Az Oktatási Hivatal főbb feladatai a 2017/2018. tanév során

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Urbán Ferenc Ábel: A KIR megújítási lehetőségei
Advertisements

TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Az OH TÁMOP fejlesztései
„A tanfelügyelet kialakuló rendszere, átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban” Az intézmények minőségfejlesztési folyamatainak támogatása /4. pillér/
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
XXI. századi közoktatás a TÁMOP projekt bemutatása
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
A gyakorlatvezető mentor
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA.
PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Mentorhálózat a A-11/1 pályázatban A-11/1 „Bentlakásos intézmények kiváltása” Információs nap Budapest, március 1.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.

A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
Szaktanácsadás, pedagógiai-szakmai szolgáltatások
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadó összetett szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
Az intézményi minőségfejlesztéshez kapcsolódó feladatok a TÁMOP-3. 1
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
Az Oktatási Hivatal új szervezeti felépítése, feladatainak bővülése
Az esélyegyenlőség elvének érvényesülése az oktatáspolitikában EMBERI ERŐFORRÁSOK MINISZTÉRIUMA KÖZNEVELÉSÉRT FELELŐS ÁLLAMTITKÁRSÁG Pölöskei Gáborné helyettes.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Az Oktatási Hivatal által koordinált állami köznevelési feladatok a 2016/2017-es tanévben Brassói Sándor Köznevelési elnökhelyettes.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
A Nemzeti Pedagógus Kar Célok, eredmények, választás –
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Egységes elvek szerint szervezett pedagógiai-szakmai szolgáltatások
AZ OKTATÁSI HIVATAL FŐBB FELADATAI A 2017/2018. TANÉV SORÁN
AZ OKTATÁSI HIVATAL ÉS A SZAKÉRTŐK EGYÜTTMŰKÖDÉSE
A köznevelési intézmények művészetpedagógiai módszertani megújítása
Barcsák Marianna - KPSZTI
„Az utolsó csepp nem tehet róla, hogy éppen ő az utolsó csepp, hiszen amúgy semmiben sem különbözik az előző cseppektől.” Mérő László.
Az Oktatási Hivatal főbb feladatai a 2017/2018. tanév során
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
Az Oktatási Hivatal főbb feladatai a 2017/2018. tanév során
EGY PESSZIMISTA MINDEN LEHETŐSÉGBEN LÁTJA A NEHÉZSÉGET, EGY OPTIMISTA MINDEN NEHÉZSÉGBEN MEGLÁTJA A LEHETŐSÉGET Dr. GLOVICZKI ZOLTÁN SONKÁD, június.
Barcsák Marianna KPSZTI
A POK SZERVEZÉSÉBEN MEGVALÓSULÓ SZAKMAI PROGRAMOK A 2017/2018
Szakiskolai fejlesztési program
Tanfelügyelettel kapcsolatos előzetes feladatok - intézményvezetők
Az Oktatási Hivatal főbb feladatai a 2017/2018. tanév során
A Székesfehérvári Pedagógiai Oktatási Központ szervezésében megvalósuló szakmai programok a 2017/2018.tanév során Fejér megyében Galambos Zsuzsanna főosztályvezető.
A Szolnoki Pedagógiai Oktatási Központ szervezésében megvalósuló szakmai programok a 2017/2018. tanév során Szabó Róza főosztályvezető Oktatási Hivatal.
főosztályvezető-helyettes
Az Oktatási Hivatal főbb feladatai a 2017/2018. tanév során
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
2018/2019 tanév.
Hauser Zoltán szakmai vezető Oktatási Hivatal EFOP VEKOP
Brassói Sándor Oktatási Hivatal
A Diplomás pályakövetŐ rendszer megújítása
Szakiskolai fejlesztési program
Előadás másolata:

Az Oktatási Hivatal főbb feladatai a 2017/2018. tanév során Merklné Kálvin Mária főosztályvezető Oktatási Hivatal Pedagógiai-szakmai Szolgáltatások Koordinációs Főosztálya

Köznevelési elektronikus nyilvántartásokhoz (KIR) kapcsolódó főbb fejlesztési feladatok

A tanévben megújul a KIR személyi nyilvántartás

Folytatódnak a végzettség nélküli iskolaelhagyás csökkentéséhez és a lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók iskoláihoz kapcsolódó fejlesztések A 2017/2018. tanévben is – a tavalyi tanévhez hasonlóan - két alkalommal, 2018 januárjában és a tanítási év végén, 2018 júniusában bonyolítjuk le a lemorzsolódással veszélyeztett tanulókra vonatkozó országos adatgyűjtést. Az adatgyűjtés fő szempontjai nem változnak, az előző tanév adataival összevetve már rendszerszintű elemzések is készíthetők lesznek. Az intézmények, fenntartók számára új lekérdező és kimutatás-készítő felületeket biztosítunk annak érdekében, hogy jobban nyomon követhetőek legyenek az érintett tanulói létszámok, illetve a lemorzsolódás veszélyeire utaló jellemző összesített adatok.

Szakmai ellenőrzés a tanévben a KIR köznevelési intézményi adatszolgáltatásához kapcsolódva A 2017/2018. tanév rendjéről szóló 14/2017. (VI. 14.) rendelet 12. § (1) –(2) bekezdései alapján az Oktatási Hivatal 2017. november 2. és 2018. február 28. között szakmai ellenőrzés keretében ellenőrzi a KIR-be történő adatszolgáltatások jogszabályi feltételeknek történő megfelelését. A következő területeken folyik ellenőrzés: - KIR köznevelési intézménytörzs - KIR személyi nyilvántartás - 2017. októberi KIRSTAT OSAP adatgyűjtés - a 2016/2017. tanév lemorzsolódással veszélyeztett tanulókra vonatkozó adatgyűjtései.

EU és hazai forrásból az OH nyilvántartások fejlesztését támogató projektek és intézkedések KIR-t érintő szakmai ellenőrzéssel párhuzamosan az EFOP 3.1.5-16 kódjelű, a tanulói lemorzsolódással veszélyeztetett intézmények támogatása elnevezésű OH-s kiemelt projekt is támogatja, hogy a tanügyi, oktatásirányítási, oktatáspolitikai döntések minél pontosabb KIR adatokra tudjanak támaszkodni. Az EFOP 1.9.5. kódjelű, a kora gyermekkori intervenció ágazatközi fejlesztése elnevezésű projektben a pedagógiai szakszolgálatok részére biztosított INYR nyilvántartást fejlesztjük tovább a következő évben. A Nemzeti Tehetség Program pályázati támogatásával a 2017/2018-as tanévben fejlesztjük az OH által működtetett tehetsegkapu.hu portál működtetését, s olyan online méréseket bonyolítunk le, melyek matematika és természettudomány területén érzékenyítik a tanulókat az interaktív, PISA jellegű, digitális alapú és szimulációkra építő feladatok megoldására.

Érettségi vizsgák, OKTV, országos tanulói teljesítmény mérések, középfokú felvételi eljárás

Az érettségi vizsgakövetelmények kerettantervhez való igazítása, valamint az ágazati, ágazaton kívüli szakmai érettségi vizsgatárgyak belépése a vizsgarendszerbe 2017-ben megtörtént. A vizsgaszervezés tapasztalatai és az eredmények azt mutatják, hogy az átmenet megfelelően lezajlott a szakmai érettségi vizsgák esetében. A 2017/2018. tanévben az érettségi vizsgák szervezésében, a vizsgakövetelményekben különösebb változás nem várható. Az érettségi vizsga időpontjai kihirdetésre kerültek a tanév rendje rendeletben. Az OKTV és más országos (SNI, Nemzetiségi, Művészeti versenyek) versenyfelhívásai közzétételre kerültek, a versenyek szervezése az előző években megismert eljárás mentén történik. A középfokú felvételi eljárás szervezése is a tavalyi évben megismert eljárás mentén halad a tervek szerint.

Országos és nemzetközi tanulói teljesítménymérések és pedagóguskutatás az OH szervezésében A tanév rendjében kihirdetett, az új tanévre vonatkozó tanulói teljesítmény mérés főbb elemeire és megszervezési rendjükre a stabilitás a jellemző (időpontok a tanév rendje rendeletben ismertek): Országos kompetenciamérés (OKM) DIFER Idegen nyelvi mérés (6-8., angol, német) Célnyelvi mérések a két tanítási nyelvű iskolákban (6-8.) NETFIT Nemzetközi mérések és vizsgálatok az OH szervezésében: PISA 2018 – fő vizsgált terület a szövegértés (emellett matematika és természettudomány) TALIS – tanárkutatás harmadik nemzetközi adatfelvétele

Európai Uniós forrásból (EFOP-3. 2. 15 Európai Uniós forrásból (EFOP-3.2.15.) megvalósuló fejlesztések az országos mérési-értékelési és vizsgarendszerben Az Országos kompetenciamérés rendszerének továbbfejlesztése Természettudományos mérési terület integrációja az OKM-be – 2019-re Általános és középiskolás korú tanulók médiaértésének vizsgálata online felületen Az Országos kompetenciamérés digitális platformon való kísérleti próbája Az idegennyelvi mérések rendszerének továbbfejlesztése Digitális adaptív nyelvi mérés a jelenleg létező első idegen nyelvi mérés továbbfejlesztésére Digitális mérőeszközök a kis és nemzetiségi nyelvek mérésének továbbfejlesztésére Az EFOP 3.2.15. – VEKOP 17 „A köznevelés keretrendszeréhez kapcsolódó mérési-értékelési és digitális fejlesztések, innovatív oktatásszervezési eljárások kialakítása, megújítása” c. kiemelt projekt tevékenységcsoportjai: A köznevelés tantervi-tartalmi szabályozóinak felülvizsgálata és átdolgozása a végzettség nélküli iskolaelhagyás csökkentése érdekében (Megvalósító: EKE) A köznevelés mérés-értékelési és vizsgarendszerének fejlesztése (Megvalósító: OH) A diagnosztikus értékelési rendszer továbbfejlesztése (Megvalósító: OH) Köznevelési témahetek, témanapok programfejlesztése (Megvalósító: OH) Digitális pedagógiai fejlesztések (Megvalósító: OH – Digitális Jólét Nonprofit Kft) Tematikus informális és nem formális tanulási alkalmakhoz kapcsolódó tanulási formák módszertani megalapozása (Megvalósító: OH) Tudásmegosztó felület gondozása (Digitális Jólét Nonprofit Kft) Pedagógusok digitális felkészültségének – a köznevelési stratégiával való összhangban lévő – felmérése és fejlesztése (Megvalósító: EKE – DJ Nkft)

Az érettségi vizsgarendszer továbbfejlesztése Írásbeli feladatsorok feltöltése nyilvános, internetes keresőrendszerbe, azok folyamatos gondozása. A vizsgarendszer elektronikus alapokra való helyezésével kapcsolatos kutató-fejlesztő tevékenység. Diagnosztikus mérések rendszerének megerősítése Az óvodások iskolakészültségének vizsgálatára alkalmas teszt- és fejlesztő rendszer kidolgozása, kipróbálása A diagnosztikus mérési eredményekre épülő pedagógiai fejlesztési modellek megtervezése és iskolai alkalmazása Nehéz feltételek között működő iskolák kiemelt szakmai, pedagógiai célú támogatása a diagnosztikus értékelés és fejlesztés eszközeivel, a hátrányos helyzet leküzdésére és az esélyek kiegyenlítésére, a korai iskolaelhagyás megelőzésére

A pedagógusminősítés, országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés (tanfelügyelet)

Tanfelügyeleti eljárások Ősszel megkezdődik a 2017. évi tanfelügyeleti tervben szereplő intézmények ellenőrzése is, a vezetői ellenőrzésekkel párhuzamosan. A 2018. évi Tanfelügyeleti tervet az Oktatási Hivatal 2017. július 20-ig elkészítette, és az érintetteket július 31-ig ki is értesítette. A terv részeként 2847 vezető valamint 3912 intézmény (székhely/tagintézmény/intézményegység kerül ellenőrzésre. Az ellenőrzési tervben szereplő ellenőrzések időpontjának, az ellenőrzéseket lefolytató konkrét szakértők kijelölése november 30-ig. A következő évi intézményvezető és intézményellenőrzéshez szükséges dokumentumok, intézményi elvárásrendszer feltöltése az informatikai támogató rendszerbe – intézményvezetők feladata, minden év november 30-ig, (a felület továbbra is nyitva marad, nem zár le). Az ellenőrzési tervben szereplő pedagógus, intézményvezető, intézmény önértékelésének elkészítése – intézmények feladata, a tanfelügyeleti látogatást megelőző legkésőbb 15. napig. Az intézményvezető önértékelésének elkészítése a vezetői megbízás 2. és 4. évében.

Pedagógusminősítési eljárások 2017. évi eljárás Őszi időszakra tervezett látogatások publikálása megtörtént 2017. augusztus 10-ig. 2017. évi eljárások lebonyolítása legkésőbb 2018. június 30-ig. Intézmények értesítése az eljárásban részt vett pedagógusok eredményéről – 2018. január, 2018. július. Szakértői képzés szervezése és lebonyolítása. Portfólió vagy pályázat feltöltésének határideje 2018-as eljárásban: 2017. november 25. 2018. évi eljárás Minősítési eljárásban részt vevők száma: 9 409 fő Pedagógus I. fokozat: 2 884 fő Pedagógus II. fokozat: 6 125 fő Mesterpedagógus fokozat: 386 fő Kutatótanár fokozat: 14 fő Pedagógus I. fokozat (NOKS): 38 fő

Országos pedagógiai-szakmai szolgáltatások a pedagógiai oktatási központok bázisán

A pedagógiai szakmai szolgáltatások rendszere egységes elvek szerinti standardokat és folyamatleírásokat alapján működteti az állami fenntartású köznevelési intézmények számára a pedagógiai szakmai szolgáltatások teljes körét a köznevelési közfeladat-ellátás keretei között fejleszti és működteti a pedagógiai szolgáltatások ellátáshoz szükséges tájékoztató és folyamat-támogató informatikai rendszereket működteti és fejleszti az országos pedagógiai mérések rendszerét működteti és fejleszti a szaktanácsadás országos rendszerét akkreditált és nem akkreditált továbbképzéseket dolgoz vagy dolgoztat ki és valósít meg a tanulmányi versenyeket, pedagógiai tájékoztatást egységes eljárásrend alapján szervezi évente országos igényfelmérést végez (online felület), amely a munkatervi tervezés alapja minősítési tervbe felvesz mesteraspiránsokat ( 2018. évi miniszteri felhívás!)és felkészíti majd minősíti őket.

Országos igényfelmérés 2017. 5008 intézmény tantárgygondozó szaktanácsadás 8522 összes igény 36165 többi szolgáltatási terület 27643

Szaktanácsadás, tantárgygondozás szolgáltatási terület POK Szaktanácsadók száma beosztott feladat 2017.08 15. Vezető szaktanácsadók száma Békéscsabai POK 50 776 5 Budapesti POK 351 6187 20 Debreceni POK 51 760 Egri POK 67 1208 4 Győri POK 98 2160 10 Kaposvári POK 72 1190 13 Miskolci POK 65 1016 Nemzetiségi POK 165 7 Nyíregyházi POK 63 669 6 Pécsi POK 54 939 1 Salgótarjáni POK 32 376 2 Szegedi POK 134 2489 11 Székesfehérvári POK 92 1227 8 Szolnoki POK 90 943 9 Zalaegerszegi POK 83 1514 Összes 1 315 21 619 116

A megújított szaktanácsadói rendszer felépítése és kapcsolatrendszere POK szaktanácsadói koordinátor Tantárgygondozó vezető szaktanácsadók területenként 1-1 fő Matematika szaktanácsadók Testnevelés szaktanácsadók …szaktanácsadók Tematikus vezető szaktanácsadók területenként 1-1 fő Intézményfejlesztés A vezető szaktanácsadók szakterületei megegyeznek a 48-as tantárgygondozói és tematikus területekkel

Rendkívül nagy számú tehetséges fiatal vett részt az OKTV mellett más további tanulmányi és tehetséggondozó versenyeken országosan POK Tanulók száma Versenyek száma iskolai forduló megyei forduló országos megyei Békéscsaba 3 342 629 14 1 Budapest 35 626 4 128 19 8 Debrecen 8 451 1 287 17 2 Eger 3 551 789 6 Győr 10 829 1 731 15 7 Kaposvár 8 934 865 4 Miskolc 3 629 1 024 Nemzetiségi 1 059 197 - Nyíregyháza 1 096 1 065 16 5 Pécs 2 905 856 Salgótarján 3 171 897 Szeged 6 108 1 080 Székesfehérvár 5 399 1 206 Szolnok 5 425 1 771 11 Zalaegerszeg 8 191 3 022 Összesen 107 716 20 547 240 75

Bázisintézményi hálózat kialakítása Az „Oktatási Hivatal Bázisintézménye” pályázat kiírásra került, 273 nyertes pályázó A nyertesekkel 3 évre szóló együttműködési megállapodás megkötésére került sor. Az „OKTATÁSI HIVATAL BÁZISINTÉZMÉNYE” cím viselése. Több alkalommal is elnyerhető. Évente kiírásra kerül A címet elnyerő intézmények vezetői és érintett pedagógusai az együttműködési megállapodás aláírását követően a bázisintézményi feladatokra történő felkészítésen vesznek részt. A Hivatal e felhatalmazás alapján és a Köznevelési Kerekasztal szakmai támogatásával célul tűzte ki 2016-ban, hogy a Pedagógiai Oktatási Központok közreműködésével mielőbb kialakítja bázisintézményei magyarországi hálózatát, amelyek képesek lesznek módszertani központként, egyfajta tudásbázisként katalizátorai lenni a Magyarországon működő állami és nem állami fenntartású köznevelési intézményekben folyó szakmai munkának. Olyan megyei, járási, esetleg országos szinten magas presztízsű hagyományokkal rendelkező, infrastruktúrában a feladatellátáshoz megfelelő módon felszerelt, egyedi, más intézmények számára is példaértékű, működésében koherens, befogadó, gyermekközpontú pedagógiai gyakorlattal, szakmai módszertani, szervezeti kultúrával és innovációval rendelkező, és ezt publikálni, valamint szakmai szolgáltatásként átadni képes intézmény, mely alkalmas adott területen magas színvonalú, hatékony tudásmegosztásra. Olyan intézmény, melyben az adott szolgáltatási területhez kapcsolódó jó gyakorlat eredményesen működik mesterpedagógus vagy mesterpedagógus szaktanácsadó, illetve az intézményvezető által kijelölt pedagógus közreműködésével.

Európai Uniós és hazai források bevonása a köznevelési ágazat fejlesztéseibe az Oktatási Hivatal megvalósításában

Köznevelési témahetek, témanapok fejlesztése EFOP 3.2.15 A programkínálat bővítése, új tartalmi elemek fejlesztése. Az informális és nem formális tanulási alkalmak elterjesztése érdekében téma, tematikus napok fejlesztése. Szakmai, módszertani, illusztrációs és egyéb kiegészítő segédanyagok kidolgozása és pedagógusok felkészítése. Digitális pedagógiai módszertani fejlesztések EFOP 3.2.15 A tanulói előmenetel esetében a képzési szintek közötti átlépéskor kötelezően elvárt szintek meghatározása és a kapcsolódó jogszabályok felülvizsgálata. A pedagógusok, a tanulók digitális kompetenciáinak mérésére alkalmas keretrendszer kialakítása. A pedagógusok esetében a keretrendszernek a pedagógus-előmeneteli rendszerbe történő beépítése, egységes mérési módszertan kidolgozása. 3 témahét: pénzügyi és gazdálkodási, digitális, valamint fenntarthatóság-környezettudatosság

Tematikus informális és nem formális tanulási alkalmak módszertani megalapozása EFOP 3.2.15 Tartalom- és programfejlesztés, a napközis és bentlakásos programok pedagógiai elméleti és módszertani megalapozása (az 1-11. évfolyam számára 8 témamodul , összesen 352 db egyhetes programsablon kifejlesztése). Az Iskolai Közösségi Program Nat rendszerébe történő beilleszthetőségének vizsgálata (modellek, javaslatok kidolgozása). Képzések, továbbképzések fejlesztése, megvalósítása (4500 fő pedagógus, 1000 fő intézményvezető, 1000 fő programsegítő és képzők, mentorok felkészítése). A kifejlesztett tartalmak pedagógusképzésbe és szakirányú pedagógus továbbképzésbe való integrálási lehetőségeinek vizsgálata (tantervi háló, tananyag- és oktatási segédanyagok fejlesztése). Szálláshely- és/vagy programszolgáltatók rendszerbe való bekapcsolása (minősítési rendszer kidolgozása, együttműködési megállapodások). Komplex támogató internetes portál létrehozása. Pilot program lebonyolítása: 2018 és 2019 június 3. és 4. hetében összesen 200.000 gyerek táboroztatása. Szinergikus kapcsolódás az EFOP-3.3.5-17 pályázati projekttel. A Nemzeti Táborozási Koncepció célja – a Nat céljaival, feladataival összhangban – a köznevelés modernizációja, a tanórán és iskolán kívüli tanulási alkalmak rendszerszintű fejlesztése, a családi, iskolai közösségek és a nemzeti közösség megerősítése, a szülők terheinek csökkentése. Az E-3.2.15 projektben az Iskolai Közösségi Program elnevezésű táborozási program tartalom- és módszertani fejlesztése valósul meg, melynek újszerűsége a tanuló – pedagógus – szállás- és programszolgáltató összekapcsolása. Az EFOP-3.3.5-17 „Korszerű pedagógiai módszerek alkalmazását segítő Iskolai Közösségi Program kísérleti megvalósítása” c. pályázat nyertesei kötelezően vesznek a pilot program lebonyolításában. Az alprojekt célja: az élményalapú, nyitott nevelési-tanulási környezetben megvalósuló tanulási alkalmak, módszerek fejlesztése, pilot rendszerű iskolai bevezetése a Nat céljaival összhangban.

A szociális ágazat módszertani és információs rendszereinek megújítása EFOP 1.9.4 A projekt megvalósítása konzorciumban történik. A konzorcium vezetője: Szociális és Gyermekvédelmi Főigazgatóság A konzorcium partnerei: Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság Központi Statisztikai Hivatal Népességtudományi Kutatóintézet Oktatási Hivatal Az Oktatási Hivatal programelemének az egyik célja: szakmai monitoring, az eredmények, problémák visszacsatolása a szakpolitikák felé. A másik fő cél: együttműködési eljárások, módszertani segédanyagok kialakításának támogatása, ezek standardizálása, jogszabályi ajánlás elkészítése. Család-és gyermekjóléti központoknak kiírt pályázat első és második körében publikussá vált a nyertes lista (29 család-és gyermekjóléti központ). 2017 szeptemberében megkezdődik az intézmények együttműködése, valamint annak monitorozása, a tapasztalatok gyűjtése, elemzése.

4. EFOP-3.1.1-14-2015-00001 „KISGYERMEKKORI NEVELÉS TÁMOGATÁSA” Cél: az óvoda esélyteremtő és hátránycsökkentő szerepének erősítése 3000 fő óvodapedagógus 8 féle tematikus képzés 210 képzési csoport 144 képzési helyszín 100 település térítésmentes részvétel Folyamatban a Köztisztviselői továbbképzés

A pedagógus-továbbképzési rendszer minőségi fejlesztése 5. EFOP 3.1.2-16 – 2016-00001 A köznevelés módszertani megújítása a végzettség nélküli iskolaelhagyás csökkentése céljából 1. részcél A Komplex Alapprogram szakmai megvalósítói által végrehajtott fejlesztések és képzések minőségbiztosítása, komplex monitoringrendszer kialakítása és működtetése a fejlesztési folyamatok utánkövetése és beválásvizsgálata érdekében. 2. részcél A pedagógus-továbbképzési rendszer minőségi fejlesztése

6. EFOP-3.1.3-16-2016-00001 TÁRSADALMI FELZÁRKÓZÁSI ÉS INTEGRÁCIÓS KÖZNEVELÉSI INTÉZKEDÉSEK TÁMOGATÁSA CÉL: Az óvodáskorú hátrányos helyzetű/halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek nevelését végző óvodák esélyteremtő képességének megerősítése. Együttműködési megállapodás megkötése 570 óvodával Közreműködő óvodapedagógusok 1140 fő Az óvodák 10%-ában roma (anyanyelvi) dajka is bevonásra kerül Elért gyermekek 39 000 fő, bevont hátrányos helyzetű gyermekek 20 000 fő

A tanulói lemorzsolódással veszélyeztetett intézmények támogatása EFOP 3.1.5 A projekt célja a végzettség nélküli iskolaelhagyás megelőzése, csökkentése, újratermelődésének megakadályozása, a köznevelés hátránykompenzációs és esélyteremtő képességének növelése, az alulteljesítés és szegregáció kezelése, a komplex intézményfejlesztés, a területi és helyi szintű pedagógiai-szakmai szolgáltató rendszer fejlesztése és ágazati, helyi közösségi együttműködések támogatása. Forrásbővülés: 12,9 Mrd a projekt támogatási kerete. A projektbe 450 új intézmény (köznevelési intézmény és óvoda) kerül bevonásra. 100 deszegregációs programban résztvevő intézmény. 1800 a képzésen, átképzésen résztvevő pedagógusok száma. 30 000 gyermeket, tanulót ér el a projekt programjaival. 240 új képzési módszertant alkalmazó köznevelési intézmény támogatása. Óvodai fejlesztő programban résztvevő gyermekek száma 4000 fő.

8. EFOP-3.1.7-16-2016-00001 – ESÉLYTEREMTÉS A KÖZNEVELÉSBEN PROJEKT FELÉPÍTÉSE R O M A L Á N Y K korai iskola el-hagyása M Á S O D I K E É L Y M GY H T A N O D I N T É M Y F E J L S Z 66 pályázó szervezet 120 köznevelési intézmény 279 Tanoda 30 köznevelési intézmény Képzés

eTwinning – digitális kompetencia fejlesztése másképp 2005-ben jött létre az Európai Bizottság kezdeményezésére – 2014 és 2020 között az Erasmus + program egyik alprogramja. Legalább két köznevelési intézmény (iskola vagy óvoda) közötti hosszú, vagy rövidtávú együttműködés. Elsősorban nemzetközi projektmunka, de 2014-től hazai partnerrel nemzeti eTwinning projekt is indítható. Európában: 479.939 pedagógus, 181.221 intézmény, 61.058 projekt Magyarországon: 3850 pedagógus, 1754 intézmény, 1781 projekt AZ IKT eszközök használatának többszintű támogatása Digitális kompetencia fejlesztése Akkreditált pedagógus-továbbképzések, webináriumok szervezése, megtartása Külföldi szakmai továbbképző és partnerkereső találkozókra pedagógusok delegálása Hazai és nemzetközi konferenciák, szakmai találkozók szervezése Pedagógiai, módszertani, technikai segítségnyújtás Portálszol-gáltatások Évente 100-120 pedagógust delegálunk nemzetközi találkozókra Képzéseinken már közel 1500 pedagógus vett részt Évente mintegy 500 pedagógus és diák vesz részt hazai rendezvényeinken

Tehetségpályázatok 2017. a programba bevont intézmények száma: 1165 A MaTalent 2 projekt keretében megtörtént az ország első online tehetségazonosító mérése, amelynek célja a matematikában tehetséges negyedikes tanulók megtalálása. Kiépült az online informatikai mérési rendszer, és tovább bővült a matematikai feladatbank. a programba bevont intézmények száma: 1165 a programba bevont 4. évfolyamos tanulók száma: 16 201 fő a programba bevont intézmények száma: 1898 a programba bevont pedagógusok száma: 2260 fő a programba bevont gyermekek/tanulók száma: 1836 fő A TehetségKapu 2 program során megtörtént az egységes, nemzeti, komplex tehetségazonosítási rendszer továbbfejlesztése, a fejlesztések elérhetők a ww.tehetsegkapu.hu portálon. Megalapításra került a Tehetségakadémia 1. és 2. korszerű akkreditált továbbképzés. A TehetségTár 2 pályázat keretében a tehetségkapu portálon kialakításra került egy olyan funkcionális rész, amely lehetővé teszi a tehetségazonosításra alkalmas különböző mérőeszközök rögzítését és azok eljuttatását a megfelelő célcsoporthoz, valamint a kiértékelési folyamat végeztével a mérésben, vizsgálatban részt vevők a rendszeren keresztül visszajelzést kapnak elért eredményeikről. a portálon regisztrált felhasználók száma: 5961 a portálon regisztrált feladatellátási hely száma: 8310

Sikeres 2017/2018-as tanévet, nevelési évet kívánunk a köznevelési ágazatban dolgozóknak az Oktatási Hivatal minden munkatársa nevében!