Probléma fa Okozat Ok kevés a gyermek az óvodában

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kapcsolattartás a szülői házzal
Advertisements

Nagyigmánd október Miért szeret itt élni? • Csendes, nyugodt falusias és családias környezet • Környék legszebb települése • Fejl ő dik.
SZÜLŐI IGÉNY- ÉS ELÉGEDETTSÉG-MÉRÉS
L AKATOS ÚTI 2. SZÁMÚ L AKÁSSZÖVETKEZET. A SZÖVETKEZET BEMUTATÁS.
Egyéb prevenció, civilek, iskolán kívüli szervezetek.
Családi napközi Kaposvár Aprajafalva Kaposvár első kéttannyelvű bölcsődéje és miniovija.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
A közérdekű munkavégzés eredményei Kistokajban Budapest, TÁMOP / KIEMELT PROJEKT.
 Városi Óvodai intézmény – eFt  Arany János Általános Iskola – eFt  Kossuth Lajos Általános Iskola – eFt  Móricz Zsigmond Gimnázium,
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Az EFOP köznevelést érintő beavatkozásai
(Familiaris Consortio 17.). 1.0 A SZEMÉLYEK KÖZÖSSÉGÉNEK MEGVALÓSÍTÁSA SEGÍTSÉG, TÁMOGATÁS AKADÁLY, GÁT 1,1Egy férfi és egy nő életre szóló, felbonthatatlan.
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
Intézményvezetői Értekezlet október 6.
TAPASZTALATOK AZ ÓVODAI NEVELÉS GYAKORLATÁBAN
Hajléktalanok és társadalom Hajléktalanok és média Szántó Tamás.
A PEDAGÓGUSOK ÉRTÉKELÉSE
Az óvodapedagógusok hazai társadalmi elfogadottsága, az óvodai munka szakmai felügyelete és minőségbiztosítása Villányi Györgyné Jutka tudományos munkatárs.
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila
A KISKŐRÖSI TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁS ÓVODÁJA, ÁLTALÁNOS ISKOLÁJA, KÖZÉPISKOLÁJA, SZAKISKOLÁJA ÉS KOLLÉGIUMA Kiskőrös.
„Polgár az Európai Demokráciában OTV” Enpaszmációs jelenségek Csapat: 0. Generáció Előadók:Börcsök Gyula Frank Rudolf Keszthelyi Balázs Sulyok Zoltán.
Szociális helyzet a Pogányvölgyben 2011 június 17.
Jelen és jövő A Budaörsi Nevelési Tanácsadóban. Mi történik a Nevelési Tanácsadóban? Vizsgálunk Szakvéleményt írunk Terápiát végzünk, gyógyítunk (rajz,
Előadás és tréning.  Túl kevés a jóból ( szükségletek toxikus be nem töltése és nem a szülői tökéletlenség )  Túl sok a rosszból ( kritikusság, elutasítás,
Informatika MSc képzés problémái Szegedi Informatikai Találkozó 2009 kerekasztal beszélgetés.
ÓVODAPEDAGÓGUSOK VÉGZETTSÉG SZERINT FŐ
Ötletek, javaslatok a kritériumok dokumentum szintű beépítésére
Minőségfejlesztés Szülői elégedettség mérés március Készítették: Kemény Viktória, Pástiné Rozinay Ágnes, Tölgyesi Henrietta.
A néphagyományok, jeles napok, ünnepi szokások szerepe az óvodai nevelésben
 Iskolák magatartása  Tanulók motiváltsága  Szülők elhivatottsága  Gyermekjóléti Szolgálatok, családsegítők, gyámok, nevelőszülők véleménye JULI.
Óvodahívogató Bárka Baktalórántházi Református Óvoda
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
BIHARINÉ dr. KREKÓ ILONA főiskolai docens
Szociális városrehabilitációs program augusztus 25. A szociális városrehabilitáció - Hősök tere és környéke - komplex beavatkozás - Pécsbánya -
Esély a szülőknek, lehetőség a gyermekeknek. Városligeti Fasori Bölcsőde Projekt célja: a megnövekedett gyermek létszám - 25 új férőhely - a gyerekek.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Budapest XXII. kerület Városház tér, Mária Terézia utca és Kossuth Lajos utca átépítése, megújítása Szilágyi Tibor Szakterületi vezető BKK Zrt
Készítette: Zelei Kitti. „Ha hajót akarsz építeni, ne azzal kezd, hogy a munkásokkal fát gyűjtetsz és szó nélkül kiosztod közöttük a szerszámokat, és.
 Nógrádmarcal Nógrád megyében, Balassagyarmattól 10 km-re található zsák település  A Cserhát hegység északi nyúlványának szélén, az Ipoly völgyének.
A három pillér elve (vertikális) az elkövetővé válás esélyének csökkentése + az áldozattá válás esélyének csökkentése + a bűnalkalmak kontrollja „Bűnmegelőzés.
Összeállította: Szabó Ilona
TÁMOP B ,,Esély a Vass Jenő Óvoda és Bölcsőde gyermekeinek” Halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek támogatásának eredményessége 3.
Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása Társadalmi Megújulás Operatív Program „Fény vagy Te is ragyogj hát” TÁMOP /
Közös útkeresés: Óvodavezetők Országos Konferenciája Hétköznapok kihívásai a paragrafusok útvesztőjében – Szakmai segítség a változásokhoz és a vezetői.
JÓZSEF ATTILA ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONT (Dombóvár, Attala, Nak, Dalmand Önkormányzatok Társulásaként Működő Intézmény)
Dramatikus technikák alkalmazása a tanári munkában Fodor Gábor 2009.
Jó együtt lenni! Idősek Otthona Bakonyszentlászló.
Digitális generáció az iskolapadban Bedő Ferenc
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki, ha nem tud addig tartani, amíg megnövök, hanem guggoljon ide mellém, ha nemcsak hallani, de érteni is akar, hogy.
A SZÜLŐI KOMPETENCIA TÁMOGATÁSA A KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÓVODÁJÁBAN Budapest augusztus 31.
Vezetői beszámoló Pós Judit
Barcsák Marianna - KPSZTI
A pszichológiai mérés alapjai
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki,
A Színező Munkacsoport az Aktív Európai Fiatalokért Egyesület szervezésében valósul meg.
Bemutatkozunk.
  Mit jelent a kompetencia alapú óvodai programcsomag használata a gyerekek számára?
Vezetői célok és feladatok
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
DRÁMAPEDAGÓGIA ÓVODAPEDAGÓGUSI SZEMMEL
Szeretettel köszöntjük
A pályázat kiválasztása
HELYI ÉRTÉKEK KÖZVETÍTÉSE AZ ÓVODÁS GYERMEKEKNEK
A pedagógiai gyakorlatot támogató kutatások, vizsgálatok.
Benedek András, BME Felnőttképzés és iskola – a szakértői kompetenciafejlesztés lehetőségei december 1.
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Osztályközösségben jelentkező problémák, közösségépítő foglalkozások
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

Probléma fa Okozat Ok kevés a gyermek az óvodában kevés gyermekes család van a településen nincsenek új jelentkezők, csak a „meglévő” testvérek jönnek kevés gyermek születik sokan elköltöztek más óvodába jelentkeznek nem ismerik az óvodát a környéken nincs tornaterem, kicsi az udvar, nincs jól felszerelt, biztonságos játszótér, kevés a játék hiányos a vezető, az óvodapedagógusok, a dajkák képzettsége Ok Okozat

Célfa Feltétel Eredmény többszörös túljelentkezés az óvodában hatékony kommunikáció, eredmények bemutatása megfelelő környezet, felkészült óvodapedagógusok, dajkák helyi/területi médiával kapcsolat-felvétel plébánia,család- közösség, megkeresése infrastruktúra fejlesztés pedagógus továbbképzés, vezetői szakvizsga tornaszoba, sportudvar, biciklitároló kialakítása, játékok beszerzése, játszótér felújítása közösségi terek kialakítása Feltétel Eredmény