dajka a nevelés folyamatában
Teljesítményértékelés az óvodában
Katolikus óvodák létszámának alakulása a katolikus köznevelés rendszerében a 2016/2017-es nevelési évben Készítette:Grolyóné Szabó Éva és Schillingerné.
Jókai Mór Református Általános Iskola 3. osztálya
CSOPORTNAPLÓ MÓD - SZER - TÁR ANYAGÁNAK FELHASZNÁLÁSÁVAL.
Bemutatkozunk.
  Mit jelent a kompetencia alapú óvodai programcsomag használata a gyerekek számára?
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
DRÁMAPEDAGÓGIA ÓVODAPEDAGÓGUSI SZEMMEL
Esély a szülőknek, lehetőség
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Közösségi szolgálat a közgázban
Előadás másolata:

A dajka kötelességei 1846-ban Ezt a dokumentumot Harcsa Tiborné a martonvásári Óvodamúzeum alapítója találta a nyíregyházi levéltárban. Meglátása szerint az óvodatörténetnek olyan anyagára bukkant, amely a mai életünkben sincs reflektorfényben. A dajkai munka nélkülözhetetlen tevékenység, szerves része az óvodai nevelésnek. A dajka néni figyelmes segítője a csoport óvodapedagógusainak, a gyermekek gondozásában és a tiszta, esztétikus környezet megteremtésében. … Emellett érdekes a régi idők megfogalmazását olvasni, a gondolatokat értelmezni.

1846.

1846-ban írta le… … Grenerczi Andor szakképzett óvóúr Nyíregyházán.

Forrás: Angyalkerti Krónika A Karolina Óvoda és Bölcsőde kiadványa 2. szám/2011. március http://www.carolinaovoda.hu/download/Angyalk_2szam.pdf